Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerste keer dat ik mee doe.
Uitstapje tijdens het Manta Club Hageland treffen 2009
Atomium Brussel, Belgie.

Mijn eerste Manta, 2e van links.
Ik weet ook wel dat een c20let minder herrie maakt dan mijn c20xe met ITB’s.
De Simons Handy demper is echter maar een klein rotding en dempt gewoon te weinig als je geen herriebak wilt hebben.
Knap dat je aan de hand van een plaatje zoiets in kan schatten. :thumb
@sjoerdie wrote:
Je vergeet dat het hier om een turbo gaat….
Een auto met turbo produceert veel minder geluid dan een non-turbo.
Ik denk dat je met de 2 dempers van je plaatjes wel goed zit hoor.
Neeeeeeeee niet de handy! :jerry
Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….
En ik wordt gek van de herrie !
Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.
de ikea 555 is de originele i200 nokkenas.
No problem, is ook niet van levensbelang ofzo. Als je er een keer een moment voor hebt gevonden zie ik de foto’s wel eens verschijnen toch. :thumb
Ook mogelijk inderdaad. :thumb
Maar, pas als er zicht is op de AFR waarden en je vervolgens na het idle en deellast tunen aankomt bij het vollast verhaal valt daar wat over af te lezen.
Dutycycle bekijken, hoger dan 80-85% is liever iets grotere injectors pakken.
Gezien de throttle bodies verwacht ik zelf ook dat deze injectors wat aan de kleine kant zijn, ik had zelf om mee te beginnen de creme c20xe injectors gepakt en op 3 bar gezet, grote kans dat die wel goed genoeg zijn met zo’n 240cc opbrengst.
Koop een wideband controller als je zelf wilt hobbyen, of breng hem naar een expert om af te stellen.
Ik ga er vanuit dat je het gaspedaal al wel eens aardig ingetrapt hebt en je hebt nu geen idee of je bv op vollast in het ergste geval gevaarlijk arm loopt , of misschien wel de olie aan het wegspoelen bent met een veel te rijk mengsel.
WB controller vind ik wel de eerste vereiste en de kosten vallen nogal mee.
Een startersmap vind ik zelf niet zo interessant, het zicht op wat je aan het doen bent wel.
Wat heb je trouwens voor ecu, een kdfi ?
Plaats anders eens een screenshot van je ontstekingstabel, er zijn er hier wel een paar die daar een goeie kijk op hebben. :thumb
Het blijft altijd een gok, wie je ook meeneemt. Ik ga er van uit dat je niet het hele blok uit elkaar gaat halen om de exacte staat te bekijken en toleranties op te meten. ;)
Als je een endoscoop hebt of kan regelen dan kan je ter plekke wel een en ander intern bekijken, maar het blijft een gok.
26 december 2013 om 20:10 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684524Ruud Visser Engineering , Nieuw-Vossemeer.
http://www.adaptronic.nlIk heb zelf de 420D gekocht, die is leuk geprijst en kan alles wat je nodig hebt en meer.
26 december 2013 om 11:06 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684522Ik had er echt helemaal geen zin meer in, nu Adaptronic :thumb
26 december 2013 om 10:39 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684520Lekker bezig hoor. :thumb
Nog geen itb bezigheden voorlopig ?
ps , heb zelf mijn k.d.f.i. verkocht… ;)
Zo, dat is weer eens wat anders, ga ik volgen! :thumb
Ik heb de motorsteunrubbers van een bmw 323i 6 cilinder van rond 1980 en die zijn goed icm de originele 1.8s steunen.
Eindelijk vordering! :thumb
Wie heeft ooit gezegd dat het wel zou passen met een m2.8 motor ? :hmmz
Zelfs met een vlak dekseltje achterop gemonteerd past het gewoon niet.
Ook een paar fatsoenlijke motorsteunrubbers uitgezocht zie ik. :thumb
Hier ook 50 euro gedoneert voor de rechtzaak!
Iedereen doen!!!! Beter eenmalig 50 euro dan jaren dikke bedragen wegenbelasting betalen toch.
Als de eigenaar zelf bij de comments plaatst “my car have FRONT wheel drive” , waar discussieren we dan nog over ??? :hmmz ;)
Ding gaat wel hard zeg.
Even over het meedraaien van de niet aangedreven wielen op de testbank, dit gebeurt wel vaker en is bedoeld om bij moderne auto’s storingen te voorkomen in het ABS, ESP etc.
Kan anders noodloop veroorzaken.Ook een leuk project, ziet er goed uit.
Setje throttle bodies er op? DTA heb je toch al. :thumb ;)
Leuk topic, complimenten. :thumb
Ik vind dat deze sticky gemaakt moet worden.
11 december 2013 om 13:46 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192825Ik snap heel goed je vraag over het verschil tussen alle namen die je opnoemt. Uiteindelijk moet het allemaal wel ongeveer hetzelfde doen.
Verschil zit er zowieso hier en daar wel in kwaliteit en stabiliteit van de hardware, firmware en software. Functionaliteit en opties betaal je uiteraard ook meer voor. Daarnaast is ook niet voor ieder merk (lokaal) goede support beschikbaar.Mijn opmerking en vraag waren ook niet lullig bedoeld, maar met zo’n dure motor zou ik zelf geen gok nemen met een behoorlijk onbekend product.
Zeker niet als er voor 50 euro meer (!) ook een Adaptronic 420D te koop is. Bijvoorbeeld.@16VCalibra wrote:
Waarom zou het eigenlijk niet goed zijn. Wat is dan het verschil tussen kms, kdfi, vems, emu, megasquirt en ga zo maar door.. Prijsverschil zit er wel in dat weet ik wel!
@lenn0 wrote:
De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)
11 december 2013 om 12:12 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192819Aha, een poolse ecu zover ik nu zie. Spannende keuze… (heeft het zich al bewezen? is er goede support voor?)
Vanwaar de keuze voor deze ecu Ram ?
( Ik heb trouwens helemaal niks tegen een echte megasquirt freek. ;) )
11 december 2013 om 09:19 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192817De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)
Heb ook al even op de site van gkb-import gekeken (simons)
Alleen 2 en 2.5 inch te vinden, lijkt een lastige maat te zijn die 2.25inch !
Vandaag bij Ruud Visser Engineering in Nieuw-Vossemeer op bezoek geweest met als resultaat eindelijk een soepel rijdende manta.
Prima geregeld daar! :thumb
Eerst de ecu nog even goed na laten kijken en vervolgens op straat afgesteld. Het motortje is weer goed wakker nu. Eventueel later nog eens een run op de testbank doen om eens te kijken wat deze throttle bodies opgeleverd hebben…
Nog op m’n verlanglijstje:
– die verdwaalde stoel terug krijgen.
– in 2014 weer veel manta rijden !!!!
:thumb
Heb je er foto’s van ?
-
AuteurBerichten