Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
moet ik wel zeggen, op mn vorige 2.4 had ik ook bouten van een c20xe gebruikt, en dat is allemaal heel gebleven na genoeg burnouts en donuts gedraait te hebben.
op mn nieuuwe 2.4 had ik dus bouten van een 2.4, en die breken ineens af….
heb nu een vliegwiel van een 2.0e.
en die had ik daarvoor ook
en op mn vorige 2.4 ook.
en op al die vliegwielen had ik nagenoeg geen speling op de bouten.heb al bouten bij de dealer vandaan, die overigens ook weer nagenoeg spelingsvrij in mn nieuwe vliegwiel passen.
maargoed, ik boor en ruim 1 van de gaten wel ff op naar 12mm oid, en dan kan ik er wel een fatsoenlijke bus voor draaien.
drukgroep was sowieso al gaar, slipte met volgas wegrijden vanuit stilstand, en ik moest mn koppelingskabel goed strak zetten, omdat hij anders niet ontkoppelde.
zelfde stand van de koppelingshevel met een andere drukgroep werkte perfect.
dus deze drukgroep ligt wat mij betreft ook in de vuilnisbak.
ben nu aan het kijken om een drukgroep van een c20xe erop te fixen, die kunnen ook wat meer mishandeling aan naar mijn idee.origineel gepost door mauscona
als je er in kijkt zie je de schuif, deze gaat op en neer dus hij zit niet vast bij mij.
maar moet de schuif niet automatisch met een veertje terug gaan naar de beginstand?als je de stroom omdraait gaat ie weer dicht.
7 februari 2009 om 16:32 In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370539trouwens, je hebt wel een heel vet uitzicht op die werf daar :P
wat voor een van is het eigenlijk?
een g20 neem ik aan?
die zijn toch wel zat te vinden..7 februari 2009 om 16:02 In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370537origineel gepost door Dirk
@ Louwe: je hebt u2uEr zit een 7,4 (of ietsie meer) Cummins diesel in, dit is niet de originele motor.
kijk, met zo’n cummins diesel rij je 300x de wereld rond zonder problemen.
ik ben verliefd op cummins en caterpillar diesels. :wub
maar iig erg kut voor je louwe, ding zag er best vet uit, en dan fikt ie af…
maarja, shit happens.. ik zo het ding slopen, die smerige stinkende rooklucht krijg je er nooit meer uit.
origineel gepost door larsjeG40
origineel gepost door Leen
een of andere belg verkoopt ze vaak op marktplaats.klopt jah maar dat is telkens de zelfde
hij vraag er namelijk een enorme prijs voorheeft iemand er mischien nog 1 liggen?
heb de mijne toendertijd volgens mij ook uit belgie vandaan, kerel vroeg er toen 50 euro voor geloof ik.
weet niet of dat dezelfde kerel is als die ze nu aanbied.
en ook geen idee wat er nu vandaag de dag voor gevraagd word?ik heb in mn 4 deurs voorstoelen van een b manta oid, dus neerklapbaar, en achterbank in dezelfde beige gsi stof, alleen dan wel een achterbank van een 4 deurs.
volgens mij is die bank gewoon overgetrokken met de stof van een b manta, aangezien de stof er een beetje losjes opzit.
vandaag even blok uitgebouwd..




vliegwiel is afval, krukas zelf heeft wat beschadigingen, maar die krijg ik er wel afgevijld denk.
morgen even ander vliegwiel ophalen, meteen 20xe drukgroep erop boren, en een pasbus fixen
origineel gepost door hubert002
In het 2.0 basisblok, onder het uitlaatspruitstuk, tegen het vliegwielhuis, zit een plug gedraaid. Net boven de oliedruksensor. Ik denk in de watergalerij.Ik ben een ander blok aan het opbouwen en krijg de plug niet uit het oude blok, binnenzeskant is kapot.
Ik heb zo’n plug nodig, weet iemand waar deze te krijgen is?
