Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weet ik, maar de spanner moet wel beide kanten genoeg vrijheid hebben zonder zijn aanslag te raken. Dus met een riem zou deze ongeveer op de helft moeten blijven staan lijkt mij.. maar morgen kan ik kijken welke riem ik denk nodig te hebben, en welke lengte leverbaar is. En wat betreft die spanner… ik kan kijken op mn huidige vectra hoe die zit.
Morgen komen er weer wat foto’sJeroen
Hmmmm… inderdaad weinig 2000’s meer…
Mja, zoals opelpower89 al zegt, ze worden wel zeldzamer/specialer…
Hopelijk dat ik na dit jaar die van mij ook klaar heb, of in ieder geval rijdbaar…De auto een Vectra 2000 4×4

De donormotor een Calibra 4×4 turbo

Jeroen
Denk dat je ergens overheen gelezen hebt… ;)
Oude riem lag fout, en toen ik deze goed had gelegd, bleek deze te kort te zijn.
De riem die op een C20LET met airco hoort volgens h-base is te lang.
Nu kan ik met een rolmaat wel ongeveer meten hoelang de riem moet zijn die ik nodig heb, en dan kijken hoe mn riemspanner van mn huidige auto zonder airco staat en een riem in die lengte bestellen en monteren. Maar liever ben ik er zeker van dat ik de goede heb, te strak kost me mn stuurpomp, dynamo en aircopomp lagers. Te los loopt ie ervanaf… Beide erg vervelend… vandaar mijn vraag.Jeroen
Nou, eindelijk weer tijd gehad om mijn nieuwe dynamo te monteren, wil ik de oude riem monteren. Kom ik erachter dat deze er altijd fout op gelegen heeft en nu dus gewoon NIET meer past, te kort. Gelukkig op voorhand al een riem besteld voor een Calibra C20LET met airco. Maar deze is weer te lang…
Hoe kom ik erachter wat voor een riem ik moet hebben voor een C20LET met een DiaVia airco systeem?Jeroen
Het verschil tussen die 4/6 cilinders is toch alleen de lengte van de kabel?
Jeroen
8 januari 2011 om 18:08 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471987Ziet er allemaal goed uit :D
Jeroen
Bij sommige modellen zit die ring standaard op een C20NE, bij andere weer niet. Heb zelf al verschillende C20NE’s gehad, in een calibra zonder oliekoeler, uit een kadett e met oliekoeler en uit een astra f met oliekoeler.
Die ring kun je gewoon ertussenuit schroeven en dan bij de dealer een ander nippeltje halen om erin te schroeven.Jeroen
Ohw, die schema’s staan niet meer online denk ik. Mocht je die schema’s alsnog nodig hebben moet je maar even je email adres sturen via een U2U en er even bij zetten welk schema voor welke motor…
Jeroen
@mario1612, Is het inmiddels gelukt?Ja, ik rij inmiddels al een hele tijd met de Vectra rond, maar doordat op mijn zomervakantie een Italiaanse opa mijn achterkant van heeeeeeeeeel dichtbij wilde zien… ben ik gestopt met mijn Vectra… maar ben inmiddels bezig met een Vectra 2000 4×4 turbo… weer eens iets anders… :agent
Jeroen
Dan zal ik mijn vraag daar ook eens even plaatsen :)
Wim bedankt voor de info :thumbupJeroen
Maar hoezo moet er dan iets veranderd worden? Andere soort afdichtingen ofzo? Heb wel ooit een cursus airco gehad een aantal jaar geleden maar heb dr nooit meer iets mee gedaan…
Jeroen
Geen idee of het bij een kadett gaat… maar het kachelhuis van een Calibra is hetzelfde als een A Vectra, dus vandaar dat ik mijn airco graag werkend heb, dan kan ik deze overbouwen naar mijn Vectra 2000 4×4 project…
Jeroen
Dat zal toch moeten, je zult de veerpoot er in zijn geheel onderuit moeten halen. Dit omdat als je de schokbreker wilt vervangen, je ook de spiraalveer los moet halen. LET WEL OP!!! Het veerpootlager niet zomaar losdraaien, eerste de veer opspannen met een verenspanner, anders vliegt je deze om je oren… Wil je niet meemaken.
Jeroen
Wat houdt deze ombouw in Wim? Ja ik vond het ook al een vreemd iets, originele kachelbediening etc. maar onder de kap was het allemaal niet origineel… maar blij dat ik uitsluitsel heb…
Overigens, zijn de verschillende onderdelen wel uitwisselbaar, origineel/diavia?Jeroen
Hmmm, ik zal eens even kijken als ik iets nodig heb. Maar omdat alle delen waarop ik tot dusver onder de motorkap heb gevonden van de airco staat nergens een opel of GM logo op. Dus ik denk dat jou spullen niet eens gaan passen…
Daarom dat ik nog even de foto’s afwacht die gepost/gemaild zouden worden.Jeroen
Dat zou super zijn :agent
Nou omdat ik op de ventilator een duidelijk stickertje heb gevonden, Diavia, een merk van aftermarket airco.
Ook omdat ik een aantal onderdelen niet echt kan plaatsen dacht ik aan misschien een aftermarket airco.
Is het trouwens normaal dat de zekeringen en relais van de airco in de motorruimte zitten, en zo ja, waar of hoe horen deze te zijn weggewerkt. Het liefste met foto’s/afbeeldingen.
Overigens de delen zijn wel allemaal zwart… dus ik weet t nog niet echt…Jeroen
5 januari 2011 om 11:22 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716998Geen schade, zelfde kleur als mijn vectra, zwart-antraciet.
4 januari 2011 om 21:18 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716995Ja, inderdaad. Voor zover ik weet ook, en die koolstoffilter heeft normaal toch geen vacuumaansluiting? In ieder geval… ik heb alle werkplaatshandboeken van Vectra en Calibra die ik heb eens vluchtig door gescrolld, maar kan niets vinden.
Overigens, is er iemand in de buurt van Weert die in het bezit is van Tech1 uitleessoftware/apparatuur? En eventueel op lokatie willen uitlezen, dit omdat ik geen kenteken heb bij de auto en er dus niet zomaar even mee ergens heen kan rijden.
Ik ga dalijk als de dynamo er weer opzit eerst met knippercode proberen of er nog fouten inzitten, maar dan heb ik in ieder geval al iemand om op terug te vallen.Jeroen
4 januari 2011 om 20:50 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716993Vandaag weer even aan het sleutelen geweest om de donor goed aan het lopen te krijgen, de dynamo maakte een vreselijk jankend bijgeluid. Inmiddels heb ik een andere gevonden bij David Verburg hier op het forum. Ik hoop dat ik deze in de loop van de week nog binnenkrijg zodat ik dat verder kan testen.
Ook ben ik erachter gekomen dat de Calibra airco heeft, alleen doet deze het niet. Het lijkt alsof iemand die naderhand heeft ingebouwd, of er missen delen. Onder de kap heb ik net achter de accu een blokje hangen met 2 zekeringen en 2 relais, alleen hangt dit gewoon open en bloot. Misschien dat iemand een foto heeft hoe dit normaal hoort te hangen.
Omdat de airco het niet deed ben ik begonnen met de kabels te controleren, en er bleek dat de ventilator was afgekoppeld, toen ik deze instak klapte de zekering.
Wat blijkt, auto heeft voorschade gehad waardoor de vin niet meer vrij kan draaien en waardoor de zekering klapt. Maar omdat ik nu mn dynamo en alles heb losliggen kan ik niet testen of dit ook de oorzaak van het probleem was/is.En als laatste vandaag ben ik onder de parafan een ding tegen gekomen wat ik niet herken/kan plaatsen.
Een soort zwarte pot met daarlangs een “magneetventieletje” waar 2 kunststof leidinkjes naar toe gaan, een groene die vanuit dat ding naar een vacuumleiding bij het gasklephuis gaat. En de gele leiding gaat naar een potje wat tussen een koelvloeistofslang zit?
Waar de stroomkabel van dat magneetventiel heen gaat weet ik niet, nog niet alles losgehaald.
Foto’s van het mysterie… Op de laatste foto zit die pot helemaal links boven.


