Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@d_jansen01 wrote:
Hallo ik kan een opel vectra kopen van 2005
hij is verder origineel behalve dat hij verlaagd is
originele vereen zijn erbij120 pk
1.9 cdti
prijskaartje van 5500
nu hoorde ik dat dit een hele goede prijs is
auto is in zeer goede staat
Ik vind het een beetje erg goedkoop. Heeft de auto schade (gehad) of gebreken?
Welke uitvoering is het? Een gewone sedan zeker?Lijkt me eerder je gasklep dan je EGR. Je EGR doet niet zo heel veel bijzonders, eerder irritatie en storingen opleveren dan dat je er wat aan hebt.
Vermoed het ook, maar lijkt me dat hij dan eerder aan geeft welke van de 4, en niet iets algemeens als dit.
Vandaag voor de 3e keer op rij blij dat ik zelf een opcom heb. Heeft me al minimaal 3*25euro bespaard en dat was ik lang en breed er niet eraan kwijt :P
Anyway: Mijn foutcode is P0380-08 Glow Device General Error.
Nu heb ik al gezocht op het forum naar deze error maar ik schijn de 1e te zijn die hem heeft. Iemand idee wat dit kan betekenen? De auto rijd verder gewoon normaal (geen noodloop) en het onderhouds logo op het dashboard verdwijnt ook na 5 minuten na aanzetten van contact.Errors al gewist en nu eens kijken of die nog een keer gaat optreden in korte tijd. Maar toch benieuwd wat het kan zijn.
Gr. Bas
Ik rij zelf een 1.9 diesel met 160pk. Verbruik volgens mijn BC van de afgelopen 10.000km was 1:16. Nu is dat met veelal stads km’ers en geen rustige rijstijl. Op de snelweg haal ik met gemak 1:19.
Als je dit alles vergelijkt met de 1.8/2.2 benzine dan zit ik al na een 10.000km goedkoper (incl wegenbelasting) en ik heb ook nog eens meer power.@sw_reijnders wrote:
Verder weet ik niet hoeveel km je er per jaar mee denkt te gaan rijden.
Maar tegenwoordig ligt het omslagpunt van benzine naar diesel al rond de 15k à 20k km per jaar
De 1.9 cdti’s zijn wat dat betreft ook erg goede motoren en zijn met een chippie werkelijk BERE sterk.Zelfs nog lager, het ligt er maar net aan met wat je het vergelijkt.
Het omslagpunt ligt al bij de 10-12k per jaar als je vergelijkt tussen een 1.9CDTi Diesel en 2.2 16v Benzine Vectra. Dit komt door het grote verschil in verbruik. De 1.9 is behoorlijk zuinig en de 2.2 niet bepaald, waardoor je eerder het kantelpunt bereikt.Voor mijzelf was dit vervolgens een makkelijke keuze, zeker in combinatie met de chip-mogelijkheid.
Het is voor mij een genot om te tanken, slechts 1x in de zoveel tijd en het kost (relatief) weinig.Als je een auto koopt die meer dan 200k op de teller heeft is het toch wachten op zulke reparaties? Dat weet je als je hem aan schaft, maar daar is de prijs ook naar.
Zelf heb ik er een genomen rond de 150k en ook ik weet dat ik binnen nu en 3 jaar flink wat kan krijgen. Al kan het blok heel wat aan, de onderdelen er omheen zijn gewoon aan vervanging toe. Wel valt het me tegen wat al die onderdelen + manuren allemaal kosten qua euro’s.
@Erwin wrote:
EDS heeft bij de software versie gecontroleerd voordat ze gingen chippen. Verbaasd me dat het bij de topic starter mis is gegaan.
Bij mij hebben ze ook de huidige (oude) versie gecontroleerd, en geconstateerd dat het een hele oude versie was. Vervolgens had hij de allernieuwste versie + EDS aanpassing erin gezet maar die bleek te nieuw te zijn. Dus nu heeft hij er een “tussen”-versie ingezet en die bleek wel goed te gaan.
Maar het was meer gokken dan dat ze wisten wat ze deden en dat verbaasde me enorm.
Net bij de dealer geweest, er zat inderdaad teveel olie in, ongeveer een 0,5 liter.
Men vertelde mij dat ze voor de zekerheid die 0,5 liter hebben afgetapt. Schade is volgens hun niet ontstaan omdat het niet een liter of meer teveel was (en diesels schijnen wel wat aan te kunnen). Blijft natuurlijk wel oerstom van de dealer om er bij de beurt teveel in te gooien.Lekker koppel erbij… we willen natuurlijk wel getallen (en grafieken) zien!
Van wat ben je naar wat gegaan?En dit bericht riekt meer naar reclame dan normale gebruikers ervaringen :swear
[rquote=1898625&tid=144965&author=janneman vectra c][rquote=1898120&tid=144965&author=Lamborghini]Graag, want ik zit ook te overdenken om er een afneembare haak op te gooien.[/rquote]
Zonde van je Vec:cry
Jan[/rquote]
Bijdehand… :PGraag, want ik zit ook te overdenken om er een afneembare haak op te gooien.
