Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door wim-v6
kijk eens op http://www.mobile.de wat dioe Vectra’s doen qua sticker.Willem
Hmmm, das een hele slimme van jou ;-)
Zit nu te zoeken erop. Als ik Vectra’s kies en dan Euro 4 (want dat is een klasse groen auto) dan kom ik veel 1.9 tegen. Bij euro 3 (gele) kom ik alleen maar 2.2 diesels tegen.Lijkt er dus op dat ik grote kans heb op een groene :P
Ik wil deze simpele mod ook gaan toepassen. Mocht ik nu een heleboel vieze troep aantreffen in die onderdelen en leidingen, hoe ik dit dan het beste reinigen? Het zal wel een hardnekkig goedje zijn.
Ok, ga ik dat eerst eens proberen. Wil toch nog zo’n opcom kopen dus heb ik meteen mijn 1e praktische project ervoor al :P
origineel gepost door wim-v6
aan de uitleeskast hangen en controleren welk signaal wegvalt.signalen die nodig zijn om de cruise te activeren:
Snelheids signaal (boven 30km/u)
Contact+
Massa
continu + via stuurschakelaar en remlichtschakelaar (een kring dus)(deze laatste is meestal het probleem).
Continu + via koppelings schakelaar.Willem
Bedoel je dat de kring het probleem is, of de remlichtschakelaar?
Als ik ook een opcom wil kopen, is deze dan een goeie?
origineel gepost door crossagek
ik woon in een dorp met 1750 inwoners en ik ben de enige met een vectra C :hmmz king:met een seat dealer in het dorp is het wel verklaarbaar dat het halve dorp seat rijd
Komen die mensen dat dorp dan nooit uit? :P
Ik koop altijd wat ik mooi vind, en niet wat er het eenvoudigst beschikbaar is ;-)Om on-topic te blijven. In de straat is er geeneen. In een omtrek van 1 kilometer zijn het er denk ik een stuk of 7 (vectra b en c).
1 oktober 2010 om 11:41 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670575Hmmm, maar het probleem is dan weer dat men van te voren niet weet wat er stuk is tot ze het open maken. Raad je mij aan om gewoon in de garage te vragen ernaar te kijken en te vervangen wat nodig is? Of gaan ze dan standaard alles doen?
Is de kans groter dat na een x aantal km dat vliegwiel stuk gaat? Of heeft dat niet zo veel met kilometers te maken? Mijn auto heeft er 150.000 op zitten.
Hoe goedkoper dit geintje kan blijven hoe beter want ik heb die auto net gekocht (uiteraard zonder garantie)
1 oktober 2010 om 10:29 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670573origineel gepost door afterburner27
klinkt als drukgroep lager. of er zijn wat diafragmaveren afgebroken in je drukgroep:(En dan moet zeker ook het hele zwikkie er vanaf? Oftwel €2000,- lichter zijn straks.
Hoe kom ik erachter of ik een regensensor heb. En hetzelfde voor de bandenspanningscontrole, kan ik dat zien/checken?
Heb een Vectra C GTS Elegance 1.9 CDTi uit 2005 (geen facelift).Ok, ga ik dat eens proberen. Heb je nog een tip voor het loshalen van de hendel?
29 september 2010 om 10:43 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670571Ik heb hetzelfde euvel. Het alleen niet als ik enkel gas geef in zijn vrij, dan hoor je niks raars.
– Bij mij hoor je iets raars als die in zijn vrij staat en ik trap de koppeling tot op zijn ontkoppelpunt.
– Als ik een helling af ga terwijl ik af rem op de motor in zijn 1 als die heel zacht rijd hoor ik een harde ratel (volgensmij gaat dan die koppeling slippen)
– Als ik op trek vanuit zijn 1 hoor je ook rond het ontkoppelpunt een harde ratel uit mijn motorruimte komen.Als ik mijn koppelingspedaal helemaal heb ingetrapt is er niks aan de hand. Ook tijdens het rijden zelf is er niks aan de hand.
Dealer ermee laten rijden en die zegt: “ow, nouja klinkt iets harder dan normaal, gewoon mee doorrijden tot het erger wordt”.
By-the-way: die advertentie op e-bay is zonder merk vermelding. Wordt dan lastig kiezen.
Ow, als dat alles is, zal ik morgen even kijken. Topic kan dicht, thnx.
Niemand die dit euvel kent?
Verder niemand die ervaringen kan delen?
