Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb net uitgevonden wat er waarschijnlijk aan mijn vectra mankeert.
De C20NE heeft een voertuigsnelheidsensor nodig, echter deze is met de ombouw niet aangesloten op de ECU.
De functie van die sensor is het aansturen van de stationairregeling, maar aangezien deze niet aangesloten is kan hij ook niets aansturen :hmmz… Dit ga ik morgen even controleren, ik houd jullie op de hoogte.Jeroen
Ik heb een of andere champion bougie’s, welke precies zou ik moeten kijken maar er stond iig achterop dat ze geschikt waren voor C20NE. Maar die originele zijn dat bougie’s van GM of gewoon een ander merk waar een code achter staat?
En die gaskleppositie sensor leek mij misschien omdat mijn motor onderin echt heel erg bokt, als ik bijvoorbeeld in de 1e versnelling heel langzaam rijdt dan begint de hele auto te bokken, net alsof hij bijna uitvalt en dan weer een stoot krijgt.
Vacuumleidingen heb ik allemaal gecontroleerd en er lijkt niet los/kapot. Wat mij wel opviel, onder mijn brandstofrail hangt een zwart/rood kastje, hierop zit maar 1 leiding en de andere lijkt afgebroken. Wat is dit? en waar moet die andere leiding evtl. heen.Jeroen
Sorry…
Motor komt oorspronkelijk uit een E kadett cabrio en is een ruilmotor via het originele opel systeem.
Verdeelkap + rotor zal een 7000km zitten bougiekabels een kleine 5000km, maar ook daar kunnen fabricagefouten inzitten, kabels zijn die te testen bijvoorbeeld?
Na inbouw liep mijn motor op 3 cilinders, ik heb toen de injectoren laten reinigen bij een Bosch service station.
Verder heb ik al eens geprobeerd verschillende componenten te wisselen maar dat heeft nooit iets uitgehaald.
Wat mij wel opviel, de gaskleppositiesensor, meestal klikken die toch in de nul-stand, die van mij niet?? Of zijn hier verschillende types in?Jeroen
Ik heb hem nu gewoon loshangen, vastgemaakt aan het schutbord en de opening naar beneden en alles lijkt in orde…
JeroenNog iets kunnen vinden?
Heb nokkenas in ieder geval gekocht en thuis liggen.
Volgens de website van Schrick zijn klepveren niet nodig maar versterkte tuimelaars wel…
Mjah sterkere veren is nooit verkeerd, wel?wat is een nette prijs :angel
Ik moet toch sowieso eens eerst goed kijken hoe of wat…, maar als ik met alleen mijn klepveren klaar ben… dan valt het nog wel mee :thumbupdan dop ik de leiding wel met een blindstopje af
Mijn A vectra heeft wel een onluchtingsleiding van de tank naar voren, maar ik heb niet zo een klep om hem op aan te sluiten? Kan dit kwaad? Want onder het rijden merk ik eigenlijk vrij weinig….
Jeroen
heb ze al :D
evengoed bedankt voor het aanbod, ik zoek wel nog een spagetthispruitstuk voor een C20NE en evtl. voor in de toekomst een lexmaul/irmscher inlaat…Injector v/d 1e cilinder doet nix… dus fftjes een andere zoeken
uit het originele opel-ruilsysteem, heb kleppendeksel losgehad, oliepompbehuizing eraf en carterpan eronder uit, en alles in 99% nieuwstaat, normaal zit er overal wel wat olieaanslag op, hier nog helemaal nergens… dus vandaar dat ik die revisie wel enigzins vertrouw
compressietest niet gedaan heb alleen aansluitnippels voor diesel… maar heb het blok gekocht als zijnde gereviseerd… dus zou eigenlijk wel mogen aannemen dat het goed is.
Brandstofpomp is vervangen door een exemplaar uit een astra 2.0 8v
Massakabel van clinderkop naar – pool accu
ECU ligt wel los in de auto, moet de behuizing van de ECU ook massa maken?komt het eigenlijk wel eens voor dat er een injector vast komt te zitten/verstopt raakt?
Blok komt namelijk uit een kadett en heeft ongeveer een half jaar/een jaar stil gestaan…Ik heb op moment een ongeveer het zelfde probleem, loopt beroerd, totaal geen vermogen, maar wel netjes een vonk op iedere cilinder… alle stekkertjes heb ik nagelopen en alles lijkt in orde maar hij loopt ontzettend beroerd…
btw,
Welke draden heb ik minimaal nodig voor een lopende motor,
stekker naar ECU
zwart/rood startmotor
Rood +
bruin –
???mooi, dan zit dat in ieder geval goed. Zit namelijk nogal te kloten met het aansluiten van de kabelboom… aangezien motorkabelboom e kadett is en auto een vectra… komen een hoop kabels niet overeen… en heb geen zin om dalijk door een verkeerde brandstofaansluiting hem niet aan ’t lopen te krijgen….
Ik heb geen idee? Maar ik zou het wel graag willen weten :angel, ben namelijk bijna zover om alles een keer aan te zwengelen.



Ben er eindelijk aan uit hoe ik het op moet lossen.
Complete distributie overzetten, ook moet ik hiervoor de oliepomp + oliepomphuis overzetten om de spanrol te kunnen monteren.Echter met vergelijken van de stekkers van de kabelboom heb ik toch een klein probleempje gevonden.
Naast de computer in de auto hangen 3 kleine stekkertjes, 2 zwarte en een groene.
Aan de motor hangt een groene, maar deze past niet rechtstreeks op de auto.Aan de auto: Aan de motor:
* groene stekker * groene stekker
lichtgroen zwart/geel
bruin/wit bruin/wit
bruin/geel bruin/geel
bruin/blauw bruin/blauw* zwart
blauw
blauw/rood* zwart
rood/blauwiemand enig idee?
ok dankjewel,
Morgen even naar de sloop en anders eventueel origineel bestellen…
Ik had al geprobeerd het distributietandwiel van mijn C18NZ (met spanrol) op mijn C20NE (zonder spanrol) te zetten, maar de riem van de C20NE is een flink stuk grover getand. En complete distributie overzetten gaat ook niet ivm montage van de spanrol.Vandaag dan toch eindelijk mn C18NZ eruit getakeld, ik dacht heel eenvoudig de krukaspoulie met multiriem over te zetten op mijn C20NE, nu is deze poulie toch anders.
Weet iemand toevallig of er een C20NE is waarbij de distributieriem op de waterpomp gespannen is en toch een multiriem heeft?vandaag bezig met mijn audio inbouw en het afwerken van de inbouw van witte ledjes in het dashbord
kun je mij de wachtwoorden ook u2u’en??
mvg,
jeroenEn hoe noemen ze zoiets bij de dealer? Adapterplug voor oliefilter? En dan kan ik gewoon het complete oliefilterhuis wat er nu aanzit demonteren?
Iemand nog zo’n adapterplug liggen toevallig?
-
AuteurBerichten