Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens de berichtgeving is de distributieketting gebroken, da’s geen kleinigheidje. Laat staan dat ie dan weer helemaal top is… :???:
Meeste pompjes werken voor zover ik weet op 12 volt, dus 12 volt zou er wel aan moeten komen.
Zou best eens ’t bobineblok kunnen zijn. Zoek even hier op ’t forum, kan zijn dat je daar wat meer info over kan vinden en dat dat matcht met de klachten van je auto. :)
Heb hetzelfde euvel een keer gehad bij een Porsche 928, defecte pomp, nieuwe pomp en liep nog niet. Uiteindelijk bleek dat de stroomtoevoer richting de pomp niet deugde. Kun je redelijk makkelijk meten: even de auto niet (proberen) te starten, stekkertje van de pomp af en daar even een multimeter op steken. Dan even op contact zetten en kijken wat ie aangeeft. Als je ‘m normaliter op contact zet, springt de pomp even een paar seconde aan om het systeem te vullen en heb je even tijd om te kijken of de stroomtoevoer in ieder geval in orde is. :)
Dan is de vraag: welk zilvergrijs? ;) Zie hier: http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=opel&model=vectra&onderdeel=scherm+links-voor&onderdeelid=0741a05a47a10043347a1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Waar zilvergrijs op zilvergrijs lijkt is niks zo irritant als een overduidelijk kleurverschil. Zelf zou ik in geen geval een scherm in een andere kleur kopen en dan overspuiten. Dat is namelijk relatief duur aangezien je het goed moet (laten) spuiten en er toch kleurverschil optreedt. Een 2e hands scherm heeft als ‘voordeel’ (als je dat zo noemen wil) dat het ook al een beetje verweerd is. Met een fris, perfect gespoten scherm steekt net dat onderdeel compleet af van de rest van de auto. Heb toen de deuren vervangen en spuiten kostte me € 150 per deur méér inclusief de opmerking dat ik altijd kleurverschil ging zien. :)
Scherm is inderdaad makkelijk te vervangen. Trek even het rechtervoorportier open, daar staat de exacte kleurcode en kun je op zoek naar een passend scherm. Zijn er veel te vinden dus dat moet geen probleem zijn. Heb ’t een tijdje terug zo gedaan om twee passende portieren te vinden, bleken uiteindelijk 4 verschillende types junglegreen te zijn, toch de goede weten te vinden. :)
Als je startmotor blijft hangen dan merk je dat wel, da’s geen brommen. :) Mijn vectra B bromt ook bij (met name) koude start waarbij ’t lijkt alsof de uitlaat lek is. Dat blijkt niet het geval maar ’t is bij mij een hitteschild dat los om de pijp zit dat herrie veroorzaakt. Wellicht dat ’t bij jou in dezelfde hoek gezocht kan worden. Moet er nog een keer onder kruipen maar heb er met dit weer dus echt geen zin in. ;)
En even kijken of je bandenspanning nog klopt. Je zou niet de eerste zijn met een stel gare ventielen aan één kant waardoor ie ook lekker naar één kant begint te trekken.
Gister even een setje Opel 15″ LM met wintersloffen opgehaald. Binnenkort even eronder leggen.
Jep, da’s inderdaad balen maar door vervangen van een portiertje nog goed op te lossen. Beter dan een deuk in het achterpaneel… ’t Is inderdaad met winterbanden geen garantie dat je niet verkeerd terecht komt. Op goed aangereden sneeuw en/of ijs ben je met winterbanden net zo slecht af als met zomerbanden (lees: géén grip).
Netjes! ;)
17 november 2012 om 13:38 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993599Jep, de mijne ook. Heb dat stickertje gewoon bij de opel dealer gekocht in Duitsland. € 10 en je krijgt ‘m meteen mee. Heb voor m’n vectra A ooit eentje besteld bij TÜV in Nederland, kostte toen € 35 en twee weken wachttijd omdat men ‘specifiek voertuigonderzoek moet doen’ (hoezo, geldklopperij). Gek genoeg zou je, als je de plannen van gemeente Utrecht zou mogen geloven wèl met een gele of rode sticker naar binnen mogen omdat de leeftijd van een auto lager is dan de grenswaarde maar zou een auto met groene sticker er niet in mogen. Dat dat hele milieugedoe natuurlijk pure linkse ambachtelijke l*lkoek is, wisten we hier allang. Zo zie je waar misselijkmakende statistieken de realiteit van alledag compleet verpesten en verzieken voor iedereen. Cijfers zijn heilig, milieu-eisen bestaan alleen op papier. ;)
Qua kleur is ’t geen uitzondering hoor. ;) Die kleur is heeeeeeeel veel geleverd bij de Vectra’s A. :)
Waarschijnlijk zie je de bevestigingspunten van de modderkuip al zitten als je het linkervoorwiel eraf hebt. Vaak zijn dat veredelde schroeven, al dan niet van plastic. Deze gewoon losdraaien en dan kom je er vanzelf wel bij. Je moet alleen even kijken hoe ver je de kuip los moet halen, ze zijn enigszins flexibel dus hoeft ie niet helemaal los.
