Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoorde vanmiddag van m’n vader dat er een nette calibra stond bij JLD. :thumb
Die was daar even m’n manta uit laten lijnen, had zelf geen tijd.
Wereld van verschil, netjes gedaan. :thumb
5 oktober 2012 om 11:16 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067501Da’s mooi! :wors
Juice!
(ste)roids…
5 oktober 2012 om 10:37 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067503Ja zeker interessant, nogmaals, gouden tip eddie! :wors
Er zit wel een stiksel over de hele lap heen, zo om de 12cm maar ik denk dat die er wel uit te krijgen is, nog niet goed naar gekeken…
Mooie van deze interieurs is dat het over het algemeen ook minder waard is of in elk geval gevonden wordt, dan de Recaro’s.
Moet je dus meestal wel wat goedkoper kunnen vinden.5 oktober 2012 om 07:04 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067506Ik kan bevestigen dat de bank perfect is, de stof is netjes en het is hem exact.
Eindelijk opgelost, heel blij mee. Nu de stoffeerder weer een klusje geven.
En wat een voorraad stof. :wub
( vorige eigenaar was trouwens nogal een originaliteitsliefhebber, vond het zonde dat al die manta’s zo verbouwd werden. Heb hem maar niet verteld waar ik z’n bank voor ging gebruiken… ;) )
Ik ken het gevoel, heb dit jaar ook bijna geen manta gereden, maar dan vanwege het opbouwen.
Zeelandweekend 2013, hou ik je aan! :thumb
Die van mij is 90% klaar, gewoon rijdbaar maar hier en daar moet nog wat verbeterd of afgemaakt worden, vooral die stoel… (heb de stof eindelijk gevonden!)
Ga je ook over op een vrij programmeerbaar systeem icm je throttlebodies? :wub
Ziet er goed uit.
Mooie plannen Martijn. :thumb
2 oktober 2012 om 19:29 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067528Nou eddie, bedankt voor je tip, morgen heb ik die complete achterbank. :thumb
Kwam toevallig goed uit dat m’n vader morgen iets te doen heeft daar in de buurt, dus die pikt het even op.
Mooi geregeld zo, prijs was ook ok.Dus het lijkt erop dat ik nu ook een levenslange reparatievoorraad heb. (eindelijk)
Wel bedankt voor je aanbod patrick maar denk/hoop dat het niet meer nodig is voor mij zelf.
Na morgen doe ik wel even een update hier.
EDIT:
Patrick, ik lees nu pas je uitgebreide bericht. Zal het zeker even onthouden. Als dat lang geleden is geweest bij die stoffeerder dan kon het zijn dat je toen nog geluk had, die voorraad schijnt echt helemaal op te zijn. Maar misschien is er nog wel ergens een restje te vinden…
Even kijken of de bank naar m’n zin is en anders bel ik daar nog wel heen en hoor ik graag wat je voor delen hebt liggen en in welke staat :thumb
2 oktober 2012 om 16:38 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067525Goede tip, bedankt!!!
Daar ga ik even achteraan.
Hans sloopt dat oranje ding toch niet… :jerry
30 september 2012 om 12:02 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067519Nette stof voor de wangen van de bestuurdersstoel. Mag als het hele mooie stof is ook van de passagier zijn, dan laat ik het wel omzetten.
Ik heb 2 wangen te bekleden, 1 van het rugvlak en 1 van het zitvlak.
27 september 2012 om 12:26 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067516Titel aangepast.
Goed bruikbaar deel/delen gezocht met nette antraciete wangen, passagierstoel/achterbankdeel etc. , zoek in elk geval stof om 2 wangen te kunnen repareren.
Mocht iemand een adres hebben waar ie deze originele wangen heeft laten herstellen met een geschikte stof die gelijk/vrijwel gelijk aan het origineel is, dan hoor ik het ook nog steeds graag, blijft het proberen waard.
27 september 2012 om 07:51 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067515Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb nog geen succes gehad. Wel vriendelijke uitleg door van Roosendaal. De betreffende stof kwam niet van Recaro, maar van Opel zelf destijds.
Zij kunnen er niet meer aankomen. West Trading, de stoffengroothandel die veel Opel stof in het assortiment heeft, heeft deze ook niet meer en heeft ook geen goed bijpassend alternatief. (staaltjes ontvangen en vergeleken)Ik heb weinig hoop om ergens een stukje oude voorraad te kunnen vinden om die ene stoel mee te bekleden, dus het wordt waarschijnlijk een complete keurige stoel vinden, of het complete interieur gedeeltelijk laten repareren, waar ik gewoon erg tegenop zie vanwege de kosten en het feit dat ik slechts 1 slechte stoel heb…
