lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vrij programeerbaar motormanagement #18078772

    Interessant topic.

    Ik ga deze winter ook voor de KDFI 1.4 op de 2400. Mooi systeem voor een mooie prijs, en met de beschikbare kabelboom die al aan de ecu kant helemaal af is voor een acceptabele meerprijs ga ik het mezelf daarmee ook niet te moeilijk maken.

    Ik zag er altijd op tegen omdat het me te ingewikkeld en duur leek maar alles op een rijtje gezet valt het nogal mee.
    Bijna alles wat ik al heb is volgens mij bruikbaar. Triggerwheel, sensoren, wideband lambda etc. , hoef alleen de KDFI en een inlaatlucht temp. sensor te kopen.

    Eindelijk weg met de LE-jetronic, ben er al teveel mee aan het pielen geweest. :wors

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563765

    Lammert, de prijs is een stuk vriendelijker omdat dit slechts een metertje is, en geen kit.

    Het kostte me wat moeite om de tekst in de afbeelding te lezen, maar ik zie “compatible with most 1- 2- or 3-wire oxygen sensors”
    De meestgebruikte widebands zijn de Bosch LSU 4.2 en 4.9 , beiden 5 draads.

    Persoonlijk zou ik een plug & play kitje aanschaffen compleet met een betrouwbare Bosch sensor. In het 200-250 euro budget gebied heb je genoeg keuze.
    Als je graag een analoge meter wilt, AEM heeft een hele leuke retro kit.
    Als je van kleurtjes houdt, ze hebben dat allemaal wel. :thumb

    In reactie op: nieuwe marktplaats.. #18075145

    Dat is niet geheel verrassend, gezien marktplaats een ebay onderneming is.

    Maar wat een achteruitgang zeg.
    Wat betreft onoverzichtelijkheid, dat is misschien een kwestie van wennen.
    Het ergste is nog wel de verminderde functionaliteit, er is gewoon het een en ander verdwenen. Waardeloos.

    En dan nog die prijzen…. Ik zet al lang geen auto’s meer op marktplaats en ben vast niet de enige die daar mee gestopt is, en dan nog maken ze het nóg duurder…. :???:

    In reactie op: Zijn er nog liefhebbers voor een Kiemen-coupe? #18075557

    Ik ben niet zo’n Kiemen kenner, maar ik dacht zelf dat het gewoon de carosserievorm is, wat het grootste herkenningspunt is. (daar valt niet echt veel mee te klooien leek mij)
    Zelf vind ik het wel de mooiste Kadett B carosserievorm. :thumb

    Zelfs in duitsland zie ik er maar een handjevol te koop, prijzen van 9000 tot 12000 voor een net exemplaar.

    Als er echt maar zo weinig in NL zijn, dan is het al helemaal bijzonder dat deze man er 2 heeft.

    Ik wilde hem zelf wel hebben voor de heb/handel, verhaal was dat de auto helemaal in orde was, geen werk etc. , was dus een kijkje waard.
    Bleek verre van netjes, maar gewoon wel een leuk project voor een liefhebber!

    In reactie op: Zijn er nog liefhebbers voor een Kiemen-coupe? #18075555

    Ik moest even denken maar dat is geloof ik kadett-b hier op het forum.

    Ik dacht dat ze aardig zeldzaam waren en als ik de prijzen zie van nette exemplaren had ik wel verwacht dat er meer interesse zou zijn.

    In reactie op: dakspoiler manta B #18076068

    Er was nog iemand die er altijd mee op marktplaats adverteerde, het was niet gt/w , niet e de b, en ook niet die uit uithuizen. Helaas nu even onvindbaar geloof ik… (was altijd een advertentie met dezelfde foto, gemonteerd op de auto en altijd 25euro meen ik)

    Wel gierig trouwens, gewicht en afmetingen vallen nogal mee, heb zelf wel gekkere dingen verzonden en ontvangen!

    In reactie op: 338 km/h in een manta ;-) #18075568

    Krankzinnig. Ik moet echt weer eens vaker op het hecktriebler forum kijken…

    Dat geluid ook, kippevel!

