lemmuh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • Vandaag bij Niels van DHZ Twente op bezoek geweest, had er een set Zimmerman 308mm OPC remschijven gekocht en moest deze ophalen. Had ze ook kunnen laten versturen maar wilde eens even rondkijken bij Niels.
    Ben veel informatie wijzer wat betreft mijn motorombouw, eindelijk zijn me veel dingen duidelijk geworden…
    Ook meteen een setje stalen drijfstangen met ARP bouten gekocht, weer een stapje in de goede richting

    Jeroen

    In reactie op: GSi Racer Projecten Topic: update verkocht! #17957157

    Die is mij ook wat aan de grote kant ;)

    In reactie op: Velgranden oplassen ? #17944567

    Dat zou ik ook wel eens willen weten, mijn zomerwielen is de chroomcoating eraf aant bladderen. Als dat meevalt om te laten repareren, dan laat ik die wielen misschien alsnog opknappen.

    In reactie op: GSi Racer Projecten Topic: update verkocht! #17957154

    Hoe groot is je oude intercooler? Gaat deze overigens de verkoop in? Anders heb ik misschien wel interesse…

    Jeroen

    In reactie op: koppeling c20let #17990640

    Hmmm… heb de foto’s in jou ombouwtopic bekeken, maar denk dat gema de nummers heeft verklooid om zo verkoop buiten hun om te vermijden… Nummers zijn namelijk leesbaar op de laatste drie cijfertjes na…

    In reactie op: koppeling c20let #17990633

    Heb jij toevallig nog de Sachs nummers van die extra zware koppeling waarmee je zelf rijdt? En hoe rijdt dit eigenlijk in verhouding tot een normale sinter? Jij hebt met origineel, sachs versterkt en sachs extra versterkt gereden… Ben toch wel benieuwd aangezien ik ook een keuze moet maken welke ik neem… En dan moet ik nog kijken wat voor vliegwiel, althans welk gewicht…

    Jeroen

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974871

    Nou ik heb die Vectra 4×4 van mij gekocht bij Andy, Mantaevo hier op het forum. Die had het erover dat hij in zijn Manta ook verstevigingsplaat had zitten die hij kant en klaar gekocht heeft, met deze uitsparingen. Vandaar dat ik eerst even wil kijken of ik er ook kant en klaar een kan krijgen. Anders moet ik er maar ergens een kopen en deze aanpassen…
    Zou hem opzich ook zelf kunnen laten uitlaseren, alleen moet ik dan die plaat weer eerst laten tekenen en dan is het prijstechnisch niet meer zo interessant…

    Jeroen

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974870

    Ik had deze vraag al gesteld in het topic over zuigerbodemkoeling, alleen reageert hier eigenlijk niemand meer. Ook de topicstarter is al maanden niet meer online geweest. Vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.

    Heeft iemand enig idee waar ik een versterkingsplaat zoals op onderstaande foto kan vinden? Dat scheelt freeswerk aan mijn onderblok wat ik niet zelf kan en door zo een plaat niet zou hoeven uit te besteden.

    In reactie op: Hoe doet jou LET het in deze Kou? #17988449

    Heb vrijdagavond met mijn Calibra het terrein op het werk goed onveiliggemaakt, blijft toch leuk een 4×4 met sneeuw. Alleen echt omgooien gaat niet, blijft eigenlijk te goed bestuurbaar ;)

    In reactie op: Welke carter pakking voor X20XEV #17988395

    Voordeel van die met spatplaat is dat die veel minder snel lekken als die losse pakking. Dit omdat de rubber aan de plaat gevulkaniseerd zit.

    In reactie op: Welke carter pakking voor X20XEV #17988388

    Weer iets geleerd :P

    In reactie op: Welke carter pakking voor X20XEV #17988386

    Heeft een X20XEV geen meerdelige carterpan?

    De onderste pas in ieder geval sowieso onder een C20XE/C20LET/C20NE.

