Laagvlieger

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 526 tot 549 (van in totaal 549)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498531

    Zo zie je maar weer dat het gewoon per garage verschilt.
    En voor zowel universeel als dealer…Groot = fout

    Universeel zo en zo goedkoper is ook niet waar.
    Op langere termijn gezien kan het zelfs stukken duurder zijn.
    Een onderhoudsbeurt bv omvat veel meer dan alleen het motorbeurtje en de bandenspanning.
    Er zit ook nog een carrosserie aan een auto….
    Daarbij veel beurten die uitgevoerd zijn door een universeel wordt de volgende beurt op 1 jaar/15.000 km gezet.
    Terwijl de interval van die auto bv 2 jaar/50.000 km is…..
    Wie draait wie dan een poot uit? Dat zijn bijna 3 beurten meer!

    Waar ik ook nog even op wil inhaken is dat veel mensen DENKEN dat Fram en MANN filters enzo goedkoper zijn omdat het imitatie is.
    Dat is dus in veel gevallen niet waar!
    Zo’n 650401 oliefilter bv.
    origineel GM rond de €4.
    Bij Fram kosten ze dik €7 als ik het me goed herinner.

    En daar gaat het vaak mis.
    Denken dat het duurder is omdat het origineel is.

    In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498517

    Dan is de universeel dus ook de universeel.
    Als het zo simpel is. En er zijn meer kleinere dan grotere.
    Das kwestie van zoeken omdat de kleinere niet overal adverteren en doen.

    Ok, Jouw garage…..Dus ook iemand opgeleid door Opel….
    Dus als die man ineens reparateurschap van Opel zou beginnen is het ook een geldwolf? Omdat er dan Opel op de gevel zou staan.
    Ok. Uitleesapparaat van 5 a 6K. Vergeet niet dat je met een Niet opel tester niet alle gegevens kan vrijgeven. Dus voor bepaalde zaken/diagnoses zal hij toch naar de dealer moeten.

    en over de pomp. Jouwe doet het goed, maar dat scheelt dat je er een ex-opel monteur aan werkt.
    Universeeltjes vervangen ze niet/niet goed met vervroegde uitval tot gevolg.

    Kom op allemaal. Niet zo kortzichtig.

    In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498515

    En zal ik eens gaan opnoemen wat ik ben tegengekomen aan gepruts van de universeeltjes?

    Het is ERG jammer dat er een hoop dealers zijn (en dan vooral de groten in de grote plaatsen) die er idd een zooitje van maken.
    Zoek een kleine dealer in een kleiner plaatsje.
    Mooie showroom hebben wijk niet….mooie werkplaats ook niet.
    Je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren want dat doe ik ook niet met de universeeltjes. En wij hebben MENIG klant overgehouden die het zelf ook zeggen dat we kwa prijs gelijk liggen aan de universeel.
    MAAR!!! dan krijg je ook een uitgeklede beurt NET zoals de universeel doet!
    betaal je iets meer dan krijg je de volledige onderhoudsbeurt zoals bedoelt door Opel. Mits het een beetje goede dealer is natuurlijk.

    maar zo werkt het bij de universeeltjes ook. Je hebt goeden en slechten. bedenk ook dat als je met een storing bij de universeel komt hun hem gewoon naar de dealer brengen!


    @famempeters
    en speaker….
    In welke Branche zijn jullie werkzaam dat jullie het zo goed weten?

    En denk even na over X20DT(L)(H) pompen……
    Bij wie die voornamelijk stuk gaan om maar even een voorbeeld te noemen.

    In reactie op: Alles slaat op hol #17498886

    Slechte verbinding van de stekker van motorruimte op de kunstof kabelgoot boven de ABS unit langs de paravaanplaat.
    Dat is een stekke ren deze willen nog wel eens slecht contact maken.

    In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498510

    Klopt dat is een 30.000 km beurt.
    Die zijn niet duur.

