Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
an zou ik een sbeginnen met een easytronic onderhoudsbeurtje.
bestaan de uit:
– Verse olie voor de koppeling,
– Nieuwe software in zowel motor als MTA stuurapparaat,
– Schakelpunten opnieuw inleren,
– Aangrijpingspunt koppeling opnieuw inleren.Ik denk dat je problemen daarmee opgelost zijn.
Radio eruit, Kachelbediening eruit. Dan zitten er onder de kachelbediening 2 torx schroeven. Die eruit. Dan een stevige ruk en je hebt het complete paneel eruit.
Die blinde schakelaar kun je niet zomaar een draad doorheen trekken. Er zit een schakelaarpaneel achter met een printplaat.
Dus zul je dan een hoekje uit moeten slijpen ofzo om er toch langs te kunnen.En ik ben anti-verloopstekkers. :D
Dat is zooi.
Maar das je eigen keuze.Kan van alles zijn.
Vacuumsysteem,
kapotte EPPC klepjes,
Lekke turboslangen,
versleten turbo….Ik dacht niet dat er verschil in zat. Is mij nooit opgevallen tenminste.
controleer ook de recirculatieklep.
Soms draaien deze asjes dol waardoor de klep nooit goed sluit en hij vochtige lucht gaat rondpompen.Dashboardkastje eruit halen, en kijk naar de kachelmotor.
Daarbovenop zit een met foam beklede klep en een rooster.
Activeer nu een paar keer de recirculatieklep en je zult zien dat hij opent en sluit. Doet hij dit niet en beweegt hij onregelmatig dan is de as dol. Dan zal er een nieuwe in moeten of je parkert hem vast in de de dichtstand en je neemt de stekker van het motortje los.Een airbagstuurnaaf heeft een andere diameter geloof ik.
Jij hebt een stuurkolom van een astra met airbag dus die moet je dan hebben lijkt mij.Om door te verbinden heb je trouwens een weerstand nodig van 2,5 a 3 ohm.
Kwa naaf geen idee.
Maar hou er rekening mee dat er plannen liggen om een niet werkende airbag/gordelspansysteem tot een afkeurpunt te maken.
Op dit moment is het een reparatieadvies, maar de plannen liggen er!
Ook kan de verzekering moeilijk doen bij letselschade!
Geen foutcodes betekent niet dat het systeem automatisch goed functioneert.
Er zal diagnose gesteld moeten worden.
Dus niet alleen uitlezen, maar datalijsten erbij.Als je zelf die kennis niet hebt. Dan zul je hem toch echt weg moeten brengen.
P0400 -> Storing op de EGR klep
P0704 -> Storing in koppelingsschakelaar.De eerste zal waarschijnlijk een vastgelopen EGR klep zijn (leuk klusje…..suc6!)
De tweede kan zijn dat de afstelling van de schakelaar onder het pedaal is verlopen doordat je met je schoen het pedaal een keer omhoog gedrukt hebt.
Koppeling intrappen, dan aan de schakelaar trekken. Hij zal een ratelend geluid maken tot hij helemaal uitgetrokken is. Dan rustig de koppeling op laten komen. Dan is hij weer opnieuw afgesteld.Iets anders dan uit laten lezen kan ik hier niet op zeggen……
Zin dezelfde beugels als van oude Philips radio’s.
Maar 4 grote spijkers erin kan idd ook. En dan de radio van achteren eruit drukken.
Denk erom dat als je deze lampjes vervangt met het licht aan, en je nieuwe lampjes erin steekt deze niet zullen werken!!!
Ze werken pas als je het licht een keer uit hebt gehad en het contact een keer eraf hebt gehad.Verders zekeringen….ik gok achterin in de REC.
Die zekeringkast linksachter in de kofferbak.
Maar het kan ook zijn dat ze niet gezekerd zijn en gewoon een elektronische stroombegrenzing hebben.1) is al beantwoord,
2) Geeeen idee!!! waarschijnlijk levert de adapter geen voedingsspanning voor de ledjes.
