Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2011 om 19:45 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717009
Ok, niet nodig dus :) maar nu snap ik wel waarom ze hier een aantal draden van afgetapt hadden…
Maar heb je toevallig een penbezetting van deze stekker? zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe alarm straks daar gewoon op aansluiten.Jeroen
Hoe kan ik deze uitlezen? Of komen deze via het motronic lampje door?
Jeroen
Ik heb de beide massapunten op de brandstofrail met een extra kabel aan elkaar verbonden en vanuit daar rechtstreeks naar de accu + nog een extra massa van cilinderkop naar de accu.
De brede stekker aan de verdelerkap zijde (5 polig volgens mij) heb ik losgehaald ingespoten met contactreiniger, drooggeblazen en met contactspray ingespoten en weer ingestoken.
Toerenteller blijft omhoog gaan bij starten, tot ong. 3.000rpm en valt dan terug stationair toerental.Wat ik overigens niet snap, dat 4×4 lampje, zekering 19 eruit en toch blijft het lampje aan? Morgen even mn dashbord openen of er nergens aan geknoeid is. Of is dit normaal dat het lampje aanblijft als de zekering eruit is?
Overigens, waar zit de 4×4 computer?
Jeroen
8 februari 2011 om 22:24 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717007Na bijna een maand niets gedaan te hebben aan mn project door drukte op het werk, vandaag toch maar weer eens begonnen…
Omdat ik ’s avonds pas rond een uur of 7 kan beginnen heb ik besloten eerst maar eens te kijken hoe goed de Calibra motorisch is.
Nu wilde deze niet mooi lopen en bleef er een storing in zn klopsensor zitten, ook de hele aftermarket airco ga ik niet overbouwen.Nu heb ik eens gekeken hoe alles aangesloten was zo links en rechts… VERSCHRIKKELIJK, draadjes in elkaar gedraaid en afgetaped… nergens gesoldeerd of met stekkertjes gewerkt… gewoon eerste klas BRAS…
Ik heb de hele rotzooi ertussenuit geknipt en de goede kabels aan elkaar gemaakt, nog niet helemaal netjes, maar dit komt wel zodra ik de kabelboom er helemaal langs heb liggen. Eerst maar eens zorgen dat het motortje netjes loopt en zonder storingslampjes rijdt.Foto’s
Het ex-alarm wat er ooit eens ingezeten heeft.

Bekabeling van de DiaVia airco

Kan overigens iemand mij vertellen waarvan de brede gele stekker op de foto is?En weet iemand waarvan dit 2-polige stekkertje is?

Dit is nog tussendoor samen met een maat, een C20NE met SEH zuigers, andere nokkenas, andere stoters en klepveren, Lexmaul inlaat, spaghetti uitlaat voor in een A Corsa.