    In reactie op: MID reparatie #17498302

    AC tronics doet dat geloof ik.

    http://www.actronics.nl/

    In reactie op: Opel Astra H 1.7 CDTI #17498304

    Een turbo kan altijd zachtjes fluiten. Dat is normaal.
    Overstemt ie van alles dan is het niet goed.
    Maar dat kan ik moeilijk vanuit de stoel hier bepalen.
    Als ie echt hard fluit, dan issie kapot en is de enige oplossing een nieuwe.

    In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498508

    Is niet waar!

    Wij zijn concurrerend kwa pijzen!!
    Zoek gewoon de juiste dealers.

    Het verschil wat je bedoelt zit hem in het soort beurt.
    Niet bij elke grote beurt hoeven de bougies vervangen te worden, of het luchtfilter, of het brandstoffilter.
    Opel heeft daar een schema voor en daarvoor verschillen de prijzen van beurt op beurt. Dat verschil zie je bijv. tussen de 30.000 km en de 60.000 km beurt. 90.000 km beurt is weer gelijk aan de 30.000 alleen zit er in sommige gevallen een distributieriem bij:)

    Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.
    Dat je lucht verliest ergens.
    Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.
    En dat is een reden voor de noodloop.

    Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.

    In reactie op: Foto's Klazienaveen 2009 #17479367





















    In reactie op: Ontsteking #17477618

    Dat ontstekingsmoduul. Zit de eindtrap wel geintregeerd???
    Verders lijkt het schema wel te kloppen.

    In reactie op: accu bak en apk #17466862

    Accu moet ook IN de box goed vast zitten.

    In reactie op: omkeur vraag #17465773

    Brief krijg je echt niet van GM.
    Ik heb ook geen comformiteitsverklaring hoeven te laten zien.
    Ik moest zelf gewoon ff vermogen bij welk toerental enzo opschrijven op een vaag kopietje van de RDW bij de keuring zelf.
    No problem.

    In reactie op: Geluiden van het onderstel Zafira #17451814

    Zijn je stabilisatorstangSTOKKEN!!
    Zijn die stokken met 2 kogels die tussen de stabilisatorstang zit en de veerpoot.
    Ook willen stuur of fuseekogels nog wel eens speling hebben en die kun je ook horen.
    Stabilisatorstangrubbers lijkt me sterk want die kunnen niet bonken.
    Die kunnen alleen vooral bij koud weer kraken op drempels maar bij gewoon rijden op klinkerweg hoor je ze niet.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460077

    Ik heb een beetje moeite met de term draagpunt…..
    Hoe kan iets dragen, als er geen lager in zit en er toerentalverschil mogelijk is tussen die 2 onderdelen.
    Ik wil niet zeuren ofzo, maar tis gewoon ff technisch onderbouwen.
    Zoiets gaat vreten als een gek zodra je de koppeling intrapt.
    Eigenlijk moet je zo’n snake cam hebben…of een dwarsdoorgeslepen bak :wors

    En wat de V6 specialist betreft, dan ben ik dat ook :D
    Ze schuiven alle 6-cilinders al mijn kant op als er troubles zijn.
    Maar maakt verders niet uit.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460075

    Prise-as kan nooit dragen in de krukas/vliegwiel zonder lager omdat bij koppeling in de prise-as stil staat.
    Probleem zal hem eerder zitten in kwaliteitsverschil tussen F28 en F25. Denk dat je er nu teveel mee bezig bent en het probleem te moeilijk maakt zeg maar.

    Wat ik trouwens een aparte benaming vind is een “V6-specialist” bij de Opel?
    Die opleiding ken ik niet bij opel.
    Platinum level is het hoogst en daar zit geen aparte V6 certificering bij.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460051

    ooww zat hem in de bak!
    Dacht dat je bedoelde door het vliegwiel/koppeling enzo.