Wat is de maat?
Heeft iemand er misschien nog 1 over?
daar zit bij een 2.4 een slangthule aan voor de verwarming.
is iig gasdraad, welke maat kan ik je niet precies vertellen.
ik ga morgen blok demonteren, en kijken hoe en wat.
hoop dat mn krukas niet te erg beschadigt is, en dan ga ik eens een fatsoenlijke pasbout maken.hoe het gebeurt is begrijp ik wel ja, ding heeft gewoon klappen gehad door het grip pakken @ topvermogen in de 2, en dat kunnen die bouten niet hebben als er een beetje speling in zit.
begrijp alleen niet waar die speling vandaan komt, moet dan haast vuil tussen gezeten hebben ofzo, want bj montage had vliegwiel echt haast geen voelbare speling, echt heeeel minimaal.
omdat, zoals ik al nu al 4x gezegd hebt, en nagenoeg geen speling op de bouten zat tov vliegwiel.
dus een pasbout was in mijn ogen niet eens nodig.
als ik nou duidelijk speling voelde had ik zeker even een pasbout gemaakt ja!
dus ga ik nu voor de 3e keer vertellen dat die bouten er spelingsvrijer inzaten als de originele pasbout die bij het vliegwiel hoorde.
ik heb net een opleiding fijnmechanica achter de rug, waarbij ik bewerkingen tot op 0,001mm nauwkeurig moest doen, dus ik weet heus wel hoeveel speling iets heeft.
vliegwiel los erop, met alle 6 de bouten erin, maar niet strak aangedraait, had echt minimale speling, nauwelijks voelbaar….
maargoed, ik heb 10 nieuwe bouten opgehaald bij de dealer (verkopen ze dus alleen in zakjes van 5)
en meteen maar bouten van een 20xe gehaalt, die hebben 6kant koppen ipv 12kant, is ook wel fijn.denk dat ik 1 gat maar opboor dan, en daar een pasbus inpers, die weer als een maagdelijk sneetje om die bout heenpast met een klempassing.
als het dan weer afbreekt rij ik die ascona naar de sloop en ga ik een e34 540 kopen….
in lichtenvoorde op de johannes vermeerstraat als ik me niet vergis, een zilveren b.
een of andere belg verkoopt ze vaak op marktplaats.
jammer dat ik net een krukas heb laten slijpen en nitreren, en dat die er nu dus inzit :p
misschien voor mn volgende 2.4(5) ;)
origineel gepost door gt/w
even een staatslot kopen, want je hebt weer veel geluk gehad. krijg je er van om deze boel te monteren zonder pas boutoriginele pasbout van het vliegwiel had ook 0,1mm speling, dus dan vind ik het niet er om het spul te monteren zonder pasbout, als de 2.4 bouten nog minder als 0,1mm speling hebben.
idd wel geluk dat vliegwiel niet naar buiten geklapt is, draaide toch wel iets van 6000rpm.
origineel gepost door wagoneer
ja daar heb je gelyk in die van jou weegt nik,s
maar ik tuurlyk veel americaanse power
en dat maakt heel veel goed powerrrrrrrrrrrr:thumbupik heb er een c20ne ingeknutseld, duitse power dus.
veel beter.alhoewel ik dat hok ieder moment van de dag in zou ruilen op een cj7 hoor :P
origineel gepost door Fearless
Das ook geen geld!
Doet me denken aan de contactpuntvervanger van mn oude citta! :PKastje dr in, ipv de contactpunt en aansluiten.
