Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je je tussenbak lockt kan hij in principe nog net zoveel slip opvangen als ervoor, de visco-koppeling in de bak lock je niet. En het pakket met koppelingsplaten werkt als een aan-uit koppeling, deze komt niet rustig in… maar grijpt gelijk aan.
Gaat vrij gemakkelijk, heb er toen een zelf een stuk gereedschap voor gemaakt. En dan de spietjes met een goeie magneetpen eruit vissen.
Jeroen
23 december 2012 om 10:32 In reactie op: Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee? #17969993Bij aanschaf van mijn Mike Hayward locking kit heb ik er een CD met handleidingen bij gekregen, veel foto’s en info. Zal een dezer dagen eens kijken waar ik dat als PDF online kan zetten, dan maak ik er wel een linkje naartoe.
Jeroen
Een oil-catch can, vangt de olie op die met de carterontluchting meekomt. Hierdoor gaat er minder zooi terug je motor in.
12 december 2012 om 21:11 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717097@louwe, die schijfjes heb ik ook al een aantal versleten, werkt opzich goed, alleen moet er het grootste deel van de kit al af zijn anders krijg je alsnog van die spinnenwebben. Nu kras ik zoveel mogelijk af met een setje goeie scherpe houtbeitels die ik wat verbogen heb voor in de hoekjes, en dan ga ik er met een staalborstel op een slijptol overheen. Dit werkt eigenlijk prima, geen afname van mn bodemplaat en de borstel slijt nauwelijks… Dat was bij die 3M schijfjes wel anders king:
Ja en inderdaad op de website van Garrett heb ik al een hoop gelezen, denk ook dat ik er aan uit ben welke ik neem. Ik ga dit nog even aan een
aantal personen voorleggen en dan krijg ik vanzelf wel commentaar als het niet goed is :angelJeroen
11 december 2012 om 22:13 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717093Van de week weer een lading kit verwijderd, alleen kan ik nu weer niet verder…
De achteras en het subframe voor zitten in de weg om de laatste resten kit te kunnen verwijderen.
Nu ga ik een steun maken ipv de achteras en het subframe die op de originele boutgaten vastzit maar mij niet in de weg zit.
Deze steun schroef ik vast op mijn kantelbrug en dan kan ik ook de laatste plekken kitvrij maken.
Bijkomend voordeel, ik heb gelijk de achteras en het subframe los, kan het hele spul meteen gepoedercoat worden.Powerflex-rubbers voor het hele onderstel zijn besteld en betaald, dus die zullen begin van volgende week ook wel binnen gaan komen.
Vandaag nog een heel pak papier geprint over Garrett turbo’s, kijken welke het gaat worden…
Het wordt een GT2871R, maar ook daar zijn weer 4 varianten van kwam ik achter… Dus nu alles eens goed bestuderen en een keuze maken…1 december 2012 om 19:56 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717092Nou van afbijtspul ben ik geen voorstander, zeker omdat het overal in die naadjes kruipt…
Nu ben ik met een setje houtbeitels in diverse breedtes en een grote staalborstel op de slijptol bezig.
Eerst het ergste met een beitel eraf steken en dan met de slijptol erachter aan…
Er komen allemaal van die soort van spinnenwebben af, vandaar dat ik het ergste er eerst af steek.Resultaat van vandaag, heb er alleen voor de middag aan kunnen werken ivm sinterklaas middag opt werk


Jeroen
1 december 2012 om 19:49 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472515Ik gok op Chinese spiegels ;)
30 november 2012 om 22:13 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717090Zo… nog maar fftjes een kleine update
Begonnen met het afkrassen van die kitlaag onder de auto… ELLENDE!!!