    Kan best hoor. F28 zijn nou niet de meest geweldige bakken.
    Erg jammer voor zo’n grote naam als Getrag dat ze zulke slechte kwaliteit bouwen. En het is niet alleen Opel die kampt met Getrag problemen. Er zijn meer merken.

    Ze hebben als je geld teveel hebt hele leuke conversiesetjes bij Gema voor 6 bak enzo te maken. Maar staan geen prijzen bij maar zal wel enkele duizenden euro’s zijn :o

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460049

    Jah ik snap ook wel dat je het op een gegeven moment zat bent.
    Maar als ik het me goed herinner was jij vrij kort na mij met de V6 inbouw. Dus ook al erg vroeg in het beginstadium waar er nog heel veel uitgezocht en geprobeerd moest worden.
    Zo kwam ik er ook achter dat een verlengd druklager en C20XE Kadett vliegwiel niet werkte. Dat klapperde stationair. En koppeling afstellen was k*t omdat ie helemaal aan het eind stond.

    Dat is toen verbeterd met een Mtech vliegwiel, een C25XE koppeling en een dunnere adapterplaat.
    Verders maak ik alleen gebruik van originele GM delen. Alles bij opel weg.

    En nog ff qua vliegwiel. Ik weet niet hoe lang jij je vliegwiel al hebt, maar ik heb hem nog niet zo lang. En kan dus echt best zijn dat je 2 uit dezelfde serie hebt getroffen. Ik neem aan dat een vliegwiel niet iets is dat met honderden per week verkocht wordt :P

    En hoe reageert Mtech? Krijg je probleemloos een nieuwe dan? Of hoe gaat dat?

    Ow ja niet in de 1 willen….
    Heb ik een beetje met de achteruitversnelling.
    Zeker nu met de kou. Dat ligt niet aan de koppeling, ook niet aan de bak. Maar dat ligt aan speling in de kogelkop onder de pook. Onder die hoes zeg maar. Ik heb er om te proberen een nieuwe ingehad van Christiaan, daarmee schakelt ie als nieuw.
    Ik had me eigen toen tijdelijk “gereviseerd” kuch kuch…. daar ging het een paar maandjes goed mee. Alleen wordt weer minder nu. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe pook met kogel.
    Misschien is dat bij jou ook de oorzaak wel?
    F28 luistert gewoon erg nauw met afstelling in het mechaniek.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460047

    Ik heb hetzelfde Mtech vliegwiel en geen problemen.
    Misschien dat chris net een foute trof of een uit een andere productieserie ofzo.

    Maar het gaat me veel te ver om gelijk hier te vermelden dat een F28 achter een V6 vragen om problemen is.
    Tuurlijk er kan altijd iets misgaan, maar dat hoort erbij.
    Nogmaals. Mijne is probleemloos.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460040

    Kweet ook niet.
    Mijne is niet bij Niels gebouwd.
    Ik was ook de eerste op kenteken in NL met een 3.0.

    Nix geen klapperende geluiden.
    Wel had ik problemen bij de eerste setup.
    Dat was C20XE vlak vliegwiel en turbo koppeling.
    Die maakte lawaai, klapperen enzo.
    Maar zoals het nu zit. Probleemloos.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460037

    F28 achter een V6 gaat probleemloos.

    Priseas zit niet gelagert in het vliegwiel, slingeren doet ie ook niet.

    Ik rij er al vele km’s probleemloos mee. Ik zie het probleem niet zo.
    Origineel steunen, F28 met adapterplaat en een Mtech V6 vliegwiel.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129767

    hey dan ben jij Bartje zeker ofnie?

    ;)

    Bevalt de Vectra? kweenie bij welke vestiging van ons je hem weg hebt?

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129759

    Mijn wagen na jaren ook maar weer keer hier neerzetten king:

    Mijn GSi C20XE.




























    ;)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129360

    Mijn astra ook ff update, is lang gelden dat hier foto's stonden van mij:




24 berichten aan het bekijken - 526 tot 549 (van in totaal 549)