Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1840870&tid=134387&author=jorisor]2. buig de contactpunten in de stuurkolom voorzichtig iets om zodat deze beter contact maken. (ik heb dit ook met een paperclip gedaan).[/rquote]
Nadat ik dit eveneens had geprobeerd was het beter geworden. Maar nog blijft die uitvallen, alleen minder sporadisch.
De echte oplossing in mijn ogen is iets te bedenken zodat die signalen/lijnen permanent vastzitten aan mijn hendel. Dus zonder (sleep)contacten ertussen want die schijnen gewoon een waardeloze verbinding te hebben.Jij hebt half-leer, maar toch stoelverwarming. How come? Zelf gedaan.
Ja, is elektronisch. Echter, het pedaal zelf doet het verder perfect.
Enkel de eerste milimeters (ik denk 1 tot 1,5 cm) reageren niet.Als ik mijn voet ertegen houdt, reageert die dus pas na een minimale indruk van 1 cm. En dat verwacht je niet dus laat je de koppeling al opkomen… en dan heb je standaard net ff te weinig brandstof/toeren nog.
[rquote=1839010&tid=138044&author=Motorsmurf]Ik heb Sterker nog vind het wel jammer dat ie bijna klaar ben… Vond het sleutelen wel grappig
[/rquote]
Haha, ok :worsNiemand die mij kan uitleggen hoe ik de versnellingsbak-olie kan controleren?
Ik zie dat het een ex-politie auto is. Ik zou dat nooit aandurven.
Ik weet hoe die gasten ermee rijden en nou kan een auto (en zeker diesel) wel tegen een stootje, maar toch… :-)[rquote=1836946&tid=96170&author=zx9soldier]Nee, aftermarket compleet gespoten en gemonteerd. 175,-
[/rquote]
Welke zijn dat als ik vragen mag. Valeo?[rquote=1836830&tid=139714&author=afterburner27]Getest met 220uf condensator. Dit werkt niet..! leds blijven knipperen.
Eveneensmet 1 wetch en 1 led…led blijft knipperen.
De led gaat te makkelijk aan , vanwegen het lage stroomverbruik, en het verschil van ontsteken tussen led en gloeilamp is te groot.
Pulsen zijn er ook met de wetch lampjes , echter zijn deze te traag om op de korte pulsen te reageren.
We moeten de led trager maken, zodat hij niet te snel op pulsen reageerd, en zich als een gloeilamp gaat gedragen.
komen hier weer op terug…
[/rquote]
Waarom zet de BC pulsen op die lijn? Bedoel, checken of de wetch werkt is onzin want hij wordt tenslotte uitgeschakeld. PWM wordt ook niet toegepast dus waarom niet gewoon een directe aan of uit? :-S[rquote=1834965&tid=139714&author=stiggel]Bij mij knipperen de led’s van mijn kentekenplaat ook na het afsluiten van de auto (Vec. C, 1.9 CDTi, 2006).
Dit ondanks het feit dat ik led’s met ingebouwde weerstand geplaatst heb???
Ook ik stoor me er niet erg aan en heb geen foutmeldingen, maar ik ben toch wel benieuwd waardoor dit veroorzaakt wordt en of het te verhelpen is?!
Dus mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik ze graag!Grtn!
STiGGEL
[/rquote]
Knipperen ze snel? Zijn ze fel tijdens het knipperen, en hoe lang gaat het knipperen door?Misschien is het een oplossing om een kleine C (condensator) parallel aan de led te zetten. Die zal dan de overgang van aan naar uit afdempen en het knipperen opvangen.
Wat voor type lampjes/ledjes gaan erin? Mijn linker kentekenplaat lichtje is ook net stuk en ik wil er eveneens led’s in plaatsen.
Ik hoop btw niet dat ze te fel zijn, zag laatst een Pool rijden met witte led kentekenplaat verlichting, die liet het hele wegdek met een cirkel van 1 meter rond zijn achterkant oplichten. Was geen gezicht.
MOD’s please close dit topic. Gaat zo nergens over.
[rquote=1831068&tid=139667&author=afterburner27]versnellingsbak olie al gekontroleerd?[/rquote]
Misschien stomme vraag, maar hoe check je dat? In mijn boekje staat alleen maar motorolie-peil.[rquote=1833969&tid=139863&author=yzf1kr]Verwarmde sproeiers zijn leuk, maar met de komst van de Insignia sproeiers min of meer overbodig.
Ik heb mijn Insignia sproeiers nog niet zien bevriezen, zelfs niet met -15C. De oude sproeiers deden het wel.
[/rquote]
Afgelopen december in Duitsland nog vreselijk last van gehad met ongeveer -9C met mijn insignia kopjes. Telkens helemaal bevroren. Was levensgevaarlijk want vanwege de sneeuw en troep op de weg zat iedere keer mijn complete voorraam dicht en sproeien ho maar.Dat licht joelend/gierend geluid heb ik ook. Jou omschrijving lijkt er in ieder geval heel erg op.
