Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 november 2010 om 13:38 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716971
Zou je voor mij eens willen informeren of de chassisbalken van deze Calibra nog goed zijn? Ik heb hier al diverse sloperijen gebeld, maar 90% van de Calibra’s die hier staan, die staan er omdat ze APK afgekeurd zijn op rottigheid. Dus daar schiet ik ook niets mee op.
Jeroen
17 november 2010 om 21:15 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716969Zojuist antwoord gekregen op mijn mail voor chassisbalken… NIET MEER LEVERBAAR :swear:thumbdown:swear
Dusssss… opzoek naar een stel goede gebruikte… iemand nog een Calibra staan die gesloopt gaat worden??Jeroen
16 november 2010 om 22:40 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716968Gister heb ik de rem-/brandstofleidingen onder de auto uit gehaald, de bekleding tegen het schutbord eraf gehaald en zo nog wat kleine onderdeeltjes die waren blijven zitten gedemonteerd.
Vandaag heb ik mijn spit zo aangepast dat ik de auto niet meer kan draaien, maar wel perfect bij mn chassisbalken kan.
Foto’s


En tsjah, verder ben ik nog aan het afwachten of ik die rotte chassisbalken nog nieuw kan krijgen, heb een bedrijf gevonden die ze volgens hun nog zouden hebben, alleen nu is het wachten op een antwoord…
Dit omdat de chassisbalken van de donor na een goede inspectie ook wel flink aangetast waren onder de tectyl-laag, verder heb ik ene datum geprikt om naar Veenendaal te rijden om even te gaan kijken wat die winkel http://www.rustbuster.nl levert voor behandeling van kokers en balken, en een epoxy om de bodem en de binnenkant te behandelen zodat deze voorlopig(nooit) niet meer wegrot…Jeroen
Jeroen
14 november 2010 om 13:12 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716967Nou, mijn spit is eigenlijk een richtbank en op de plaats waar normaal die cilinder met trekarm ingeschoven wordt heb ik nu zelf 2 staanders gemaakt. Achteraf baal ik er wel van dat ik het niet iets degelijker en netter gemaakt heb. Nu moet ik nog wat aanpassingen maken omdat het allemaal iets te wankel is. En omdat ik mn donor achteras heb omgelast tot steun kan ik nog niet aan mijn chassisbalken zoals ik het wilde… dus hier moet ik nog iets aan veranderen.
Tsjah en die tussenbak, ik dacht… stuk is ie, dus dan ook maar gelijk uit elkaar en kijken hoe of wat. Maar zover ik weet is mijn originele tussenbak wel goed, alleen nu ben ik aant kijken of ik die visco die erin zit kan ombouwen.
En helaas, mijn donor hemel is er 1 was er een zonder dakraam en helemaal los, dus die ligt al ergens tussen het vuil…
Jeroen
12 november 2010 om 19:24 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716965Net een tussenbak opgehaald, deze moest ik nog krijgen bij m’n f28. Volgens de verkoper was de tussenbak gehemeld en zou ik er niets meer aan hebben. Ik dacht deze misschien nog te kunnen gebruiken om van mijn C20XE tussenbak een C20LET tussenbak te kunnen maken ivm een andere viscokoppeling die erin zit. Nou… helaas… gaat hem niet worden… Planetair tandwielstelsel ligt compleet in de vernieling… Zie Foto’s






