lemmuh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor loopt rauw en onregelmatig #17503423

    Ik heb net uitgevonden wat er waarschijnlijk aan mijn vectra mankeert.
    De C20NE heeft een voertuigsnelheidsensor nodig, echter deze is met de ombouw niet aangesloten op de ECU.
    De functie van die sensor is het aansturen van de stationairregeling, maar aangezien deze niet aangesloten is kan hij ook niets aansturen :hmmz… Dit ga ik morgen even controleren, ik houd jullie op de hoogte.

    Jeroen

    In reactie op: Motor loopt rauw en onregelmatig #17503420

    Ik heb een of andere champion bougie’s, welke precies zou ik moeten kijken maar er stond iig achterop dat ze geschikt waren voor C20NE. Maar die originele zijn dat bougie’s van GM of gewoon een ander merk waar een code achter staat?

    En die gaskleppositie sensor leek mij misschien omdat mijn motor onderin echt heel erg bokt, als ik bijvoorbeeld in de 1e versnelling heel langzaam rijdt dan begint de hele auto te bokken, net alsof hij bijna uitvalt en dan weer een stoot krijgt.
    Vacuumleidingen heb ik allemaal gecontroleerd en er lijkt niet los/kapot. Wat mij wel opviel, onder mijn brandstofrail hangt een zwart/rood kastje, hierop zit maar 1 leiding en de andere lijkt afgebroken. Wat is dit? en waar moet die andere leiding evtl. heen.

    Jeroen

    In reactie op: Motor loopt rauw en onregelmatig #17503416

    Sorry…
    Motor komt oorspronkelijk uit een E kadett cabrio en is een ruilmotor via het originele opel systeem.
    Verdeelkap + rotor zal een 7000km zitten bougiekabels een kleine 5000km, maar ook daar kunnen fabricagefouten inzitten, kabels zijn die te testen bijvoorbeeld?
    Na inbouw liep mijn motor op 3 cilinders, ik heb toen de injectoren laten reinigen bij een Bosch service station.
    Verder heb ik al eens geprobeerd verschillende componenten te wisselen maar dat heeft nooit iets uitgehaald.
    Wat mij wel opviel, de gaskleppositiesensor, meestal klikken die toch in de nul-stand, die van mij niet?? Of zijn hier verschillende types in?

    Jeroen

    In reactie op: Tank ontluchting klep #17466941

    Ik heb hem nu gewoon loshangen, vastgemaakt aan het schutbord en de opening naar beneden en alles lijkt in orde…
    Jeroen

    In reactie op: Snelle nokkenas? #17467803

    Nog iets kunnen vinden?
    Heb nokkenas in ieder geval gekocht en thuis liggen.
    Volgens de website van Schrick zijn klepveren niet nodig maar versterkte tuimelaars wel…
    Mjah sterkere veren is nooit verkeerd, wel?

    In reactie op: Snelle nokkenas? #17467801

    wat is een nette prijs :angel
    Ik moet toch sowieso eens eerst goed kijken hoe of wat…, maar als ik met alleen mijn klepveren klaar ben… dan valt het nog wel mee :thumbup

    In reactie op: Tank ontluchting klep #17466938

    dan dop ik de leiding wel met een blindstopje af

    In reactie op: Tank ontluchting klep #17466936

    Mijn A vectra heeft wel een onluchtingsleiding van de tank naar voren, maar ik heb niet zo een klep om hem op aan te sluiten? Kan dit kwaad? Want onder het rijden merk ik eigenlijk vrij weinig….

    Jeroen

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465173

    heb ze al :D
    evengoed bedankt voor het aanbod, ik zoek wel nog een spagetthispruitstuk voor een C20NE en evtl. voor in de toekomst een lexmaul/irmscher inlaat…

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465170

    Injector v/d 1e cilinder doet nix… dus fftjes een andere zoeken

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465169

    uit het originele opel-ruilsysteem, heb kleppendeksel losgehad, oliepompbehuizing eraf en carterpan eronder uit, en alles in 99% nieuwstaat, normaal zit er overal wel wat olieaanslag op, hier nog helemaal nergens… dus vandaar dat ik die revisie wel enigzins vertrouw

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465167

    compressietest niet gedaan heb alleen aansluitnippels voor diesel… maar heb het blok gekocht als zijnde gereviseerd… dus zou eigenlijk wel mogen aannemen dat het goed is.
    Brandstofpomp is vervangen door een exemplaar uit een astra 2.0 8v
    Massakabel van clinderkop naar – pool accu
    ECU ligt wel los in de auto, moet de behuizing van de ECU ook massa maken?

