Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Turtle wax kleurwas met zo’n chip stick. Werkt prima.
haha hoe zal dat nou komen he ;)
12v is je voeding. SDC……Steering Data Control ofzo? Gokje.
Maar bij Opel zijn al die stekkers gelijk dus wat voor radio erin zat maakt niet uit.
Je moet het schema van Alpine hebben. Want daar zit het probleem bij jou.Ennnn ik ben vergeten de lijst te kopiëren…….
Te druk geweest :(Dan moet je toch even zien aan een installatiehandleiding te komen. Want wie weet moeten die zwarte draden juist wel doorgelust worden.
origineel gepost door jsgsi
@Laagvlieger
misschien kan ik je helpen met de lijst ?Ik werk zelf bij Opel dus dat gaat wel lukken.
Op het werk heb ik een overzicht liggen van Opel zelf.
Die zal ik even posten hier morgen ofzo.
Vroeger was het duidelijk in wist ik het uit het hoofd.
Tegenwoordig lukt dat helaas niet meer dus vandaar die lijst.Hte probleem wat er ontstaat is dat iedereen maar iets roept en daar wordt het niet duidelijker om. De X16SZR’s zijn idd heel even om de 8 jaar/120.000 km geweest. Dit is direct teruggedraaid door GM Nederland. Duitsland houdt hier wel gewoon aan vast. Maar in Duitsland wordt ook anders gereden dan in Nederland. Daarom moet je oppassen met onderhoudsgegevens uit buitenland. Het kan gewoon afwijken met wat men hier in Nederland hanteert.
origineel gepost door smaij
Wat zou ik nog kunnen doen :hmmz
Uiterst rechts die blauw/rode is je stuurwielbedieningssignaal.
Die zal aangesloten moeten worden op die witte stekker.
Die oranje draad uit de witte stekker zal een voeding zijn voor dat kastje? en een van de zwarten zal een min zijn. Waar die overige zwarte voor zijn…..geen idee. Je hebt er dus geen gebruiksaanwijzing bij gekregen?Oooowww ja!!
Klopt. Was al helemaal vergeten dta er Vectra -B’s waren met 8 kleppers :PMet een nieuwe pakking hoort ie geen van beiden te doen. ;)
Hou nou gewoon aan wat Opel voorschrijft.
Dat is in jou geval 6 jaar/90.000 km.X16SZR i sgeleverd vanaf modeljaar 1997 geloof ik. Daarvoor was het de X16SZ. Distributieloop is in de jaren idd niets aan veranderd. Maar Opel schrijf het gewoon voor.
Is hetzelfde verhaal als de Z16XEP. Heb je een van 2004 dan moet je om de 6 jaar/90.000 km de riem zetten. Heb je dezelfde motor maar dan een jaartje nieuwer dan mag ie 150.000 blijven zitten. Nu zou ik het persoonlijk wel aandurven hoor maar zo wordt het nou eenmaal voorgeschreven.edit: Ik zie al genoeg fouten in het bovenstaande schema.
Ik zal binnenkort een lijstje maken zoals Opel het voorschrijft.
Bovenstaande lijst ijs ook duits. Vergeet niet dat er per importeur verschillen zijn!Neej TECH 2 meld: Onderbreking speaker. linksachter. Of de speaker defect is kan een computer niet zien helaas ;)
Heb je wel een klein beetje vloeibare pakking gebruikt op het afdichtvlak van de oliepomp en bij het hoofdlager achter het vliegwiel?
ALLE X16SZR’s en zo en zo alle 8 kleppers benzine vanaf 1997 om de 6 jaar of 90.000 km.
4 jaar of 60.000 is voor de 8 kleppers tot 1997 en de 16 kleppers tot 2002 even uit het hoofd.
Enigste dat je nodig hebt uit de DIN/ISO stekker is voeding (plus en min) en het stuurwielsignaal. Blauw/rode. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. 3 draadjes. ;)
Vast wel.
Suc6 ermee.Ligt eraan hoe handig je bent met solderen en draden trekken.
Dat kan ik niet beoordelen natuurlijk ;)Kan maar zo.
Is maar een manie rom daarachter te komen.
Kijken en voelen.Wat ook voorkomt is dat de accupoolklemmen niet goed meer zijn.
Die worden warm waar de dikke plus/min kabel in de pool zit geperst. Voel maar een smet draaiende motor en verbruikers aan. Wordt de pool warm dan moeten er nieuwe polen op.
En mocht dat het geval zijn……was je dynamo überhaupt wel kapot? Een overgangsweerstand in de pool kan er ook voor zorgen dat de dynamo niet meer bij kan laden.Het probleem doet zich vooral voor bij korte ritjes auto’s of slecht onderhouden auto’s.
Condensvorming komt in de olie terecht en verzameld zich boven in de motor als een waterige substantie.
Helaas smeert waterige olie niet zo goed als goede olie en de kettingspanner zal invreten /aanroesten en zal de ketting niet meer goed op spanning kunnen houden.Ik denk eerder dat de kabelboom van de dorpel naar het portier kapot is. in de doorvoertule. Komt vaak voor namelijk.
Die met display versie zou ik zo en zo niet vertrouwen.
En is ook zonde geld want de Alpine ondersteund dat toch niet.
In de DIN stekker is het een van die 2 blauw/rode draden die wordt gebruikt voor de stuurwielbediening.
Een is de speedpulse. De andere is voor de stuurwielbediening.Moet je even volgen waar ze heen gaan.
Vaak staat er ook een letter bij: M (Motor) K (karroserie).Display gaat niet werken omdat de Alpine HU geen I2C bus uitgang heeft.
Maar stuurwielbediening moet gewoon werken.
Zelf heb ik dan de CDE-103BT in de Chevy zitten. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren of die zo en zo stuurwielbediening ondersteund. En hij staat niet voor de deur zodat ik even kan kijken.
Dus als jij zeker weet dat de 104BT het wel heeft dan moet het gewoon werken.Eerst de motorstekker erin. Daarna de voedingsstekker erop.
Dus eerst die stekker die naar je injectoren enzo loopt.Display gaat niet werken. dat kan ik je al vertellen.
Stuurwielbediening moet wel gewoon werken.
Op welke pin van de DIN voedingsstekker heb je dat stuurwielkastje zitten?Of post eens wat foto’s
Ow ja is waar ook. Maar dan is je vacuumpomp dus lek..
-
AuteurBerichten