Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerder nog ging het je over de importbakken in het algemeen, liefhebber of geen liefhebber.
Omdat ik geen belasting betaald heb, ben ik dus minder. punt.
Nu ben je al aan het inbinden en gaat het slechts over de import mercedes diesels…Ik vind dat je niet spoort als je zo je mening verkondigd, vol afgunst, alsof het jouw geld is dat je misloopt.
Welke woordkeuze of vergelijking ik daarbij kies, mag ik , wederom in dit “democratische land” , geheel zelf bepalen.We zullen voorlopig maar even hoop houden en afwachten…
Ben het wel eens met bijvoorbeeld eddepet, als je meerdere hobby autos hebt staan, dan is de lol er wel vanaf als je straks voor die paar lullige kilometers bijvoorbeeld 4 of 5 of weet ik veel hoeveel keer dat bedrag mag gaan betalen.
En even over al dat import gelul. Ik heb mijn laatste manta vorig jaar uit belgie gehaald, dus ik zal ook wel een smerige profiteur zijn.
Is dit afgunst ofzo? Achterlijk gelul!Het feit dat het zelfs iemand dwars kan zitten dat ik met mijn import manta nooit geld heb betaald aan “mijn” overheid…
Ben je wel helemaal lekker? Een moderne nsb’er vind ik je dan!Ik heb zelfs geen moeite met al die importbakken die hier opgereden worden door de profiteurs die lekker goedkoop willen rijden, ze zoeken het maar uit. Nooit last van ondervonden. Ik kan alleen maar boos zijn op “onze” overheid. Een poppekast is het.
Iedere oldtimer welke als 2e auto gebruikt wordt moet gewoon belastingvrij blijven.
29 oktober 2012 om 18:22 In reactie op: Vrijstelling wegenbelasting old-timers komt te vervallen #17992961Dus het zou nu dan toch zo ver zijn…
Eerst zien, dan geloven. Levert (gelukkig) iedere keer toch teveel strijd op.
Máár, ben benieuwd… :shock:
Wat een fantastische vondst! :thumb
Had wat droger weg gezet mogen worden, maar ja kijk maar naar die schuur…
Wel bijzonder van die banden, is wel een aardig kwaliteitsbandje dus! ;)
Uh ja als je al een dagje ouder bent heb je zo’n trapje wel nodig he. ;)
Deze rocker is een belg , beter bekend als zotte sjef.
Veel mee gelachen dat weekend, wat een entertainer. :worsDeze duitsers waren lekker bezig met jaren 80 rock te draaien en nodigden hem toen uit om een showtje te geven bovenop de pickup, sjef was toen immers toch al druk bezig luchtgitaar te spelen op het terrein.
Mooi weekend was dat.
De duitse pickup staat trouwens te koop geloof ik…
Ik vind het zonde, maar vooruit dan, als het dan toch moet, pak maar een cc. :jerry
Hier ook nog een hele bekende, foto heb ik gemaakt op het Hageland treffen in Aarschot, 2009.
27 oktober 2012 om 19:22 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481396Ziet er goed uit !!!
Geen poespas, nette velgen, gewoon goed zo. :thumb
Mooi geschreven Henk.
Bedankt voor dit mooie stukje geschiedenis, al had deze mooier kunnen verlopen. Irmscher had van mij wel wat meer invloed mogen hebben bij Opel…
26 oktober 2012 om 09:34 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #17999971:swear
Zag het net op zeelandnet staan, wilde al een en ander plaatsen maar is dus al gebeurd.
Hoop dat ie gevonden wordt!
Hebben ze hem uit je garage weg gehaald?
Hoe ligt of lag dat verhaal?
Ben vast niet de enige die daar nieuwsgierig naar is.
Ziet er fris uit onder de kap.
Nee die witte manta met aanhanger wordt wel vaker gespot, maar dat is iemand anders, ook uit goes geloof ik..
Ziet er goed uit! :thumb
Ik heb je nog nooit zien rijden maar volgens mij woon je niet zo heel ver bij mij uit de buurt?
Lijkt me een prachtzicht jouw oranje A naast mijn oranje B.
Haha ok, zelf geen ervaring met BCCP, maar leek mij de juiste voor een antwoord op het DCOE-DCOM verschil.
Jack van carburateurwinkel.nl is wel een hele fijne vent weet ik in elk geval!
Ik noemde hem niet omdat ik weet dat hij echt een DHLA expert is.
Wel heb ik het vermoeden dat hij véél meer weber onderdelen kan leveren dan op zijn site staan, ik denk zelfs eigelijk gewoon alles.
En al met al denk ik dat hij ook wel genoeg weet van de Webers…Carburateurs, altijd lastig, zoveel keuze en ook nog eens zoveel mythes.
Ik zag ze ook al vanmiddag, was zomaar even uit nieuwsgierigheid aan het rondkijken vanwege dit topic.
Ik heb alleen nog steeds niet echt het exacte verschil tussen de DCOM en DCOE kunnen vinden.
Je komt de meest uiteenlopende verhalen tegen.
Ik kan wel een verhaal gaan typen over de verschillen die er zouden zijn in de constructie, werking, etc. maar zeker weten doe ik het niet, heb er geen ervaring mee, en echt spannend is het ook niet vind ik, want die carburateurs functioneren vast ook prima.
(ik vermoed trouwens dat de DCOM ook een zogenaamde emissie carburateur is die o.a. ook op bepaalde Alfa’s heeft gezeten)Wat ik wel interessant vind, voor ik deze zou kopen, is een antwoord op de vraag in hoeverre je onderdelen van de DCOE uit kan wisselen en hoe goed het DCOM spul te krijgen is.
