Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Spacejam
waar zit dit op het blok?Ow, vergeten te melden. Helemaal voorraan aan de radiateurzijde. Je ziet op de foto nog net de voorkant van de cover. Vanwege dit buisje hebben ze in de cover een stuk moeten weglaten.

Bovenstaande foto laat zien waar dit slangetje aan de andere kant heen loopt. Op het ding staat VAC OUT (vacuum ofzo?)Nou heren, het werd maar kouder buiten en ik zag het toch niet zo zitten om het zelf te doen ivm de aanwezige ruimte, die slangen enz.
Deel 1:
Dus ik naar een garage vlakbij me werk. Ik zeg tegen ze: “Op de bijrijders stoel ligt een nieuwe thermostaat, kun je die vanmiddag even verwisselen met de bestaande? Moet een eitje zijn, eruit en erin”. Ik had alvast een nieuwe zelf gekocht om kosten te besparen.Kom ik ’s middags terug: “Nou meneer het was niet zo makkelijk als u dacht”. We zijn bijna 3 uur bezig geweest. Omdat er een hele RVS buis in de weg/voor/eraan vast zat van de EGR klep moest die ook helemaal los gehaald worden.
Of ik ff € 226,- af wilde rekenen. Schrok me de helemaal wezenloos. Ik dacht die gasten doen dat ff in 30 min ofzo, want hier zeiden jullie dat het een makkie was.Zou dit komen doordat er toch verschil zit tussen het 1.9DT en 1.9DTH motorblok?
Deel 2:
Ik helemaal teleurgesteld naar me auto lopen. Stap in, rij weg…. he hij trekt voor geen meter. Me turbo lijkt helemaal niet mee te gaan en optrekken tot boven de 2000 rpm gaat maar net. Ook direct storing op me dashboard. Ik had geen zin om terug te gaan naar die garage dus gewoon naar huis gereden met een slakkengang.
Eenmaal thuis motorkap open gedaan, cover eraf en ff gekeken of me EGR wel weer was aangesloten… check, zat goed. Tot ik opeens een metalen uiteinde spotte waar zo te zien een slangetje op hoorde.

Slangetje vast gemaakt, codes met mijn OPCOM gewist, rijden en voila… meteen de beuk erin en blazen dat die weer deed! Ik helemaal weer blij. Mijn temperatuur loopt nu snel richting 85 graden en blijft daar netjes en hij trekt weer als een beer.
ps het kleine omcirkelde deel van het slangetje zag er niet echt helemaal goed meer uit, volgensmij gaat die over een tijdje openscheuren.
Waar dient dit slangetje voor?origineel gepost door stiggel
Uitlezen levert ook geen resultaat: Geen foutcode aanwezig!
Kan het zijn dat het komt doordat het lampje na ca. 5 min. weer uit gaat? Dan wordt de foutcode niet onthouden.STIGGEL
Het is geen kwestie van foutcodes onthouden. Een foutcode die eenmaal is opgetreden blijft in zijn geheugen staan (mits gewist door garage/gebruiker via OPCOM).
Misschien moeten we een gezamelijke rit organiseren richting EDS.
Ik zit er ook aan de denken een bezoekje te brengen binnenkort, en ik weet dat er meer zijn van dit forum die er nog heen willen.origineel gepost door opel-limbo
Even in het Duitse Ruhrgebiet geweest. Op de terugweg nog even de 210 aangetikt. Lastig om dan met 1 hand nog een scherpe foto te maken.Greetz Roel met een C.


Haha, is lastig foto’s maken he?

Hier reed ik vlakbij Frankfurt in een ’09 Merc E220. Je moet de camera tegen je stuur houden, wordt de foto scherper :P15 november 2010 om 11:52 In reactie op: Opel-Forum Najaars meeting 14 November @ De Meern #17741728origineel gepost door djjuergen
Haha, Ja, dat was ik :D
Ik heb nog wel even gekeken naar je auto.Nette auto heb jij!!! (en ook zo schoon :wub)
EDIT: By the way.. Woon jij toevallig in Leidschendam? In de buurt van de Digros?Haha, wat is de kans… grappig. Ik zat al te turen naar je om te kijken of ik je gisteren ook had gezien maar herkende je niet.
EDIT: Ja klopt, daar woon ik in de buurt. Jij ook dan? Ik reed vroeger rond in een opvallende blauwe Astra G (verlaagd, velgen, donkere ramen, xenon etc.) en heb nu deze leuke Vec :P
15 november 2010 om 11:38 In reactie op: Opel-Forum Najaars meeting 14 November @ De Meern #17741726origineel gepost door djjuergen
Mooie foto’s allemaal!!! Ziet er allemaal erg gezellig uit… Ik mis alleen de foto van de koffie en het appelgebakje :jerryWel opvallend veel C’s dit keer… :hmmz (moet ik mijn auto dan maar weer inruilen voor een Insignia?)