Zoek eens op dit forum naar “vliegwiel of koppelings probleem” in het Vec gedeelte. Schijnt helaas vaker op te treden bij de 1.9 Diesel Vec C’s.Heel hoogst waarschijnlijk is het een probleem met je vliegwiel/drukgroep/koppeling. En indien het één van die drie is moet dezelfde reparatie gebeuren. Men moet (naar ik mij heb laten vertellen) de hele koppelingsbak vervangen. Geintje kost tussen de 1000 en 2000 euro, afhankelijk van gebruikte garage/delen.
[rquote=1831043&tid=139634&author=SiDni]=Waarom zijn er dan zoveel verschillende fora waar je NIET hoeft te betalen voor advertenties?[/rquote]
Moeten hun toch weten, ieder forum zijn eigen keus. Is dit forum van jou? Beheer jij het en draag je de kosten? Nee, dus wees je ervan bewust dat je je begeeft op andermans terein. En daar zul je dus moeten toegeven aan de regels die daar gelden. Je hebt niks te eisen want je komt op een forum uit eigen beweging. Oftewel als het je niet zint… :-)Wel mag men natuurlijk zijn mening daarover geven en hopen dat hiernaar geluisterd wordt. En dat doe ik hier ook door te zeggen dat reacties op advertenties mijninziens mogelijk moeten blijven. Ik hoop dat ze dat nog terug veranderen. Zo niet dan baal ik ook dat een deel van de voordelen ervan verloren zijn.
Betalen of niet, indien je van je spullen af moet en je wil gebruik maken van een ander zijn service (want het forum is de service die de beheerders aanbieden) om jou waar aan de man te brengen dan loop je het “risico” om te moeten delen in de kosten. En ik zie dat ook niet als meer dan normaal.
Nu even specifiek voor dit forum.
Complete auto’s -> ok, duurdere spullen -> ok. Maar klein grut of niet zulke waardevolle spullen moet je toch echt anders behandelen (doen ze op MP ook).Reacties op advertenties: moeilijke kwestie. Persoonlijk zie ik twee argumenten:
– Positief, men kan eerlijk en open praten over het aangeboden waar, extra vragen, specifieke dingen enz.
– Negatief, men kan advertenties onterecht afkraken en in een slecht daglicht zetten.
Toch zou ik als ik dit bij elkaar op tel ervoor pleiten reacties op advertenties mogelijk te houden. De voordelen wegen vele malen op tegen de nadelen.[rquote=1818224&tid=138578&author=viny]Ok, bedankt voor de snelle reacties! Ga ik nu op jacht naar een hendel![/rquote]
Ik heb nog een nieuwe hendel liggen.
Als je interesse hebt stuur me even een U2U.origineel gepost door D3nnis_
OP-COM blijft me verbazen :D.Zag trouwens ook dat de elektrische inklapbare buitenspiegels ook gewoon aangemeld kunnen worden met OP-COM. Mooi speelgoed dus voor m’n project ;)!
Je moet wel goed opletten dat je een zeer grote kans erop hebt dat enkel nieuwe spiegels plaatsen niet genoeg is. De bedrading naar je spiegels is ook nog niet voorbereid.
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door Robke1
Ik wil dat clubje ook wel joinen… mja twijfel twijfel :) (ivm automaat)Ja dat zou ik ook doen ja. Heb gisteren gezien hoe het niet moet bij een automaatbak, dus laat je eerst goed informeren door EDS voor je gaat!
(Als je meer wilt weten stuur maar ff een U2u)
Groet,
LeeriC
Eric, ik heb jou dit weekend ook even een U2U gedropt.
Praten die mensen bij EDS een beetje redelijk Engels? Want Duits verstaan lukt aardig, maar zelf spreken wordt toch wat lastiger :D
En hoe zit het nu met het verbruik? Want ik wil mijn 120pk ook binnenkort laten chippen maar wil wel mijn verbruik houden, en als het kan zelfs nog verbeteren.
origineel gepost door McLambo
Tipje: http://link.marktplaats.nl/399249803Hmmm, zou de apk nog geldig zijn? Ik kan zijn kenteken niet lezen :P
origineel gepost door peerpas
hoi,
even een vraag betreffende temperatuur. de temperatuurmeter van mijn vec blijft steeds beneden liggen bij deze koude buiten temperatuur. volgens mijn garagist is dit normaal omdat deze motor een hoog rendement heeft en eigenlijk niet moet werken.
betreft een 19dt 120pkgroeten,
peterHet deel van hoog rendement is correct, de rest is onzin.
De naald van mijn thermostaat kwam zelden tot nooit iets van zijn plaats. Enkel als ik in de file reed en vaak opnieuw moest optrekken. Al reed ik bijna 3 uur lang 120, hij bleef op zijn laagste stand staan.
Nu is mijn thermostaat vervangen en duurt het ongeveer een 10/15 minuten en dan staat die netjes rond de 87 graden. Ongeacht waar, hoe hard of hoe lang ik rij.
Ik heb hetzelfde blok als jou (1.9 120pk)
Thnx, ik vermoedde al zoiets.
En het klote van alles: dit geeft mij weer juist meer vertrouwen in de (dure) Opel dealer. Voortaan toch maar daar weer mijn reparaties laten uitvoeren…
Weet iemand wat dit slangetje doet? Ben erg benieuwd omdat die heel me motor “rustig” kreeg haha.
-
AuteurBerichten