Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met een elektrode kan het ook maar het is wat lastiger, heb zo ooit de dorpels van m’n vectra A een tweede leven gegeven.
Mocht je het met die methodiek lassen zorg dan even voor oefenmateriaal van dezelfde dikte. De kans is namelijk groot dat je de eerste keren begint te lassen en je eindigt met een nog groter gat. Dat wil je niet.
Andere optie die ook nog zou kunnen mocht het allemaal niet zo lukken is een stukje plaatwerk organiseren van die plek, het rotte stukje eruit halen en een nieuw plaatje (met overlap aan de binnenzijde) erin lijmen met bison metaallijm. Daarna even plamuren en spuiten. ’t Is zeker niet de allerbeste oplossing, kan wel een (tijdelijk) alternatief zijn voor laswerkzaamheden. Lijkt mij in ieder geval wel een iets betere optie dan volduwen met plamuur… ;)
Thanks! Heb twee deuren uit kunnen halen, hopelijk morgen inbouwen. :)
Vandaag ’n afspraak gemaakt voor een schade expertise. Resultaat is dat ik in ieder geval al € 125 uit eigen zak moet betalen waarvan de verzekering me niet kan zeggen of ik het ooit terug ga zien. De kans dat ik m’n schade aangebracht door ’n ander ooit vergoed krijg begint ook aardig kleiner te worden… :swear
Dagwaarde is relatief laag, restwaarde te hoog dus waarschijnlijk is het pech gehad. :???:
Neem even contact op met deze adverteerder: http://verkopers.marktplaats.nl/11266667″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die heeft meer Vectra B spul liggen en zit niet heel ver uit de buurt. :) Je kunt ook naar een willekeurige sloop in de buurt gaan en het daar proberen.
Geleficiteerd jullie beiden! ;)
In principe heb je 3x 21 en 1×5 watt (zijknipperlicht) als je met een aanhanger rijdt. Je kunt ’t proberen. Fakkelt je knipperlichtrelais af, dan kon het niet. ;)
Eerlijk gezegd zou ik zelf kijken of je dan een oranje 21watt peer in je mistlamp kan steken (lees: knutselen) anders valt ’t van voren niet echt geweldig goed op als alles wit, wit, wit is.
De airco werkt overigens niet op je accu, alleen de elektronica ervan en dat is relatief weinig. De airco zelf loopt via de aircopomp (mechanisch). Als die meeloopt dan vreet dat aardig wat vermogen bij dit weer en dat merk je.
@ wim: dat klopt, meest kleine opels. ;)
Mixen van olie zou ik inderdaad ook niet aanraden, tenzij je een of andere olieschuit hebt. Dan kun je er nog gezeefde frituurolie in mikken bij wijze van… Kortom: weet je nu niet wat er in je blok zit, doe dan even een oliewissel (incl. filter) en schrijf op welk merk + type olie in je blok zit. Mocht je ‘m dan nog ooit bij moeten vullen, dan kun je ‘m bijvullen met de juiste olie.
Een beetje Opel-bak kraakt en piept bij het in de achteruit zetten. ;) Dat hebben eigenlijk alle Opels die ik gereden heb wel. Je kunt nog even ’t oliepeil van de bak (laten) nakijken, maar daar valt normaal weinig geks te verwachten.
Even langs de dealer gaan, kan namelijk vanalles zijn waardoor ie niet goed loopt. Als je ‘m bij de dealer laat uitlezen (of iemand van het forum met een opcom in de buurt), weet je meer details en kun je gericht het probleem aanpakken.
Je kunt nu in ieder geval nog even de stekker nakijken op de LMM, kan zijn dat die niet goed erop zit, slecht contact maakt door bijv. oxidatie.
@Eindhoven040 wrote:
Ok, nog een klein vraagje.
Me lampje kwa olie bijgooien brand niet op het dashbord, maar als ik met het peilstokje peil, geeft die toch aan dat ik er olie bij moet gooien.
Zal het lampje dan kapot zijn, of zit er dan nog voldoende olie in?Het lampje is puur voor de oliedruk, als je wacht totdat die gaat branden ben je al te laat, veel te laat. Altijd peilen aan de peilstok, daar is deze voor. Indien aanwezig op je boordcomputer kan ie daar wel aangeven of het oliepeil gecontroleerd moet worden. Vertrouw echter niet alleen op elektronica maar kijk zelf eens per twee weken even je oliepeil na.