De man van de marktplaatsadvertentie had ook geen nette wangen meer…
Stender, hoe groot zijn jouw stukken stof?
23 september 2012 om 12:49 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061645Je kan in deze situatie helaas niet kwaad op rustyco zijn…
Ik vind het superspul, echt fijn om mee te werken. Ik kan het iedereen aanraden maar naar mijn mening had je het gewoon niet zo moeten gebruiken.
De marketingafdeling van rustyco maakt het dan misschien wel wat mooier dan het is, maar als je er zelf mee in de weer gaat kun je opzich wel beredeneren dat het link kan zijn, waar jij het voor wilde gebruiken, zo goed werkt het spul wel. :D
23 september 2012 om 12:38 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310319http://www.carburateurwinkel.nl/
Waarschijnlijk goedkoper. Fijne zaak ook, deze man heeft er veel verstand van.
Ik zie ze momenteel niet staan op de site, maar ik dacht dat hij ook nette gebruikte gereviseerde carburateurs leverde.23 september 2012 om 12:16 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067513Hmm losse stukjes kan ik denk ik niks mee, moet echt een mooie lap hebben, of een keurig compleet stoeldeel.
Maandag even bellen naar van roosendaal. Bedankt Raymond!
Wordt vervolgd.
Ha Lammert,
Nou die kleine aanpassing aan de rail kan je wel vergeten, pak hem er maar eens bij en kijk waar het allemaal niet past, je moet echt alles wat in de weg zit en wat weg kan gewoon er af slopen, en hier en daar weer dichtlassen.
Standaard brandstofdrukregelaar is weg, tot op de rail weg geslepen en weer dichtgelast, alle andere uitstulpingen ook.
Er blijft dan echt een kale rail over. Zit dus wat werk aan!Wat betreft het testen, ik denk dat die minuut open staan wel mee valt, wordt misschien een ander verhaal als je ze bij wijze van spreken een uur lang laat sproeien, maar dat was ik ook niet van plan om te gaan proberen. :D
De druk kan ik je nog geen antwoord op geven, ben er nog niet helemaal klaar mee dus deze is mogelijk nog aan verandering onderhevig. ;)
Richting 3 bar komt het wel op neer.Remmenupgrade is goed merkbaar in de zin dat ik in elk geval van een trilling af ben, veroorzaakt door een oude kromme schijf.
Ook hier nog geen definitieve uitspraak over, moet nog even goed ontlucht worden, daarna zal ik er nog een goed mee gaan remmen.Gisteren gekocht maar geen groene manta in gevonden, wel een blauwe duitser.
Volgende maand beter misschien. :thumb
Ja das den Kurt, heeft ie mooi gedaan hoor.
Ja Hans, scheelt weer in de centen he, het meeste aan onderdelen heb je al snel dubbel of 3 dubbel als je manta rijdt, het kost je dan misschien net de maatbekers als het meezit. ;)
Bij ons in de buurt kost het rond de 100 euro om 4 injectoren te laten testen en reinigen.Onze kast is misschien iets beperkter omdat we nu alleen maar met 100% duty cycle kunnen werken (kan je natuurlijk wel uitgebreider maken als je er zin in hebt) maar dit is goed genoeg om het sproeipatroon te kunnen controleren, maximum flow, injectors bij elkaar matchen tot een mooie gelijke set, en eventueel een reiniger er doorheen jagen. (liever door m’n aquarium dan m’n motor in)
Ik denk dat men vaak de injectors vergeet te controleren op een goede werking, kapot gaan ze zelden, maar ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel er niet optimaal zullen werken door vervuiling of lekkage.
Zeker met dat oude spul waar wij mee rijden. :thumb20 september 2012 om 20:54 In reactie op: Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over? #18067510Ik kreeg die link toevallig eerder vandaag ook door van m’n vader.
Ik zal maar eens contact opnemen, want als het spul netjes is moet het zo ook wel kunnen.
Mocht iemand nog een nieuwe lap van de juiste stof hebben, weten, of denken te weten, dan hoor ik het nog steeds graag.
Is dit spul (nieuw) dan echt uitgestorven?
Ik zal maar weer eens wat plaatsen, zie de laatste tijd te weinig foto’s verschijnen in het manta gedeelte. ;)
Met het einde van de zomer in zicht laatst nog even een rondje zeeland gereden.