Wat ik daarover lees is nog niet echt duidelijk, de een zegt heel gemakkelijk dat het allemaal uitwisselbaar is, maar ik lees ook berichten dat er slechts bepaalde delen uitwisselbaar zouden zijn, en dat DCOM spul steeds moeilijker te vinden is.
Wat ik zelf even zou doen, als ik serieuze interesse in die set had, is eerst even bellen met BCCP om te vragen hoe het zit met die DCOM onderdelen…
Ik denk dat je bij hun moet zijn voor alles dat Weber gerelateerd is in NL.Het krijgt dan wel iets meer een “ballon” effect. 195 50 vind ik zelf het mooiste op een 7j velg onder een b manta.
Mooie velg! :thumb
Dat is een nadeel van de solex carburateurs, ze zijn wat minder handig.
En dan de onderdelen zoals al gezegd. Zou niet mijn keuze zijn.Je kan ook nog kijken naar de DHLA’s van DellOrto , die zijn ook goed betaalbaar en genoeg te vinden.
Ook de onderdelen, sproeiers, etc. Bijvoorbeeld bij die link die ik eerder gaf in het centrale topic.Nadeel van de Dellorto’s is wel de robuustheid van de body. Ze zijn wat zwakker op een paar punten.
Bijvoorbeeld de fijne draad in de stationair mengsel stelschroef wil wel eens slecht worden.
Ook kunnen de vlotters uit hun bevestiging afbreken, materiaal is daar wat zwak. Bekend probleem. Zelf ook meegemaakt helaas…
Ook zijn er de zogenaamde emissie DHLA’s in overvloed te vinden, die hebben wat minder mogelijkheden maar ik vraag me eigelijk wel af of dat voor een motor als deze echt een nadeel zou zijn.
Dit zijn de fabrieks Alfa etc. carburateurs trouwens.Opzich vind ik het altijd wel een gok wat je koopt, of het nou een DHLA of een DCOE is. Over de webers valt vast ook wel wat te zeggen.
Denk dat ik zelf voor de DCOE zou gaan, maar een GOEDE DHLA is ook niks mis mee.Dit past prima. De mooiste bandenmaat is een kwestie van smaak, maar ik zou zelf zondermeer voor een normale band gaan in de maat 195 50 15.
Ik denk dat de meesten het wel met me eens zijn dat een lagere band niet echt mooi staat door de hoeveelheid ruimte die je dan krijgt tussen band en wielkast.
Foto van de velgen?
10 oktober 2012 om 19:38 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684242Geen primer, gewoon goed kaal en wrinkle lak er op. :thumbup
10 oktober 2012 om 19:16 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684246Ok tof, ben benieuwd naar je resultaten!
Oja, misschien overbodig om te zeggen, maar zorg dat je materiaal écht 100% schoon en kaal is.
Beter daar van te voren iets meer aandacht aan besteden, anders valt het tegen.
Is wel heel belangrijk voor deze lak kwam ik toen achter. :)Ik interesseer me nauwelijks in nieuwe/moderne auto’s, maar als degelijke gezinsbak lijkt deze Irmscher uitvoering me eigelijk wel erg leuk.
Oogt zelfs best wel stoer zo. Niks mis mee. :thumbup
10 oktober 2012 om 11:19 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684250Haha cool he die wrinkle verf. :wub
Die iemand op het forum was ik zeker? Ben het nog nooit eerder tegen gekomen hier.

Welke verf ga je gebruiken? Harley Davidson of andere?
Je kan je “gewrinkelde” delen ook nog in een oven laten bakken na het spuiten, krijg je blijkbaar nog een mooier effect!
Ik dacht een uurtje op 60 graden ofzo, maar ik heb het zelf niet kunnen doen.
Wellicht interessant als je de mogelijkheid hebt.Maar eh, goed bezig met de projecten! :thumb
@Fearless wrote:
Mooi spul he zon Gt deksel?
:wub
Die wrinkle lak kom er ongeveer zo uit te zien:

Iemand op het forum had het ook gedaan op een cih kleppendeksel.
Als het mooi werkt ga ik ook mn dashboard als nieuw maken, en het chrome randje opnieuw.
Gezellig! :thumb
Ik heb een achterbank gevonden die compleet in de juiste stof is, was dus een goeie deal voor een levenslange voorraad. Zie topic manta gedeelte.
Dus ja, is volgend jaar vast en zeker helemaal klaar.
Netjes hoor, gelijk goed aanpakken met vrij programmeerbaar systeem, weg met die motronic.
:thumb
Nog even voor mclambo en eventueel andere geinteresseerden.
De remmen vind ik echt keurig kan ik nu zeggen. Remt mooi hard genoeg, goed gedoseerd. Gewoon mooi spul.
Echt een wereld van verschil ten opzichte van de oude originele set.
Ik kan iedereen deze set echt aanraden.En bij Vannos op z’n werk (JLD Service in Goes) hebben ze de manta even uitgelijnd vandaag, dat is ook een wereld van verschil. :thumb
Was hard nodig, is nu perfect afgesteld.Ik heb je wel eens gespot in je vorige calibra, die zag er echt goed uit.
Heb zelf in de afgelopen jaren in een metallic blauwe manta gsi rondgereden en nog een tijdje in een witte manta cc met matzwart front.
De oranje B1 is nog maar net op de weg, die hebben we precies een jaar geleden ingevoerd uit belgie en gelijk uit elkaar gehaald.
Die kon je nog niet echt veel gezien hebben. :DDank je!
Uitlijnen was hard nodig, echt alles is uit elkaar geweest afgelopen jaar.
2.4 zit er in zelfs, zie manta gedeelte voor m’n project topic.
Succes met de calibra, ziet er goed uit. Misschien kom ik je nog wel eens tegen op de weg hier in goes en omgeving. :thumb
-
AuteurBerichten