lemmuh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • Hmmm.. die dorpel wordt toch zelf knutselen… heb er in Duitsland en in Noorwegen gevonden… beide ongeveer 200 euro :wtf

    Heeft iemand toevallig een bestelnummer voor die popnagels dan? Of gewoon met normale popnagels vastzetten? Dit omdat ik hem eigelijk in 1x fatsoenlijk en zo origineel mogelijk wil maken.

    Vandaag is in ieder geval het eerste pakket plaatwerk gearriveerd :D

    Morgen verwacht ik de rest, dan eerst personeelsfeest het weekend… en dan volgende week eens echt beginnen met het loshalen van dorpels/schermen :hmmz en hopen dat ik niets extra’s tegenkom…

    Jeroen

    Ja ik ga vanavond verder met demonteren, met een beetje geluk kom ik zover dat ik de tank eronder uit heb

    Ja de voorkant valt me absoluut mee, weinig/geen roest te bekennen, alleen achter op de bekende plaatsen.
    En ik heb gelukkig een goeie baas, ik wilde eigenlijk vragen of ik de Vectra op het werk mocht opknappen, maar voor ik de kans kreeg het te vragen bood hij het zelf al aan :wors

    En tsjah ik heb gelukkig via M&M originele zijschermen besteld, ik heb namelijk bij een kameraad gezien hoe ze een imitatie scherm in zijn Astra F hebben moeten maken, en daar had ik geen zin in… Overigens complete zijschermen kon ik imitatie ook nergens vinden.

    Het enige nadeel van zo’n 2000 4×4… de gangbare imitatie reparatiedelen zijn niet voor dat model, net zoals die linker dorpel.

    Dat wordt nog wat… morgenvroeg eens even na de dealer bellen of die ze misschien kan bestellen, en misschien nog wel belangrijker… €€€???

    Jeroen

    Tsjah, Vectra’s A1 van rond de jaren ’90 zijn vaak rot, inmiddels de 3e vectra… alleen mijn huidige A2 is niet rot.
    Bij mijn 1e Vectra ben ik mijn achteras bijna kwijtgeraakt, die was LA helemaal losgeroest, toen heb ik heeeeeeeel veel geluk gehad.

    Maar buiten dat, ik wilde al een hele tijd een Vectra 2000, en toen kwam ik deze tegen, ook nog een 4×4 en vrij origineel wat uiterlijk betreft. En tsjah ik heb mezelf nog nooit aan plaatwerk gewaagd dus dit hele project is gelijk een leerproject. Ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen, met begeleiding van iemand die wel verstand heeft van plaatwerk :angel

    En alles bij elkaar kost het toch stiekem wel een aardige cent, maar daarvoor terug heb ik dalijk een strakke keiharde Vectra 2000 4×4… en zolang ik mezelf dat kan blijven voorhouden komt het wel goed :P

    En het probleem met de foto’s zou opgelost moeten zijn…

    Jeroen

    Nou… vanavond een berg slecht nieuws… :o
    Heb vandaag de auto ontdaan van bumper en skirts… en wat ik allemaal tegengekomen ben… pfff…
    Linker dorpel is ongeveer weg… boven de asbevestiging linksachter een gat… de zijpanelen die achter de bumper vallen dat is gatenkaas…

    Het goede nieuws, vandaag bij M&M in dronten het een en ander besteld zodat ik hoop ik volgende week aan het lassen kan beginnen… complete zijschermen links en rechts, wielrandjes om het stukje van zijpaneel tot dorpel netjes te maken en binnenschermrandjes achter.

    Alleen nu moet ik nog een linker dorpel zien te vinden voor een 2000 :o… met die pinnetjes om een sideskirt op te maken… alle ideeen en tips zijn van harte welkom.

