Lemmens

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 505)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: knoppen verlichting #18128363

    Als je de knoppen inschakelt, hoor je dan wel iets? Bij de achterruitverwarming hoor je normaal een relais schakelen. Anders even zekeringen nalopen en de overige gaten opvullen met de juiste waarde (lees: kleur). Heb zelf ook één keer een hele rare storing gehad, toen bleek geen enkele zekering kapot of verdwenen. Desondanks de overige ‘gaten’ opgevuld met de juiste kleur en toen werkte alles ineens weer… Een zekering is immers een zekering en die vliegt er wel uit zodra het niet deugt.

    2e waar het aan kan liggen is het stuk dashboard waar de schakelaars in zitten. Deze kun je, als je de omlijsting eromheen wegklikt, losschroeven en naar voren halen om te kijken of daar ergens iets niet deugt met de stekkers aan de achterzijde.

    In reactie op: Velgen maten, past deze zonder problemen? #18126887

    195/65 hoort dan eigenlijk op 15″ te zitten (Vectra B). Kom je uit op een wieldiameter van 63,45 cm. Met 185/60 heb je een flinke afwijking (wieldiameter is dan nog maar 60,3 cm) van pakweg 5%. Dat is dan bovenop de al bestaande tellerafwijking.

    In reactie op: wisselend stationair toerental #18128097

    Stappenmotor zal het inderdaad zijn (was even de naam kwijt, waarvoor dank aan Sander). ;) Had dat bij mij zelf ook en daarna liep ie ook rustiger stationair. Is met behulp van een busje remmenreiniger prima te doen.

    In reactie op: wisselend stationair toerental #18128089

    Is het gasklephuis incl. stationairregeling al schoongemaakt? Nieuw gasklephuis kan natuurlijk wel, maar schoonmaken doet ook al een hoop.

    Enige dat verder helpt is af en toe een flink lang stuk rijden en dan ook eens even goed doortrekken (als ie warm is natuurlijk) om de rest ook schoon te houden.

    In reactie op: geen spanning op stopcontact kar #18128060

    Heb je alle pinnen door kunnen meten of er iets van spanning op binnenkomt? Punt 2: is de massaverbinding fatsoenlijk? Zou niet de eerste keer zijn dat een stekkerdoos problemen geeft op de massalijn. :)

    In reactie op: Boordcomputer verwisselen #18127997

    Zo te lezen gaat het over de ECU en deze (laten) vervangen is inderdaad duur. Ik weet alleen niet of je die zomaar uit een auto kan plukken, omsteken en rijden maar. Voor zover ik weet moeten die in de auto ‘uitgeprogrammeerd’ worden en dan incl. startonderbreking in de nieuwe auto ingebouwd worden. Gebeurt dat niet, dan werkt het niet. Waarschijnlijk weet Wim V6 op dit forum het antwoord (die zal straks wel reageren). Er gaat geloof ik geen enkel topic aan ‘m voorbij. ;)

    Die info mbt gele en grijze stekkers heeft betrekking op de TID / MID displays waar datum, tijd, radio en eventueel extra info op verschijnt.

    In reactie op: Vectra B Break toerenteller/snelheidsmeter #18066009

    Heb je de accu al losgekoppeld? Als dat niet helpt is de kans groot dat de tellerbak aan z’n eind is. Kwestie van een 2e handsje organiseren via marktplaats of de sloop. :)

    In reactie op: Centrale vergrendeling probleem #18127924

    @Paul de Groot wrote:

    … maar de achterdeuren en passagiersdeur blijven gesloten.
    Deze kan ik wel van binnenuit openen.
    Dus hij geeft wel signaal.

