Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Denk ik wel!
Op com heb ik weinig ervaring mee.
Ik werk dagelijks met de TECH.
Vergeet niet dat Opel bepaalde gegevens niet vrijgeeft voor universele apparatuur. Die zijn dus alleen te zien met een TECH 2 en TIS licentie.Wat er moet gebeuren is gewoon alle sensorwarden van de achterklpe module bekijken. En op zoek naar afwijkingen.
Zonder dat te (kunnen) bekijken is het lang zoeken.Trouwens. Heb je al eens geprobeerd de accupool er even af te halen?
Dat helpt ook wel eens bij vage storingen :DRechts in de koffer zit de motor met katrol.
Daar wikkelt de staalkabel omheen.
Het lijkt mij dat hij in de obstakelbeveiliging schiet.
Maar of dat zo is kun je alleen zien op de tech 2.Volgens mij vormt de NCDR1100 een set amen met het display.
Die 2 horen dus bij elkaar. Jouw display kun je niet zomaar vrijgegeven zonder jouw oude radio.
Ik dnek wel dat het kan als jij een geresette radio krijgt van dat demontagebedrijf.
Zoniet zou je even moeten zorgen dat je het chassisnummer of security code/radio code weet van de sloper waar hij uitkomt.
Misschien dat de dealer er dan iets mee kan.Weet je wat ik denk.
Je distributieketting is 1 of 2 tanden versprongen door een vastzittende spanner.
Controleer de timing. Klopt deze niet.
Dan nieuwe distributiekettingset erop en nieuwe spanner monteren!Het is gewoon een electrische katrol met staalkabel.
De rechter gasveer is een dummy. Is gewoon een holle pijp en de linker is een extra sterke gasveer.Vervolgt hij het sluitpoces als je de sluitknop weer indrukt?
Zoja kan het best zijn dat de microswitch in de achterklep vol water staat.Als de verstuiverringen lek zijn is dit ook te herkennen aan een zwarte kleur van de diesel in de retourslangetjes en het brandstoffilter.
Mooi bezig man!
Dan zal ik me binnenkort weer ff op de bedradingsbende storten :P
Onder bij de pedalen. Moet je ff met je hoofd bij de pedalen, en dan om het hoekje van de onderste dashboardrand. Daar zittie.
1.6 of 1.8 zeker?
Dan heb je denk ik lekke voorpijp, spruitstuk, spruitstukpakking of flexibel deel in de voorpijp.
Maar geluiden is moeilijk te zeggen op afstand. Dus ik kan er ook finaal naast zitten.
En als je garantie hebt hoef jij je er helemaal niet druk om te maken. Dan zet je hem neer van “los het op” .
5W30 full synth.
Type motor staat ook gewoon op je kentekenbewijs.
Daar staat bij handelsbenaming:Zafira-A; xxxxx
En op de Xjes staat je motorcode.
Bv Z16XE, Z18XE, Z22SE, Z20LET, Y20DTH, Y20DTRRelais en zekering plaatsen misschien in de multitimer?
Of heb je dat al gedaan?Vacuumslangetje op de brandstofdrukregelaar niet ingescheurd/lek?
Een Astra h zonder af fabriek Xenon geeft geen 12 volt op de lampen. maar een duty-cycle.
De stroom wordt heel snel aan en uitgezet.
Dat geeft het rare gedrag.Omprogrammeren! Of zoals al paar keer vermeld hier.
Andere balasten monteren.Ligt eraan of je het licht aanhebt of niet.
Alleen dan doen ze het, en maar 2X achter elkaar ofzo.Neej Ketting heft niets aan te gebeuren. Waterpomp wordt gewoon door de multiriem aangedreven.
Dan krijg je hetzelfde verhaal als met mijn GSi Ronald.
Ja das op de middenconsole ronald!
Voorbeelden heb ik niets aan.
Ik weet er ook zat van beunhazen, universeeltjes en handige knooiers. Alleen ik meldt het hier niet want dat heeft gee nzin. Niet elke beunhaas is een prutser. Niet elke universeel is slecht….
Dat is het ENIGE waar het mij om gaat.
SCHEER ZE NIET OVER 1 KAM!!!!!
Alle buitenlanders zijn toch ook niet slecht???
Dat is het probleem.Ik ken een hoop Opel dealers in DEZE regio en deze werken netjes en volgens afspraak.
Ik heb zelfs gewerkt bij een grotere……..in een andere Regio.
Hier zou IK mijn auto ook niet brengen….En idd. We zien wel wie er stranden in de vakantie.
In elk geval geen auto’s van ons.Suc6
Tuurlijk is een hoop geld.
Maar dat weet je als je auto rijd he!!!
En zeker Airco’s kosten een hoop geld.
Het blijft techniek. Je kunt er niet doorheen kijken.
En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?
Jij hebt een kapotte Airco….de dealer niet!Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.
Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt…….
En ik vind prima. Afgelopen nu.
Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.
Ik weet wel beter.
Ik hoop maar voor jou dat je de dealer nooit nodig hebt.
Echte storingen kan de universeel niets mee.Good luck!
Geef nou even eerlijk antwoord over dat airco verhaal.
Of de dealer dat ECHT zo gezegd heeft zoals jij beweerd.ja. Complete set. Dus riem, spanrol en looprollen.
Waterpomp doe ik niet standaard mee.
Die beoordeel ik op het moment dat de riem er af is.
Dan kun je een goede inschatting maken hoe de staat van de pomp is. (Speling/lekkage/lawaaige afdichtingring)Wat kost distri……uit mijn hoofd net iets meer dan €200.
Wil je pompje erbij dan komt er iets van 8 tientjes bij.
En volgens mij zit ik dan nog vrij hoog kwa prijs. Prijzen is niet min afdeling. :PWaar het mij om gaat…….
Wees asjeblieft niet zo negatief. Ze zijn niet allemaal slecht.
En das erg jammer voor de dealers die WEL hun best doen.
En met zo’n negatief beeld wordt het ook nooit positief, omdat je er al heen gaat met een negatief gevoel.
@Speaker:
Dat Aircovoorbeeld is niets raar aan hoor. Alleen dat laatste deel dan wel. Als de dealer dat op die manier uitgelegt heeft dan is dat niet netjes.Kijk…Je airco werkt niet.
Je wil hem laten hem repareren.
Dealer of garage kijkt erna. Constateert een lekke condensor bv, en zegt kost €350.
Ze zetten er een nieuwe condensor in.
Blijkt er nog een lek te zitten of bv compressor kapot, ik zeg maar wat.
Dus bijkomende kosten!
Daar kan de dealer/garage niets aan doen!
Ok wordt gerepareerd.
Na 3 weken doet ie het weer niet!
Ok, terug naar de dealer/garage….
Dan gaan hun kijken wat er aan scheelt. Is het een van de onderdelen die vervangen zijn of is het iets dat hun gesloopt hebben, dan is dat gewoon volledige garantie.
Dat is je recht.
Is het iets anders…..bv in de tussentijd is er een steen door de condensor gekomen. Dan is het voor jouw rekening.
Dat is de normale gang van zaken bij dealers/Bovag garages.
En wel zo eerlijk lijkt mij.12 juli 2009 om 15:43 In reactie op: Vaag Probleem auto blijft lopen zonder sleutel. (opgelost) #17499735Ik denk dat er een verkeerde lamp inzit!
Daardoor krijgt ie via de lamp stroom op je contact.Je geeft zelf al aan dat het direct kwam na het vervangen van een lamp.
-
AuteurBerichten