Zoals U ziet… RIP:(
Nu weet ik niet of ik aan die visco verder nog iets los kan halen? Iemand ervaring mee? In ieder geval die ring die normaal het platenpakket moet aandrukken beweegt nog prima als ik met een luchtpistool druk op de bak zet, alleen hoe krijg ik deze ring er onbeschadigd uit?
Verder weet ik niet of er nu ook vuil in de visco gekomen kan zijn? Of dat het gewoon een kwestie is van goed schoonmaken en weer monteren?
Lagers zijn in ieder geval allemaal verrot, alles ziet eruit alsof de bak zonder olie heeft gedraaid, overal zitten namelijk vreetsporen, en alle lagers zijn duidelijk hoorbaar… :(Jeroen
12 november 2010 om 11:24 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716964Dat hij gestraald gaat worden is zeker, dit omdat ik dan ook zeker alle roest weg heb, hiervoor heb ik een straalapparaat met een soort stofzuiger, alles wat hij straalt zuigt hij ook meteen op. Nu weet ik niet hoe dit gaat lukken anders laat ik het eventueel alsnog doen. En mijn budget is nogal variabel :angel
Ook omdat ik dalijk een hoop onderdelen overhoudt, sowieso omdat ik die donor ook gesloopt heb en nog een hoop heb liggen van mijn vorige ombouw. C18NZ -> C20NE. Een hoop assen, veren, schokdempers en remmerij.
Tevens ben ik nog aan het overwegen mijn motor compleet te verkopen… maar dit allemaal nog te zijner tijd…Wil het gewoon goed doen, maar zoveel mogelijk zelf. Wil dalijk gewoon kunnen zeggen dat ik hem zelf heb opgeknapt… ;)
Jeroen
10 november 2010 om 21:42 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716960Nou… na een paar weken toch maar weer eens een update… Nadat ik mijn laptop een corrigerende tik had gegeven deed mn scherm helemaal niets meer, dus dat eerst moeten vervangen voordat ik weer aan mijn foto’s kon… :P vandaar…
Intussen de auto in een verrijdbaar spit hangen, een groot gedeelte van de bodem schoongekrast (wat een K*Twerk) en een bedrijf gevonden waar ik waarschijnlijk nog nieuwe chassisbalken kan bestellen tegen een redelijke prijs… (Intussen wacht ik op antwoord, dus wordt vervolgd) dit omdat de chassisbalken van mijn donor ook al hier aan daar wat roest vertoonden en ik het niet zie zitten ze met een hoop moeite om te zetten en er dalijk achter te komen dat dit ook geen blijvende oplossing is…
Ook ben ik op zoek gegaan naar een goed middel om de bodem en de koker/balken goed te behandelen, en heb http://www.rustbuster.nl gevonden, hier bieden ze een aantal producten aan om auto’s te behandelen… een dezer dagen wil ik hier eens even naar toe rijden en om informatie vragen…
Ook ben ik in contact gekomen met een jongen die bij een schade herstel bedrijf werkt en meerdere van dit soort projecten heeft gedaan en ik ben een aantal keer gaan kijken hoe hij schermen van een oude Mercedes aan het vervangen was, in ieder geval veel gezien en veel tips gekregen.
Verder heb ik nog hier en daar wat mailtjes rondgestuurd ivm de aanschaf van een C20LET, de bedoeling is deze samen met een goede bekende (gepensioneerd revisieman) volledig te reviseren en aan te passen waar nodig. Maar wat mij opvalt, wat voor een normale C20XE geen flikker kost is voor een C20LET dubbel zo duur… zeker aan 2ehands onderdelen, eigenlijk moet ik een gestaakt project van iemand kunnen overnemen voor een nette prijs… maar dit staat nog op een laag pitje, eerst de auto zelf eens in orde krijgen… van de andere kant… rondkijken kost niets, en aangezien ik al die tijd met 8 kleppers ben bezig geweest… heb ik totaal geen prijsvergelijkingen in mijn hoofd…
Naast mijn hele Vectra project help ik ook vaak nog wat vrienden met hun auto’s en hun helpen mij weer… Op moment ben ik ook nog bezig met een C20NE revisie met 20SEH zuigers voor in een A Corsa voor een goeie maat van mij.
Tot zover mijn geouwehoer… Nog wat foto’s…

Spit in aanbouw

Auto in het spit

Linker chassisbalk… ROT…!!!





Kaalkrassen van de bodem.
De chassisbalken zijn expres nog niet kaal gemaakt, dit omdat het een hoop werk is en ze er toch 80% zeker onderuit gehaald gaan worden, hieronder nog wat foto’s waarom…