Morgen gaan we weer verder…30 november 2012 om 17:54 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717087Ja het is gewoon schandalig, iedere keer zo’n spurt en dan weer tijden niks… Heeft vooral met het werk te maken, monteur, in de transport. Iedere dag weet ik hoelaat ik begin… maar hoelaat ik klaar ben…
Duidelijk, nu ik er fatsoenlijk over nadenk klopt het ook wel… was eigenlijk een beetje een impulsieve gedachte, groter is beter…
Maar inderdaad voor zal die altijd dikker zijn ivm de gewichtsverdeling… Maar dan hou ik gewoon de originele 15mm stabilisator aan achter. Wilde dit namelijk nog even vlug weten omdat er deze maand (November) -15% op powerflex rubbers zit bij Speedequipment.
@roger rabbit, voor zit er toch echt een 24mm stabilisator-stang onder.Jeroen
En waarom zit er voor een van 24mm en achter 15mm ?? Dit op mijn Vectra 4×4
Als je wil doen heel erg graag!!!
28 november 2012 om 21:26 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717085@oenatje:
Op de klauwen staat wel een nummer, denk het originele ATE nummer, FNB57/25.
De rest van de nummers zijn door de dikke laag rooie lak onleesbaar.
Misschien als ik ze een dezer dagen schoongemaakt heb dat het leesbaar is.28 november 2012 om 18:49 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717084Oh, het is geen geheim hoor king:
Dit is een kantelbrug van AutoVip, en in dit geval de 1700 kg versie.
Hier een link waar ze te koop zijn voor €890,-
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=autovip-kantelbrug&action=page&group_id=36&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb de mijne via marktplaats voor ongeveer de helft.
Hier nog een filmpje hoe het werkt
http://youtu.be/ZK33atC4Cdc” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat het echt zo gemakkelijk werkte. Auto op de krik, wielen eraf, steuntjes aan de naven schroeven, de bogen voor en achter er onder monteren en de auto omrollen. En ja, ik kan hem alleen rollen!!!
27 november 2012 om 23:12 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717081Je mag me helemaal lek vragen ;) En ik zal wel het 1 en ander inscannen, heb inmiddels iets van 6 verschillende handboeken van Calibra/Vectra turbo.
Deze zijn stiekem grotendeels hetzelfde :P Onderstel technisch helemaal eigenlijk en interieur ook grotendeels…Jeroen
27 november 2012 om 22:34 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717079Zo, vandaag mn kantelbrug maar eens opgebouwd. Toen ik er net aan begon had ik er ineens toch niet zoveel vertrouwen meer in, maar nu hij compleet staat opgebouwd met de auto erin is het toch verassend stabiel. Ook het kantelen gaat veel lichter als verwacht.
Nog een paar foto’s


Jeroen
27 november 2012 om 14:42 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717078Die remklauwen zijn inderdaad plug&play. Origineel komen ze onder een Vectra B I500 vandaan.
Het schijnt dat er van een bepaald type Saab dezelfde klauwen te krijgen zijn. Echter ik weet zo even niet precies welk type, daarvoor zou je GSI racer hier op het forum eens moeten vragen.Jeroen
26 november 2012 om 22:46 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717076Verder heb ik vandaag weer eens wat aan mijn carrosserie gedaan. Ben nu bezig hem van binnen helemaal kaal te maken.
Kabelboom gaat er compleet uit en deze wordt nagelopen.Voor vandaag ben ik gestopt met het uitbouwen van het dashbord.

De reden dat ik de kabelboom ga nalopen

Het blijft toch moeilijk een radio fatsoenlijk in te bouwen…

Tot zover,
Jeroen
26 november 2012 om 22:43 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717075Nou, na een aantal maanden stil geweest te zijn hier op het forum en in de hobbyruimte, ga ik toch weer eens proberen de draad op te pakken.
Inmiddels weer een aantal dingen aangeschaft, waaronder een hoop onderdelen en een AutoVip kantelbrug.
Ook ben ik verder gegaan met bedenken hoe ik het allemaal wil gaan doen… Toen kwam ik op migweb een mooie advertentie tegen. Iemand die een dikke Vectra ging slopen en alle onderdelen voor een nette prijs verkocht, hier heb ik dus gebruik van gemaakt en een hoop leuk spul overgenomen.Nette 76mm uitlaat van turbo tot einddemper.

Aandrijfas met 2x nieuw ophanglager

Spal fan

Kleppendekselboutjes en Powerflex stabilisatorrubbers

Mike Hayward locking kit

Roose motorsport siliconen slangenset

Magnecor bougiekabels

308mm remklauwen en Goodridge remleidingen

Mocal 16 rijen oliekoeler en een oil catch can
21 november 2012 om 21:16 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472503Mooi zo!!!
Ik ga volgende week weer eens verder met waar ik gebleven was king:
En dan zal ik mijn topic weer eens een beetje updaten enzo :PJeroen
20 november 2012 om 19:09 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472500Pakket is onderweg, zie pm voor track&trace code.
Jeroen
19 november 2012 om 22:40 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472498En morgen verstuur ik nog een pakketje jou kant op… Met de vriendelijke groeten van Adam ;)
Jeroen
15 november 2012 om 19:30 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472484Dat ziet er echt ontzettend goed uit!!!!
31 oktober 2012 om 17:04 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472445Hoezo?
-
AuteurBerichten