Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuk, staan wel een paar projectjes tussen die je niet dagelijks ziet. :thumb

bijvoorbeeld
Vandaag met enige tegenzin vanwege de mist toch maar naar de RDW in Roosendaal gereden…
Toch nog vanaf de stalling 1 uur rijden, gelukkig alles goed gegaan, en al met al nog een gezellig ochtendje gehad.
Eerst wat mensen op de weg die zwaaiden, vervolgens de bevooroordeelde keurmeester die zelf met z’n A Ascona was, daarna op het terrein nog een prachtige A Manta gespot, die de eigenaar al zo’n 30 jaar in bezit heeft en nu na 20 jaar weer de weg op bracht.
En als afsluiter de medewerker van de bpm aangifte die voor z’n persoonlijke collectie van mijn manta een aantal foto’s wilde maken.En natuurlijk een nederlands kenteken met klassieke platen geregeld. :thumb
Nog een kleine update:



Het blok is inmiddels flink opgefrist, voorzien van een hoop nieuwe onderdelen en een laagje verf.
Eerst even slapen en dan de RDW eens bellen of ik de manta volgende week maandag op eigen kracht met een eendagskenteken kan gaan voorzien van een eigen nederlands kenteken.
Bedankt voor het aanbod Stender, ik had ze al bekeken.
Ik vind het wel een nette set, met een mooie breedte maar net niet mijn favoriete model. Als het SR velgen waren had ik interesse. :thumbIk zou persoonlijk zeggen rond de 300 euro.
Er staat nog een setje op marktplaats voor 200 euro incl spruitstuk, da’s misschien wat weinig.
Ik zie er ook een paar voor 500 staan, maar daar raak je ze ook niet snel voor kwijt denk ik. (tenzij het 45ers waren geweest)En dan hangt het er ook nog wel een beetje van af of het italiaanse webers zijn of spaanse, de originele italiaanse zijn meer waard. :thumb
Nette oplossing!
Zo heb ik het ook gehad op mijn vorige c20xe manta, ik vind het haast een verplichte aanpassing gezien het constante vervuilen van die rotdingen.
:thumbup
:hmmz ok, interessant.
Het lijkt er op dat de auto weer terecht is, kenteken staat namelijk niet meer geregistreerd als gestolen!
wezen shoppen in beverwijk?
Ben er erg blij mee! :thumb
En ja Martien, gezien het toch allemaal net niet gaat passen zonder een hoop te verbouwen heb ik dat plan laten vallen, ik wil deze manta, met wat kleine uitzonderingen naar eigen smaak, gewoon helemaal heel en origineel laten.
De 2400 is trouwens ook een mooie aankoop geweest. Hij liep al goed en was kurkdroog, maar de compressie en lektest gaven ook nog eens hele nette resultaten. :wors
:thumb dat is de planning ook!
Nieuw kleurtje komt er op, kleur ben ik nog niet over uit.
Ik zoek nog een mooi setje velgen, dus wie iets heeft wat misschien wel erg leuk staat mag natuurlijk een pm sturen.Het definitieve nieuwe hart is ook geregeld, heb gisteren een nette originele 2.4 gekocht en goedlopend uit een omega station gehaald.
Deze manta wordt helemaal oldschool dus.
Zal eens kijken of ik van het weekend wat mooie foto’s kan plaatsen van de staat. :)
Rico,
Hoe staat het met je i300 project?
En, wat ik zelf erg interessant vind, hoe is bij de originele i300 de radiator in het front geplaatst? Is de keienvanger aangepast zoals bij iedere doe het zelf ombouw, of heeft men dit destijds op een mooiere manier heel weten te houden?
16n met automaat :thumb
Interessant topic!
Ik was me hier laatst ook in aan het verdiepen en vond dit wel een leuke site:
http://www.amerikaanseautosite.nl/roest_test.htm
Deze persoon heeft zo’n beetje alles getest geloof ik. :)
Ik heb nog geen beslissing genomen over wat ik zelf ga gebruiken, maar ga me er de komende tijd nog eens verder in verdiepen.
Hahaha dus je bent al helemaal op de hoogte van de motorische plannen.
Ja Kees heeft wel wat moois voor me liggen geloof ik…
De manta is gevonden hoor!
