Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goeie blokken. Zelf heb ik (vrijwel direct na aankoop) helaas het vliegwiel probleem gekregen. Verder super fijne wagen (120pk). En verbruik is lekker laag. Vandaag weer 1:20 gehaalt over afstand van 270km :P
Vandaag een mooie blauwe Astra Coupé Bertone uitvoering op de A12 vanaf Utrecht de hele weg richting Den Haag. Ik reed daar tussen 16:45 en 17:15 in mijn zilveren Vectra C GTS en door de file kwamen we elkaar soms ff tegen.
Iemand van hier?origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Lamborghini
Ik las dat je vanuit de overheid een subsidie kan krijgen tot het einde van 2010. Door €400,- korting te krijgen op de plaatsing van een retro-filter.Dat is allemaal best leuk, maar hoeveel kost het laten plaatsen van zo’n filter dan wel niet?
Houd er rekening mee dat VEEL retrofit filters welke in NL worden geplaatst in duitsland niet erkend worden.
Willem
Hmmm, en hoe kan ik mijzelf zeker stellen dat ik er een krijg die dat wel wordt?
Daarnaast, als ik bijv. Dekra de officieel papieren laat zien van de plaatsing (met RDW goedkeurings nummer?) krijg ik een groene sticker en is alles in ordnung verwacht ik.Ik las dat je vanuit de overheid een subsidie kan krijgen tot het einde van 2010. Door €400,- korting te krijgen op de plaatsing van een retro-filter.
Dat is allemaal best leuk, maar hoeveel kost het laten plaatsen van zo’n filter dan wel niet?
rinuske: kun je mij even u2? Kunnen we even kijken hoe en wat :-)
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de plastic kapjes (driehoekje) achter de spiegel aan binnenzijde moet verwijderen?
Ik wil mijn spiegels vervangen door elec. inklapbare maar weet niet goed hoe ik dat kapje eraf moet halen.
Heb er een beetje aan getrokken maar het zit onderaan lijkt wel toch goed vast. Ook zit er een klein speakertje in en ik wil het niet stuk trekken :-)Het is van een Vectra C1
Vandaag me OP-COM binnen gekregen en moet zeggen: vette shit! Je kunt echt enorm veel zien over je auto. Zo ben ik erachter gekomen dat de hendel van me CC inderdaad de boosdoener is. Zodra ik daar alleen maar tegen blaas geeft de software aan dat die de hendel niet meer ziet (en dus de CC uit valt).
Twee vragen zijn er nu echter bij me opgekomen.
– Omdat ik nooit een melding kreeg bij het niet dragen van een gordel verwachtte ik dat de vorige eigenaar dat heeft uitgezet. Na uitlezing blijkt dat inderdaad zo te zijn omdat de sensor van de riem aan geeft dat die vast zit terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe kan ik dit nu weer terug zetten op origineel?– Ik wil het programmeren deel ook in gaan maar moet dan de security code invoeren. Welke code is dat? Eentje die op mijn CarPass staat?
Heren, dat ga je hier toch niet bespreken. Voor de goede orde is dit naar mijn weten simpelweg verboden.
Ik zou graag nog lang gebruik willen maken van dit forum dus als het even kan…
origineel gepost door Blackwidow
Tenzij je in Belgie woont, dan kan je niet zomaar aftermarket-Xenon installeren. Dan moeten er sproeiers bij geistalleerd worden. Jammer, anders had ik al snel Xenon opgezet, veel beter licht!Ow, wacht daar zeg je wat. In Nederland is het zo dat als je auto nieuwer is dan 1 jan 2007 je sproeiers en automatische hoogteregeling dient te hebben. Oudere auto’s hebben die eis niet.
origineel gepost door afterburner27
Even de bevindingen:Nadat het plaatje geplaatst was, niet meer in de auto gereden tot vandaag.
Ik moet zeggen , dat er een dag en nacht verschil in zit.
Loopt rustig, (niet bokkig) en trekt goed. ook onderin.
Nu hoor je de turbo bijna in het hele gebied, en pakt goed op bij het overschakelen.
Dat zo’n simpel plaatje je zoveel voordelen kan geven.
Ik ben er blij mee.:DBij mij merk ik er dus helemaal niks van. De mijne heeft 150k gelopen en het viel me mee hoeveel roet er in de buizen en EGR zat. Maar het is een fijne gedachte dat er niet onnodig extra troep meer bij komt :)
11 oktober 2010 om 10:38 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670584De mijne heeft er nu 150k op staan en heeft er last van.
Er hoeft niet geknipt te worden in de originele bekabeling. De xenon set sluit je daar gewoon op aan.
Je komt gewoon door de APK, mits het lichtbeeld goed is en de auto van voor 1 jan 2007 is. Bij goed bedoel ik wit licht en goed afgesteld. Ik raad je dus wel aan om na de aanpassing bij een garage je lampen te laten afstellen. (ook fijner voor je medeweggebruikers :-))
Auto’s die nieuwe zijn dan die datum moeten ook voorzien zijn van een koplampsproeier installatie en automatische hoogteregeling.6000k is echt wit, 8000k is wit met een beetje blauwe gloed maar gewoon toegestaan om te voeren.
De EGR modificatie toegepast, ik was € 16,66 kwijt voor het Fiat plaatje en € 4,17 voor de pakkingen. Was wel een klote job want kon heel moeilijk bij de bouten om alles los te krijgen. Liet ook nog mijn gereedschap vallen tussen mijn motorblok dus dat was weer eens vissen met een magneetje. Gelukkig alles weer retour :P
En omdat ik toch bezig was meteen ff Insignia sproeikopjes erop gezet, die had ik al een tijdje liggen. Is me gelukt zonder mijn ruitenwissers eraf te halen. Was wel ff priegelen, en jee wat zitten die slangen goed vast zeg. Je zou haast denken dat ze gelijmt zitten haha.
origineel gepost door afterburner27
…maar wat wel opvalt , is dat het plaatje bij de 16v ook achter de egr komt, en niet ervoor. dus dus tussen egr en spruitstuk….Inderdaad, en dat verbaast me.
Hier nog maar even de afbeelding ge-edit om een en andere te verduidelijken.

