Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Verklaar je nader. Waarom zou het nieuwe rijden funest zijn voor de EGR? Omdat door het ‘lui’ rijden de klep niet genoeg open en dicht gaat en doordat de motor steeds op deellast rijdt er sneller rotzooi aan zou koeken?
Heeft te maken met de temperaturen!
Nu zie ik in je onderschrift dta je een 2.2 hebt. Die hebben weinig last van EGR storingen. Dus in jouw geval gaat het verhaal niet helemaal op.
Maar het nieuwe rijden geeft gewoon teveel inwendige vervuiling.
Ik zie dagelijks de gevolgen daarvan. Cilinderkoppen blijven te koel. Zuigerveren smeren dicht. Bougies koeken aan. Er komen olieresten in het EGR circuit terecht.
Bekijk maar eens 2 identieke motoren met de endoscoop.
1 waarmee het nieuwe rijden is toegepast. en 1 waar normaal en zo nu en dan eens vlot mee wordt opgetrokken/zwaar belast wordt.
Als je zo’n beeld gezien hebt dan weet je genoeg.Maar de 2.2 is wat EGR betreft een sterke motor.
Sommigen hebben trouwens nieteens een EGR.
Ook een flesje reiniging zo nu en dan in de tank helpt ook.(laten) Uitlezen dus!!!
De toerentalsensoren zijn niet al te geweldig bij een Frontera en ook de pulsschijven bij de voorwielen sneuvelen nog wel eens (fijne klus)
Een ECO klep bestaat niet.
Ik denk een EGR klep.
Maar wat voor motor hebben we het eigenlijk over? Benzine/diesel/1.2/1.6/1.616v/1.816v/2.016v/2.216v.
Zonder duidelijke informatie wordt het nix ;)Maar een EGR klep kan heel snel weer kapot gaan bij een verkeerde rijstijl. Vooral “het nieuwe rijden” is funest.
Z16XEP op gas.
Wat is de kilometerstand?
Deze motoren zijn niet geschikt om op gas te draaien.
Heb er al verscheidene gehad met zwaar vermogensverlies en allemaal de kop versleten.
Met normaal gas maar ook met toevoeging om de kleppen te smeren. Helpt allemaal niets.
Kleppen stellen kan niet. Gaat met vulplaatjes alleen zitten de kleinsten er al in.Dat is na te gaan.
Dealer kan jouw kenteken/chassisnummer invullen en krijgt dan alle optiecodes te zien waar de auto destijds me geleverd is.
TC activeren terwijl het er niet op zit geeft alleen foutcodes. De ABS unit moet wel TC ondersteunen. Heeft ie dat niet dan zal het niet werken en zullen er foutcodes volgen.
Welke auto’s gaat het wel bij dan? Astra G/Vectra B enzo?
Dagteller is genoeg ja. maar was gewoon benieuwd.
Nou we gaan het gewoon proberen zodra de teller binnen is.Vandeweek moet ik een sloopteller in een Astra H diesel bouwen.
Toch kan ik NERGENS de optie vinden om de tellerstand aan te passen. Alleen die ene die maar 1 keer kan (dagteller programmeren). Ik hoor hier mensen over de eprom maar dat kan ik nergens terugvinden in de IPC.
iemand een idee?Immo opnieuw inleren.
Dus het betreffende stuurapparaat zou je ook kunnen resetten en opnieuw programmeren.Zijn vacumbediende EGR kleppen he!!
Gewoon aansturen met een vacuumpompje. Kijken of ze goed intrekken en dan ineens vacuum eraf gooien. Dan moet ie snel weer terugklappen. Ook kan het EPPC klepje dat de vacuum regelt van de EGR kapot zijn. Maar begin met het vacuumsysteem. Dat is het makkelijkst.Controleer de vacuumslangetjes maar eens. Goede kans dat er een lek zit.
Aanjagermotor is gewoon kapot. Komt vaker voor. Als je an de kabels trekt onder aan de kachelmotor doet ie het weer eventjes.
Hoop geld voor niets.
Z16SE wordt nooit een racemotor. Hoeveel je hem ook chipped.
en scotch klemmen is dus k*t he.
gewoon solderen. Dat is het best.Onze servciebus is getuned met een box van dieseltuning.nl
Tis een vivaro 2.0 cdti.
Met de 1.9 zou ik het niet weten maar onze bus rijd echt stukken fijner en is behoorlijk rapper.Oude type klauw met remblokken met ronde uiteinden?
Vergeet het maar. Is niets voor te krijgen.
Opel raad aan nieuwe type klauwen te monteren (vierkante remblokjes). Deze klauwen zaten ook op de latere Astra G’s en Zafira’s.Hij gaat niet open bij het bedienen van de microswitch in het handvat van de klep bedoel je?
Dus met de noodbediening wil hij wel open?
Gewoon een simpel universeel setje voldoet ook en past altijd.
Volgens mij heeft ie al 308 mm schijven.
OPC heeft toch 322?Z18XE: Vacuumslang achter op gasklep lek, Gasklephuis vervuilt, slechte massa stuurapparaat, slechte luchtmassameter en slecht stuurapparaat zelf!! Vaak komt die samen met de luchtmassameter! Stationair toerental veranderen bij een Z18XE heb ik nog nooit hoeven doen! Het was altijd 1 van bovenstaande oplossingen.
Trap maar eens een stuk met die auto. Dan zul je merken dat hij vrij “dood” aanvoelt. Hij rijd wel. Hij trekt goed op. Maar reageert gewoon niet fijn op het gas. Stationair lopen ze dan te laag en beginnen ze een beetje te zagen.
@ Afterburner. Ik heb een nieuwe Programmer besteld. LVP programming is uitgeschakeld op deze PIC’s. Dus heb nu een normale programmer besteld. zal komende week binnen zijn als het goed is.
Als er geen spanning op staat dan moet er een zekering kapot zijn. Controleer het boekje waar de zekeringen zitten. Denk erom dat veel zekeringen voor het interieur ACHTERIN de auto zitten op de REC. Dat is die module links achter in de kofferbak achter het kleppie.
Bij een Vectra kun je dat volgens mij programmeren in de BCM.
Ik denk dat het van die dakrails afkomt.
Haal die er maar eens af. Denk dat ze lek zijn.Mechaniek niet versleten? Trek eens aan de wisserarmen of er overmatig veel speling in zit.
Fijn is dat he :D
Ok. nu komen we ergens.
CD70. Dus je hebt gewoon de navi cd erin. maar die komt er niet meer uit als je op eject drukt?
Werkt het navigeren wel dan? dus ziet hij de cd wel?
Wat voor motor hebben we het over?
Denk erom dat veel heel rustig rijden niet goed is voor de techniek.
-
AuteurBerichten