Batterijtje bijna leeg, slecht contact door ’n vuiltje of oxidatie of de pinnetjes een beetje verbogen. Kan vanalles zijn. Als ie het binnenkort weer doet gewoon even batterij vervangen. :)
Waarschijnlijk werkt ’t hetzelfde als bij de remvloeistof: op peil is geen signaal. Peil te laag, geen sensor of sensor defect is signaal waardoor ie gaat en blijft branden. Beter dat het lampje brandt als het niet nodig is dan dat ie niet brandt als het wel moest… Puur veiligheid dus. Even kijken of je van iemand met een Vectra C even de sensor kan/mag wisselen, weet je ’t meteen. :)
Heb je niet toevallig een ex-politie…? Daar prutsen ze namelijk ook vaak aan de elektrische installatie met rare gevolgen van dien…
Loop in ieder geval even de zekering na voor je achteruitverwarming. Kan zijn dat simpelweg de zekering eruit geklapt is. Verder even meten wat je accu nog geeft en of ie nog goed bijgeladen wordt. Defecte accu levert soms de meest vreemde storingen op, zoals eerder vermeld. :)
Die klem 15 is gewoon de geschakelde plus. Normaal gesproken vind je die wel ergens in je zekeringkast. Heb zelf geen Vectra C dus kan je helaas niet helpen waar en wat precies. Zorg wel dat de modificaties die je doet goed gezekerd zijn!! :)
Ja natuurlijk wel netjes wegwerken hè. Erachter hangen klinkt inderdaad wat shabby maar als je ze in een goed geventileerd behuizinkje hangt moet het geen probleem zijn. :)
Punt waarom een 2.0 vaak net even zuiniger is dan een 1.6 is dat een 1.6 veel moet werken voor z’n geld. Een 2.0 hoeft minder moeite te doen om hetzelfde te bereiken. Meer moeite = meer brandstof = hoger verbruik. ’t Gewicht van de auto speelt natuurlijk een rol. In de Tigra die we thuis hebben heeft die 1600 niets te doen en is dat behoorlijk zuinig.
Met m’n 1.8 16V (okee, net de motor die ertussenin valt bij jouw vergelijking) haal ik bij gemiddeld gebruik, dat is stad + snelweg 1:14 tot 1:15. De 1:14 zou je toch wel moeten halen met die 2L. :)
Zoals eerder vermeld, dat kan zeker: klein (elektronisch) relais op de stadslichten en die gewoon met standaard gloeipeertjes uitrusten en ergens net achter de koplampen in de motorruimte hangen. Vervolgens direct op de accu je LED stadslichten zetten en deze (eerst via een zekering) laten schakelen door het relais. Je krijgt dan alleen een foutmelding als je daadwerkelijke gloeilamp kapot is, net zoals nu.
’t Is weliswaar niet de meest elegante maar wel een plug & play oplossing. Eveneens makkelijk terug te bouwen zonder dat je in je kabelboom hoeft te snoeien. :)
Optie 2 is een tweetal LEDjes direct op klem 15 schakelen en de originele gloeipeertjes ergens in je motorruimte laten hangen, net achter de koplampen. Enig punt is dat je stadslichten al branden zodra ie op contact staat.
Precies! Met snellere stelmotoren is het wel een stuk veiliger rijden op de weg!! Stel je voor je krijgt plotsklaps een caravan met 180 Kg aardappelen aan boord aan de haak, dan moet je natuurlijk wel getunede stelmotoren hebben zodat je je tegenliggers niet verblind. ;)
13 augustus 2012 om 15:55 In reactie op: vectra b rammelt bij slecht wegdek ,keienweg,en drempels #18055914Fuseekogel kan zeker de rammel veroorzaken. Onderdelenprijs is niet zo heel hoog, enig nadeel dat je kan hebben is dat bij vervanging de fusee’s geschroefd zitten. Deze zitten origineel met popnagels(?) vast. Mocht de fuseekogel de boosdoener zijn en is ie in het verleden dan nog niet vervangen, dan heb je kans dat je de oude moet uitboren.
Zelf heb ik dat laten doen bij de dealer. Dat kostte me incl. onderdeel € 170 omdat de oude uitgeboord moest worden. Hoop geld, klopt, zelf had ik op dat moment niet veel tijd om er zelf aan te gaan klussen en de APK datum naderde… ’t Is net wat je zelf wil. Als je een beetje kan klussen kan het dus stukken goedkoper.
Je kunt ’t in ieder geval zelf ook zien. Gewoon even het betreffende voorwiel eraf halen en dan zie je vanzelf of je fusee naar de knoppen is of niet. :)
Tja, de ander reed achteruit bij mij in de zijkant erin, hopelijk ziet de verzekering dat als een gevalletje ‘niet mijn schuld’. Maargoed, ’t zijn verzekeringen dus grote kans dat ze zeggen “jammer dan” en ik het zelf uit mag zoeken. Grootste gedoe is dat er amper deuren in de goede kleur (Z 359) te vinden zijn. :???:
En we hebben beeld :)

Achterdeur heeft ’n dusdanige klap gekregen dat ik ‘m bovenaan moet dichttapen omdat ’t anders naar binnen regent… Kijken wanneer een schade-expert langs kan komen, vind een 3-deurs Vectra namelijk niet zo praktisch. ;)
Tja, van m’n Vectra A had ik tig keer méér plezier. Denk ook niet dat ik deze kist heel lang rij. :) Ooit, ooit moet er toch een keer een C Rekord komen…
Na al het gezeik en gezanik dat de Vectra net goed liep, boorde vandaag op een parkeerterrein een VW touran (met trekhaak) achteruit in de zijkant van mijn Vectra. Dus komende maanden (verzekering zal wel niet heel snel zijn) even met twee flink gedeukte deuren rondrijden.
Binnenkort maar eens langzaam een zoektocht starten naar twee jungle-green deuren voor een B1… Zal wel feest worden. Ben benieuwd wanneer deze Vectra me eens gaat bevallen! ;)
-
AuteurBerichten