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465165

    komt het eigenlijk wel eens voor dat er een injector vast komt te zitten/verstopt raakt?
    Blok komt namelijk uit een kadett en heeft ongeveer een half jaar/een jaar stil gestaan…

    In reactie op: Loopt als n Impreza #17465161

    Ik heb op moment een ongeveer het zelfde probleem, loopt beroerd, totaal geen vermogen, maar wel netjes een vonk op iedere cilinder… alle stekkertjes heb ik nagelopen en alles lijkt in orde maar hij loopt ontzettend beroerd…

    In reactie op: Brandstof aanvoer/retour #17465467

    btw,
    Welke draden heb ik minimaal nodig voor een lopende motor,
    stekker naar ECU
    zwart/rood startmotor
    Rood +
    bruin –
    ???

    In reactie op: Brandstof aanvoer/retour #17465465

    mooi, dan zit dat in ieder geval goed. Zit namelijk nogal te kloten met het aansluiten van de kabelboom… aangezien motorkabelboom e kadett is en auto een vectra… komen een hoop kabels niet overeen… en heb geen zin om dalijk door een verkeerde brandstofaansluiting hem niet aan ’t lopen te krijgen….

    In reactie op: Inbouw C20NE #17431322

    Ik heb geen idee? Maar ik zou het wel graag willen weten :angel, ben namelijk bijna zover om alles een keer aan te zwengelen.

    In reactie op: Inbouw C20NE #17431320



    In reactie op: Inbouw C20NE #17431318

    Ben er eindelijk aan uit hoe ik het op moet lossen.
    Complete distributie overzetten, ook moet ik hiervoor de oliepomp + oliepomphuis overzetten om de spanrol te kunnen monteren.

    Echter met vergelijken van de stekkers van de kabelboom heb ik toch een klein probleempje gevonden.
    Naast de computer in de auto hangen 3 kleine stekkertjes, 2 zwarte en een groene.
    Aan de motor hangt een groene, maar deze past niet rechtstreeks op de auto.

    Aan de auto: Aan de motor:
    * groene stekker * groene stekker
    lichtgroen zwart/geel
    bruin/wit bruin/wit
    bruin/geel bruin/geel
    bruin/blauw bruin/blauw

    * zwart
    blauw
    blauw/rood

    * zwart
    rood/blauw

    iemand enig idee?

    In reactie op: Inbouw C20NE #17431315

    ok dankjewel,
    Morgen even naar de sloop en anders eventueel origineel bestellen…
    Ik had al geprobeerd het distributietandwiel van mijn C18NZ (met spanrol) op mijn C20NE (zonder spanrol) te zetten, maar de riem van de C20NE is een flink stuk grover getand. En complete distributie overzetten gaat ook niet ivm montage van de spanrol.

    In reactie op: Inbouw C20NE #17431313

    Vandaag dan toch eindelijk mn C18NZ eruit getakeld, ik dacht heel eenvoudig de krukaspoulie met multiriem over te zetten op mijn C20NE, nu is deze poulie toch anders.
    Weet iemand toevallig of er een C20NE is waarbij de distributieriem op de waterpomp gespannen is en toch een multiriem heeft?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17432290

    vandaag bezig met mijn audio inbouw en het afwerken van de inbouw van witte ledjes in het dashbord

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356611

    kun je mij de wachtwoorden ook u2u’en??
    mvg,
    jeroen

    In reactie op: C20NE oliekoeler weglaten #17450877

    En hoe noemen ze zoiets bij de dealer? Adapterplug voor oliefilter? En dan kan ik gewoon het complete oliefilterhuis wat er nu aanzit demonteren?

    In reactie op: C20NE oliekoeler weglaten #17450872

    Iemand nog zo’n adapterplug liggen toevallig?

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 526)