Dit alles zou in een garage gerepareerd zijn, nou naar mijn mening, goedkoop braswerk, overal zijn gewoon plaatjes min of meer in vorm geklopt en eroverheen gelast, puur om door een APK te komen en meer ook niet, gewoon tectyl er overheen en verder niets… alles is dat ook van binnenuit weer doorgerot…
Wordt vervolgd ;)
Jeroen
Mooie kleur die Vec :thumbup
19 oktober 2010 om 16:30 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716956Past wel, de achterophanging van een Calibra is hetzelfde als die van een Vectra 2000, en de 2000 achteras is hetzelfde als die van een 4×4. Alleen zijn dan de naven afgedekt met een plastic dop en hangt er geen differentieel onder ;)
Jeroen
18 oktober 2010 om 16:44 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716952Nou, ik heb zelf eigenlijk weinig meer gedaan ;) En tuurlijk mijn aanbod blijft gelden totdat jij die bak bij jou thuis hebt liggen… Alleen wil ik deze week zorgen dat ik mijn auto in een spit heb hangen.
Daarna ga ik aan het daadwerkelijke laswerk beginnen en zal ik jou bak even losslijpen.Jeroen
14 oktober 2010 om 18:46 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716947Geen probleem, ik zal even kijken na het weekend, want ik vertrek morgenvroeg voor een weekendje weg. Als je de balken netjes last en repareert dan is dat sterk genoeg. Alleen in mijn geval was het met repareren niet meer te redden, ik zal echt stukken moeten gaan vervangen. Mede daarom dat ik hem nu helemaal heb gestript om hem in een spit te kunnen hangen. Omdat ik dan veeeeel gemakkelijker overal bij kan om schoon te maken, uit te slijpen en te kunnen lassen.
Jeroen
14 oktober 2010 om 18:34 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716945Nee, een normale vectra heeft geen onafhankelijke achteras. Een vectra 2000 heeft hetzelfde onderstel als een calibra… dus dan zou je ze mss van een sloopcalibra af kunnen halen. Alleen als je chassisbalken wilt omzetten, hou er dan wel rekening mee dat dit heeeeeeel precies moet ivm uitlijning. Ik zou je wel een aantal bladzijden kunnen inscannen van een boek waarin hierover best veel info staat.
Als je veel werk aan je vectra hebt dan zou je misschien eens kunnen kijken of je bij bol.com een vraagbaak kunt krijgen. ISBN nummer staat een aantal pagina’s terug hier in mijn topic. Boekje kost geloof ik ong. 15 euro…Jeroen
14 oktober 2010 om 18:26 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716943Ik heb nog een set donkere liggen zoals op jou foto, en ik heb een set originele donkere 2000 lampen. Dus ik ga hem gewoon opbouwen, en dan zie ik wel wat ik het mooiste vind. Van de ene kant is origineel houden wel mooi, van de andere kant wil ik hem toch een beetje naar mijn smaak aanpassen, dus misschien dat ik de facelift details aanbreng.
Jeroen
14 oktober 2010 om 18:02 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716941Nee, helaas. Ik heb me ook rot gezocht voor deze delen, van een calibra zijn overigens wel hetzelfde, maar nieuwe kon ik origineel niet krijgen, ook niet als imitatie. Het enige wat je kunt proberen is bij de dealer de bestelnummers opvragen en via google zoeken op opel/vauxhall nummer. Dit heb ik ook gedaan voor mijn dorpels, ik heb er uiteindelijk wel gevonden, alleen kostten deze ruim €200,- excl. versturen vanuit Duitsland.
Aangezien de dorpel van een 2000 voor 80% wordt bedekt door de sideskirt las ik er 2 imitatiedorpels in en maak ik met een soort lasspijkers de pinnetjes op de skirts op te bevestigen.Tsjah ik doe er inderdaad ook m’n uiterste best voor hem op de weg te houden… kost wa, hedde wa zegge ze wel eens ;)
11 oktober 2010 om 19:41 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716939Dank U…
Ik bel jou van de week even als ik bericht heb van nog iemand bij jou uit de buurt, kan ik het ophalen van spullen beetje combineren…Jeroen
11 oktober 2010 om 18:57 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716937Overigens, vandaag even een paar uurtjes aan de Vectra gewerkt. Ik heb een begin gemaakt met het eruit fohnen/krassen/steken van die isolatie bitumen matjes… wat een ELLENDE… ze gaan er makkelijk af, alleen de lijmlaag die blijft zitten… en die gaat minder makkelijk… :fy1 Als iemand nog een wondermiddel weet… voel u geroepen dit te delen…
Maar verder ben ik ongeveer op de helft met het eruit halen, deze week als alles meezit een aantal onderdelen kopen/ophalen.Jeroen
11 oktober 2010 om 18:54 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716936Doe mij maar eens een bod via U2U, set hangt momenteel onder mijn eigen daily vectra. Maar deze wordt verkocht zodra mn 4×4 klaar is, of ik moet voortijdig een goed bod krijgen, en de schroefset wilde ik er sowieso al onderuit halen, alleen heb er niet zoveel haast mee ;) Tenzij iemand interesse heeft natuurlijk :angel
Jeroen
9 oktober 2010 om 18:17 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716932Nou, eindelijk weer eens een kleine update, veel bezig geweest met contact zoeken met mensen die verschillende onderdelen te koop hebben. Omdat ik hem meteen wil ombouwen naar een 4×4 turbo ben ik nog steeds op zoek naar alles wat ik hiervoor nodig heb. Ik heb al verschillende mensen/plaatsen gevonden die me kunnen helpen.
Maar ik heb nog tijd dus vandaar dat ik ook gewoon nog even verder om me heen wil kijken… tips… altijd welkom, aanbiedingen via U2U aub.Verder heb ik afgelopen week het interieur echt helemaal kaal gemaakt, op wat dempingsmatten en pedalen na…
Foto’s