15 september 2010 om 10:46 In reactie op: Vectra C GTS – Verbruik Diesel 2.2 vs Benzine 2.2 #17728708origineel gepost door JoopvanBennekom
En je moet in je rekensommetje ook de afschrijving mee rekenen die is op diesels hoger dan op benzine vooral de 1e 3jaar.
na 3 jaar loopt die afschrijving ten op zichte van een benzine wat gelijkmatiger.Heb je gelijk in. Echter ben ik op zoek naar een auto uit 2003 – 2005 ongeveer. En dan maakt het denk ik weinig meer uit. Eigenlijk profiteer je mee op de afschrijving die een ander al heeft gehad, gna gna gna.
En wat betreft de 100 – 120 – 150pk varianten.
Ik mik op een 120pk, die ik dan chiptune. Scheelt me in aanschafprijs denk ik.Check het anders ff via autoweek.nl (kies occasions en dan autospecificaties)
Daar kan je zo zien welke opties welke uitvoeringen hebben, voor zover de data die daar staat klopt natuurlijk.14 september 2010 om 19:37 In reactie op: Vectra C GTS – Verbruik Diesel 2.2 vs Benzine 2.2 #17728701origineel gepost door 2000
Mijn GTS 2.2 benzine rijd de afgelopen 3 jaar gemiddeld 1 op 8, weliswaar hoofdzakelijk kleine stukjes, maar toch. Ik baal er ook wel van dat ik de 3.2 niet genomen hebt, want hoeveel duurder kan een 6 cilinder lopen.Wat zijn voor jou kleine stukjes? En 1:8 vind ik wel erg veel voor een 2.2 benzine.
origineel gepost door speaker
Op pagina 1 en 2 van mijn vec zijn topic staat een stukje over uitvoeringen: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=2Maar er zijn diverse uitvoeringen.. met daarop weer diverse opties, dus is het moeilijker vast te stellen welke versie je zou hebben !
Het is echt lastig. Zit op marktplaats te zoeken naar een mooie maar kan soms moeilijk vergelijken.
Dan zie ik de comfort uitvoering, dan een motor met SDN?, terwijl je nergens een duidelijke aanduiding hebt van wat de motor of uitvoering precies in houdt.Thnx voor je reactie, ik ga iig ff je topic doorneuzen.
Graag even ontopic blijven!
Iemand kennis/ervaring hiermee?
origineel gepost door Gts32v6
Heb nog een 3.2 met automaat staan met 65 dkm.Gr. Gts32v6
Haha, das dik. Maar denk niet dat je er rond de 7000 voor vraagt, en dat is wel wat ik zo’n beetje zoek.
Ok, thnx. Nouja misschien als het weer wat beter is ff opnieuw proberen.
origineel gepost door Baas J.
Ja, ik was in 5mins klaar.ruitenwissers eraf
waterkeeringrubber eraf
Raamrubber onderkant eraf
Parafaan loshalen + aansluiting op je oude sproeier
Oude sproeiers naar binnen eruit drukken
Verbindingsslangetje tussen sproeiers loshalen
Verbindingsslangetje tussen nieuwe sproeiers zetten
Sproeiers in de gaten drukken
Alles terug monterenIk heb zojuist een poging ondernomen… zonder succes.
Ten eerste dat eruit drukken lukt niet. Ik heb er op staan duwen, slaan, enz. enz. maar ze komen er niet uit.Ten tweede, die slangentjes loshalen van de bestaande is gewoon onmogelijk. Zit geen beweging in.
Dus alles maar weer terug gezet en heb nu nog steeds me oude sproeiers.
origineel gepost door Juffer1

8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)
En dan zijn er nog mensen die zeggen: “Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units”…. nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P
origineel gepost door opelrulez1990
ik werd heel erg nagekeken door mijn xenon die erin zat.
mag xenon niet in een standaard koplamp? is dit verboden ofzo??Sorry hoor, maar: weer zo’n kneus die denkt dat die zomaar overal xenon in mag plaatsen en dan vreemd staan te kijken als men er last van heeft.
Onderweg zie ik zoveel auto’s die xenon in hun gewone armatuur hebben met mega veel strooilicht. Ik ben blij dat ik geblindeerde ramen heb, dan hoef ik tenminste niet continue met me zonnebril op te rijden om geen last te hebben van al die kut-lampen.ps Ik rij zelf met xenon PLUS projectorlampen
Heb ze net opgehaald bij de dealer :P
Waren € 4,64 bij elkaar. Dat is de goedkoopste, simpelste mod die ik ooit heb uitgevoerd denk ik haha. -
AuteurBerichten