Overigens jammer dat men bij de Vectra B het reservoir + pomp achter de bumper heeft geplaatst, bij Vectra A zat dit een stuk makkelijker en beter. Vervangen is daar letterlijk 1 minuut werk. :)
De regels zijn extreem vaag, vraag het even na bij de rdw. Bij sommige auto’s is er een half raam aan de bijrijderszijde uit, moeten andere rame verwijderd worden en vervangen worden door niet transparante kunstof panelen. Afgeplakt glas werd niet geaccepteerd, etc. Al met al denk ik dat je er weinig mee op gaat schieten. Ombouw is duur en de vraag is of je dat dan er wel uit haalt. Tenzij je een paar duizend euro hebt liggen om ‘even’ uit te geven om een bedrijfsauto te laten maken. Denk dat je voor dat geld ook een vectra C op gas hebt (neem aan dat je dit doet uit kostenoverweging omdat de wegenbelasting voor diesels belachelijk hoog is in dit land). :)
De grote omlijsting is er binnen 5 seconde uit, staat geloof ik een handige how to om ook de bekerhouders en asbak uit te bouwen. Dat is iets meer dan 5 seconde werk, maar het is geen onmogelijke opgave. ;) De houtlook zelf is volledig onderdeel van de paneeltjes, geen sticker of iets dergelijks. Kwestie van even de sloop op en een andere kleur zoeken voor de onderdelen. Neem gewoon de hele meuk mee in de juiste kleur en je bent een gelukkig man in een half uurtje sleutelen. ;)
Toegegeven, de namaak houten console is niet echt een favoriet bij veel mensen, heb ’t zelf ook. Aangezien de rest van m’n interieur olifantengrijs is, is het ’t enige onderdeel dat dat een beetje breekt.
Haha, ja ik was zelf aan het denken om er een EGO knop van te maken. ;) Welke functionaliteit dat op moet roepen weet ik nog niet… king:
Oooh, de eco knop stond aan? Dan schakelt ie de aircopomp uit om brandstof te besparen. Feitelijk heb je dan een ‘gewone’ verwarming zonder airco. Dan krijg je ’t niet koeler dan de buitentemperatuur. Als de ECO knop uit staat, draait de aircopomp gewoon mee en krijg je ook echt koele lucht. :)
Soms heb je ook een auto die je voor een prikkie weer op weg helpt omdat je wéét wat je eraan moet doen en een handelaar het simpelweg niet weet. Menig handelaartje tegenwoordig is een dozenschuiver met 0,0 kennis van zaken. Je moet alleen even goed kijken wat je koopt maar voor die prijs kun je denk ik weinig verkeerd doen. :)
Geen idee of het kan, maar wellicht dat de stationair-regeling niet inspringt? Kan zijn dat het stappenmotortje niet goed reageert en even schoongemaakt moet worden. Dat schiet me zo even te binnen. Anders is het even wachten op ’n reactie van Wim V6, die weet alles. ;)
Zijn er geen foutcodes om uit te lezen?
’n Diesel walmt altijd een beetje zwart als je ‘m eens flink trapt, dat is redelijk normaal voor een diesel. Een wit walmpje is gewoon foute boel. Als de leidingen, slangen, pomp, radiator, thermostaat, reservoir etc. niet lekken dan is er gewoonweg maar één probleem en dat is de koppakking.
Het feit dat ie ‘pas’ 88 000 km heeft gelopen met de, zoals je zelf aangaf, niet zo charmante behandeling van de auto heeft het effect dat ie loopt alsof ie al 5 ton gedraaid heeft. En rond de 5 ton heb je inderdaad wel eens een keer een koppakking kapot ja. Andere onderdelen slijten dan inderdaad ook sneller, sommige houden ’t wellicht geen week uit. Da’s de keerzijde. ;)
Ik zou de striping gewoon laten namaken. Als je al bestaande striping vindt, is ie oud en plakt ie niet meer. Dan zit ie er een dag op en dan valt ie er vanaf.
Dan zal de thermostaat toch wel aan z’n eind zijn vrees ik. In dat geval wordt ’t toch even de boel uitbouwen. Nooit geweten dat er bij een 1600 de riem voor eraf moest. In dat geval zou ik ook meteen even de waterpomp mee (laten) vervangen. Zit ’t meteen allemaal goed.
Wat ik weet van een ex-opel monteur is dat er na inleveren van lease en bij winkeldochters vaak plakkers met ‘expression’ en een ander mattensetje in werden gelegd om ze wat op te leuken. ’t Zegt verder niet heel veel. Mijn vorige A uit 1991 was vanaf een GL bij de dealer ‘ineens’ een GT geworden. Zo was er een spoiler over de originele emblemen heen gemonteerd, GT sticker op de zijkant van de deur en een rode band langs de bumperrand. Ging nergens over natuurlijk en heb binnen 24 uur na aanschaf die zooi eraf gehaald aangezien het gewoon een GL was (geen luxe dus). Buiten het feit dat ik stickers, rare kleurcombi’s, frutsels en slecht gemonteerde accessoires op een auto heeeeeeeeel erg lelijk vind. ;)
Of de luchtstroom warm of koud is heeft ook te maken met de buitentemperatuur. Als het buiten 35 is en je hebt de airco op 18, dan blaast ie koude lucht. In de winter blaast ie met dezelfde instelling met een buitentemperatuur van 6 graden warme lucht. Zo rond deze tijd van het jaar kan het goed zijn dat ie gewoon warme lucht blaast.
In het pre-airco-tijdperk had je een range van buitentemperatuur tot kokend heet. Kon met m’n oude Vectra in de winter met -5 rustig met de ramen open rijden zo warm werd dat ding (dat deed ik ook af en toe). In wat moderende auto’s met klimaatbeheersing kun je de temperatuur afregelen pakweg tussen de 17 en 28 graden. Relatief kleine range.
-
AuteurBerichten