Ook heb ik mezelf nog een Eibach Pro-kit cadeau gedaan :agent

Jeroen
Zal er helemaal aan liggen wat voor een motor je ervoor hangt, anders ga je nooit genoeg koppel hebben om z’n 6e versnelling door te trekken.
Eventueel wel nog een goeie F28 liggen, bij interesse stuur je maar een U2UJeroen
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Jeroen
Die site http://www.cav16.co.uk, erg leerzaam :D
[rquote=1856651&tid=96170&author=ron]Zaterdag een nieuwe temp sensor geplaatst omdat de vectra slecht starte na een nacht stilstaan ,was ik daar mee klaar en reed de vectra de loods uit kjik ik op de grond en lag er een plasje vloeistof bij de achterwielen ……….
En het stonk naar benzine.
Auto weer terug de loods in en opgekrikt wat bleek de velznaad van het benzine filter was doorgeroest .:o
Dus weer terug naar de dealer en een nieuw filter gehaald.
komt dit meer voor?Gtz Ron[/rquote]
Heb dit al wel eens vaker gezien, bij een A Vectra en een Astra G…
Jeroen
Ik ben benieuwd… Dit is echt misschien DE oplossing voor mijn deurpanelen te verfraaien :agent
Ik ben benieuwd hoe rekbaar de skai is, anders misschien een poging waard de deurpanelen van mn vectra opnieuw te bekleden…
Jammer dat bij bijna alle deurpanelen luchtbellen zijn ontstaan in de hoekjes :(Ok, dan kan ik opzoek naar een nette pomp.
Of verkoop je die van jou drakos?Jeroen
Hmmmm… ik ben zelf geen koni fan.
Half jaar geleden een schokdemper van mn FK schroefset met koni dempers aan de voorkant stuk gehad. Na een hoop gedoe dan toch 50% vergoed gekregen. En nu… 10.000 km verder… weer demper dood… dus het getouwtrek kan weer beginnen…Jeroen
[rquote=1855015&tid=96170&author=jraaf][rquote=1854916&tid=96170&author=lemmuh]Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…
Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…
Jeroen[/rquote]
Zodra ik de centen heb doe ik dat zonder nadenken:thumbup Maar dan dien je wel al verlaagde veren (kortere) te hebben anders kun je beter de B6 nemen.
Safe driving Jurgen[/rquote]
Nou, die eibach veren zijn al 25-30mm lager als origineel. En zo hoe ik heb kunne vinden zijn die Bilstein B8 vanaf 20mm verlaging aan te raden.
Jeroen
Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…
Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…
Jeroen
28 januari 2011 om 20:56 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472001Waar heb je die binnenschermen besteld dan? Origineel bij de dealer?
Jeroen
27 januari 2011 om 21:57 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471996wielkuipen? Die van plastic? Of echt de originele ingelaste binnenwielranden?
Jeroen
Dat DiaVia verhaal… ik heb zo’n airco in mn donor calibra zitten, ben alleen nog aan het twijfelen of ik deze wel/niet in mn Vectra 4×4 ga overbouwen.
Hoe is het gesteld met de kwaliteit/verkrijgbaarheid van dat DiaVia spul?Jeroen
15 januari 2011 om 18:59 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717003Heb de foto’s gezien… Flink wat werk aan zag ik :P maar och… hobby he :angel
Ikzelf heb de mijne eigenlijk vooral omdat het een 4×4 is, anders had ik wel een betere gezocht.Jeroen
De laatste keer alles besteld bij M&M in Dronten. Snelle levering en een nette prijs.
Jeroen
15 januari 2011 om 15:25 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717001Ja die zwarte was een 2000 met een C20LET erin… en snel… was van Maurice. Ken hem via het werk.
Rooie ken ik zo niet…Jeroen
Hier een aantal foto’s van het systeem.










Jeroen
Ja, en als foutcode blijft ie aangeven code 18. Dus ik ga eerst even de klopsensor + bedrading controleren/vervangen. En ik kan wel even rotor en kap omzetten van mn C20XE.
Jeroen
Kijk dat klinkt al goed, bedrading repareren kost niets :D Stekkers zitten overigens zeker weten goed.
Heb ze in het verleden bij een Astra GSI wel eens omgedraaid waarna ik meteen een aantal storingen kreeg en met de auto was NIET te rijden. Maar dat is bij mij niet het geval. Auto rijdt vrij aardig maar zodra er wat meer gas gegeven wordt onder het rijden gaat motorlampje aan.Waar haalt de toerenteller eigenlijk zijn signaal vanaf? Toevallig die 3 polige stekker op de ontsteking? De stekker op de motor is helemaal poreus en zit een beetje gammel vast, maar de 3 draadjes zitten er nog onbeschadigd aan.
Jeroen
Mooi, dan kan ik de klopsensor eens omzetten.
Wat me net ineens opviel, zolang ik de diagnosestekker overbrugd laat en dan ga rijden, dan rijdt ie wel fatsoenlijk. Loopt die dan in diagnosestand/noodloop? Ook aanslaan doet ie dan net iets langer over als normaal.En wat me opviel, als ik start schiet mn toerenteller even naar 3000rpm en valt dan netjes terug, terwijl de motor net aanslaat. Is dat normaal? Of is dat een teken dat er een sensor raar doet?
Jeroen
Nou, probleem van de multiriem is opgelost.
Heb bij de automaterialenzaak 5 verschillende lengte riemen meegenomen en ben gewoon gaan passen. Heb bij mijn eigen vectra met multiriem gekeken hoever de spanner uitkomt en daarop ben ik gaan passen tot mijn spanner ongeveer hetzelfde staat.
De goede riem is de 6PK1803…
Kan ik vanavond eindelijk verder met de motor van de auto :agentJeroen
-
AuteurBerichten