Leen

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 1,9n of 2,0e #17386384

    bij biesheuvel hebben ze tegenwoordig ook mooie pompjes voor carb’s, facet redtop imitatie.
    zijn ook niet duur.

    In reactie op: D kadett C20XE update!!!!! 04-04-2010 #17461988

    origineel gepost door city77
    dat zit wel vast, wees maar niet bang :cool:

    ik weet dat het wel vast zit, ik las in mn vrije tijd stalen jachten aan elkaar.

    het zal niet kapot gaan zo, maar het had veel steviger gekund.

    In reactie op: D kadett C20XE update!!!!! 04-04-2010 #17461985

    ligt het aan mij of bestaat dat laswerk aan die achteras ophangpunten uit 102920 hechtjes?

    dat is dus nog niet half zo sterk als wanneer het gewon fatsoenlijk in 1 klap doorgelast was.

    jammer hoor.

    In reactie op: Bmw M535i V8 Powered #17418748

    ben je zo’n combine-professional dat je ervoor naar australie gehaald word? :O

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319210

    gisteren op de n18 richting enschede een a manta, maar ik ben gvd helemaal vergeten welke kleur dat ding had.

    reed iig een oudere man in, stak mn hand nog op vanuit de audi.

    t1r’s, goeie keuze.

    wel ff op 3 bar zetten als je er ooit mee op circuit gaat raggen ;)

    In reactie op: CIH dubb. carbs motor stokt en klapt #17502407

    je hebt dus een electrische hogedruk pomp voor injectie erop zitten?

    die een barretje of 7 levert, terwijl je maximaal 0,5 bar op die webers mag hebben?

    zelfs al laat je die pomp gewoon drukloos rondpompen spoot bij mij de benzine nog aan alle kanten uit die webers, ff bij biesheuvel een electrisch carbpompje scoren, zijn 60 euro ofzo (zo’n facet imitatie)

    en idd, al synchroon en stationairmengsel afgesteld?

    sweet, v8en horen eigenlijk gewoon in deze wagens.

    je word wel verwend door paps, wees maar lief voor hem ;)

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319110

    vandaag op de a12 richting arnhem thv aansluiting a15 een witte a manta met zn dakraam open

    en op de a12 bij utrecht een witte b manta gsi met zwarte irmscherplaat en xenon, met een aziatisch uitziend vrouwtje naast de bestuurder :P

    In reactie op: uitlaat met hitte tape #17398462

    origineel gepost door city77

    origineel gepost door Leen

    voor het vermogen heb je je lucht het liefst zo warm mogelijk, dat bevordert de verbranding, alleen helaas betekend dat ook minder dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je lucht hebt zitten.

    beetje compromis sluiten dus.

    nou verklaar het maar eens waarom dikke turbo motoren met intercoolers rijden en dat als je er droogijs op legt de motor nog meer pk’s kan leveren……………:vertag

    inlaat lucht moet zo koel mogelijk zijn, tot op een bepaalde temperatuur natuurlijk anders verdampt je benzine niet genoeg meer. maar dat is geen 0 tot 10 graden:vertag
    koelere lucht heeft een hogere dichtheid en bevat meer zuurstof en kan dus een grotere ofwel heftigere verbranding tot gevolg hebben. mits er voldoende brandstof word toegevoegd

    dus know your facts zal ik maar weer zeggen:vertag:D

    ik ben in het dagelijks leven scheepswerktuigkundige bij motoren van 5000kw per stuk.
    dus geloof me maar als ik zeg dat ik wel genoeg heb geleerd om hier iets over te vertellen.

    zoals ik al zeg, warmere lucht draagt bij aan een goed verbrandingsprocess, maar je kunt idd minder zuurstof per eenheid lucht toevoeren.

    de grotere hoeveelheid zuurstof heeft meer effect als de warmere lucht, dus zal je idd je lucht zoveel mogelijk koelen.
    als je het voor elkaar krijgt om hete lucht met heel veel zuurstof naar binnen te krijgen, dan zal je ook een behoorlijke vermogenswinst meemaken.

    In reactie op: uitlaat met hitte tape #17398459

    origineel gepost door larsjeG40
    ik denk tog wel dat de warmte straling minder wordt op het inlaatspruitstuk
    ik denk alleen dat dit kwa vermogen niet uit maakt maar er tog wel een iets koelere lucht je motor in gaat
    en het ziet er wat leuker uit dan een roestige pijp

    ziet er goed uit cuupi heb je dat bij biesheuvel vandaan? en hoe breed is het?

    voor het vermogen heb je je lucht het liefst zo warm mogelijk, dat bevordert de verbranding, alleen helaas betekend dat ook minder dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je lucht hebt zitten.

    beetje compromis sluiten dus.