    Dat heeft niets met signaal of dergelijke te maken. Zodra je een portier opent door aan het pinnetje te trekken, open je deze mechanisch. Normaal gesproken wordt dit gedaan door de slotmotor (die dat dus nu niet doet). Dat het voorportier aan de bestuurderskant dmv de sleutel wèl open gaat, heeft met hetzelfde te maken: door middel van je sleutel bedien je het slot mechanisch. Zodra de slotmotor meewerkt, gaat dit een stuk soepeler. Werkt de slotmotor niet mee, dan gaat dit in veel gevallen wat zwaarder. :)

    Grote kans dat alle vier de slotmotoren het dus niet doen. Dat kan zijn omdat er ergens een kabelbreuk is, of omdat de slotmotoren gewoon allemaal defect zijn. Eerlijk gezegd gok ik eerder op dat laatste. Ze willen namelijk nog wel eens kapot gaan… :???:

    @Paul de Groot wrote:

    Oke, dan wacht ik af, want dat had ik namelijk al gedaan.
    Maar dan zouden de deuren nog steeds centraal mee open moeten gaan met de sleutel toch.
    Ze staan namelijk niet op diefstallock want ik kan ze van binnenuit openen.
    Dat de afstandbediening niet werkt is niet het grootste probleem, als de deuren maar centraal open gaan met de sleutel ben ik al erg blij!

    Als alle vier de deuren open gaan door middel van de sleutel, dan zouden ze ook gewoon open moeten gaan met de afstandsbediening. Zeg maar alles of niets. Het kan alleen zijn dat je de afstandsbediening even moet inleren (sleutel in contact, dicht / open en klaar). :)

    In reactie op: stootlijsten en folie deuren vectra b2 #18126667

    Goeie tip Vinci van die stootstrips. Heb meteen zelf een setje besteld aangezien er eentje bij mij naar buiten begint te buigen. Deze zomer dan meteen even overspuiten en samen met de andere roestschade wegwerken. :)

    In reactie op: Vectra B2 geen airco #18126965

    Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Airco wilde ook (nog) niet aan met dit weer en de lucht die ie met LO eruit spuugt is vrijwel gelijk aan de buitentemperatuur. Wat me wel opviel is dat de pomp nog niet mee wilde draaien. In de zomer merk ik duidelijk dat de pomp mee gaat of niet als ik de airco aan of uitzet. Kan zijn dat het misschien nog nèt niet warm genoeg is.

    Heb zelf de airco vorig jaar laten nakijken op lekkages en opnieuw laten vullen. Deed ’t daarna prima dus ik kan me niet voorstellen dat m’n airco ‘ineens’ na een wintertje rijden compleet kapot zou zijn.

    X18XE: Stadsverkeer rond de 1:13, gecombineerd 1:13,5, snelweg 1:14,9. Dat laatste kàn zuiniger maar ik rij nagenoeg altijd 120/130 als dat kan.

    Prijzen lopen inderdaad flink uiteen. Heb eind januari de voorruit laten vervangen. Carglass: € 545, onafhankelijk bedrijfje in België net over de grens: € 190. Als je ‘m dan toch uit eigen zak moet betalen… ;)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608718

    Heel netjes! ;)

    In reactie op: Welke koelvloeistof X18XE #18125658

    Sow, hele berg info erbij. Moet zeker gaan lukken! Dank! ;)

    In reactie op: Opel vectra 1996 wil niet starten #18123255

    In theorie wellicht niet, in de praktijk kan er vanalles mis zijn. Bijvoorbeeld een slecht contactje, kabelbreuk, kortsluiting. ’t Zit allemaal rond je stuurkolom en daar beweegt nu eenmaal veel. Daar kan dus ook gemakkelijk iets kapot. Ik zou toch even kijken voor de zekerheid. :)

    In reactie op: diverse dashboardlampjes branden #18125433

    Dat is meestal DOT 4, mocht je het niet vertrouwen dan zou ik het even in z’n geheel laten verversen. Kost de wereld niet en dan zit het altijd goed.

    Als het tellerhuis zelf niet goed functioneert kan het ook aan de stekkerverbinding of het tellerhuis liggen. Even eruit halen, kijken naar oxidatie en weer terugplaatsen kan soms helpen. Slechte stekkerverbinding wil nog wel eens een probleem vormen.

    Iets dat wellicht ook te proberen valt is gewoon even een uurtje van de accu af. Had laatst zelf flink problemen met de stuurwielbediening, radio en TID die cmpleet flipten nadat het lampje in de kofferklep kortsluiting gaf. Accu uurtje eraf, daarna weer terug en alles functioneerde weer prima. Kan in ieder geval geen kwaad.

