Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
MVG,
Jeroen25 mei 2011 om 20:53 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717017Zoooooooooooo….
Na ruim 3 maanden niets meer gedaan te hebben vandaag toch de draad weer eens opgepakt…
Behalve een dikke laag stof weinig nieuws… de roest zat er nog allemaal :(
Toch maar begonnen met het loshalen van de 1e chassisbalk, sodeju wat een prustwerk… de balken zijn schandalig gerepareerd.
Eerst de 2 lagen originele balk die rot was, daarover een plaatje, en daaroverheen nog een plaatje…Nu heb ik voorzichtig een paar kijkgaten gemaakt in de balk zodat ik weet hoe die vast zit en hoe ernstig het aan de binnenzijde is,
gelukkig op wat vliegroest na is de bodem hard, alleen de balken zijn rot… dus deze gaat er compleet af, en een andere terug erop.
Morgen in de loop van de dag komen er nog wel wat foto’s…Jeroen
GZ met elektrische pulsgever (zonder km-teller kabel)
LZ met mechanische aandrijving (met km-teller kabel)
Maar volgens mij zit er ook verschil in de teller, elektronisch of mechanisch en 260km/h of 280km/h als max. snelheid.
Even off-topic, heb je al een f28, ik heb eventueel nog een LZ over.Jeroen
Oeps, mijn fout… alleen de 4×4 heeft dit… Ik heb wel nog een complete draagarm liggen, compleet met wiellager, 4-gaats naaf en ABS ring.
Jeroen
Je bedoelt die ring waar de abs-sensor langs af draait? Het poolrad… Zit die niet vast op/aan de homokineet?
Jeroen
Is wel van een Vectra, maar zijn de zelfde versnellingsbakken…

Jeroen
Tijdelijk zou je het kunnen laten hard-solderen, let wel op… dit is anders dan gewoon solderen.
En dan zou je ergens een nieuwe leiding kunnen laten maken bij Pirtek, of een soortgelijk bedrijf.Jeroen
Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Pirtek is… die doen niets anders als slangen en leidingen maken en persen
Vind het overigens niet echt een nette bypass, aan weerszijde een snelkoppeling ertussen, normaal moet dat niet nodig zijn…Jeroen
En wel nog plannen voor de Vec… of blijft ie voorlopig hoe die is?
Jeroen
Hmmm… zijn beide erg ver rijden voor mij :(
Eens op zoek gaan naar een soortgelijk bedrijf bij mij in de buurt….Jeroen
Bij de Fabory bij ons… als het een beetje speciaal wordt… “nee, hebben we niet, kunnen we bestellen.” Als die 40 verschillende boutjes moeten bestellen en overal 1 van… komen er leuke orderkosten bij…
Jeroen
Waar? Bouten van Subframe, asophanging etc…. allemaal speciale draad en met spitse punt om zelf te zoeken etc.
Jeroen
Hoeveel kost inbouw van zuigerbodemkoeling ongeveer?
Jeroen
Waar ergens heb je dat laten doen als ik vragen mag? En aan wat voor prijs moet je denken voor datgene wat ik op de foto zie?
Dit is natuurlijk wel de finishing touch bij een restauratie/heropbouw.
