Lancer

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Astra C1.4NZ slaat uit #18033851

    Top, ga dit weekend even rondje sloop doen en sowieso m’n gashuis etc schoonmaken.
    Op zoek dus naar een bobine/blokje.

    Want ik merk ook inderdaad, als hij net gestart is, nergens last van, zodra de motor warmer word, krijgt hij die neigingen.

    Iedergeval bedankt voor het nadenken pink!

    Aanvullende berichten zeer welkom.

    In reactie op: Opel Astra C1.4NZ slaat uit #18033849

    Beste pink, bedankt voor je reactie!

    Zou je mischien kunnen omcirkelen welk zwart doosje jij bedoelt?
    Ik weet dat er één achter het blok zit bij de injector (Zwarte GM kap).
    Maar niet ergens bij de bobine.

    http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/396690_2687657744311_1042465411_2928109_1700905056_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    (Via paint – http://www.imageshack.us” onclick=”window.open(this.href);return false;)

    Met vriendelijke groet,
    Chris.

    In reactie op: Uitlezen astra F (C1.4NZ) uit 94. #18012387

    Dit kwam er niet wim, alleen diagnose code (12), u denkt nog steeds injector? Of evt toerental sensor?

    Mvg, lancer

    Zo, even op de snelweg getest voor een minuut of 30 tot een uur, niet uitgevallen, 120 nu makkelijk.
    Ik had namelijk ook een kleedje, waardoor ik het gas niet volledig kon intrappen.
    Deze gelijk verwijderd! :jerry

    Maar had wel een ander probleem.

    Bij het nakijken zag ik op de zwarte kap een paar vlekjes olie, vers.

    De zwarte kap (luchtinlaat?) losgehaald en daar zit een rubber randje, die zat er niet goed op (in).
    Gekeken naar scheuren en dergelijke, maar was nog in goede staat.

    Terug erop gedaan, liep gelijk stukje soepeler vond ikzelf.

    Op de foto hieronder, zie je ook dat het plastic vochtig is, dit kwam door de olie.

    Blok ook even schoongemaakt, half :P

    Ik ga het morgen is even uit testen wim, gewoon intrappen en doorgaan!

    Benzine filter voor 13 euro (nieuw) is niet veel toch?

    En deze wou ik inderdaad vervangen, inclusief korting zou die uitkomen op 150 excl btw.
    Dus word een sloopje haha!

    Hey guys,
    Ik heb de brandstof filter vervangen.

    Ik merk wel een klein verschil, hij loopt ietsjes stabieler en trekt sneller op.
    Maar alsnog haal ik 120 niet heel erg soepel.

    Doorgetrokken in z’n 3 en 4 met hoge toeren, ik schat rond de 3500, 4000 toeren, niet uitgevallen.
    Gas los gehouden, motor bleef doorpompen, soms is een stotter.

    Geen motorcodes gehad, of uitgevallen.
    Morgen nog even een testje uitvoeren, en dan op de snelweg ongeveer 30 minuten constant 120.
    Dit was 5 minuten 120.

    Ik wil iedereen alvast bedanken voor het meedenken, dat hij nu niet uitviel is al een klein wonder! :D

    PS: Mijn maatje zei dat ik mischien een toerenbegrenzer had, zou dit kunnen?

    ~Lancer.

    @Mr.F wrote:

    Dat zal vrij prijzig worden hoor!
    Heb er gewoon een op de sloop gehaald van een astra met 300.000 km en geen enkel probleem!!

    Ik had voor nog iets minder een Astra 1.8I Automaat GL 3drs gekocht, was dan ook weer van alles mis aan..
    Wel leuk achteraf, je rijdt dus letterlijk de hoek om en hij viel uit :jerry

    Haha, achteraf kan je er natuurlijk om lachen, maar het moment zelf…oeeh!

    En waarschijnlijk zal er flinke dot korting op zitten, dus daar maak ik me eigen niet druk om.

    Sorry Mr.F, maar je moet denk ik blij zijn dat ik hem gekocht heb haha :P
    Hij was 900, natuurlijk wel wat afgedingd.
    Ongeveer nu 1275 euro ingepompt qua reparatie’s, onderhoud etc etc.

    En als we gaan, gaan we voor goud, dus zal een nieuwe bestellen bij de opel leverancier (Eef en Huub r’dam).
    Daar hebben wij als bedrijf goed contact mee.

    @Mr.F wrote:

    Werkelijk GEEN idee meer, hij had 74.000 km ofzo maar vond het zo raar dat hij zo lang te koop stond.

    De injector zit onder dat zwarte kapje met GM erop, kan je op de sloop halen voor 2 tientjes ofzo.
    Bij het loshalen wat heel simpel is wel even een doekje eronder houden omdat er nog benzine uit komt en dan heel je gasklep vol staat met benzine :P

    Dit klopt precies, was in spijkenisse toevallig bij een garagebedrijf genaamd Harry Meijndert? :)

    En ik snap je!
    Zaterdag toevallig nog naar gekeken, leek mij niks mis mee, maar zal hem woensdag met de monteur nakijken voor het geval dat.