Dankzij John (jojonopel) heb ik nu een hele mooie originele B1 coupe. Ik wacht nog even op een telefoontje van het transportbedrijf, maar denk dat ie van de week wel hier staat.
Ik was toen ik er bij stond eigelijk al gelijk zo verliefd op de klassieke B1 look dat ik er niet eens meer over twijfel om er een B2 van te maken, wat ik al wel eerder liet vallen hier.
De manta blijft geheel B1, wel in een nieuw jasje, maar ik ga toch absoluut voor de klassiekere GT/E look… :wub
En hard dat ie is trouwens. :wub
Alvast een foto geleend van John:


Het chrome wordt denk ik wel vervangen door de latere zwarte bumpers en raamlijsten, strips op de zijkanten gaan er zowieso af, evenals de knipperlichten.
Interieur zal ook veranderen, onderstel ook. De bedoeling is wel om alles een beetje in stijl te houden, dus ook de motor, daar moet toch maar wel iets “klassieks” in komen vind ik, een 2.4 cih of een 3.0 12v (c30ne) bijvoorbeeld.Mooi man!
Alleen nu ga ik toch maar even verder nadenken over mijn mogelijke project, want ik had namelijk gewoon serieus dezelfde bumpers en kleuren in gedachten, ook met de zwarte achterlichten en er tussen. Je bent me voor geweest haha. :jerry
Huh waar haal je die nou weer vandaan, was het eerste wat ik dacht.
Ziet er goed uit Joost, mooi speelgoed.
Haha ja het kost uiteindelijk altijd wat meer dan je van te voren denkt.
Ik heb voor mezelf maar even een begroting gemaakt. Je weet wat spuiten kost, revisie, huidige prijzen van onderdelen die je nodig hebt… maar ik heb voor de zekerheid nog maar een flink bedrag voor “momenteel onvoorziene uitgaven” genoteert. :thumb
@voederbiet: Deze werd mij pas aangeboden voor hij marktplaats opging, maar ik heb het geld er niet voor. Ook denk ik er liever niet aan als ik daarvan ooit de achterbanden zou moeten vervangen. ;)
@blackmagic: daar heb ik een hele goeie reden voor, vind ik persoonlijk.
Die originele GT/E respecteer ik gewoon heel erg zo als ie is, maar het is niet wat ik zoek.
Ik vond dat gewoon een auto die naar iemand moest gaan die de auto helemaal origineel laat, en dat is ook gebeurd heb ik begrepen. :thumbupDe B1 die ik nu op het oog heb is gewoon een simpele uitvoering, en de aanschafprijs is nog niet eens 25% van de GT/E waar we over praten.
Ik was het eigelijk niet van plan, maar heb nu toch maar besloten dat het meer loont om wel zelf het werk er in te steken.Eigelijk had ik geen zin, maar de prijzen van tegenwoordig zijn me echt te gek geworden, zeker als ik zie wat ze in duitsland moeten kosten, dan kan je daar zelf 2, soms wel 3 hele nette exemplaren voor bouwen.
Eerst een goeie basis vinden, strak maken, waarschijnlijk b2 uiterlijk, spuiten en een leuk motortje erin…
27 september 2011 om 21:41 In reactie op: – Iwan – gaat verder bij project garbage run 2013 #17822858Dit topic ga ik volgen , net als de vorige.
Mooie naam ook, past hem goed, deze manta heeft echt iets ruigs. Kleursamenstelling en uitstraling mag echt hetzelfde blijven als ie klaar is. :thumb
De oranje ‘fanta’ kwam voor mij net te vroeg, toen was hij ook te duur, maar dat vond ik ook echt een hele mooie.
Kwam hij nu voorbij, dan was ik denk ik wel gaan kijken..Ik ga zaterdag kijken naar een B1, helemaal origineel, 1600 met automaat, veel werk aan om hem naar wens te maken, maar dat ie echt keihard is heb ik al wel gezien.
Ik vroeg om een paar foto’s van de bodem, om een beetje een indruk te krijgen, en kreeg geheel onverwachts zo ongeveer een hele fotoreportage te zien van de complete onderkant.Dus zo kan het ook, zulke dingen waardeer ik echt. Of ik hem zaterdag wel of niet besluit te kopen, over deze man zal ik echt geen slecht woord schrijven. :thumb
Oeps.