Overigens, de bouten, heb je die ook gestraald? Of alleen schoongeborsteld.Jeroen
Zal de tijd van het jaar zijn ;) Mijn project ligt ook al 2-3 maanden bijna stil… :argue :@ chronisch tijdgebrek :(
12 Diagnosis initiation/separator (indicates beginning/end of fault code list)
13 Oxygen sensor – open circuit
14 Coolant temperature sensor – voltage low
15 Coolant temperature sensor – voltage high
16 Knock signal circuit – no voltage change
17 Knock signal circuit 2 – no voltage change (V6 models only)
18 Knock control module (ECU)
19 Incorrect RPM signal (Crankshaft sensor – incorrect signal)
21 Throttle position sensor – voltage high
22 Throttle position sensor – voltage low
23 Knock sensor – out of range
24 Speed sensor (MPH)
25 Injector 1 – voltage high
26 Injector 2 – voltage high
27 Injector 3 – voltage high
28 Injector 4 – voltage high
29 Injector 5 – voltage high/ Fuel pump relay voltage low (non-V6 models)
30 Injector 6 – voltage high (V6 models only)
31 No engine RPM signal (engine not running, or no Crankshaft sensor signal)
32 Fuel pump relay – voltage high
33 MAP sensor – voltage high
34 MAP sensor – voltage low
35 Idle air control valve stepper motor (no idle speed control)
38 Oxygen sensor – voltage low (weak mixture)
39 Oxygen sensor – voltage high (rich mixture)
41 1 gear indent switch – voltage low
42 1 gear indent switch – voltage high
43 EGR system
44 Oxygen circuit – voltage low (weak mixture)
45 Oxygen circuit – voltage high (rich mixture)
47 Linear EGR position
48 Battery – voltage low
49 Battery – voltage high
51 ECU memory failure
52 Check engine light – voltage high
53 Fuel pump relay – voltage low
54 Fuel pump relay – voltage high
55 ECU faulty
56 Idle air control valve – voltage low/high
57 Idle air control valve – voltage high/low
61 Fuel tank vent valve – voltage low
62 Fuel tank vent valve – voltage high
63 EST line coil cylinders 2 & 3 – voltage low
64 EST line coil cylinders 1 & 4 – voltage low
65 Idle CO potentiometer – voltage low
66 Idle CO potentiometer – voltage high
67 Idle position switch – voltage low (idle position switch not opening)
69 Intake air temperature sensor – voltage low
71 Intake air temperature sensor – voltage high
72 Full position switch – voltage high
73 Air flow sensor – voltage low
74 Air flow sensor -voltage high
75 Torque control – voltage low
76 Torque control – continuous
79 Full load inhibitor – voltage low (traction control signal)
81 Injector valve 1 – voltage low
82 Injector valve 2 – voltage low
83 Injector valve 3 – voltage low
84 Injector valve 4 – voltage low
85 Injector valve 5 – voltage low (V6 models only)
86 Injector valve 6 – voltage low (V6 models only)
87 A/C cut-off relay – voltage low
88 A/C cut-off relay – voltage high
92 Camshaft sensor failure
93 Hall sensor – voltage low
94 Hall sensor – voltage high
95 Hot start valve – voltage low
96 Hot start valve – voltage high
97 Ignition/Injection cut off – voltage high (traction control signal)
113 Boost control out of range (turbo models only)
114 Boost pressure (idle) above upper limit (turbo models only)
115 Boost pressure (full) below upper limit (turbo models only)
116 Boost pressure (full above upper limit (turbo models only)
117 Wastegate valve – voltage low (turbo models only)
118 Wastegate valve – voltage high (turbo models only)Jeroen
De 4×4 heeft ipv die tussenas daar de tussenbak zitten.
Jeroen
7 april 2011 om 15:57 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844498Sorry voor de late reactie, fotocamera is stuk, maar nu heb ik een foto van een soortgelijke unit.

Overigens, in de kabel zelf zit een soort van palletje, waar dient dit voor???Jeroen
1 april 2011 om 23:21 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844495Wat wil je precies weten? Het GM-nummer, of een foto? Waar het setje precies vanaf komt durf ik niet te zeggen…
Jeroen
1 april 2011 om 19:08 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844493Zou je me die how-to eens kunnen sturen?? Of staat ie ergens online?
Maar wat bedoel je met die how-to? bruin witte draad naar de diagnosestekker aansluiten? Of echt zelf in te stellen?
jeroen_lemmen@hotmail.comJeroen
1 april 2011 om 16:36 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844490Unit komt uit een Vectra A V6, en de unit zit momenteel in een Vectra A C20NE, en zal in de loop dr tijd in een Vectra A 4×4 turbo komen. Is dit met tech 1 te programmeren??
Jeroen
1 april 2011 om 15:46 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844488Heb vandaag alles ingebouwd, viel reuze mee. Alleen nu kan ik de cruisecontrol pas inschakelen boven de 80km/h, kan dit te maken hebben dat het een unit uit een Vectra V6 is?
Jeroen
27 maart 2011 om 21:13 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844487Daarom, en het is toch maar tijdelijk. Zodra mn vectra 4×4 turbo klaar is moet ie daar in komen… maar tegen die tijd zoek ik wel een langere kabel…
27 maart 2011 om 10:08 In reactie op: Welk gasklephuis ivm cruise control, zit erin alleen werkt n #17844485Ohw ok, dat kan inderdaad ook, moet alleen even kijken of ik het allemaal passend krijg, heb namelijk een unit met korte kabel…
Jeroen
Daar is flink aan gesnoeid :P
-
AuteurBerichten