    @Mr.F wrote:

    Leuke Astra! Heb deze zien staan op Internet en wou er ook nog bij gaan kijken maar had toen al wat anders gevonden :P

    Injector kan het ook zijn inderdaad, toen ik pas een Astra opgehaald had met 53.000 km viel hij midden op het kruispunt uit :jerry
    Bleek na veel speurwerk de injector te zijn ;)

    Weet je toevallig nog waar deze te koop stond?
    Sorry hihi, ik was je voor, maar ach, je ziet wat er van kwam he ;)!

    Ik zou de dingen die Wim-v6 zei, en jij goed in gedachte houden voor als de benzine filter faalt (dan is die iedergeval nieuw!).

    Injector kan ik waar vinden in de motor?

    (Ik heb geen wereldverstand van auto’s :jerry)

    Wim-V6, bedankt voor je moeite alvast!

    Ik ga dit allemaal even nakijken, heel erg bedankt!

    De auto heeft wel ongeveer +- jaar stil gestaan.

    Ik ga even informeren naar de benzinefilter, mischien is die wel gewoon verstopt.
    Hij loopt ook niet aanzienelijk hoog of laag, verbruikt ‘normaal’ in mijn ogen (mijn broer heeft ook een astra).

    Het enigste probleem is dat hij niet naar zijn max wil en/of kan, en uitslaat op de snelweg (hoog toerental wat je zei willem).
    Woensdag staat de afspraak, morgen dus even een benzine filter bestellen en kijken of het dan beter gaat, anders moeten we even doorspitten naar de dingen die je zei.

    Ook daarbij een ander probleempje:

    Mijn voor ruitenwissers gaan niet meer terug naar hun originele plek, en blijft hangen, de ruitenwisser motor probeert hun wel daarin te brengen, en je hoort de motor loeien.
    Soms gaat de ruitenwisser automatisch aan, en terug en begint het ritueel van voor af aan.
    Volledig aanzetten, werkt even, de motor loeit, maar houdt dan ook op met proberen.

    Ik neem aan het motortje(s) nakijken en vervangen?

    Een echte klusauto, hou dervan :wors

    Ik deed het uiteraard, op de snelweg, zo hard zou ik nooit gaan in normale straten, altijd iets over de maximale snelheid!

    Ik heb een afspraak met een kennis, die is “auto monteur” (handig met auto’s, zeg maar), zal dit even doorbellen.

    @wim-v6 wrote:

    Te arm lopen door te kort aan bezine aanvoer, en dat merk je dan pas bij vragen van veel vermogen (op de snelweg dus)…

    Willem

    Dit zou inderdaad kunnen kloppen, want mijn max is 119, en zelfs met pedaal ingetrapt wilt hij niet verder.
    Max was 125±, en toen reed ik van een helling af, terwijl ik had gelezen vanmiddag dat hij 160 kon.

    @wim-v6 wrote:

    Onder de auto bij / naast de Benzinetank aan de bijrijders zijde

    Merci, maar waarom denk je dat dit juist het probleem is?

    Ik ga even onder de auto kijken, bedankt!

    Beste,
    Bedankt voor jullie reacties zover!


    @Mr
    .F
    Weldra zal ik foto’s plaatsen, zal deze post editen.

    Deze foto was een dag later gemaakt, voordat hij de problemen kreeg met de koppaking!
    Foto’s nu, zouden zonde zijn, aangezien ze de auto met vuurwerk hebben toegetakeld…

    Vuurpijl tegen de deur aan, en met sterretjes mijn ramen ondergeklad (vuurvonkjes in mijn ramen).


    @Koenelsenaar

    Als ik dit wist zou ik dit nakijken, zou je mischien even een van de 2 foto’s kunnen bewerken waar die zit?


    @Mr-T-Opel-Astra-G

    Inderdaad, mijn allereerste auto, en dan zo een, maar hij rijdt en zit zo lekker king:!
    Ik merk niet dat mijn radio harder begint te gaan, of rare dingen gebeuren qua verlichting.

    Bougies zijn vervangen, en wat zijn pitten?
    Ik heb niet heel erg veel ervaring met dit soort dingen.

    Ik heb ook de netspanning niet opgemeten, maar ik heb de accu wel vernieuwd als dit zou uitmaken.
    (Dit omdat als hij niet wou starten, startkabels op de accu en hij starte weer, probleem voor de verdelerkap dus.)

    Zit er in de 94 editie ook al een boordcomputer die kan worden uitgelezen?
    Dit wist ik namelijk niet, is er mischien ook een manier om er geen uitgave aan te besteden en toch uit te lezen?

    Aangezien de eerste keer dat de auto uitviel, en ik hem wou starten, mijn acculampje begon te knipperen (en dit was weer voordat ik mijn verdelerkap en accu had vernieuwd), of ik ben in de war met het motor lampje met het bliksempje.

    @Willem-V6
    Waar zou deze zitten bij mijn astra?

    Iedergeval bedankt voor jullie reacties zover!

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)