Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zonder de aangepaste software zal het niet lukken, niet met Tech2 of opcom.
Heb de software LATEN aanpassen en de roetfilter leeg laten halen.
Kostprijs 450 euro, all in.
Nu na 5000km gereden te hebben stel ik vast dat :
– verbruik vermindert is met 1l/100km
– motor stiller is en vlotter rijdt
– geen zwarte wolken ook niet bij stevige acceleratie
– autokeuring = no problems
– eigenlijk alleen maar positieve ervaringen ?!24 augustus 2014 om 14:47 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246716DSW,
al bij al en met duidelijke richtlijnen heb je de op-com werkend gekregen met win xp.
de winhax ect… zullen niet geholpen hebben wel de installatie doen zoals het moet met win xp
en de correcte software en drivers heb je dan, goed zo.als je geen/weinig ervaring hebt met de op-com raad ik u aan voorzichtig te zijn het is een
goede software maar bij ondeskundig gebruik kan je veeeeel om zeep helpen met
startproblemen, geen werking van bepaalde onderdelen ect……de auto code vindt je niet met op-com, deze staat vermeldt op de car-pass van de wagen.
Heb je géén car-pass vraag dit aan de vorige eigenaar of via de Opel dealer.Einde bijdrage door : lebragard
24 augustus 2014 om 11:29 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246713Video voor opcom windows xp you tube► 4:57► 4:57
http://www.youtube.com/watch?v=fWkGJFXS3n8Hierboven enkele links met duidelijke zichtbare handelingen om op-com te installeren met win XP.
Controleer even je handelingen en doe precies zoals de video, you tube, laat zien.
Moet lukken !
Succesps.denk dat de V1.45 ook niet het juiste is voor jou op-com beter is V1.39
23 augustus 2014 om 22:21 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246711Pixels66,
Tuurlijk KAN het werken op win7 en win8, al of niet met een virtueel win XP programma , of met aangepaste drivers(?)
maar en ja maar…feit is, dat het stuurprogramma/software Op-com (china) ontworpen is voor win XP met drivers voor XP
en niet voor win7 of 8.Als de op-com draaiend op win7 of 8 met geactiveerde motormanagement van de wagen, dus werkend met contact op ON en hij draait dan in de soep
dan heb je een probleem……..
Veiligheidshalve windows XP en no problems. (V1.39 heeft zijn goede reputatie cfr. andere Opel Forums )PS. nog een kleine waarschuwing : als je met win7 en win8 , virtueel het windows XP programma gebruikt, weet dan ook dat je internet
beveiliging
> via het virtueel XP programma NIET meer optimaal beveiligd is en KAN gehackt worden ! en nog erger heb je win8.1 dan
heb je zeker de kans om vast te lopen. Windows Security heeft nu gevraagd aan de gebruikers van win8.1 de update 1 te verwijderen wegens
foutmeldingen en vastlopen van de computer !! Een verwittigd man is er twee waard…een ezel stoot zich geen …..ect…23 augustus 2014 om 17:53 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246708Op-com (china clone) gebruikt STEEDS stuurprogramma windows XP.
Ik weet dat het werkend te krijgen is op win 7 maar = minder goede werking, vastlopen en foutrapporten.Best is een aparte laptop met win xp en eventueel TIS2000 ect… en deze te gebruiken enkel voor de auto.
Geen enkele interactie met andere programma’s, virussen ect…..
Doe ik ook en nooit problems, wel windows xp en V01.39 andere versies die zogezegd meer kunnen doen,
doen inderdaad soms meer dan ze zouden moeten doen en geven geen enkele meerwaarde, integendeel.23 augustus 2014 om 16:12 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246706DSW ik zie dat je versie 081016 gebruikt.
De interface type is nu ingesteld op: opcom revision B
Wat geeft hij als je de interface type op : opcom revison A zet ?
Normaliter moet hij dan werken !Ter info, mijn op-com = 100219a en firmware version V 01.39 en werkt feilloos onder interface type B en niet onder interface type A.
bij Opel Zafira B 2009.Bij jou zie ik ook de firmware version V01.45 (?!) ik dacht dat de op-com 081016 een firmware version V 01.33 heeft.
Ook gelezen op andere forums Vauxhall Zafira : de nieuwere software hoger dan 1.39 —->1.44 en 1.45 durven wel eens weigeren de verbinding te maken.
De china clones op-com zijn eigenlijk ontworpen om goed te draaien met V1.39 exit forum.Probeer even met—-> interface instelling duid : opcom revision A en laat iets weten !
20 augustus 2014 om 22:33 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246704Maurice, niet iedereen heeft drie of vier laptops om gewoon even te proberen ! en als de instellingen niet juist zijn zal het op-com programma op géén
van allen het doen, nietwaar ?Software en hardware moeten compatibel zijn, vandaar test even de interface.