(baal er wel een beetje van dat ik er niet bij was)
EDIT: pssst peter ik ben Jürgen van Vectra Team Nederland, niet doorvertellen hoor ;)
Reed jij vanmorgen met een C station bij de afrit van Delft Zuid om richting TU wijk te gaan? Ik zag er namelijk één met een Vectra Team kentekenplaat.
14 november 2010 om 15:10 In reactie op: Opel-Forum Najaars meeting 14 November @ De Meern #17741687Was zeker ff leuk :)
12 november 2010 om 11:47 In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513517origineel gepost door Spacejam
functies die er in de laatste versie bij zijn gekomeninzoomen als je langzaam rijdt.
mogelijkheid tot het navigeren naar het dichtstbijzijnde tankstations wanneer je nog 50km te gaan hebt.Hmmm, dat laatste heb ik wel (tanken), maar dat inzoomen niet en dat mis ik echt heel erg.
11 november 2010 om 21:34 In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513509Nu reed ik laatst even in de auto van een collega met een gloednieuwe Astra station met ook een CD70. En mij voel toen op dat zijn menu her en der anders is.
Weet iemand of de versie van de firmware van de CD70 te flashen is, of wellicht te updaten met een cd ofzo?
Want schijnbaar zijn niet alle CD70’s hetzelfde.origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door aapje1963
Ach de velgies heb je al…ik heb zwarte stalen velgen…. niet zo mooi maar je waardeert wel je LM wielen weer in het voorjaar..Dat niet alleen.
Maar als je in de winter ’s avonds door een sneeuwbuitje naar huis rijdt, en je ziet al die “stoere jongens” met lichtmetaal en brede banden met samengenkepen billetjes over een rotonde gaan, dan waardeer je je smalle bandjes nog meer. :)
Rijden smallere banden in de sneeuw beter?
origineel gepost door aapje1963
niet zo mooi maar je waardeert wel je LM wielen weer in het voorjaar..Haha, ja zo heb ik het nog nooit bekeken.
Zou het met vrouwen ook zo werken? Als je ff een lelijke vriendin hebt dan waardeer je de rest van de vrouwen in de wereld meer?origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door tuono
Hallo allemaal,heb de mijne (Vectra c1 2.0 dth)gekocht met 175000 km op de teller, nu staat er 247000 km op en geen enkel probleem gehad,
grtjes arius
De mijne word alleen maar beterking:
Jan
Staat toevallig te koop zeker? :P hahaha
3 november 2010 om 19:37 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748755Ik ben zelf een enorme Sedan liefhebber, maar lees eerst rustig verder… Reed hiervoor dan ook met trots een Astra G sedan, die je heel weinig in Nederland ziet rondrijden. Die hatchback G miste iets, zijn kont leek wel afgezaagd, hij had klem gezeten in de lift en kwam er zo uit. De Sedan had tenminste uitstraling, iets krachtigers.
Toen ik de Vectra C wilde kopen zocht ik dan ook als vanzelf weer naar een Sedan. Toch viel in mijn ooghoeken de GTS versie op die er strakker uit zag. Het heeft toen zeker 2 weken geduurt eer ik mijn gevoel zover had gekregen om om te buigen maar toen dat eenmaal zover was… kon ik alleen maar naar de C GTS kijken.
Vanuit een negatief oogpunt: De station is veel te groot en log, het is niet echt een auto. Wat wel weet ik niet :P
En de Sedan is (bij de C althans) ouderwets en het “net” niet.
Vanuit een positief oogpunt: De GTS oogt sportiever door zijn lagere onderstel. De standaard lm. velgen zijn errug vet. Hij oogt een stuk langer door zijn minder stijl aflopende achterraam. En om heel eerlijk te zijn: hij lijkt alsnog op een sedan model omdat hij voor een hatchbak nog steeds groot en lang is, en tevens een vrij stuk kontje (horizontaal stuk) heeft. Als je iemand 2 sec. zou geven om te kijken en dan zou vragen wat het is zou die in veel gevallen sedan zeggen.Bovenstaande is uiteraard enkel en alleen gebaseerd op mijn persoonlijke mening.
origineel gepost door afterburner27
Speaker even mn koppelings setje laten zien…
quality …..:thumbupEn Speaker: hoe zag het setje eruit?
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door Lamborghini
Thanks, ben er nu even naar aan het kijken.
Vind ook de zin:
“THIS DUAL MASS FLYWHEEL AND CLUTCH KIT IS AN OE MATCHING QUALITY PART – EXACTLY THE SAME AS WHAT WAS FITTED DURING THE VEHICLE’S ORIGINAL MANUFACTURE.”
wel een beetje eng.No het hele handeltje is binnen.