Slecht geheugen, of destijds over het hoofd gezien. ;)
Ik kon me alleen een vergelijkbaar topic over de ascona herinneren.
Ligt ook gewoon een standaard 2.0 cih blok in die 400r toch?
Dat, en het 4 gaats onderstel, en misschien ook wel de twijfelachtige staat maakt hem al te duur.
Ik laat auto’s die al zo lang te koop staan lekker voorbij gaan, die blijven echt wel met een goeie reden zo lang staan. Ondanks de economie raak je nog steeds alles wat gewoon goed is en normaal geprijst is gewoon kwijt.
Uitzonderingen daargelaten, maar een 400r lijkt me nou niet bepaald onverkoopbaar over het algemeen. ;)Zo, ik ben net terug uit Lent………. Bij elkaar 6 uur onderweg geweest.
Dat is hem mooi niet geworden.
Ik rij naar daar om een nette originele i200 te bekijken, met 1 héél klein deukje in de deur en hier en daar een klein beetje steenslag.
Loopt super, originele i200 motor én interieur. Meerdere keren gevraagd of de auto echt netjes is etc., en ja dat is ie. Geen roest ook trouwens. Alleen ooit de striping verwijderd.
Klinkt wel goed toch? :wubNu de werkelijkheid voor de mensen die interesse in deze auto hebben, want doe jij het als verkoper niet en lok je me met een gigantisch lulverhaal naar je auto toe, dan doe ik het wel even voor je zodat andere geinteresseerden nu wél weten waar ze aan toe zijn:
– Een behoorlijke deuk in de lengte van het dak die er uit ziet alsof er een flinke steigerpijp ofzo op is gekomen, kun je die over het hoofd zien als verkoper of denk je gewoon dat ik blind ben? :fy1
(verder rondom de auto overal wel kleine deukjes enzo maar dat was lang niet zo spannend)– Tijdens het telefoongesprek weet je zeker dat het de originele i200 motor is en als ik er dan op sta te kijken en concludeer dat het absoluut niet zo is, dan weet je het ineens niet meer zeker en heb je de auto slechts zo gekocht…
– Die normale gsi motor, welke al als een vervelende verrassing kwam loopt nu ineens helemaal niet zo netjes als verteld werd, maar gewoon ronduit kut en rookt erger dan een stoomlocomotief. Ja daar krijg je de straat letterlijk goed blauw mee. Koppeling ook op, schakelmechanisme trouwens ook.
– Nu het mooiste… je vertelt me dat je de afgelopen dagen het originele interieur omgewisseld hebt, want je had de auto gereserveerd voor een jongen die dat niet moest hebben, maar inmiddels laat die niks meer van zich horen en kan ik komen kijken…
Het gsi interieur wat je er zogezegd voor die jongen in hebt gezet, zit er inderdaad in, compleet met de deurkaarten die daar bij horen. (gaat wel steeds meer op een originele gsi uitvoering lijken niet waar?)Het 200/400 interieur is voor me meegenomen, en zou een week geleden nog in de “i200” hebben gezeten, maar het mag wel duidelijk zijn aan het vuil, stof en de vele spinnewebben dat dit interieur al minstens 10 jaar op zolder lag. (je denkt zeker wéér dat ik achterlijk ben?) Bijbehorende deurkaarten waren er ook niet trouwens.
-i200 striping heeft er naar mijn mening ook al helemaal nooit opgezeten, zeker niet gespoten.
Conclusie: het enige wat ik heb gezien wat me moest doen geloven dat het hier om een echte originele i200 ging, was het losse leugenachtige interieur en de kentekenpapieren.
Maar die waren natuurlijk oorspronkelijk van een andere auto… Daar ga ik maar even vanuit na het zien van dit alles. :vertagDe auto was wel hard! Enige punt waar echt niet over geluld was. :thumb
Waarom ik er zo’n verhaal van maak??? Wees gewoon eerlijk, dit is niet de eerste keer en ik ben het nu wel eens zat met zulke zielige figuren. ;)
-
AuteurBerichten