Zoals op de foto’s te zien zit er onder de kap nog het 4×4 regelventiel met drukbol en het stuurhuis, dit gaat er pas onderuit als ik hem in een spit kan hangen omdat ik anders de auto niet meer kan sturen tijdens het verplaatsen.
Ook de gelijmde ramen blijven er zolang inzitten om kromtrekken te voorkomen, de achterraam is toch al verprutst met een gestraald logo en de voorraam daar zitten een aantal krassen in.Verder heb ik op internet wat rondgezocht naar verschillende soorten lak die ik kan gebruiken tijdens/na het stralen/lassen…
Jeroen
2 oktober 2010 om 09:26 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716931Ligt eraan ;) Voor wat voor een auto. Ik heb nog een FK/koni schroefset voor een Vectra A, maar met starre achteras. Deze is nog niet direct te koop, maar tegen een god bod wil ik hem er wel onder vandaan. Omdat mn auto toch verkocht wordt als mn 4×4 klaar is.
Jeroen
1 oktober 2010 om 21:20 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716929Zou je eens kunnen navragen wat voor 2k primer dat is, stralen ga ik zelf proberen, aangezien ik tijd genoeg heb, en het materiaal + de plaats. En dan hou ik meer over om hem meteen om te bouwen naar een C20let 4×4…
Jeroen
1 oktober 2010 om 18:20 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716927Zojuist thuisgekomen van mn werk, en ja hoor… post… :D
pakketje van bol.com, er staat echt VEEEEEEEEEEEEL in over plaatwerk en interieur die in een normale vraagbaak niet staan.
Echt een goed idee Nathan ;) als je nog meer van zulke ideeen hebt… graag :thumbupJeroen
29 september 2010 om 21:34 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716925Vandaag besloten in overleg met mijn lasser, auto moet op zn kant of op de kop. Dus aankomende week wil ik zorgen dat ik hem in een spit kan hangen. Iemand dit eerder gedaan bij een A Vectra??? Foto’s… :P
Ik heb gelukkig een reserve subframe van de donor, hier las ik iets aan zodat ie voor in het spit kan. Alleen achter ben ik nog niet over uit, op de asbevestiging zou ideaal zijn… als ik hier nu net niet zou moeten lassen… dus ben aan het overwegen om de schokbrekergaten te gebruiken in combinatie met nog ergens een stevig boutgat….Omdat ik in eerste instantie de auto in stappen onder handen wilde nemen had ik het motorblok er nog in gelaten. Dit vanavond na het werk er compleet uitgehaald en alles in grote lijnen een beetje bekeken enzo…
Fotootje…

Jeroen
@ Nathan, bij bol.com hadden ze nog enkele gebruikte exemplaren van dit boek, en voor erg weinig geld. En laat ik nu ook nog net een cadeaubon voor bol.com hebben :P kan ik mezelf gelijk WEER een cadeautje geven.
29 september 2010 om 14:32 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716922Kun je anders eens een ISBN nummer geven, misschien dat ik dan het hele boek kan bestellen ;)
Jeroen
29 september 2010 om 12:44 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716920Dat carrosserieboek? is dat Opel-specifiek? of gewoon universeel? Anders zou je me natuurlijk altijd even het hoofdstuk opel Vectra 2000 mogen inscannen ;)
Jeroen
28 september 2010 om 20:46 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716916Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec…
Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.
Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.
Bij mijn 4×4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn “concurrent” heeft gedaan.

Linker chassisbalk

Rechter chassisbalk -
AuteurBerichten