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974869

    En wat weegt die van jou? Ik neem aan dat een licht vliegwiel op een zwaardere auto (vectra/calibra) heel anders reageert als op bijvoorbeeld een corsa van net 800kg…
    Denk dat ik iets moet zoeken zo rond de 6 kg, dat reageert een stuk beter als ori, maar is ook nog normaal rijdbaar…

    Jeroen

    Nou, het gaat er mij vooral om, ik ben begonnen met losse randjes. Want die had ik, en ook een losse hoek voor rechtsachter. Alleen plaatwerk lassen is toch weer een kunst apart, zeker omdat deze auto een tik heeft gehad van achter. Het paste allemaal net niet, vandaar dat ik toch maar hulp heb gevraagd. Zeker omdat het dalijk een dure grap wordt alles bij elkaar, en dat is geen ramp. Moet wel goed zijn, liever wat duurder zodat ik er jaren tegen kan.

    In reactie op: HOW-TO zuigerbodemkoeling #17587940

    Die verstevigingsplaat die de topicstarter heeft, iemand enig idee waar zulke platen te koop zijn. Omdat de lagerkappen zijn uitgefreest in de plaat past deze zonder freeswerk onder de motor. Zou wel makkelijk zijn.

    Jeroen

    Nee, je hebt ook gelijk Gerwen… maar ik had verwacht dat die delen niet meer origineel GM leverbaar waren… maar toch nog wel. Nog 9 stuks in een of ander Duits magazijn… kosten… €178,- ex btw… Maar begin volgende week komt er iemand kijken die me wat advies komt geven over het plaatwerk. Ik ga kijken of ik alles zelf eruit haal, schoonmaak en dan heb de nieuwe schermen erin laat zetten.

    Jeroen

    In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472083

    Wel cool zo’n ding, en t rare ervan is… zo oud is het eigenlijk helemaal nog niet in de werkplaats… Terwijl er al genoeg zijn die zo’n ding helemaal niet herkenne ;)

    In reactie op: X20XEV tikt erg #17940598

    Was toch uitlaatpakking, en alle klepseals aan de uitlaatzijde lekken. Dus stoters gaan er ook even uit. Hoe maak ik die het beste schoon?

    Doe eens een bod… Dan wel het liefst het complete systeem anders zit ik met de rest van het spul te kijken…
    Anders gaat het compleet op ebay, daar is nog regelmatig interesse in dat soort onderdelen…

    Jeroen

    Kan iemand mij toevallig vertellen of er verschil zit in de achterplaat van de verschillende Vectra’s? Iemand die dat even in EPC kan opzoeken? Mijn pc is gecrashed en heb nog niet alles opnieuw geinstalleerd… Weet wel dat bij imitatiedelen al verschil zit tussen hatchback en sedan…
    Of misschien dat een plaat van een Calibra hetzelfde is? Aangezien de Vectra 2000 zelfde onderstel als een Cali heeft…

    Jeroen

    Nee hoor, deze is van een Calibra 4×4 turbo, en er zitten wel degelijk 2 aparte tankjes. 1 voor de ruitensproeier in de motorruimte, en deze hangt onder de accubak, waarbij de vulhals net voor het ruitensproeiertankje omhoog komt.
    Overigens, als iemand interesse heeft in de complete set… wel zonder de sproeiers in de bumper die heb ik niet meer…

    Jeroen

    Nee, deze tank zit links onder de accubak. Deze is voor de koplampsproeiers…


    Dan zou ik morgen wat foto’s moeten maken van mn donor, voorbumper ligt er toch af dus kan wel een foto knippen…

    Jeroen

    In reactie op: c20let aanschaffen #17983599

    Een tijdje stationair laten draaien, mijn donor begon na een kwartier flink te roken.. Maar ik hang er toch een andere turbo aan… Dus voor mij maakte dat geen zak uit

    Jeroen

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 526)