Jeroen
2 januari 2011 om 16:18 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716992@ injectthevenom, Tellerunit komt in mijn vectra.
@opelpower89, Deurkaarten moet ik zelf hebben, omdat ik ze anders wil bekleden, en dan kan ik mijn eigen als originele houden, hoedenplank is bij mij ook al verpest, die plastic rand is gescheurd. Een motorkap heb ik wel voor je, kofferklep niet en links achter die deur heeft volgens mij schade, maar nu weet ik niet zeker of het lakschade of echt schade is. Dat zou ik eens moeten nakijken.Jeroen
31 december 2010 om 16:08 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716989@opelpower89, wat zoek je zoal? Aangezien ik nog over mn interieur moet gaan denken doe ik daar nog niet alles zo 1 2 3 van weg…
@inject the venom, velgen gaan voorlopig nog niet weg, of waarvoor wil je die foto’s?
Jeroen
30 december 2010 om 21:46 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716984Nou ja, misschien zonde, maar aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst… misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000…Overigens… de delen die ik overhoudt komen uit mijn Vectra 2000 4×4 C20XE… omdat deze nu toch omgedoopt wordt naar een Vectra turbo… :D
Jeroen
Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…Jeroen
30 december 2010 om 19:40 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716982Vandaag eindelijk weer een update die de moeite waard is :D
Omdat ik nergens goede balken voor weinig kon vinden ben ik op zoek gegaan naar een complete Calibra 4×4 turbo. Uiterlijk was onbelangrijk, als hij technisch maar goed was. Na een hoop gezoek op internet, kwam ik ergens op het forum een topic tegen waarin bmwmanu een Italiaanse Calibra aanbood, na hierop gereageerd te hebben, en op nog een aantal die al weg waren, of in mijn ogen niet de moeite waard waren, ben ik dan toch een keer gaan kijken en deze Calibra bleek wel ongeveer dat te zijn wat ik zocht.
Auto was volledig ingesneeuw, na wat geprul de deuren dan toch open gekregen, accu erin en starten. Bij de 2e poging sloeg deze meteen netjes aan en liep prachtig zonder tikken of iets.
Balken waren keihard, en nog gewoon in carosseriekleur ipv tectylzwart.
De enige 2 minpuntjes, rood leren interieur was helemaal verrot en de 4×4 werkte niet.Vandaag de Calibra opgehaald, even alles nagekeken en voorzichtig op het terrein waar ik werk gaan rondrijden, toen de auto een klein half uurtje gelopen had heb ik eens geprobeerd of de turbo nog leefde, in eerste instantie een hoop gesputter en geschok. Bougiekabels vervangen en toen ging die als de brandweer…
Foto’s =>



166.xxx km :D


Mocht iemand nog opzoek zijn naar onderdelen van een Vectra 2000 4×4 C20XE, alles is te koop omdat ik nu toch alles compleet heb voor mijn C20LET ombouw. Als ik verder ben zal ik ook de spullen in het marktplaats gedeelte gaan aanbieden, maar voor de liefhebbers… het is in principe al te koop… Bij interesse U2U maar…
Auto had 196.xxx km gelopenJeroen
-
AuteurBerichten