Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 10:21 In reactie op: Astra H Cruise control niet meer aan na tankstationbezoek #17792324
Dat is geen probleem. Das logisch.
Een cruise control is een veiligheidssysteem en werkt alleen als hij zeker weet dat de veiligheidsvoorzieningen werken.
Dit zijn: Rem en koppelingsschakelaars en de toetsen.
Heeft hij van een van deze geen signaal ontvangen dan werkt de cruise niet.Rij maar eens weg zonder te koppelen. Zie je ook dat hij niet werkt.
En als ik me niet vergis staat dit ook gewoon in het boekje!!!!
Dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw kachelpaneeltje.
Is gewoon beetje roest icm misschien wat vuiligheid.
Astra F/G/H/J
Maar meestal zijn het de stabilisatorstokken.
Die zitten in de wielkasten en zijn vaak van kunststof.Het wil wel eens voorkomen dat de stekker achterop het kachelpaneel niet goed vergrendelt zit. Deze even goed aandrukken en dan weer proberen.
Op jouw laatste foto:
Geluid in: Van de kleine pinnetjes UITERST LINKS die 2 boven elkaar.
Mute: Rechts naast die dikke rode draad in die opening.
Z16XE bedoel je.
Die zit als je ervoor staat rechts tegen de cilinderkop aangebout.
MITS hij er een heeft. Want je hebt ze ook zonder EGR.Kan een roestrand op de remschijven zitten als je schijven hebt.
Of ze zitten een beetje vast. Dat ze gangbar gemaakt moeten worden.
Of de blokjes zijn bijna op.Er is trouwens niet heel veel ruimte achter hoor.
Ik vond trouwens de CAN stalkers voor de stuurwielbediening van Pioneer altijd ERG sloom werken. Was gewoon irritant. Ik weet niet of dat ondertussen al beter is?
Neej want ik rijd er niet mee. Me ouders wel. :P
Maar die rijden ook wat rustiger dan ik hoor. Maar dan nog.
Het nieuwe rijden doen ze gelukkig niet aan. Gewoon met verstand rijden.Als hij met vol gas wel starten wil, dan denk ik dat je temperatuurvoeler achterop het inlaatspruitstuk kapot is.
Dan denkt de computer dat de motor -49 graden is.
Die zou je even kunnen controleren.Verders lijkt hij in het begin op 3 cilinders te lopen, maar dat kan ook komen doordat hij veeels te rijk loopt.
En vervuilde bougies daardoor kan ook natuurlijk. Maar das allemaal gevolg van de sensor.Tussen de 1:15 en 1:17 met een 5drs G van 1998.
Foutcode op het gloeisysteem is dat geloof ik.
Controleer eerst de gloeistiften maar en dan voornamelijk cilinder 1. Die gaan het snelst kapot.Een luchtmassameter (MAF-sensor -> Manifold Air Flow) is een dure maar meest ideale manier om lucht te meten. Deze meet dus exact hoeveel lucht er aangezogen wordt.
Jij hebt een MAP sensor (Manifold Air Pressure).
Die meet dus druk.
Combinatie van druk, temperatuur en gaspedaalstand geeft met een berekening ook een hoeveelheid lucht weer.
Is een goedkopere manier.
Maar een compleet ander systeem dus.
Een MAF sensor zit dus in de inlaatslang ergens, een MAP sensor kan overal zitten desnoods met een slangetje ergens op het inlaatspruitstuk.Het LCD is beschadigd. Dus dat denk ik niet.
Post eens een foto van het type scherm.
En wat als je de stroom er erven afgooit.
Even de accupool los voor paar minuutjes.Astra F, Astra G?
CAR400? CD500? of die philips DC serie?
Maar slecht op gas reageren. Hij is compleet een beetje traag…….
Kan ook mechanisch zijn doordat de kleptiming verlopen is.
Komt wel voor bij deze motoren icm slechte olie (lees hoog vochtgehalte of te lang doorrijden).CD70 heeft geen geschakelde plus. Is een Fakra stekker.
Een CD70 heeft een Telefoon ingang. Dus ik zou heel die stekkerrommel afknippen van de Parrot en die niet gebruiken.
Gewoon allemaal mooi solderen. Plus, min (achter radio) en contact (alarmlichtschakelaar of bij sigaretteaansteker als de auto een rokerspakket heeft). Mute en audio in ook achter de radio (Ph+ en Ph- op de fakra stekker) en de mute zit op de lege positie tussen de massa en de plus in.De dealer heeft vaak wel die AMP crimpstekkers die je in de stekkers moet bijplaatsen als de auto niet is voorbereid.
Noop. Die motor heeft geen luchtmassameter.
Al paar keer mogen spelen met een Infinity systeempje in Astra J en Insignia.
Klinken prima. En idd. Tis geen boom-auto. Maar gewoon Klinkt goed. Krachtig. Zuiver.Dit kan,
Is niet moeilijk als je behoorlijk electro-ervaring hebt,
Heb je dat niet, ja dan is het moeilijk omdat de UEC uit elkaar moet voor het bijplaatsen van contactjes.Kosten ligt eraan, Nieuw/gebruikt/origineel/imitatie.
Millieu.
Minder afval.2 januari 2011 om 16:34 In reactie op: Opel Astra (F) Stationwagon c1.4n 1998 Interieurfilter #17786463Gewoon een nieuw filter erin. Ding zit er niet voor niets.
En achter het dashboardkastje zul je hem niet vinden neej……2 januari 2011 om 16:33 In reactie op: problemen dash verlichting astra g. met spoed antwoord gezoc #17786674Komt er geen spanning te staan op de antenna remote van de radio? Dat die fout aangesloten zit waardoor het display denkt dat de ORIGINELE!! radio aanstaat?
-
AuteurBerichten