3) Ja dat kan op meerdere plekken.Plus en geschakelde kun je rechtstreeks van het contactslot aftappen. ook achterop de zekeringkast barst het van de constante en geschakelde spanningen. Massa is er ook zat te vinden. Alles wat metaal is……
Ah Opcom, Das makkelijk!
Ik ben bezig met een stukje hardware dat ik thuis alle functies van de OPCOM kan testen en laten zien. Maar die is nog niet klaar dus geen screenshots nog!
Ik weet wel hoe het zit bij de TECH2.
En qua menuopbouw is die niet heel anders.Je moet naar de CIM.
Dan gegevensweergave (gegevensblock heet dat in opcom geloof ik).
In een van die menu’s staat iets over de transpondersleutelstatus.
Daar staat dan de ingevoerde sleutel (bv sleutel 1 of 2),
De batterijstatus van de sleutel (bv ok, of zwak),
en er staat iets van geactiveerde toets (open of dicht). Dat verandert als je op een knop drukt op de afstandsbediening.Zo moet je een aardig eind kunnen komen!
Eerst elektrisch uitsluiten.
– Bougies!
– Bobine werd al genoemd door Wim.
– Dan aansturing van de bobine controleren.Aansturing ok? -> Mechanisch probleem in de motor.
Aansturing niet ok? -> Motorstuurapparaat defect.Klopt!
Kijk er zijn een aantal problemen bekend met allemaal dezelfde uitwerking (niet werkende schakelaars en/of claxon).
Sowieso de CIM laten herwerken dan moet je ook in de toekomst problemenvrij zijn!
Dat is dus niet de klapsleutel neem ik aan?
En visueel niets te zien eraan? Beschadigingen? slijtagesporen?
Ik vermoed dat er toch iets niet goed is op de print of met de schakelaars.Ik zou hem uit laten lezen op werking van de toetsen met TECH2 of de Opcom.
Neej jij bent een lekkertje.
Dat is precies wat ik zeg!
Ander stuurwiel, dus je hebt nu andere knopjes, andere printplaat of andere kabeltjes! Die zitten in je stuurwiel namelijk. CIM is hetzelfde en de lintkabel zit in de CIM!
;)Ik heb een mooi blokje hout wat ik tussen het subframe en het carter druk. :wors
Ligt aan het merk zoals al meerdere keren gezegd.
Dus welk merk DVD90 radio heb je?Andere optie is om het te laten programmeren.
Als je hem dan op AUX zet dan hor je TIK TIK TIK dan werkt het niet. Hoor je niets dan werkt het wel.Denk erom dat als je hem zelf reset eventuele garantieclaims afgewezen kunnen worden bij motorschade!!!!!
Vooral bij diesels ivm olieverdunning door het roetfilter.Middelste knop er af trekken!
Even een tang met een doekje ertussen. En dan rechtstandig eruit trekken. Zit 1 lampje.Brandstofpomprelais zit volgens mij in dat bakje onder de motorkap boven de ABS unit. Paarse relais. Maar weet ik zo niet zeker.
[rquote=1848042&tid=140571&author=Famempeters]He laag vlieger eerst zelf is goed lezen he ..valt me tegen woordig op dat er erg gouw raar gereageerd word .
Ed heeft het over een Sintra en het woord Zafira niet gebruikt dus met jou termen te gebruiken was Ed erg duidelijk en denk ik jij een beetje in de war .
[/rquote]
En jij hebt nog nooit van EDIT gehoord?
Er stond echt Safira eerst!!!
Dus eerst iets uitzoeken alvorens je conclusies trekt.Nokkenassen schieten weg zonder borggereedschap.
Denk daarom.En wat een heleboel mensen fout doen:
Distributieriemspanner moet TEGEN de klok in gespannen worden!!! -
AuteurBerichten