Interface goed = goed begonnen
Nu nog de drivers/stuurprogramma ect…..
Staan de instellingen van het op-com (welke versie) programma juist ingesteld?
ect…20 augustus 2014 om 20:08 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #182467021) doe een interface test
>wat gebeurt er ?2) welke firmware version heb je ?
3) je computer welke windows versie ?
17 augustus 2014 om 08:43 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240241JanV,
Dank voor de update.
Een heel verhaal, lees even de “Technical Service Bulletin” Astra and Zafira Cooling Fan Operation and A/C compressor Activation
TSB 54 en je hebt een duidelijk overzicht van de werking en mogelijks problemen.
Helaas zijn er aan je wagen ‘elektrische aanpassingen ” gebeurt en hoe zijn deze gebeurt mogelijks slaat je computer/software/ECU op tilt = noodloop dit uit veiligheid = signalen Cooling Fan Operation.Je wagen laten uitlezen en zien welke fouten er zijn , geeft al een eerste indicatie maar het is nooit OK om aanpassingen te doen buiten het reguliere systeem van de wagen.
Indien 1 ventilator aanwezig doet deze dienst voor :
– koeling condensor/airco
– motorkoelingvb. Bij een Opel Astra/Zafira met twee ventilatoren, MOET de condensor/ventilator draaien bij stationair draaien
en gaat deze uit bij rijden, de instromende wind neemt dan de koeling over.De motorkoeling ventilator draait dan NIET.
Let op dit is simplistisch uitgelegd het is ingewikkelder dan dat omdat zowel de activatie als deactivatie van de
ventilatoren afhankelijk is via temperatuursensoren en A/C druk.
Ook hebben de ventilatoren verschillende snelheden 1 tot 4 al of niet in serie en parallel schakeling via resitors ect..Afhankelijk van type uitvoering en regeling van de COMPRESSEUR die intern of extern geregeld kan zijn………
besluit:
1 ventilator met koeling voor zowel de condensor en koeling voor motor kan en zal draaien in een bepaalde snelheid bv. snelheid 1
en bij bepaalde omstandigheden uitgaan of gaan draaien met een hogere snelheid afhankelijk van temperatuur en A/C druk.Het elektrisch schema van uw wagen geeft hierin duidelijkheid kwestie aansturing ventilator en A/C werking.
Kijk ook even op het forum :
Ventilator voor condensor? topic gestart door Opeltje17 op 9 mei 2013
en bijkomende vraag
heeft jou uitvoering/wagen 1 of twee ventilatoren ?
1 voor de motorkoeling en 1 voor de condensorkoeling = 2
1 gecombineerde ventilator = voor de motorkoeling/condensorkoeling = 1Zet de motor aan, stationair laten draaien, dan
Zet de airco aan, dan
Welke ventilatoren draaien dan :
a) de motorkoelventilator of
b) de motorkoelventilator EN de condensor-ventilator of
c) alleen de condensor-ventilatorzodra mijn motor boven de 80 graden komt slaat de motorkoeler aan ‘[ alleen bij stilstand]
Is dit alleen bij stilstand ? (stationair draaien van de motor)
en
de condensor ventilator draait deze dan ook ? (airco staat op ON)14 augustus 2014 om 17:55 In reactie op: Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05) #18143268@chopperbob wrote:
Ik weet niet meer precies waar ik het veranderd hebt. Maar 1 van de 2 instellingen stond niet goed . Er schijnt bij mij type en airco zonder koppeling op te zitten .deze draaid dus altijd mee. Schijnt te maken hebben met het vermogen van de auto.
Bij 1 instelling stond met koppeling deze veranderd en het werkte weer@lebragard wrote:
Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.
Een korte uitleg : (duidelijker dan mijn vorige post, hierboven)
Wanneer bij een Opel Zafira, Astra een a/c compressor extern geregeld ZONDER magneetkoppeling aanwezig is, en deze wordt vervangen door een intern geregelde compressor MET een magneetkoppeling dan dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
– voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
– voor de ECU = ongeregelde AC
– voor de UEC = ECC niet aanwezigLet wel deze instellingen geldt enkel bij het vervangen van een elektronische extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling door een intern geregelde compressor MET magneetkoppeling. Tegelijkertijd moeten er een brug en een extra kabel worden ingebouwd.
Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.
@lebragard wrote:
Vectra C .
Heb in pdf. de Haynes Workshop Manual, Vectra C, diesel en benzine, oct.2005 —oct.2008.
Graag Mail ik je deze op aanvraag.Kan enkel verzenden via g@mail
Heb momenteel de pdf versie van Service manual Opel Astra/Zafira tot jaar 2000
Dus niet van een Zafira B.