    In reactie op: Opel vectra 1996 wil niet starten #18123251

    Dat lijkt dan startblokkering. Heb je ‘m al eens meer dan 1 uur van de accu af gehad en startblokkering in de stuurkolom bekeken?

    In reactie op: Welke koelvloeistof X18XE #18125654

    Ok, dank voor de antwoorden! Weet ik welke erin moet. :)

    In reactie op: Vectra b remt indirect #18125810

    Dat van die loszittende hoofdremcilinder + bekrachtiger klinkt vreemd. Heb zelf nog nooit een auto gezien waarbij dit vrij van het schutbord kon bewegen… Daar zou ik zeker eens goed naar kijken. Hoe staat het met het remvloeistofniveau? Is dat constant?

    In reactie op: diverse dashboardlampjes branden #18125431

    Remvloeistof kan inderdaad snel gaan branden, ik had het met m’n Vectra A al als ik hard remde waardoor de vloeistof naar voor klotste in het reservoir en daardoor de sensor achterin blootlegde. Voor zover ik weet zijn er ook twee verschillende lampjes voor handrem en remvloeistofniveau (P) en (!) respectievelijk. Kijk dat even na. Van de handrem kan het best een loszittende schakelaar zijn.

    Gezien de ‘klachten’ zou ik eens even kijken naar de staat van je dynamo. Bij een (bijna) defecte dynamo kan het namelijk voorkomen dat je de meest vreemde dingen op je dashboard ziet die niet altijd met het een of ander te maken hebben.

    Remvloeistofniveau trouwens wel even opvullen tot aan het gewenste niveau. Minimum is minimum, beter is het op te vullen tot net iets onder het maximum niveau of de remvloeistof meteen even te laten verversen als dat al een tijd niet is gedaan. Kost iets van € 30 bij de dealer.

    In reactie op: cv rechtervoorportier werkt niet #18125132

    Is prima te doen, je hebt alleen even een passend torx bitje nodig om de bouten aan de zijkant van de deur rond het slot eruit te draaien (die je ziet zitten zodra je de deur open trekt). Stekkertje omklikken en verder is er weinig spannends aan. ’t Deurpaneel loshalen is het meeste werk. :)

    In reactie op: ruitensproeier reservoir #18124538

    Tussen reservoir en pompje zit in 9 van de 10 gevallen een rubber ringetje dat beide delen aan elkaar houdt. Kan inderdaad zijn dat dat rubbertje uitgedroogd / gescheurd is met de jaren en daardoor is gaan lekken. Ik weet alleen niet of je die rubbertjes ook los kan krijgen en zo ja, waar. Anders een ander reservoirtje + pomp van de sloop halen. :)

    In reactie op: Opel vectra 1996 wil niet starten #18123247

    Uit het verhaal begrijp ik dat ie nu helemaal niet meer wil starten, ook niet af en toe, klopt dat? Ik zou zelf even de paperclipmethode proberen, een handige uitleg vind je hier: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Post even wat daaruit is gekomen als je iets hebt uit kunnen lezen en dan zoeken we verder naar de oorzaak. :)

    In reactie op: Opel vectra 1996 wil niet starten #18123233

    Dat klinkt naar een foutmelding. Kun je een aantal dingen doen: naar de garage slepen en ‘m daar laten uitlezen, een OpCom aanschaffen en gebruiken of de welbekende paperclipmethode om de foutmelding te achterhalen.

    Wat voor motor heb je trouwens erin liggen? Ik neem aan dat het een Vectra B is (en niet toevallig een héél laat afgeleverde Vectra A)? Dat kan handig zijn om het euvel sneller te verhelpen.

    In reactie op: Remschijven #18122602

    Nee joh, gewoon nieuwe blokken. Ben trouwens net bij de dealer (in Duitsland) geweest. Setje geventileerde schijven + blokken vervangen vooras kost me € 211. Geen troep, gewoon origineel. Schijnt een of andere actie te zijn bij Opel Duitsland dat de ‘remschijven in de aanbieding zijn’. Vectra C kost ’t zo te zien € 249, maar goed, dat is afhankelijk van hoe ver je van de Duitse grens af woont… ;)

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 505)