[rquote=1897119&tid=115477&author=Henkieo]Gekoeld Dashboardkastje: Open het kastje, als je aan de linkerkant een draaiwieltje ziet, kun je hiermee koele-lucht in het kastje laten blazen.[/rquote]
Is dit een optie? Want ik heb een 2005 C1 Elegance en daar zit geen draaiwieltje of opening voor de koeling in het kastje.De discussies zijn al lekker op gang.
– Ik krijg inderdaad Opel Master Service garantie na deze beurt.
– Ze hebben mij gevraagd of ik wilde dat ze verder onderzoek verrichtten met daarbij de vermelding wat dat in hield en wat het ongeveer ging kosten
– Ze hebben me aangeboden zelf te komen kijken naar mijn remschijven en die kabelboom. Heb toen met eigen ogen kunnen zien dat die blokken + schijf wel echt moesten. En dat die kabelboom er enstig aan toe was.De rest van de beurt… ik heb zelf (helaas :-)) erg goede ervaringen met mijn VOD (leidschendam). En slechte ervaringen met garages in de buurt. De schijven had ik zelf kunnen doen. Maar die draadboom is echt een kloteklus voor die gasten dalijk. Heb elektro gestudeerd dus weet best hoe en wat. Maar zit op een erg vervelende plek dus ik wens ze veel plezier en geduld :P
Daarnaast, deze beurt is nu bij de VOD. Hierna ga ik gewoon simpelere dingen laten uitvoeren ergens anders. Want hierna weet ik beter de conditie van de auto.Die camera, heb je die aangesloten op een CD70 systeem?
[rquote=1883115&tid=143846&author=Erwin1987]dan had je het zelf moeten doen, heb gewoon de eerste foto genomen op mijn account !Erwin
edit* volgens mij heb ik ook geen kleinere.[/rquote]
Haha, nouja je post in ieder geval mooie plaatjes :PKomop hé, er zit nog wel verschil tussen het voorbeeld van een plaatje, en het voorbeeld van een POSTER! Dit is een beetje topic vervuiling Erwin.
[rquote=1883061&tid=143846&author=GtsAlmere]Dat is ook weer zoiets, deze EGR klep kost het goedkoopst rond de 300 euro terwijl de 1.9 motor zijn EGRklep de helft hiervan kost.[/rquote]
De EGR klep van een 1.9 8v en 1.9 16v is al heel anders, laat staan die van de 2.2Je hebt gewoon een zware motor, daar horen grotere (duurdere) onderdelen bij. Daarnaast weegt misschien ook mee hoeveel 1.9’s er rondrijden in verhouding met 2.2’s
Welke motor ligt erin? En welke uitvoering is het?
Gezien het jaartal (2003) en de km stand (240K) zou ik zeggen ~ €7000,-
[rquote=1848115&tid=98948&author=rooiepeet][rquote=1847228&tid=98948&author=Lamborghini][rquote=1846951&tid=98948&author=tuinmeubel][rquote=1846640&tid=98948&author=dondevo]hallo allemaal zat een beetje te kijken op mp.
http://link.marktplaats.nl/399799148
[/rquote]Hmmm, hier krijg ik wel een warm gevoel bij… :P[/rquote]
Wie gaat daar nou weer 7500,- voor vragen? Dat is toch veel te veel? Ding is uit 2000 (11 jaar oud). Voor dezelfde prijs heb je een Vec C uit 2003/2004.[/rquote]moet je eens kijken wat je voor auto hebt, gezien welke opties en dan nog de km stand voor een 6pitter ipv 4
daarnaast nog natuurlijk de prestaties, en geen auto die je vaak ziet, eigenlijk is het gewoon een mooie prijs.
en hij is wel 11 jaar oud maar kwa model kan ie ook best mee komen.
kortom mooie prijs voor een mooie auto alleen de pest dat er weinig mensen zijn die het willen en ook daadwerkelijk kopen.
[/rquote]
De auto ziet er ook zeker strak uit. Denk alleen inderdaad dat de mensen die een dergelijk bedrag willen besteden niet dit snel zullen nemen.Ja hoor, zo zijn ze ook verkocht.
[rquote=1846951&tid=98948&author=tuinmeubel][rquote=1846640&tid=98948&author=dondevo]hallo allemaal zat een beetje te kijken op mp.
http://link.marktplaats.nl/399799148
[/rquote]Hmmm, hier krijg ik wel een warm gevoel bij… :P[/rquote]
Wie gaat daar nou weer 7500,- voor vragen? Dat is toch veel te veel? Ding is uit 2000 (11 jaar oud). Voor dezelfde prijs heb je een Vec C uit 2003/2004.Misschien wel handig als je even erbij vermeld van welk type Vectra.
[rquote=1841372&tid=140405&author=janneman vectra c]Ik heb hem nog een beetje.[/rquote]
Maargoed, dat zal minimaal zijn vergeleken met waar die origineel last van heeft. Toch?Mij stoort dat turbo-gat me best wel.
Lastig
Qua looks: De Vectra
De Signum vind ik niet mooi, al helemaal vergeleken met het GTS model. Die GTS is een pareltje :PQua motor: De Signum
De 1.8 motor icm een Vectra vind ikzelf net ff te weinig vanwege zijn gewicht. De 2.2 is een prima blok. Net ff wat meer power die je kan gebruiken wanneer gewenst.afterburner27: Misschien moeten we samen eens een bezoekje aan EDS brengen. Ik wil hem ook nog steeds eens oppeppen.
-
AuteurBerichten