Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Motor stationair warm laten draaien.
Tijdens het warmdraaien af en toe de dop even los draaien om de lucht te laten ontsnappen.
Kachel mag niet op de koudste stand staan (evt kachelkraan moet open staan namelijk). Aanjager mag gewoon uit zijn.
Zodra de motor op temperatuur is en de koelvin is aangeslagen rij je een rondje zodat het water even goed rond wordt gepompt en in beweging is. Daarna weer dop eraf en bijvullen tot max.Dit geld voor de meeste Opels. Pas op voor de moderne Opels!
Astra J/Insignia enz. Die hebben vaak andere manieren met ontluchtingsnippels.Een sleepring zit er al jaren niet meer op.
Werkt alleen dat enen wieltje niet dan zijn er 3 mogelijkheden:
-Is het een stuurwiel met een printplaat erin dan kan het zijn dat de gesoldeerde pootjes te lang zijn en sluiting maken. Die zullen afgeslepen moeten worden.
-Als het een stuurwiel is met kabeltjes dan willen die stekkers nog wel eens slecht worden.
-Het draaiwieltje is zelf kapot.
Heb je problemen met zowel een draaiwieltje als de claxon die niet werkt met het licht aan dan is er dus wat met de CIM:
Laten modificeren door de dealer!trouwens een opmerking wat ik vaker hoor:
Bluetooth heeft niets te maken met wat voor radio erin zit.
CD70/DVD90. Bleutooth is hier los van!!! Zit NIET ingebouwd in de radio.Corsa-B heeft er ook last van idd.
Maar kom op.
Laten we het om echte problemen hebben hier.
Dit is gewoon tijdverspilling aan een natuurverschijnsel.
(temperattuurverschillen binnen en buiten).Een kapotte lamp dus.
Nieuwe lamp erin. Dan ist weer klaar.Als je het niet vertrouwd, nieuwe erop.
Zo duur zijn ze niet.Nokkenas kost een hoop (meer dan €500)
Maar als het kapot is zal het toch vervangen moeten worden.
Dus ipv hier te posten zou je ook het na kunnen laten kijken. Dna weet je wat het is.
Over een forum kunnen we geen geluiden beoordelen.
Dus kan echt van alles van zijn…..
En nu loop je prijzen te vragen van (dure) reparaties die misschien helemaal niet aan de orde zijn.Dus eerst de diagnose (laten ) stellen, Dan vragen wat normale prijzen zijn voor een reparatie.
Neej ontwerp fout is het als het halverwege het raam nog zo is.
Kijk we moeten niet vergeten,
Het is een Astra. Het is geen Rolls.Staat allemaal beschreven in het boekje van de radio.
Volumeweergave zit er niet op.Op die plekken reikt de lucht van de aanjager niet.
Zo raar is dat toch niet?Ook een keer meegemaakt. Lang geleden alweer.
Wat er moet gebeuren is de schakelklok boven op de bak eraf halen (gepriegel) en dat schoonamken en goed smeren.
Dan schakelt ie weer als nieuw.Komt vaker voor.
Meestal is het niet zo erg dat het naar binnen lekt.
Wel blijft het soms op dat rubber liggen.Het lekt door het onderste schroefgat van de speaker.
Astra J heeft ook een andere unit.
Is niet te vergelijken.2006 zou kunnen als je NAVI hebt en het de juiste unit is.
Alle andere radio’s op de CDC40 na. NOOP.Het komt ook voor dat je een ingesleten nokkenas hebt.
Zeker bij korte ritten auto’s.
Dan is de smering in de kop onvoldoende door teveel vocht in de olie.Er zal dus een nieuwe nokkenas inmoeten.
Laat dat even controleren.Wat voor een motor?
Astra H is met 2 verschilledne 1.8-en geleverd.
Met en zonder variabele nokkenastiming.Dan heb je dus een achteraf dakje.
Achterafdakjes van Webasto zijn wel goed. verders was er helaas een hoop zooi op de markt.Klopt. En of het een siemens VDO is of een Continental radio.
De Conti’s hebben altijd AUX volgens mij.Als je de parkeerrem 2X activeerd gaat hij in de superstrak stand ;)
Dus stoppen. Voet op rem. parkeerrem activeren. Direct daarna NOG een keer activeren. Dan hoor je de rem ook nog een tandje bijzetten.
Het wil gewoon. Het is wel tricky.
Soms even proberen heel snel contact aan en uit te doen als ie hem niet pakt. Vaak begint ie dan past te knipperen.Corsa D kan ook gewoon via het knoppie hoor.
Is echt geen OBD tool voor nodig.
Moet wel de rem inhouden dan en display moet uit zijn (dus portier dicht).Hier een filmpje van mijn oude Astra.
Daar zit een origineel dak in:http://www.youtube.com/watch?v=6vT8FD9HDGk
Die heb je uiteraard ook handbediend maar zijn verders hetzelfde.
EN van buiten zie je dat het dak volkomen verzonken ligt in het dak van de auto. Er steekt dus niets boven uit.Prima. Zoals alle Duitse merken heeft Opel ook gewoon goed spul.
Nu snap ik er geen zak meer van.
ten eerste schrijf je Zafira fout. Jij zegt het met een S.
Ik dacht. laat maar. Hij heeft een Sintra op zijn plaatje staan dus het zal wel…
En nu heb je het weer over een Sintra….of Zintra???
Lekker duidelijk dus.
Dus wat voor een auto hebben we het hier nou over?
Bouwjaar. Motortype enz….Kun je ook een opname maken van het geluid? Hoe het klinkt?
-
AuteurBerichten