Ook bij Barry (sniksnak) een setje remschijven gekocht om het geheel wat beter tot stilstand te kunnen krijgen, gelijk met stalen remleidingen gemonteerd.



We hebben het injectiesysteem ook ge-upgrade, ik vermoedde dat de originele LE injectors waar ik nu mee rondreed niet helemaal fris waren.
Dit bleek wel na de test. Waar ze alle 4 op 3 bar ongeveer 190cc/min moesten geven verschilde dit nogal. (145cc / 170cc / 190cc / 130cc :shock: )
Wel lag er nog een c24ne set die allemaal als nieuw in bleken te spuiten, gelijk maar voor die set gekozen en die gemonteerd compleet met c24ne brandstofrail. (beetje aanpassen noodzakelijk maar vanzelfsprekend een veel mooiere constructie)Ook een instelbare branstofdrukregelaar gekocht om het allemaal nog iets beter af te kunnen regelen.



Hoe maak je nou eigelijk zelf iets om je injectors te kunnen testen/reinigen?
Je pakt om te beginnen een oud aquarium van je vrouw uit de schuur, wat toch maar in de weg lag. (nee schat, we spuiten er alleen water door, geen benzine… :angel )
Brandstofpomp, tankje, drukreregelaar, 12v erop, wijst zichzelf wel eigelijk.
Spuiten maar.




Zo hoort het er natuurlijk niet uit te zien, hier is iets goed mis met de injectors…

Op 3 bar moet dit er uit komen in 1 minuut. Deze set gaf een perfecte opbrengst en had een prachtig inspuitbeeld. :wors


:thumb
Injectors ook even (laten) testen en reinigen.
Ik rij ook een 2.4, vrij standaard , met le-jetronic.
Ben me er wel van bewust dat je met standaard zuigers niet teveel toeren moet maken. (6000+)
En je moet goed je lambda waardes in de gaten houden.Ik ben nieuwsgierig naar een aantal waardes van jou Kees.
Welke ontsteking gebruik(te) je? Wat was je lambda waarde op vollast en tot hoever in het toerenbereik ging je door?
Succes met de wederopbouw, gaat wel een feest worden met die zuigers, zoals Rik al zegt. :thumb
Schade? Valt nogal mee geloof ik. :hmmz
Mooie aktiefoto, resolutie lijkt me wel bruikbaar voor een niet al te groot canvas. 40 x 40 zou ik er nog mee aandurven.
Mag misschien zelfs wel een tikkeltje korrelig zijn, vintage uitstraling vind ik niet erg bij deze oude foto’s.
Loopt echt als de brandweer…
Ja, bel die brandweer alvast maar, want loeiheet zal die getunede 2.4 wel worden met die smalle én rotte radiateur in het front. :jerry
Is het je plan om een B1 front te behouden?
Als je het mij vraagt moet je het blok dan zowieso iets verder de tunnel in te bouwen.
Je moet anders net iets te veel in het front wegslijpen en voor je het weet ben je aan het camoufleren met een GSI bumper. ;)Ik wilde oorspronkelijk in m’n b1 ook een 3.0 12v bouwen, maar na wat passen en meten was dit m’n conclusie.
Vond het wat te veel hak en zaagwerk worden, toen maar voor een 2400 gekozen. -
AuteurBerichten