    Maar genoeg geouwehoer… foto’s maken meer duidelijk als dit hele verhaal…


    Dorpel links voor, en als verassing nog een mooie deuk erbij ook…


    Dorpel links achter


    Gaatje boven as bevestiging


    Gatenkaas links achter


    Gatenkaas rechts achter

    Tot zover…
    Jeroen

    @ nathan kop,
    Als je je project post hier, laat ff een linkje achter in dit topic…

    Jeroen

    Vandaag de auto van de ambulance gehaald… :angel durfde dat vant weekend niet meer aan…
    Om te beginnen olielekkage aan de filter verholpen door een nieuwe oliefilter te monteren, olie op peil gezet… startbooster eraan en starten, en nog meer starten… toen die eindelijk een teken van leven gaf liep die eerst wat moeizaam maar na een paar keer gas geven begon hij vrij zuiver te lopen, t viel in ieder geval niet tegen.

    Rondje gaan rijden maar liep niet lekker, toen maar eens bougie’s losgehaald, en allemaal bijna zwart. Verdelerkapje losgehaald en toen werd al veel duidelijk, rotor lag er los in en de kabel van de bobine naar de verdelerkap was flink geoxideerd. Dus morgen maar eens beginnen met bestellen.

    Ook vond ik dat de auto slecht stuurde, ofja erg zwaar en hakkelig. Nu bleken ook nog beide veerpootlagers volledig aan gort te zijn. Dus dat ook eens maken.

    En heb mn plaatwerker eens laten kijken wat er moet gaan gebeuren, en hoe het er nu naar uitziet 2 nieuwe achterschermen, antenne uit het scherm weglaten en achterop in het midden op het dak, en motorkap cleanen (logo en ruitensproeiers).

    En dan tot slot wordt ie helemaal gespoten, alleen ben ik er nog niet aan uit hoe, zelfde kleur of iets zwarter. Nu is deze in de zon vrij donker grijs waardoor het er als een oudere auto uitziet…

    Ik heb er naar mijn mening niet teveel voor betaald, en mijn bedoeling is dan ook zeker hem op te knappen, maar als ik dalijk teveel tegenkom, en hem in onderdelen zou verkopen. Dan heb ik alsnog mijn aankoopbedrag terug. Vandaar dat ik de gok heb genomen.
    En tsjah die wielschermen :o ik heb er ook een week lang nachtjes over geslapen :angel

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356795

    Iemand toevallig een linkje naar de Welding Manual…
    Aangezien ik een dezer dagen wil beginnen met het laswerk aan mijn auto, lijkt me dit een waardevolle toevoeging ;)

    Jeroen

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356781

    U2U gestuurd, nu hopen dat ie nog on-line komt een dezer dagen :P

    In reactie op: Wielschermrandjes achter vervangen #17707918

    Ja maar wat is dan een “normale” prijs?

    In reactie op: Vragen ivm ombouw C20XE -> C20LET #17704843

    Zijn de oliepompen van een C20XE zo slecht dan?

    En wat betreft compressieverhouding? Als ik originele LET zuigers neem? Tot hoeveel PK zijn die veilig?
    En zuigerbodemkoeling, ik zag hier op het forum ergens LET drijfstangen met een oliekanaaltje? Ik dacht namelijk dat het origineel zo was.

    jeroen

    In reactie op: Aantal vragen over 4×4 systeem #17704840

    Ga ik proberen…! dankje…
    Evengoed zijn ervaringen van andere 4×4 rijders welkom.

    Jeroen

    In reactie op: Cruise control #17544993

    Tsjah, hier in de buurt bij verschillende slopers geweest… niets te vinden.
    Ik weet niet of iemand hier nog iets heeft liggen of iets weet te liggen.

    MVG,
    Jeroen

    In reactie op: Cruise control #17544991

    Na wat rondgekeken te hebben en nergens een complete set te kunnen vinden ben ik bij Conrad terecht gekomen. Hier bieden ze voor €129,- een complete universele cruise control aan.
    -=> LINKJE <=-

    Heeft iemand ervaring met dit systeem? De reacties van andere kopers zijn behoorlijk positief, inbouwen schijnt wel wat lastig te zijn, maar daar kom ik wel aan uit.

    MVG,
    Jeroen

    In reactie op: centrale vergrendeling #17691785

    Als ik me niet vergis zit deze rechts onder achter die kap bij je voeten. Net onder de motormanagementcomputer.