    [youtube:obewwo2k]http://www.youtube.com/watch?v=XSHbpF-_54Y[/youtube:obewwo2k]

    EDIT: http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=114709

    In reactie op: C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ? #17991447

    Nee dat helaas niet, maar ik vond het heel goed te doen. (nu was engels vroeger op school wel het enige vak waar ik echt goed in was)

    Er staan ook wel heel veel informatieve en mooie foto’s en tekeningen etc. in , dat helpt ook wel.

    In reactie op: Dikke Manta's topic #17332595

    Mijn god, ik was al op m’n hoede voor ik op dit topic klikte toen ik jouw naam zag staan, Logan. :jerry

    Maar zó erg had ik niet verwacht!!! Ik dacht dat het niet erger kon dan die 6-wieler van Manta der film, maar logisch, er kunnen altijd nog een paar wielen bij. :thumb

    In reactie op: Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken?? #18068128

    Ik hoop dat Botter, of wie dan ook je volgende blok wil gaan bouwen, het wel goed doet, want anders begint dit verhaal met een andere partij binnen de kortste keren weer opnieuw.

    Krijg zelf de indruk dat je het allemaal dusdanig goed weet dat je het beste zelf je blok op kan bouwen.

    In reactie op: i200 koopje #17942087

    Kenteken en interieur omgezet…. Ben ook wel eens bij zo’n “echte” i200 wezen kijken voor teveel geld, lijkt wel een gewoonte te worden onder de i200 verkopers. :jerry

    Wat een goudzoeker, doe dan geen moeite en zet hem lekker te koop op ebay duitsland als je toch denkt dat je roestbak daar zoveel geld oplevert. ;)

    In reactie op: Niet echt tevreden na verlagen + V-bak vraag?! #17954257

    Welke dempers?

    Zakken doet het nog wel met al het gewicht wat er nog terug in moet, maar het valt me wel op dat er regelmatig setjes voorbij komen die niet naar tevredenheid/verwachting verlagen.
    Ik heb het al met normale gele koni’s gezien, de een staat mooi recht en netjes verlaagd, en de ander staat van achter een stukkie te hoog. En dat allemaal met de zelfde veren (van dezelfde leverancier) en dempers dus..

    Zelf heb ik het ook gehad met mijn vergelijkbare Bilstein B6’s, normale lengte dus, ook met die verenset die 9 van de 10 mantarijders allemaal hebben, en die van mij bleef ook veel te hoog aan de achterkant… Zelfs na anderhalve winding er af geslepen te hebben was het nog niet perfect, al vind ik het wel goed te doen zo.

    In reactie op: C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ? #17991445

    Ligt er aan wat er voor venturi’s , buizen en sproeiers in de webers zitten.
    En wat de vermogenscurve van je blok ongeveer wordt.

    Als je weet bij hoeveel toeren dit blok vermogen gaat geven met die nokkenassen etc. dan kun je wel het een en ander berekenen om te weten of je in de buurt zit met je afstelling.

    Basisprincipe is venturimaat bepalen aan de hand van motorinhoud icm vermogensafgifte bij x aantal rpm. (Venturimaat x 1.25 is dan vervolgens de ideale grootte van je gasklep maar je zit wel goed met een 45mm dcoe.)
    Hoofdsproeier bepalen is dan venturi x 4
    Air corrector = hoofdsproeier + 50
    Mengbuis bepalen aan de hand van cilinderinhoud
    Stationairsproeier voor 2000cc 50/55 , voor 2100cc 55/60

    Zie http://cnx.org/content/m37431/latest/#id1166626978105 voor bijbehorende tabellen en meer tekst en uitleg.

    Ook interessant als je veel met carburateurs gaat doen is dit boek http://www.bol.com/nl/p/how-to-build-power-tune-weber-dellorto-dcoe-dco-sp-dhla-carburettors/1001004001841029/
    Staat werkelijk alles in wat je wil weten en leest nog lekker weg ook. :thumb

    In reactie op: 2.0E slaat soms af na starten #17939486

    Da’s waar, dan valt er niks uit te wisselen.

    In reactie op: 2.0E slaat soms af na starten #17939484

    Als ik even terug lees begrijp ik dat je een L-jetronic 2.0e hebt in de rekord. (geen koude start injector)
    Als je op de manta hetzelfde systeem hebt dan kun je zowieso wisselen.

