Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar ik neem aan dat ik toch gewoon een servo kan pakken, en er de goede kabel bijbestellen? Of kost zo’n kabel origineel bij de dealer weer een kapitaal?
Zit er eigenlijk nog verschil in de servo? Anders kan ik eens op de sloop kijken voor de CC servo en dan alles dr los bijzoeken.
Mooi zo :D dan heb ik toch de goeie gehaald vandaag :thumbup
hmmmm das wat aan de overdreven kant :P
C20NE met een F18 bak.
Van welke Calibra moet ik dan zoeken? Ik weet namelijk niet of alle modellen zijn uitgevoerd met zo’n extra ophanglager.nog iemand die toevallig een complete set in de weg heeft liggen en er vanaf wilt voor een nette prijs?
mvg
jeroenLexmaul inlaat, spaghettispruitstuk van een 2.0 16V, en een andere nokkenas, weet zo ff niet precies hoeveel graden alleen dat t een van dr. schrick is
En het probleem is een beetje… ik moet deze week mn uitlaat gaan maken, omdat er zo met die herrie niet mee te rijden valt :thumbdown maar als ik er dan toch eentje moet maken, dan gelijk goed… vandaar mn vraag omdat ik zelf geen idee heb, verlies ik veel door een te grote diameter? te klein is sowieso ook niet goed.
En ik heb al even gemeten, van een 2.0 16V is origineel ongeveer 50mm inwendig, dus denk dat 53 inwendig wel voldoende is voor een 2.0 8V? Origineel is die maar iets van 45mm…Jeroen
Ik heb geen idee, ik hoop dat er mensen zijn hier die ervaring hebben met een zelfbouw uitlaat…
Voordat mn uitlaat afgebroken is reed ik met alleen een remus einddemper, de rest had ik er al tussen uit gehaald en liep opzich wel ok… maar nu ik toch een andere uitlaat moet maken kan ik hem net zo goed ook een maatje groter in doorsnede maken ;)
Alleen ik heb geen idee wat ik het beste kan doen, een pijp van 50, 55, 60 prijzen van het materiaal liggen vrij dicht bij elkaar dus daarvoor hoef ik het niet te laten.Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar…
Aangezien ik vandaag mn uitlaat eronder uit gereden heb ben ik van plan er zelf eentje te maken van RVS
Nu wil ik ook nog graag weten wat voor diameter ik hem t beste kan maken…Jeroen
Wat moet die kosten?
Jep, klopt maar als ik een kant en klare .dxf file heb, dan hoef ik die maar in te laden in de laser… probleem is dat ik zelf niet kan tekenen met dat soort programma’s. Daarom ben ik afhankelijk van een kameraad die dat tussen zn werk door even moet doen…
das jammer…. en die gene die dat toen gedaan heeft? heeft hij tekening nog misschien???
Alleen stationair zaagt hij behoorlijk…
Vermogen lijkt mij in orde, heb voorheen ook een c20ne vectra gereden, en is vergelijkbaar.
Injectoren zijn gereinigd en getest bij een Bosch service station.
En de koppeling heeft wel iets te maken met ongeregeld lopen, neem een afgedraaid vliegwiel, gaat je motor ook onregelmatig lopen, en in een originele koppeling zitten die dwarsveren in de koppelingsplaat die de schokken van de motor moeten opvangen.Motor loopt wel… maar zagerig…
In de koppelingsplaat zitten die tangiaalveren, die moeten zorgen om de motortrillingen te verminderen.
Daarom mijn vraag, kan het zijn dat ik een verkeerde heb, zoja wat zijn de ervaringen van andere C20NE rijders1 september 2009 om 22:37 In reactie op: Kadett GSI c20ne koelvloeistof overdruk/verlies uit expantie #17517661de rubber ring tussen je dop en je expansievat nog goed?
C20NE zitten meer sensoren op, en ik weet niet of je dan dezelfde ECU stekker hebt, want met een C20NE ECU loopt een 20SEH niet of heeeeel beroerd
Van wat voor een auto zoek je precies deze schema’s, waarschijnlijk heb ik die wel. Alleen moet je mij even precies vertellen wat voor auto, en met of zonder airco etc.
