Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn donor ben ik vorig jaar met kerst gaan halen, lag een cm of 30 sneeuw op het dak, deuren vastgevroren.
Sleutel omdraaien, nix in huis… andere accu dr in. Aanraken lopen en niet tikken of zo, dat was toch voornamelijk doorslaggevend…
Een auto die zo lang stil had gestaan, en een kwestie van even zonder bobinekabel starten voor oliedruk, kabel dr op en gelijk aanslaanDenk dat je koppelingsplaat ipv vliegwiel bedoelde ;)
Maar ik heb pech, degene die het vliegwiel aanbood heeft het al verkocht :(
Gaan we gewoon verder zoeken, overigens zag ik in het topic van Calibra16V dat hij met die speciale 520Nm koppeling ook met een plat vliegwiel rijdt.
Toch even vragen hoe zwaar zijn vliegwiel is, denk dat zo’n heel licht in een Corsa prima gaat, maar in een Vectra toch wat moeilijker wegrijden wordt.
En dat is gelijk mijn grootste twijfelpunt, mijn auto moet snel zijn, maar ook weer behoorlijk goed rijdbaar… En dan is een koppeling + vliegwiel een behoorlijk grote factor… tenminste lijkt mij zo…Toevallig heeft de auto van mn schoonouders daar ook last van… Ook een Zaf A OPC.
Bij deze lekt de turbo aan de onderkant, hierdoor komt er olie op het uitlaatgedeelte vd turbo en begint deze flinkt te roken als de auto ff gelopen heeft en dan stil gaat staan. Zo op het eerste gezicht lijkt de turbo mooit droog, maar op de brug is duidelijk het oliespoor aan de onderkant te zien.Jeroen
Ja ik wist niet zeker of er voor een plat vliegwiel dezelfde koppelingsset te koop is, of in ieder geval een die hetzelfde vermogen aan kan.
Ik zie net dat er hier voor niet al te veel geld een vliegwiel wordt aangeboden op het forum, 3,7 kg plat vliegwiel.
In principe moet dit met de juiste drukgroep en koppelingsplaat gewoon in een F28 passen. Maar 3,7 kg? Is dit nog fatsoenlijk bruikbaar op straat? Of moet ik toch echt kijken voor een zwaarder?24 januari 2012 om 21:55 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717055Nou… door drukte op het werk, mn chef werkplaats is geopereerd, toch nog een paar kleine updates…
Mezelf nog wat spulletjes gekocht:
Een compleet Vectra A turbo interieur, origineel zoals het hoort te zijn…
Een gereviseerde tussenbak, deze ga ik vastzetten dmv een Mike Hayward locking kit.
Al zo links en rechts geinformeerd voor een andere turbo en alles wat erbij komt kijken.En vanavond heb ik de deuren erin gehangen, nu een kwestie van alles zo afstellen dat het prima sluit en dat alle naadjes kloppen. Dan de achterschermen eraf halen en zorgen dat de nieuwe er netjes terug in komen.


Jeroen
En hoe kan ik nu het beste bepalen wat voor mij de beste keuze is?
Das inderdaad een interessante website… Denk om te beginnen maar eens een andere inlaatnok dr in… uitlaat hoeft niet, aangezien mijn streefvermogen maar 300-330 pk is… Het gaat mij er vooral om dat mn motor een marge overhoudt, de originele kkk draait dan op zn eind… vandaar een upgrade.
Alleen snap ik die turbo codering nog niet helemaal… Je hebt een GT28XX, wat betekenen die laatste 2 cijfers? Ik vermoed iets met de verhouding van de schoepen…
Alleen hoe weet ik welke ik het beste kan nemen… Iedereen hier heeft zelf zn eigen mening en ideeen, dus ik krijg 10 soorten en maten turbo’s aangeraden… ;) Maakt het er niet echt duidelijker op…Wat voor olie rij je nu mee dan?
Koud is het onderhand rammelen…, warm is het erg tikken…
Interessant verhaaltje, maar wat is nu dan het effect van een uitlaat XE nokkenas?
@16vcalibra, als je de spullen wilt gaan verkopen, geef maar eens een PM met vraagprijs…Jeroen
Voor sowieso, achter durf ik niet te zeggen.
Alleen ik weet niet wat het met gewicht doet, Astra is lichter als een Vectra. Dus ik weet niet in hoeverre een set hierop is afgestemdDe stangen van Geert kosten 285 incl verzending… alleen als hij nu in thailand zit, dan snap ik meteen waarom de reactie zolang duurt.
Ik hoor namelijk niets als goeie reacties over geert, daar ben ik niet zo bang voor ;)
Enig idee wanneer hij terug komt?@ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)
Jeroen
Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm’ed maar krijg geen reactie meer…
Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over…Nou een GT28RS zou een interne wastegate hebben, dit scheelt alweer wat…
Tsja, en zuigers? Vanaf wanneer heb ik lage compressiezuigers nodig?
Ik heb namelijk ooit verhalen gehoord over de originele mahle zuigers die 400 pk doen…Jeroen
Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.
Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles… Koppeling, intercooler, injectoren, chip… Dus dan liever ineens goed…
Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo’s ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :oJeroen
Ja daarom ben ik gaan kijken voor een ander merk turbo, over die kkk hoor je zoveel ellende. En de originele van mij is stuk… En gereviseerd hoor ik ook dat er vaak problemen blijven…
Maar ik ga die links eens op mn gemakje bestuderen…
Nu krijg ik dus 3 soorten aangewezen, een gtx een gt28 en een kkk k26?
Wat zijn dan de voor en nadelen?Ik meende juist dat een gt veel feller zou zijn…
Is die GTX-serie ook met interne wastegate? Ik ben zelf niet zo thuis in de turbo wereld, en heb van horen zeggen dat de gt28rs een goede keuze zou zijn. Alleen die a/r ratio is mij niet helemaal duidelijk, of is de gt28rs altijd een vaste waarde? Omdat er een gt2860 is maar ik heb ook ergens gt2871 gelezen.
En wat betreft een kkk turbo, zijn die grotere beter als die originele. Ivm olielekkages enzo? En omdat mijn donor-auto toch helemaal origineel is moet ik toch nog een grote downpipe enzo nodig heb. Daarom dat ik eerst wil weten welke turbo ik ga gebruiken en de rest daar een beetje op kan afstemmen.
Ook moet ik nog kijken welke intercooler ik neem, dan kan ik daarop mijn bumper en voorfront aanpassen. Staat er eigenlijk een vaste maat intercooler bij een bepaald aantal pk’s
Jeroen
Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?Erg interessant leesvoer….!!!
Heel erg vet project, ik hoop ook snel te kunnen beginnen met het opbouwen van mn vectra… Maar eerst dat ellendige plaatwerk af zien te krijgen :@
Jeroen
Ik ben ook van plan deze pomp te bestellen, maar even voor de duidelijkheid. Er is dus geen kant en klare olieaanzuigpijp te bestellen? Welke moet ik dan bestellen om aan te passen?
Jeroen
Achter de verschillende schakelaars zitten lampjes gesoldeerd. Deze zul je moeten lossolderen en een LEDje met een los weerstandje zelf aan elkaar solderen en deze in de schakelaars plaatsen.
Hier een link naar een inbouwhandleiding, wel in het duits…
http://www.blauetachos.de/doc/opel/cal/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Jeroen
-
AuteurBerichten