Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de Z16XEP is een compleet andere motor dan in deze zafira zit. Dus ook een andere vervangingstermijn. En die is gewoon om de 90.000 km.
Onderdeelnummer ben ik nog even niet aan toe gekomen.
Veel Olie in de inlaat dus.
Een versleten Turbo misschien?Ik zou de voetpakking van de Multec eens controleren.
Dat is de (roze) pakking die tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk zit. Deze willen nog wel eens scheuren en dan krijgt de motor meer lucht dan gewenst waardoor hij hard en onregelmatig stationair gaat draaien.origineel gepost door JoopvanBennekom
Hey laagvlieger heb jij een TECH2 dan? :)Beschikking tot. ;)
Bij een G komt het regelmatig voor dat de recirculatieklep motor dol draaid in zijn as. En dan sluit de klep niet meer. Dan moet ie of vervangen worden of met een parker vatszetten.
Te weinig informatie!
Wat zijn blauwe lampen? Wat zijn je huidige lampen? EN wat voor koplampen heb je origineel? Halogeen of Xenon af fabriek?
Nou ja. dan zit ik wel redelijk in de buurt toch?
PM me maar bij interesse.
dat kun je het beste zelf beoordelen natuurlijk.
Daar zit iets niet goed.
Spulletje zal toch allemaal even los moeten om te kijken wat er mee is. Meestal is er gewoon een bout van zo’n kruiskoppeling los.
Of je moet zo iemand zijn die zich elke dag optrekt aan het stuur bij het uitstappen enzo. In dat geval is het lager in de stuurkolom kapot.
Ik zou er dus snel even naar laten kijken want een los stuur is niet veilig.Yupz. Moet allemaal met de TECH2.
De software bepaald de functionaliteit.
Verkeerde software erin. Dan werkt de helft niet ;)Dergelijke diepe programmeringen moet je toch echt door de dealer laten doen of iemand met de TECH2 en kennis ervan.
Vandeweek heb ik zelf ook een CID gemointeerd in mijn GTC. 20 min. werk incl. programmeren.GID afmelden is niet verplicht alleen als je hem niet afmeld issie onbruikbaar in een andere auto.
heb je toevallig ook een onderdeelnummer van die pomp?
Ik snap niet waarom die waterpomp zo duur is?
Dat gaat niet zomaar.
1) Toerenteller. 4 cilinder dashboard op een 6 cilinder motor.
Daar zijn wel kastje voor te koop.
2) Speedpulse. Vectra A V6 heeft een electronisch snelheiddsignaal van een compleet andere frequentie dan van een pulsgever die je in een versnellingsbak schroeft.
Gaat ook niet werken dus.Of je moet heel handig zijn in electronica en een PICje kunnne programmeren die de puls omzet. maar gezien je vraag denk ik niet dat je die kennis hebt.
Aansluitschema zelf is niet zo’n probleem. Maar om alles goed werkend te krijgen…dat wordt lastig.
Heb je wel goed nagedacht voordat je dat dash kocht?
Ze zijn vaak goed aan de prijs en kunnen dus niet zomaar overal in.Een 1.8 heeft volgens mij wel tractiecontrole.
Maar dat merk je snel genoeg. Trek maar eens weg met spinnende wielen. Gaat dat prima dan heb je het niet.
Gaat het klote met een knipperend lampje dan heb je het wel.Koppelingen zijn behoorlijk probleemloos. Echt waar.
Maar wat is er kapot dan aan?
Trillen komt voor bij de Z16XEP.
Maar verslijten………neej echt niet.
Of je moet constant met de voet erop rijdenAls je de security code weet van de auto waar hij uitkomt…..geen probleem. Dan kan hij achteraf gereset geworden.
Daarom zeg ik. Opnieuw alles calibreren.
Maar met olie verversen bedoelde ik NIET de bakolie maar de olie (remvloeistof eigenlijk) voor de koppelingsactuator. Die werkt gewoon hydraulisch.
Deze olie hoort lichtgeel te zijn en vaak is deze bijna zwart met stukjes erin. En dat is niet goed.
Kun je zo zien als je de dop van het reservoir afhaalt.Die zit aan de voorkant van de easytronic bak. Net onder de accu kun je hem net zien. Haal de dop er eens af en schrik…….Ik heb die CNG’s nog nooit gezien vandaar. Nou dan is het helemaal mooi snel klaar.
Z16XE’s zijn een makkie.Ook al gedacht aan een onderhoudsbeurt voor de easytronic?
Dat lost vaak ook heel wat problemen op.
Wrijvingscoëfficiënt inleren, schakelpunten inleren, koppelpunt calibreren en uiteraard de nieuwste software erop laten flashen.Daarna kun je altijd nog overgaan tot vervanging van onderdelen mocht het allemaal niet geholpen hebben.
Met een uur zit het spulletje er allemaal weer op.
Misschien dat er wat extra tijd kost door de CNG installatie maar dat zal eerder minuten dan uren zijn. ;)Met een hoop geduld…..
Das echt een kloteklus om dat instrument eruit te krijgen en weer fatsoenlijk terug te monteren zonder schade of kieren.Z12XE motoren hebben op geen enkel model de mogelijkheid tot cruise.
En de brandstofpomp heb je grotendeels zelf in de hand door regelmatig het brandstoffilter te vervangen en het reservoir schoon te maken!!!
En antwoord op de vraag waarom er zoveel kapot gaat tegenwoordig?
Dat is puur prijs!
Opel ( en alle andere europese fabrikanten) moeten zo goedkoop mogelijk produceren. Want helaas hebben we koreanen die de markt een beetje verzieken. En de consument kijkt grotendeels naar de prijs. Minder naar kwaliteit…..
En dat is jammer.Ja hoor is mogelijk.
Ten eerste moet je kijken of de auto al bedraad is. Dus hangen de stekkers al wel op de plek waar de mistlampen moeten komen.
Als dat zo is dan is het een makkie.Is dat niet het geval…Dan moet je zelf deze kabels aanleggen. Dan moet de UEC (dat elektrisch centrum onder de motorkap) uit elkaar geschroefd worden en moeten er pinnen bijgezet worden. Daarna nog een relais en een zekering in de UEC en dan is het electrisch aangesloten.
Even op zoek naar een andere lichtschakelaar. en die erin drukken.
Dan naar de dealer voor het programmeren van de UEC en het instrument. En daar mistlampen op Aanwezig laten zetten.
En dan werkt het.
En ik spreek uit ervaring.
Ooit heb ik een Astra-H essentia gekregen die achteraf werd voorzien van echt ALLE opties die er maar waren. En dat is gelukt.alleen is het grootste probleem iemand te vinden die de UEC wil voorzien van extra pinnen. Ik denk dat de meeste dealers dat niet aandurven.
-
AuteurBerichten