Nooit geen onstekingsproblemen meer gehad…dat was topspul!Voor de auto ken ik het niet maar zal best wel werken.
haha, nu je het zegt, dat heb ik ook nog eens op de citta van mn neefje geknutseld :P
dan maak je er in principe een 2.0e onsteking van.
geen ervaring mee, maar kan ook weinig aan fout.origineel gepost door wagoneer
GEWELDIG EEN KEER MET ZEN DRIEEN SPELEN IN DE MODDER KYKEN WIE ER VERDERKOMT HUN OF IK MET DE JEEP WAGONEER:hmmzik vermoed dat ik met mn samurai het verst komt.
want die weegt niks.2 februari 2009 om 21:20 In reactie op: 260 graden of een 300 graden nokkenas? waarom het moment ver #17464930origineel gepost door IIIaIItaBGsi
hey jongens,een CIH is geen Toeren motor! dus nou vraag ik me altijd af of je r met een 300 graden nokkenas veel meer PK’s en koppel eruit haalt dan met een 260 graden nokkenas? (graag wel met uitleg :vertag)
als ik het bekijk verplaats je alleen het ontladings moment!
in me eerste Manta lag een standaard 2.0 met sphagety en groep a, powerfilter en de 260 graden nokkenas en vond het heerlijk rijden king: je hebt gelijk je power tot de 4500 toeren en na de 5000 begonnen de kleppen te zweven
in me tweede manta ligt nu een 2.0 met 2.4 kop, ingekort 3l inlaatspruitstuk, groep a, powerfilter en de 300 graden nokkenas en vind hem bloed snel maar vind het vervelend dat hij past echt begint te trekken bij de 4500 toeren en hij draaid ook makkelijk 6500 tot 7000 toeren
en wil er dus eigenlijk een 260 graden nokkenas in leggen
maar wil er natuurlijk geen power op in leveren! wat je dus volgens mij ook niet doet :hmmz omdat je het koppel pk moment gewoon naar je toe haalt :hmmzik zal het vast wel verke:hmmzerd zien dus hoor het graag van jullie hoe of wat
Mvgr Remon
als je kleppen boven de 5000 al beginnen te zweven moet je die motor toch echt even ernstig nakijken.
en waarom zou een cih geen toerenmotor zijn?
slag van een 2.4 is hetzelfde als van een 20xe, dus aan de zuigersnelheid zal het niet liggen.
rij nu zelf met een 2.4 met een 308 graden as van risse, 11.8mm lift, en dat trekt al redelijk vanaf de 3500rpm hoor.
boven de 5 natuurlijk pas echt lekker, maar daar kies je voor.
origineel gepost door larsjeG40
soms zie je wel een een steun zitten die vast zit aan versnellingsbak en met 2 bouten aan de motor
waar komt deze uit vandaan?bedoel je die 2 losse stukken blik, of de gietijzeren steun?
die gietijzeren hek ooit eens ergens opgehaald, volgens die kerel zaten ze op 6 cilinders.
zit nu achter mn 2.4, vind ik wel wel ff iets steviger ogen als die 2 steuntjes van plaat,
origineel gepost door b-tuning
Inderdaad. heb er over na gedacht om hem via de onderkant er in te maken.. dit gebeurd vaak met de 6 cilinders van bmw.. maar zoals gezegt, mis een goeie 2,5 cm aan breedte als je de koppen tussen de chassisbalken wilt drukken..
Ik heb cm of 2 tussen stuurhuis en waar dadelijk het spruitstuk zal lopen. zal dus nog wat puzzele daar worden.
Rembekrachtiger gaat nie meer lukken.. in ieder geval niet de originele.
Ik kan de hoofdremcilinder van een 540 gebruiken die heeft zo’n dubbele hefboom waardoor je met een stang kan werken en de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen komt zitten. maar die moet ik nog ffkes ergens op de kop tikken.
Voor de rest is het en blijft het passen en meten.. het is moeilijk om op de foto’s te zetten hoe krap het allemaal is..
Heb trouwens de motorkap er nog op gemonteerd en kan net mijn hand er tussen houden. Genoeg ruimte dus:P:Pgroeten,
Meindert Buntwaarom geen hoofdremcilinder van een 750?
mechanisch bekrachtigd door je stuurbekrachtigingpomp, en lekker compact.
max 3.5 bar geloof ik.
kan ook 2.5 zijn.
-
AuteurBerichten