Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onduidelijk!
– Sleutel inleren? Bedoel je de SLEUTEL zelf (startblokkering) of bedoel je de afstandsbediening? ( voor de CV)
– Computer kapot? Welke computer? Immo? motorstuurapparaat? of computer van de CV?
– En wie zegt dat de computer kapot is???11 november 2010 om 22:23 In reactie op: Weigeren linker knipperlicht af en toe….Niemand een idee m #17757902Kijk. Alle functies worden gecontroleerd. En een slecht contact kan rare uitwerkingen hebben.
Daarom altijd eerst beginnen bij het simpele.Stekker on der de stoel bekijken of de stroom daar wel aankomt.
Zoja. Verwarmingsmatje in de stoel defect.11 november 2010 om 17:30 In reactie op: Weigeren linker knipperlicht af en toe….Niemand een idee m #17757900Is het niet gewoon slecht contact van de lamp zelf in de unit?
Daar zou ik eerst eens naar kijken voordat je verder gaat zoeken.Mijn Z16XEP heeft ook neiging tot heel zacht fluiten idd rond de 2000 rpm. Ik lig er niet zo wakker van.
Ja daar moet je ook geen WD40 voor pakken natuurlijk.
Daar zijn speciale niet vlekkende smeermiddelen voor zoals ik al zei.Bij foutdetectie gooit de Astra-H de betreffende eindtrap eruit!
Dus als je het lampje eruit haalt en weer erin doet terwijl het licht brand! dan zal hij niet automatisch de uitgang weer activeren.
Dan moet je eerst het licht of het contact weer een keer aan en uit gedaan hebben voordat hij weer werkt.In principe is Forté niet vrijgegeven voor de verkoop.
Omdat bij verkeerd gebruik je een boel schade kan aanrichten.
Alleen autobedrijven kunnen dit bestellen en eigenlijk mogen ze het ook niet verkopen aan een particulier.Zit er een parrot/carkit achteraf ingebouwd?
Zoja dan zit het in de gare verloopstekkers tussen carkit en radio.
Zoniet dan zit gewoon de stekker achterin de radio niet goed vergrendelt.
Radio kun je e rzonder problemen uitpakken.
De dealer heeft er een haak voor. Dan trek je ze eruit zonder beschadigingen.Stelmotor van de recirculatie klep heeft de as dolgedraaid.
Ding zit achter het dashboardkastje.
Of as zien te repareren. Of recirculatieklep uitschakelen.
Hoe? Stekker van de motor aftrekken.
En dan de klep met een parker vastzetten dat hij gesloten blijft.Het vierkante model dat vanaf 1999 gebouwd werd is de Zafira-A.
De opvolger die in 2005 kwam is de Zafira-B.CD30 Heeft een telefooningang op de radio zelf.
Hierdoor is het volume in te stellen dmv de radio zelf.
Verloopsetjes enzo die bij parrot zitten zijn waardeloos. Die gebruik ik nooit en knip ik er altijd af.
CAN bus radio’s zoals de CD30 hebben geen geschakelde voeding. Die zul je bij de aansteker of alarmlichtschakelaar weg moeten halen.Zafira A heeft andere handzenders.
Daar kwam dat vaak bij voor. Zafira B kent dat probleem niet omdat die geen opgesoldeerde batterijhouder meer heeft.Dan vervalt de garantie.
Die extra massa trek ik er ook altijd bij zelfs als ik een nieuwe CIM plaats. Kan geen kwaad en is alleen maar beter.
Hou ons op de hoogte!
Meestal idd alleen software of slechts kleine mechanische verschillen.
31 oktober 2010 om 09:12 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750683CIM wil nog wel eens kapot gaan.
Maar niet met dergelijke vreemde storingen.
Ik had laatste een Z16XEP met defect motorstuurapparaat. Niets communiceerde nog met elkaar op de High speed bus.
Voedingstekker los getrokken van de ECM en er weer op. En toen startte hij weer.Maar ik denk dat dit een klusje voor de prof wordt.
Zoiets is alleen te vinden met diepgaande kennis van het CAN bus systeem en de juiste uitleesapparatuur.Sleutel verpest door met de nagels te drukken misschien?
Het is in elk geval geen bekend probleem.
Oplossing: Nieuwe bestellen.30 oktober 2010 om 21:49 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750680Dit wordt zoekwerk.
Zijn ingewikkelde storingen dit zelfs voor de pro.Het is in elk geval duidelijk dat er een of meerdere ECU’s niet werken of communiceren.
Eerst uitzoeken welke ECU’s dat zijn en op welke CAN bus ze communiceren!
Staat trouwens ook gewoon in het instructieboekje :P
Aan de achterzijde van het stuurwiel zitten 2 gaten in het kunstof.
Daar kun je een kruiskop insteken en daarmee een wrikkende beweging maken om de klemveer van de autbag vrij te geven.
Dit doe je aan beide kanten. De airbag springt dan vanzelf los.
Denk erom. Tis ERG lastig en als je sleutelt aan Airbags: Accu los!Oprolautomaat heet dat. Gordelspanners zijn wat anders!
Oplossing. Zoals gezegd schoonmaken!
EN daarna een smerend goedje erop spuiten dat niet vlekt.
Wij hebben van Tunap “112 – innenraum”. Das perfect om gordels te smeren. In 9 van de 10 gevallen rolt ie na een behandeling weer netjes op.C14NZ is ALTIJD kaduuk.
Wordt ook gewoon een koprevisie dus.Vandaag met suc6 de lege PIC van mijn OPCOM geflashed!!!
Had even wat voeten in aarde maar hij werkt!
:worsDan zal die garage geen dealer zijn geweest denk ik want dit is gewoon een bekend probleem met bepaalde CIM’s in de Astra-h/Zafira-B.
Na het loskoppelen van de accu werkt ie weer een paar dagen prima.Oplossing:
– Nieuwste software flashen in de CIM,
– Instrumentenpaneel demonteren en massadraad trekken tussen instrument, naar massaoog op de dwarsbalk, door naar de CIM. Massa op de CIM maken en van daaruit doorgaan naar het massapunt op de kolom zelf.
– Airbag verwijderen, controleer het type stuurwiel. Zit er een printplaat? Dan printplaat demonteren en aan de achterkant de uitstekende contacten afslijpen zonder dat je de print beschadigd. Heb je geen printplaat maar 2 kabeltjes die naar de knoppen gaan? Dan deze kabeltjes vervangen door een verbeterd type. -
AuteurBerichten