    In reactie op: alle vliegwielbouten door #17465213

    bimmer bevalt stukken beter ja, lekker 200 rijden @ 4km rpm, moet de eerste opel nog meemaken die dat doet.

    en geen spatje roest te bekennen op dat hele ding niet, iets waar zowel mn manta als mn ascona wel andere ideeen over hadden :P

    maarja ach, het was leuk met de opeltjes, nu eens een ander merk.

    In reactie op: Dikke oliepompen zin en onzin. #17474077

    doe mij maar een rissepomp ja, stationair 2 bar, en bij beetje gas meteen naar de 5.

    dan weet ik dat mn blok heel blijft, die ouwe versleten standaard zooi is geen stuiver waard.

    In reactie op: alle vliegwielbouten door #17465209

    heb zojuist mn hele opelhobby de deur uit gedaan, rij nu rond in een bmw e34 535

    dus heb ze niet echt meer nodig ;)

    In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370564

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    dit is n c10

    c staat volgens mij voor cayenne:hmmz
    tis geen 4×4
    hoeft ook niet wel weer n 5.7 v8 :wors

    terreinrijden met zo’n ding is toch niet optimaal, dus 4wd heb je niet nodig opzich :P

    In reactie op: injectiesysteem c20ne #17466728

    en hoe herken ik een lmm van het oude type?

    In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370560

    c1500?

    of hoe word dit type genoemd?

    In reactie op: injectiesysteem c20ne #17466726

    er staat FF op.

    hoorde al iets van 3 rijige kabelboom, mijne heeft dus maar 2 rijen pinnen.

    In reactie op: automaxx zandvoort #17466599

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik zelf heb me helaas te laat opgegeven dus ik sta niet tussen die lijst..

    en heb voor zo ver ik weet ook een 160 pk onder de kap. meschien 130/ 135 onde die van de corsa..

    ja, ik heb me over laten schrijven voor de sprints @ duitse autosport festival.

    dus er is weer 1 plekje beschikbaar ;)

    In reactie op: voltage gele injectoren #17465244

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door JohnSmith
    ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.

    het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
    ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )

    Je hebt het “wasted spark” principe he.

    Je bougies vonken iedere omwenteling van je krukas, terwijl je maar eens in de 2 omwentelingen een arbeidsslag hebt.

    Op deze manier zullen de injectors dus ook inspuiten op het moment dat je mengsel daadwerkelijk ontstoken word, en dan staan ze tegen een dichte klep aan te sproeien.

    In reactie op: Alles op een rij: Tussenassen #17309823

    Ik heb trouwens van de week 4 b manta automaat tussenassen naast elkaar gelegd, en daar zit nog aardig wat lengte verschil in.

    zo’n 4 cm tussen de langste en de kortste as.
    werden die dingen op het oog gemaakt bij opel toendertijd of wat?

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318771

    origineel gepost door Ari
    Helemaal vanuit Abbenes naar Enkhuizen gereden met een GSI achter de bus maar niemand heeft dit gezien:thumbdown :(

    ik rij ieder week naar de achterhoek of zuid limburg, en ik ben pas 1x gespot, en dat was in mn eigen woonplaats.

    dusja, zoveel kans om gespot te worden maak je niet :P

    In reactie op: Manta A project # Te koop… #17375398

    origineel gepost door peerke1987
    Hans, heb inderdaad gehoord dat het gebeurt. Maar weet dan nu niet precies wat goed is en wat niet dan?

    Kun je me wat tips geven dan op dat gebied? in de eerste instantie wilde ik die wel kitten (zoals origineel?)

    Maar als er een beter alternatief is hoor ik die graag.

    Groeten
    peter

    open laten is het beste alternatief, en tussen de montagevlakken (tussen auto en spatbord dus) tectyl spritzen.

    die kit gaat 100% scheuren, en dan lazert je lak eraf, en rot je auto weg

    In reactie op: Auto lijkt te zweven tijdens het rijden #17466157

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.

    water is net zo min comprimeerbaar als olie hoor.
    dus daar hoef je het niet te zoeken.

    eerder speling ergens in het stuursysteem.

    In reactie op: voltage gele injectoren #17465239

    origineel gepost door JohnSmith
    misscien met een schakelaar, of ik stuur ze aan dat ze open gaan als de bobine vonkt.

    ik ben pas een K Jetronic injectie op de sloop tegengekomen, en die wil ik op m’n c rekord bouwen.
    misschien nog met een turbotje of compreeortje er bij op :D

    K jetronic is echt hels.

    maat van me heeft een bmw e21 323i waar dat origineel inzat, is alleen leuk als je het iedere week even opnieuw af laat stellen door iemand die het al 50 jaar doet.

    dus snel dat gare systeem eruit gerukt, en gewoon l-jetronic erop gegooit.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 153)