Combi Sachs vliegwiel en LUK koppelingsplaten met drukgroep en lager.Hoezo Oe, gewoon het bekende merk hoor..
Wat speaker schreef over de combi Sachs en Luk klopt.
150PK versie gebruikt inderdaad een Sachs vliegwiel en een LUK koppeling..Donderdag op vrijdag wordt het gemonteerd.
Ben benieuwd….:wors:wors:wors
Ik ga vanavond ook maar eens het zaakje bestellen. :-) Thanks voor je ervaringen met verkoper tot dusver.
Hier een foto van één van die klemmen. Moet ik dat pinnetje in het midden omhoog liften zodat de beugel rondom los komt?
Kun je het misschien in mijn foto intekenen?
Hmmm, vanochtend vol goede moed begonnen. Het is niet heel erg ruim om erbij te komen.
Ik krijg alleen die slangklemmen niet los. Ik snap het mechanisme niet. En verwacht dat als ze los zijn ik ze niet meer “gespannend” krijg.Heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Thanks, ben er nu even naar aan het kijken.
Vind ook de zin:
“THIS DUAL MASS FLYWHEEL AND CLUTCH KIT IS AN OE MATCHING QUALITY PART – EXACTLY THE SAME AS WHAT WAS FITTED DURING THE VEHICLE’S ORIGINAL MANUFACTURE.”
wel een beetje eng.Dit is van vorige week. Wordt ook al in een ander topic over gesproken.
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door yzf1kr
Fiat, Alfa, Saab, Opel. Allemaal de zelfde Fiat motor en het zelfde vliegwiel.Laatst nog geholpen een vliegwiel in een Alfa 159 te zetten. Dat vliegwiel was bij de Fiat dealer gewoon 150 euro goedkoper als bij de Opeldealer.
Op ebay nog veel goedkoper…
Als je een komplete OE set koopt, dus met bijpassende koppeling drukgroep en cilinder past het altijd..
De veschillen hebben enkel te maken, met het type koppeling dat gebruikt is…dus dat LUC en sachs verhaal…Bij de opel dealer weten ze het wel, maar vertellen ze het niet, zodat jij ligt te k.tt.n.
Ik heb met die beste man op ebay een hele discussie gehad, over die nummers en wat wel en niet past.
Hele set past altijd…..alleen ander merk koppeling en drukgroep kan niet…dat werkt.
En om mijn twijfels weg te nemen, stuurd hij het hele handeltje op, en mag hem zelfs na weken , terug sturen als het niet zou passen…
Maar hij blijft volhouden dat zijn set past…
Hij heeft nog wat dingen nagekeken, die in strijd waren met epc, en zelfs daar hebben ze die set in kunnen monteren zonder problemen. Bak blijft hetzelfde.
Dit type motor kent maar 1 type bak..De 120pk versie kent er twee, daarom moet hij van een 120pk het vin nr hebben…
Ik koop niks meer bij de VOD, doe hetw el op ebay!!!
IS voor mij 3 keer goedkoper dan hier in de nl…
:wors:wors:wors
Welke verkoper is dat? Dan kan ik hem ook even contacten over de mijne :-)
Het blijkt na lang zoeken dat volgens de databases ik een Luc vliegwiel heb (120pk) versie.
En ik zag na te hebben gegoogled dat het vliegwiel ook in Saab 1.9 8v engines wordt gebruikt. Mogelijk moet ik ook maar eens zoeken op Saab forums naar het probleem en hun identificatie van type/merk vliegwiel.Op http://www.vauxhallworldparts.com schijnt het vliegwiel alleen ~260 pond te kosten. Weet alleen niet of die site wel betrouwbaar is.
origineel gepost door speaker
Toch zijn er 2 verschillende… ook voor de 150pk !
Ik heb de mijne eerst geopend en heb daarna de juiste gehaald. Dit op aanraden van de dealer hier in Almere omdat er 2 soorten sets zijn.Maar dat kostte toch onwijs veel tijd om hem eerst open te maken?
Ik zit dus ook in dubio. Ik heb de 120pk versie, met veel herrie onder de motorkap vandaan. Wordt steeds erger.
origineel gepost door rinuske
en zitten ze er weer op??:DThanks man! Ik ga ze komend weekend weer ff netjes erop zetten. Tof dat je ze wilde opsturen.
1. sw_reijnders (Bas)
2. Sjouke (ovb)
3. Silverspeed (Roy ovb)
4. Gts power (ovb)
5. -BlendjuH- (ovb)
6. Navy (Peter)
7. Nova…. (ovb)
8. Bresson
9. Janneman
10. Jraaf
11. D.J.R
12. Wim-V6 (ovb ivm wrk)
13. Speaker
14. Edvries (ovb)
15. Lamborghini (Bas, ovb)
16.
17.
18.
19.
20. -
AuteurBerichten