Volgens mij loopt de luchtstroom zoals ik de rode pijl heb getekend (vanaf onderen komen je uitlaatgassen en na je EGR gaat de buis richting je normale luchtinlaat/spruitstuk.
Ik heb dus ook op de plek van de blauwe pijl mijn vernauwingsplaatje gemonteerd. Zo blijft mijn EGR afgeschermt van de “grotere” roetstroom aan gassen.Wie kan mij bevestigen dat ik hierin gelijk heb? Want ik verbaas me erover dat ze het op het plaatje van speaker NA de EGR hebben geplaatst.
origineel gepost door speaker
En nog een mooi plaatje van hoe het geheel gemonteerd is

Vanmorgen even de aanpassing uitgevoerd. Moet zeggen dat de bouten bij de 8v een stuk onhandiger zitten dan de 16v die ik bij speaker zag op het plaatje. Maargoed, alles zit op zijn plek nu.
Echter één maar. Ik heb alles eens goed bekeken en had 2 mogelijkheden om het smallere plaatje te plaatsen. Bij de onderkant van de EGR, of bij de bovenkant (zoals op de figuur hierboven). Echter als ik het plaatje aan de onderkant maak dan voorkom ik tenminste toch ook dat mijn EGR minder wordt bevuilt? Want die aansluiting boven is volgensmij de uitgang want die zat zo op mijn spruitstuk. Of heb ik het nu verkeerd gemonteerd?
8 oktober 2010 om 10:17 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670580Speaker: You’ve got a u2u ;-)
Het zal wel meer het genereren van extra inkomsten zijn onder de noemer van het mileu. Ik zou de intentie pas echt geloven als ze de voertuigen met geen of verkeerde sticker met een camera/video automatisch zouden bekeuren. Net zoals de ZTL-zone in sommige Italiaanse steden.
7 oktober 2010 om 19:06 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670577Is er misschien een handige forum’er hier die de kennis, mogelijkheid en zin heeft om mijn drukgroep, koppelingsplaten en vliegwiel te vervangen? Het komt namelijk steeds meer herrie uit mijn auto en het wordt er niet echt relaxter op om ermee rond te rijden.
Ok, later we nu weer even ontopic blijven ;-)
origineel gepost door yzf1kr
Fiat heeft die pakking ook, mijn pakkingen komen ook van de Fiat dealer.En weet jij wat het nummer van dat onderdeel bij Fiat is? Want zal niet hetzelfde zijn als hier is gepost in topicstart.
Vandaag even bij Fiat langs geweest voor zo’n plaatje. Eerst maar het plaatje gehaald alvorens ik de pakking ging halen. Mogelijk was het al de “nieuwe” variant met pakking in één. Maar helaas, dus ga morgen ff langs bij de Opel dealer voor de pakking. (Waarom heeft trouwens Fiat die pakking niet?)
Hierbij tevens het plaatje ervan (voor de Z19DT, 8v):

Al met al dus duidelijk dat de 1.9 behoorlijk zuinig is, zeker gezien het gewicht wat die met zich mee moet nemen.
Ben benieuwd welke diesel blokken Spacejam dan bedoelt die uit die tijd veel zuiniger zouden zijn.
origineel gepost door Spacejam
de 1.9 is ook niet echt bepaald zuinig of schoon in verhouding met veel andere diesels van die tijd.Ik rij 1:17 ongeveer met mijn 1.9. Volgensmij zijn er niet veel die me dat na doen.
En daarnaast is de klassificatie niet gekoppeld aan het verbruik maar aan de uitstoot van gassen/roet.
origineel gepost door speaker
Dus word het een mooie gele …. heb ik ook !Dat betekend dat je vanaf nu al Berlijn en Hannover niet meer in mag.
Ik heb dus geen roetfilter erop zitten :(
-
AuteurBerichten