Volgende week heb ik de Service Manual Opel Zafira B 2005
>Dit komt van het forum Corsa D drivers, hopelijk heb je er wat aan.
Ook persoonlijke tip, laat je interieur filter nazien/vervangen.Re: standenknop kachel werkt niet meer.
Berichtdoor Stornie » 04 Nov 2012 15:32Thom schreef:
Terugroep actie is alleen met ecc. Dan moet dashboard eruit wat overigens bij corsa d niks voorstelt. Dus als je ecc hebt zou ik naar de dealer gaan heb je normale bediening kun je de radio demonteren en met je vingers voelen achter het kachel bedieningspaneel of de kabels vastzitten en bewegen als je aan de knoppen draait. Kabels kunnen losgeschoten zijn waardoor kleppen van je luchtkanalen niet bediend worden. Corsas waarbij de airbags ooit geploft zijn hebben hier ook last van weet ik inmiddels uit ervaring :lol:Daarom vroeg ik ook of hij ECC had.
Bij mij is ook het hele dashboard eruit geweest, want ik vond ook ooit zo’n radertje onder de stoel…
Een Zafira van 2003 heeft geen Can-bus wel de K-line pin 7.
Indien toch foutmelding na het afsluiten of verwijderen van de EGR kan
het wegschrijven van de EGR gebeuren bij de ‘betere’ tuningbedrijven.
Een Opel dealer zou dit ook kunnen via de Tech2 maar gaat dit niet doen omdat dit
niet conform het voertuig is en deze overschrijving van de software/eeprom sporen achterlaat zeg maar handtekening
en of codenr. achterlaat. (kostprijs/richtprijs 150,00€-300,00€)11 augustus 2014 om 18:06 In reactie op: Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05) #18143267Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.
Een korte uitleg :
Wanneer in een Opel Zafira B een a/c compressor zit die intern geregeld is MET een magneetkoppeling dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
– voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
– voor de ECU = ongeregelde AC
– voor de UEC = ECC niet aanwezigLet wel deze instellingen geldt enkel voor de intern geregelde compressor met magneetkoppeling en NIET voor de extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling.
Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.
11 augustus 2014 om 14:20 In reactie op: Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05) #18143265Welke instelling stond verkeerd ? en waar ? Ben benieuwd.
DankMooi en past er perfect in. Persoonlijk vind ik het een zeer goede make-over.
Vraagje , zie dat de display ook aangeeft, de temperatuur is dit de buiten of binnen temperatuur ?
Zijn er bepaalde functie die wegvallen bv. boordcomputerfunctie ? of iets anders ?5 augustus 2014 om 14:41 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240238En JanV, hoever sta je ?
Al werkende airco, graag je vervolg.4 augustus 2014 om 20:03 In reactie op: Airco liefhebbers belangrijk nazicht vereist op aircopomp ! #18245625Vervolg : “koppelingsplaat” ook wel Clutch Plate of Embrayage Clima genoemd.
Bezoek bij een auto-air-specialist werd vastgesteld dat:
– de compressor, aircopomp NIET stuk is
– de magnetische coil, magnetische koppeling NIET stuk is
– de poelieas, aandrijfas van de compressor helemaal uitgesleten is dit door de langdurige verkeerde wrijving van de loszittende koppelingsplaat
de “tandjes” van de as en deze van de koppelingsplaat, zijn zodanig uitgesleten dat de koppelingsplaat niet meer
kan vastgezet worden zoals het hoort.
(zie foto’s)
– indien de ’tandjes’ van de aandrijfas nog goed zouden zijn was het euvel verholpen met de koppelingsplaat
te vervangen (ertzas onderdeel) en deze opnieuw te borgen. Een klein werkje met een kost van +/- 50,00€
– enige optie : andere compressor nu : een groot werk, uit te voeren door iemand met de nodige kennis !2 augustus 2014 om 14:12 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240237Oeps, mijn fout, weet ik nu ook weer.
Bij mij alles computer/software gestuurd, Zafira B 2009 en staan er bepaalde instellingen fout kan dit aanleiding geven tot
geen of slecht werkende airco. Ook kan je de drukken, sensoren….nazien en testen, dus bij een Zafira A niet.
Mag ik dan wel aannemen dat de airco in een Zafira A wel MOET aangemeld zijn in de software anders denkt de hardware er anders over, niet ?2 augustus 2014 om 11:42 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240235Dolby,
Controleer ook even de instellingen in de software/ecu van de klimaatregeling SAC of ECC.
Indien deze niet correct ingesteld zijn in de software kan het wel eens voorkomen dat ” het ” niet werkt.
Controle instellingen met Op-Com of Tech2. -
AuteurBerichten