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689205

    Ohw ok… ja ik heb me van ellende een goedlopende calibra gekocht, hiervan ga ik alle sensoren incl. kabelboom omzetten. Kijken of het dan wel goed is. ;)
    Heb het er namelijk een beetje mee gehad met het zoeken. En aangezien ik over 2 weken naar Italië op vakantie ga, had ik het toch wel graag in orde :p

    Jeroen

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689202

    Ik heb ook dat losgehaald, nog geen verbetering.
    Nu weet ik dat er 2 typen gasklephuizen zijn, een met een gewone potmeter en een waarbij er een schakelaar inzit. Hoe kom ik erachter welke computer ik heb? Is dit te achterhalen via de code van de ECU of misschien aan de penbezetting van de connector?

    jeroen

    In reactie op: Cruise control #17544989

    Wat heb ik nu precies nodig om dit op een C20NE te bouwen
    En van welke modellen Opel’s zijn deze geschikt?
    * servo
    * kabel
    * stuurkolom hendel
    * koppelingspedaal schakelaar
    * ???

    jeroen

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689199

    Tank ontluchtingsslang ligt los onder de motorkap…
    Maar dat zwarte kastje waar die normaal heen gaat heb ik afgestopt? Of is dit niet goed?

    Jeroen

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689193

    Maar een slechte lambda sensor, als de motor koud is, dan moet de sensor nog opwarmen en registreert deze nog niets, en ook dan al loopt mn auto beroerd stationair.
    Zou het dan toch nog kunnen dat door het SEH onderblok de compressieverhouding hoger ligt? En dat hij hierdoor moeite heeft met stationair lopen?

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689192

    Nou, ik heb die motor gekocht als zijnde een gereviseerd C20NE uit het opel-ruilsysteem. Dit verhaal klopt naar mijn mening wel. Aangezien er ipv een ingeslagen nr. op het blok een typeplaatje op gelijmd zit.
    Nu was die gast aan het vertellen dat het zou kunnen zijn dat ik het onderblok van een SEH zou kunnen hebben en dan meer pk’s zou hebben. Bij dat verhaal had ik zoiets van ok… het zal allemaal wel. Verder zat er alles netjes bij kwa aanbouw delen voor een C20NE (lambda).
    En dat het om een gereviseerd blok ging, dat was eigenlijk ook wel te zien, ik heb voor inbouw pakkingen van de carterpan en kleppendeksel vervangen. Alles wat ik kon zien in de motor was gewoon helemaal schoon, nergens zwarte aanslag. Door het bougiegat waren nog heel duidelijk hoonsporen enzo te zien. zuigers waren van onderaf gezien helemaal schoon. Vandaar dat ik wel durf aan te nemen dat het ruilblok verhaal wel klopt.

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689190

    Zijn er van die zelf uitlees dingen te krijgen waarmee ik ‘m zelf kan uitlezen???
    Kan eens kijken of ik ergens een andere lambda vanaf kan toveren om te testen, dat heb ik idd nog niet geprobeerd ;)

    Rotor en verderkap zijn al vervangen, net als de bougiekabels.

    Nou onrustig, zo erg als wanneer ik hem stationair laat filerijden dat ie dusdanig bijregelt dat de hele wagen begint te bokken. En aangezien ik nog nooit op vakantie ben geweest zonder in de file te staan ;)

    In reactie op: Pulsatiedemper? #17689188

    Nou, die lfr heb ik al gewisseld gehad, geen effect.
    Valse lucht… heb met een bus remmenreiniger ongeveer mn hele motor ingespoten, maar hij blijft lopen zoals die loopt.
    Lambda sonde slecht, hoe controleer ik dat het beste? Heb van een college een lambdasondetester gekregen, maar die is erg onnauwkeurig, geeft aan met 3 LED’s lambda 1. En hij blijft hier op zn gemakje op en neer knipperen.
    Bougie’s, toen ik die motor kocht zaten er vrij nieuwe originele in, deze al 2x door andere vervangen maar ook dat geeft geen effect.
    En weet je wat het grootste probleem is ;) normaal boeit t me ammel niet zoveel, maaaaaaaaaaar kga dit jaar op vakantie naar Italië, met de auto. Dus nu heb ik toch de draad weer opgepakt om dat onrustig lopen op te sporen.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 526)