Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2011 om 12:51 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717025
Ik roep al een jaar… Volgend jaar rond deze tijd ;)
Zolang ik dat blijf volhouden komt t altijd uit…
Maar de bedoeling is om nu de bodem helemaal klaar te maken.
Dan dorpels en achterspatborden, en dan mag ik weer gaan opbouwen, het mooiste gedeelte…
Maar het is gewoon een kwestie van hoe ik zin/tijd heb. Hij staat bij mij op het werk en hij staat niemand in de weg.Jeroen
23 juli 2011 om 11:36 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717023Nou… even tussen de puntlasjes boren door een kleine update…
Heb de chassisbalken die ik van Arjo heb schoongemaakt, laten stralen en in de epoxy laten spuiten.
Voor:

Na:

Een hele wereld van verschil…!!!Nu ben ik bezig met de oude balk onder de auto vandaan te halen… een hele klus… maar het begint op te schieten vandaag…


Jeroen
Die hele ombouw is gewoon pure porno :thumb
Jeroen
heb er nog een over… €475,-
Jeroen
12 juli 2011 om 21:01 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717022Nou… eindelijk… weer iets van een update…
Zaterdag wil ik beginnen met het laswerk van de eerste chassisbalk, heb de eerste balk die ik van Arjo heb bijna klaar.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er pas deze week aan begonnen ben. Dit omdat er sinds vorige maand een monteur minder rondloopt op het werk, ik toch gemiddeld zo’n 50-55 uur werk en dan niet meer zo’n zin heb om te hobbye…
Maarja weer genoeg slap geouwehoer… foto’s




De balk is wel al aangetast van binnen maar wel nog helemaal hard, maar dit ga ik als ik hem helemaal los vrijdag even stralen, zaterdag monteren, en dan meteen behandelen met Caprotech RX zodat ik de komende jaren hier weinig/geen omkijken naar heb…
Jeroen
4-gaats of 5-gaats? Ik heb eventueel nog wel 2 achterdraagarmen met goede lagers (4-gaats)… Draagarmen zijn gepoedercoat en komen van Kadett4x4 hier van het forum vandaan. Draagarmen zien er netjes uit, opsturen zou misschien wat duur uitvallen, afhalen in Weert of in Raamsdonksveer…
Jeroen
Had het gezien, heb er wel over nagedacht, maar ik was zelf meer aan zo’n organische sportkoppeling aan het denken ivm rijcomfort….
Verder weet ik niet wat het vliegwiel woog wat jij er bij hebt? Ik was zelf namelijk aan een plat C20XE vliegwiel aan het denken.Jeroen
Heb ik inderdaad vaker zien staan, maar als de motor toch open gaat, dan maar beter meteen het een en ander aanpassen… mocht ik in de toekomst nog meer plannen hebben… en als het met minder vermogen draait kan het natuurlijk ook nooit kwaad alles net een maatje sterker te hebben….
Jeroen
Ja ben wel benieuwd… aangezien ik bezig ben met een A vectra 4×4 turbo. Nu wil ik de motor ook even loshalen voor deze terug ingebouwd wordt. En natuurlijk ook wel de nodige aapassingen, in eerste instantie wil ik met een 300 pk gaan rijden, maar omdat de motor toch los gaat wil ik meteen stalen drijfstangen monteren. Maar sommige aanpassingen lijken wel persoonlijk… De ene zweert bij een C20LET oliepomp, terwijl de ander een Z20LET aanraad. Zelfde als zuigerbodemkoeling, kwaad zal het nooit kunnen, maar vanaf wanneer is het nodig?
En dan zit ik nog met de zuigers.. vanaf wanneer ga je lagere compressiezuigers monteren, anders kan ik misschien beter al op voorhand dit soort zuigers monteren. Of trekt de originele KKK16 het dan niet meer?Jeroen
Vraagje, wat voor oliepomp wordt er gebruikt? Een nieuwe originele/versterkte C20LET of die van een Z20LET??
Want ik snap t niet meer, de ene zweert bij origineel omdat de Z20LET een te hoge opbrengst zou hebben, de ander zegt dat die van een C20LET weer te weinig opbrengst heeft…???Jeroen
Vandaag voor de APK links aandrijfashoes aan de bakzijde vervangen…
En mijn subframe vervangen omdat er rechts een draagarmbout speling had…Filmpje even bekeken, maar die is wel heeeeeeeeeeeel uitgebreid :O
Wel een leuke extra, alleen ben wel benieuwd wat zoiets dan zou kosten…Jeroen
Heb dr verschillende liggen, heb gereageerd in je marktplaats topic maar niets meer gehoord van je…..
Zou het wel moeten versturen, want ik woon in Weert… erg ver rijden vanaf Assen…Jeroen
4 juni 2011 om 19:23 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717021Kijk aan, hoop dat ie gesmaakt heeft :D
Van de week ga ik weer verder met de balkjes, kijken wat ik ervan kan maken ;)Jeroen
Volgens mij een vacuum-aansluiting, en die gaat ergens naar je gasklephuis.
Jeroen
Bussen worden besteld, evenals complete set Powerflex rubbers voor alle andere draagarmen. Maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik het allemaal ga doen… Meningen zijn nogal verdeeld over wat motorisch precies nodig is voor een 320 pk… Maar ik heb sowieso eerst nog de hele zomer werk aan de auto opzich… dus kan dit lekker op mijn gemakje uitzoeken en stukje bij beetjes alles bij elkaar halen…
Jeroen
Ok, das mooi om te horen… wil zelf ook met zo’n 300-320 pk rond gaan rijden met mn vectra 4×4… En ben zo hier en daar al eens aan het rondkijken wat ik hiervoor allemaal nodig heb ;)
Jeroen
Nette auto :)
Jeroen
Mooi project :thumbup
Maar wat ik me afvroeg, blijft dit een 4×4? Wat kan een tussenbak eigenlijk aan, of hangt er een versterkte onder?Jeroen
:kewlpics
28 mei 2011 om 17:44 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717019Tsjah, ik ben nog een beetje aant kijken hoe ik t ga doen, omdat t voorste ophangpunt v/d achteras ook in deze balk zit…. alleen kan ik niet niet losboren zonder de balk in stukken te slijpen… en dr af is niet zo’n probleem… alleen moet ik de andere balk ook kunnen lassen, dus misschien laat ik dat stuk van deze balk zitten… toch nog maar eens een nachtje over slapen ;)
Jeroen
28 mei 2011 om 16:38 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717018Bij deze nog even de foto’s van afgelopen week.
Heb niet heel erg veel gedaan, was meer even het proberen of het ging zoals ik het wilde.

Puntlasjes uitboren.

Kijkgaatje in de balk gemaakt om te zien of de bodem van de auto nog hard was… Valt niet tegen.

Hier de laagjes reparatie, je ziet hoe de originele 2 lagen plaat rot zijn, en waarover door de tijd 2 andere plaatjes overheen gelast/gescheten zijn… en ook deze zijn weer hartstikke rot…Jeroen
Klopt, ik was even fout aan het denken, tussenbak zit inderdaad op de uitgang van het diff… dus de verdere verhouding veranderd niet ;)
Jeroen
Eindoverbrenging zit toch in het kroon/pignonwiel. Hierdoor drijf je je tussenbak toch met een ander ingaand toerental aan waardoor je verhouding tussen voor en achter niet meer gelijk is…
Ik kan me vergissen hoor :PKom je dan wel nog uit met je achteras overbrenging? Want als je op de vooras een andere overbrenging hebt, gaat ie toch in de tussenbak lopen wringen
Jeroen
-
AuteurBerichten