Jeroen

Diagnose
Controleer aansluiting(en): Controleer de aansluiting(en) en maak ze zo nodig schoon of repareer ze, zodat de verbinding goed is.
Controleer de bobineweerstand, primair:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
Meet de weerstand tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de primaire schakelaansluitpin van de bobine. Vergelijk dit met de voorgeschreven weerstand.
Controleer bobineweerstand, secundair:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
Meet weerstand tussen centrale kabelpin en primaire schakelaansluitpin. Vergelijk met voorgeschreven weerstand.
Controleer de voedingsspanning:
Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine.
Schakel het contact in en meet de spanning tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de minpool van de accu. Deze moet gelijk zijn aan de accuspanning. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading en, indien aanwezig, de zekering(en) en het relais.
Controleer verbinding naar elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule:
Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine en de elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule.
Schakel het contact in en meet de weerstand tussen de primaire schakelaansluitpin en de overeenkomstige pin van de elektronische regeleenheid of de aansluiting van de ontstekingsmodule. Deze moet < 1 ohm zijn. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading.
Controleer ontstekingssignaal:
Verbind de oscilloscoop met de elektronische regeleenheid of de ontstekingsmodulepin overeenkomend met de primaire schakeldraad van de bobine en de massa. Start de motor en vergelijk dit met het getoonde scoopbeeld.
Dus dat kleine zwarte kastje tussen het spruitstuk en de brandstofgalerij is tankontluchting?
Heb je een foto van hoe dat aangesloten hoort te zijn, want bij mij zit er maar 1 slangetje op???Jeroen
Is die 1.2 met carburateur of is het er al een met injectie? En welke kabels heb jij onder de motorkap vanuit de auto zeg maar?
Misschien een foto maken van de kabelboom die origineel in jou auto ligt.
En dan even welke kabels er allemaal aan de stekker van de C20NE zitten. Hier kunnen namelijk extra kabels inzitten, bijv. voor een LCD dashbord (sensor ipv km teller kabel, een oliedrukmeter en een oliepeilsensor) deze kun je dalijk allemaal laten vervallen.Jeroen
Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…
Jeroen
Dit is het motormanagement schema van een 20 SEH, misschien kun je hier iets mee…

Jeroen
Wat voor een ECU heb je, 2 of 3 rijen in de stekker??
Jeroen
Net eventjes geprobeerd deze draad aan te sluiten, draad is aangesloten maar het heeft helemaal geen effect.
Toen nog eventjes geprobeerd het stelschroefje aan het gasklephuis te verdraaien, hij gaat dan wel beter lopen.
Maar ook weer hoger stationair, dus ook dat is geen goede oplossing. (Volgens werkplaatshandleiding moet het ergens tussen 720-880 rpm liggen).Nu moet ik morgen nog eens even gaan proberen met een andere tellerunit, want de sensor voor de snelheid moet vanaf een sensor die achterop de tellerunit zit komen. En omdat mijn C18NZ (originele motor uit de vectra) ook al niet helemaal zuiver liep zou het misschien ook nog wel eens de sensor achter op de teller kunnen zijn…
Ook ga ik morgen nog eens wat onderdelen wisselen, maar het zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen welke gm nummers er op de sensoren moeten staan bij een ECU met de code GC
Bosch nr. 0 261 200 372
GM 90 351 646MVG,
Jeroenhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109595
Kan het niet zijn dat je hetzelfde hebt gedaan als mij, ook vanaf de inbouw loopt mijn motor niet zuiver, net alsof de stationair regeling niet naar behoren werkt, ik heb alle sensoren al eens gewisseld van een auto die wel zuiver liep. Allemaal zonder resultaat, en nu net ben ik wat schema’s aan het doornemen voor een BC inbouw, kom ik die snelheidsensor tegen.Dit haal ik rechtstreeks uit mijn werkplaatsprogramma:
Functie:
De voertuigsnelheidssensor geeft aan de regeleenheid pulsen door om de voertuigsnelheid te bepalen. Deze informatie wordt door de regeleenheid gebruikt om het stationair stelelement te regelen.Jeroen
-
AuteurBerichten