Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat heeft je vriendin niet goed begrepen.
Ik denk:
250 zonder pomp. 350 met.
Het is ook nog geen uur werk.
Het is niet alleen de kabelboom.
Het is ook de computer. Die is intern niet bedraad.
Pas vanaf de Z12XEP motoren zijn de ECU’s wel bedraad.* Thermostaat…. is een soort slijtagedeel,
* Bobinebrug…… is pech. een enkeling heeft hier last van.
* Aircopomp…….. Pech. Misschien te lang droog gestaan door vorige eigenaar. Kan gebeuren.
* Storing dashboard. Vage klacht. Kan ik niets over zeggen zonder verdere info. CIM problemen zijn ondertussen wel redelijk opgelost.
* Koppeling……..Slijtagedeel. Afhankelijk van het gebruik.Heb zelf ook een GTC met Z16XEP. Het is een superfijne en degelijke auto. Het overstappen naar een ander merk zoals bv VW schiet je echt niets mee op.
Waarom? Denk je dat Opel zelf b.v. een aircopomp maakt? Nee dat doet een toeleverancier. En aan wie levert die toeleverancier ook? Aan VW en alle andere europese merken.
Daar kun je dus precies hetzelfde probleem krijgen!Ik denk eerder dat die pinnen van de ECU niet intern bedraad zijn.
Kun je vergeten dus.Dat wordt dus een Gold cruise met electronisch gas interface installeren.
Origineel of aftermarket?
Hij lekt ook geen diesel naar buiten toe.
Het probleem is dat hij wel lucht kan aanzuigen via de poreus geraakte retourslangen en dat daardoor lucht in het systeem komt. Maar bij een 2003 Zafira zijn dit al het verbeterde type slang. Maar even goed controleren kan geen kwaad.
Trek ook eens zo’n retourslang los en kijk naar de kleur van de diesel. Is de diesel zwartig van kleur dan zijn de rubber ringen van de traversen over de verstuivers lek. En dan zit daar je probleem dus.Meerprijs is er niet eigenlijk naast de duurdere koplampen.
Met AFL heb je een stuurapparaat links voorin zitten. Bij Alleen Xenon zit ie daar ook maar is die alleen voor de automatische hoogteregeling (AHL). Denk niet dat er heel veel prijsverschil zit tussen die stuurapparaten (AHL/AFL)Grotendeels gebruikte delen.
Maar reken op honderdje of 7 a 8.
Grootste kostenpost is de set lampen. Zeker als die ook nog zonder computers, lampen en ballasten geleverd worden.
Mijne waren gelukkig helemaal compleet.
Hoeveelheid werk viel me mee.
Hoefde alleen maar 3 draden te trekken naar de achteras sensor.
En een verloopkabeltje maken voor de AFL computer omdat die stekkers niet los leverbaar zijn.Leuk topic.
Heb vorige week AFL ingebouwd in me GTC.
Echt wat een lichtverbetering tov de halogeen units.
Alleen had ik pech dat een AFL computer onder een van de koplampen kapot was. Dus die kon ik nieuw bestellen.Het setje AFL koplampen:


Kickpanel demonteren. Hier komt de AFL-computer achter (vieze mat, ik weet het)

Stekker verloop maken op de AFL computer:


Het monteren van de AFL unit op de originele plaats:

Achterassensor geplaatst:

Koplampen ingeplugd…..Stuurapparaat geprogrammeerd. Stelmotoren gereset…..
Toen een knipperend AFL lampje op het dashboard en aan een kant een Xenonlamp die na 3 min. uitgaat. :shock:Tech2Win:

GRRRR. na wat zoeken de oorzaak gevonden:

Het stuurapparaatje was eindelijk binnen.
En als bijkomend voordeel wassie flink goedkoper dan de oorspronkelijke!
Want hij is nu van kunststof ipv alumuminium!
Daarna foutcodes gewist., Stelmotoren gekalibreerd en GAAN!!



