Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het probleem inmiddels al opgelost? Heb zelf afgelopen week hetzelfde probleem gehad en bij mij ontstond het probleem na het loskoppelen van de accu waardoor de radio de connectie met de stuurbediening uitschakelde. Vaak is het geen mechanisch defect maar puur een instelling in de radio zelf. Mocht je de handleiding hebben dan kun je even kijken of je in het menu de optie “REMOTE” of iets soortgelijks kunt vinden. Wellicht dat het helpt. :)
Zo, als newbie zal ik hier ook even een foto plaatsen van m’n (recent gekochte) 98’er Vectra B. Standaard stoffen interieurtje (lichtgrijs, zwart rond de tellerunit en een notenhouten middenconsole. Tja, weinig over te zeggen, alles redelijk origineel. ;)

Heb deze nu ’n 3,5 week en ben er op een inmiddels verholpen kleinigheid na zéér tevreden mee. Klein detail was een overgeknaagde bougiekabel waardoor ie niet helemaal lekker liep (niet verwonderlijk natuurlijk). Dus even de kelder in en een kabeltje van het rek pakken. Waar onderdelen van een oude Opel al niet goed voor zijn! Enige uiterlijke aanpassingen zijn een wasbeurt, even de velgjes gewisseld met die van m’n oude Vectra (banden die erop lagen waren kaal en uitgedroogd) en een setje CDX achterlichten gemonteerd. Verder heb ik eindelijk nu de luxe van airco, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen, ABS, stuurbekrachtiging, elektrische spiegels, radio met stuurbediening (sinds vandaag weer werkend) is het wel een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige. ;)

De afgelopen 6,5 jaar reed ik in bovenstaande Vectra A uit ’91 waar werkelijk iedereen om me heen verbaasd was hoe goedkoop en prettig dat rijden was. Tja, met een totaalprijs van pakweg € 2700 (dat is all in: aanschaf, onderhoud en reparaties) over 72.000 km mag je niet klagen! :D Luxe had ik destijds niet, de enige accessoires die erop zaten waren meegespoten bumpers, LM velgen en mistlampen aan de voorzijde. Maargoed, wat er niet op zat kon ook nooit kapot. ;) Aangezien we thuis al jarenlang zéér goede ervaringen hadden met Opels (D kadett station die we helaas nooit bewaard hebben, een 92’er Omega A, 96’er Tigra en twee Frontera’s) was de keuze voor mij dus ook snel gemaakt nadat ik m’n Zündappje verkocht had. Afgelopen maand bleek toch wel dat ie langzaam aan z’n eind was door ’n enorme roestplek aan de achterzijde, beginnende koppakking, dynamo diende vervangen te worden, complete remsysteem was aan vervanging toe, tja. Al met al veel kosten voor een auto die het dan cru gezegd toch niet helemaal meer waard is. Buiten het feit dat je na 6,5 jaar wel uitgekeken raakt op het dashboard. ;) Dus nu heb ik deze “gerecycled” en nog wat onderdelen over kunnen zetten naar de nieuwe zoals het pookhoesje dat ik ooit nieuw gekocht had. Zonde om dan een goeie hoes weg te gooien, dus omgeklikt en paste precies in een B. :)
Heb de nieuwe B direct na aankoop even weggebracht naar de dealer in Duitsland voor ’n nieuwe riem + waterpomp aangezien die bijna aan vervanging toe waren. Zijn nog een paar kleine klusjes te doen zoals twee kleine roestplekjes wegwerken bij de wielrand maar dat komt wel zodra het weer wat beter wordt. :)
Nou, ik heb even gemaild naar Philips, zij verwezen me door naar EBKNL.nl waar ik na een telefoontje van slechts 1,5 minuut ben geholpen aan een (digitale) handleiding die nog geen 3 minuten later in mijn mailbox verscheen. Top service dus!
Dan nu even de oplossing bij verloren contact tussen stuurbediening en Philips DC479, mocht het iemand in de toekomst ook gebeuren: de afstandsbediening is weer in te schakelen door de auto op contact te zetten, radio aan en de knop Init in te drukken. Vervolgens verschijnt een menu waarin je via de knoppen kunt doorbladeren. De optie REM (remote) staat na een accuwissel vaak automatisch op OFF, deze moet op ON staan waarna de stuurbediening weer werkt.
In ieder geval dank voor het meedenken Wim! ;)
Dank voor de reply! Ik heb even het een en ander geprobeerd maar ben helaas nog niet verder gekomen. Radio zelf werkt prima, alleen de stuurbediening laat het nog afweten. Ook accupolen even loshalen en ‘resetten’ heeft nog niet geholpen. Als het goed is kan ik binnenkort wel nog aan de originele handleiding van de radio komen. Mocht ik een oplossing hebben dan laat ik dat ook meteen even weten in dit topic, wellicht dat een toekomstig geval dan ook opgelost kan worden.
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Vectra B nadat m’n A uit ’91 na 6,5 jaar langzaam de geest gaf (geweldige auto). In die nieuwe B zit ook deze Philips DC 479 en stuurbediening welke ook werkte totdat ik de accu heb vervangen. De radio werkte daarna wederom prima (heb geen code in hoeven te voeren) maar ik kan hem dus niet meer via mijn stuur bedienen. Helaas heb ik niet de originele handleiding van de radio. Is er een mogelijkheid de stuurbediening weer te koppelen aan de radio zelf?
-
AuteurBerichten