    Of de thermo tijd schakelaar tussen LE- en L-jetronic uitwisselbaar is, is mij onbekend.

    In reactie op: 2.0E slaat soms af na starten #17939482

    Ja er zit een stekker op aangesloten, inderdaad als je voor de auto staat aan de linkerkant van het kleppendeksel, op het thermostaathuis.

    Die onderaan je radiator is een thermoswitch voor de aansturing van een electrische fan ga ik vanuit.

    In reactie op: 2.0E slaat soms af na starten #17939480

    Het is de bruine zeskant bovenop het thermostaathuis.

    Die is blijkbaar nogal schaars aan het worden en is lang niet overal meer leverbaar. De prijzen rijzen de pan uit. Bij carpartsdirect 80+ euro’s…
    COPE heeft er ook nog op de website staan voor ongeveer 35euro als ik me niet vergis.

    (Toevallig pas zelf ook naar die sensor opzoek geweest.)

    PS die dingen zaten echt in allerlei merken , kans bestaat dat je deze sensor via saab of een ander willekeurig merk waar motoren met LE-jetronic gebruikt werden nog makkelijk kan bestellen voor zeer schappelijk geld.
    Moet je even zoeken met het boschnummer of het coresponderende merk-onderdeelnummer.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069707

    Ok duidelijk. :thumb

    Maargoed, het noteren is er in elk geval al bij de apk controle. Die gegevens zouden dan aan een landelijke database gekoppeld moeten worden ter controle. Dat moet moet opzich niet zo’n probleem zijn.

    Dat je dan nog steeds het geknoei met de tellers hebt ben ik met je eens, de mensen die nu de belastingvrije benz op gas etc. gebruiken voor dagelijks goedkoop vervoer, zullen dat waarschijnlijk wel gaan doen.

    De liefhebbers, blijf ik bij, die gaan daar niet eens over nadenken want met een 5000 km per jaar heb je het vaak wel gehad.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069705

    Voor mijn oldtimerverzekering geldt dat ik een x aantal kilometers mag rijden per jaar.
    Ik mag dan toch wel aannemen dat men voor zulke zaken de kilometerstanden bij apk gebruikt?

    :hmmz

    In reactie op: 51-EA-88 C Kadett sedan ’74 #18010900

    Nog niet zo lang geleden van eigenaar gewisseld en pas een nieuwe apk erop…

    Ben nog steeds nieuwsgierig! Wie o Wie?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069701

    Dat moet je natuurlijk zelf weten of je daar mee wil gaan rotzooien…
    Ik kan ook nog wel duizenden andere dingen in het leven opnoemen die stiekem gedaan worden, zo gaat het nou eenmaal.

    Waar het omgaat is dat die registratie via apk opzich helemaal niks mee is.
    Ik zelf en 9 van de 10 andere liefhebbers die een oldtimer als 2e auto hebben zullen met de kilometerstanden die in een jaar gereden worden absoluut niet de teller terug hoeven draaien. :thumb

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069699

    Ik neem aan dat je auto’s ook wel eens APK gekeurd worden? ;)

    Kilometerstandregistratie is al jaren een wettelijk verplicht onderdeel van de apk.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069697

    Kijk, dit is nou helemaal DE oplossing wat mij betreft!!!

    Ben het hier volledig mee eens. :thumb

    @ChristiaanOpel wrote:

    Volgens mij heb ik de oplossing;
    Om in aanmerking te komen voor vrijstelling van wegenbelasting.
    Moet de auto minimaal 25 jaar oud zijn.
    Moet de auto als tweede auto op je naam staan.(incl. bijv. een lease auto)
    En mag je maximaal 5000 km per jaar rijden.

    Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet ben je volgens mij echt een liefhebber.
    Kun je hier niet aan voldoen moet je gewoon betalen, desnoods met een extra toeslag om het dagelijks gebruik van een oude auto te ontmoedigen.

    Maar ik vind ook dat ze mensen met electrische auto’s, die volop benzine tanken, aan moeten pakken.
    Volgens mij is de manta schoner dan een electrische auto die niet electrisch gebruikt wordt. Dan bedoel ik het hele traject van produceren tot afbreken.

    Groetjes.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971229

    Een van de mooiere projecten hier.

    Volg ik graag.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 684)