Backfire.
Ontsteking wel in goede staat?
En waar ik altijd mee begin. Repareer hem dattie WEL goed op benzine loopt. Dan loopt ie vaak op gas ook stukken beter.
De voedingsspanningen voor de caravan (constant en geschakeld, Via relais!) moet je zelf nog aanleggen. Die zijn niet voorbereid.
En de CD30 MP3 en CD 70 Navi zijn kwa audio helemaal gelijk aan elkaar.
Nou dan heb je toch een instelling niet goed staan.
Die CD30(MP3) zijn wel goed. De speakers ook.
MITS je een import auto hebt. In sommige landen zijn ze leverbaar met goedkope speakers. Die klinken niet. Maar binnen europa is dat niet leverbaar zover ik weet.Fingers crossed!!!
Maar we gaan ervan uit dat het nu goed is!
;)Als je zeker weet dat het met inveren is en niet met torsie van bv de carrosserie dan zijn het waarschijnlijk de rubbers waarmee de achteras aan de carrosserie vastzitten.
Wat te doen: As loshalen zodat je bij de rubbers kan en die rubbers invetten met siliconen olie. Vergeet niet de contactvlakken goed te reinigen.
– Merklampen gebruiken,
– Lampglas niet met de vingers aanraken,Als dat allemaal gedaan is en het blijft kapot gaan dan zou je een stuk weerstandsdraad kunnen monteren in de bedrading naar de lamp waar die dan 1 volt verliest.
Of je rijd 150.000 per jaar….dan helpt er niets tegen. :D
Nou je hebt een leuk exemplaar te pakken! :(
Hopen dat ze het vinden want het behoort allemaal wel gewoon te werken. Wij hebben ook een aantal nieuwe Meriva’s lopen en die lopen probleemloos. Op een na. Daar is wat misgegaan met de trekhaak inbouw. Een monteur had een CAN bus draad verkeerd aangesloten en daardoor de “TIM” gefrituurd met hele rare storingen tot gevolg.
Na 2 uur zoeken had ik het gevonden en alles weer werkend.
Ding rijd sinds dat moment probleemloos rond.Misschien net een golf gehapt van de auto daarvoor.
Luchtinlaat zit direct achter de gril.Nou hopen dat de verzekeraar vergoedt,
Ik zie met verbazing ook altijd op het nieuws enzo hoe hard mensen door diep water rijden met hun auto.
Een Astra is geen 4X4 natuurlijk.
Maar hoe is het gekomen dan? plotseling een plas die dieper was dan verwacht?Gewoon kapotte lampjes dus.
Dan waren ze al beetje slecht aan het worden en door het gerommel in het dashboard zijn ze gesneuveld.
;)Trekhaak heeft er wel mee te maken, alleen weten ze het zelf niet.
Die “TIM” (Trailer Interface Module) moet geprogrammeerd worden bij montage. En dat is misgegaan.
Ook een kapotte zekering….Aansluitfout misschien van de TIM.NA montage van de trekhaak.
Dan is de configuratie niet goed gegaan van de trekhaakmodule.
Maar een bekend probleem is het zeker niet!
Gewoon een programmeerfout.resetten helpt maar eventjes.
Naar de dealer. Zal waarschijnlijk een software update worden.
Eigenlijk is het ook geen probleem he.
Is mij ook totaal niet bekend bij de Astra.
Wel bij de Insignia maar dan komt dit pas door een foute kalibratie van de rempedaalsensor.Komt regelmatig voor.
Wij (Opeldealer) smeren je dan GEEN nieuw slot aan maar we maken het slot schoon.
Inspuiten helpt niet. Grafiet ook niet.
De cilinder halen we eruit. en dan alle losse cilindertjes maken we schoon ( let op de volgorde).
Mocht het W contact blokkeerpalletje erg aangevreten zijn dan kan deze eruit. Zonder werkt ie ook prima.OBD2 is pas vanaf 2001.
De Astra F heeft nog gewoon de oude OBD.
Daar heb je dus een OBD reader voor nodig. -
AuteurBerichten