Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
VCI werkwijze had ik al getypt in me vorige verhaal.
Dat is de beste oplossing.maar de UHP van de Astra H was ook €400. en dan had je alleen de UHP unit. Geen mic en kabels.
Dan zit ik ver van je af!
Zit in midden NL.Ik denk dat het systeem jou niet helemaal duidelijk is.
Ik leg het even uit.Wat kost het? 4 a 500 euro volgens mij, misschien wel iets meer.
Het UHP systeem van zowel Astra J als Insignia is identiek.
Opel heeft een paar maand terug per ongeluk Insignia’s afgeleverd waar geen UHP inzat terwijl dit wel besteld was!
Opel heeft daarop een schrijven gestuurd naar de dealers met een inbouwbeschrijving voor de monteurs EN een complete onderdelenlijst wat je nodig hebt.
Die onderdelenlijst kun je dan gebruiken om voor jou Astra het spul te bestellen.
Dat scheelt heel veel uitzoekwerk namelijk. Nu kan het zijn dat Opel die UHP fout in belgie niet gemaakt heeft. Dat weet ik niet. Anders zou je even naar een nederlandse dealer in de buurt moeten gaan. Die weten dat wel.Nu het silverbox/VCI verhaal.
De Silverbox is de radio! Wat is nu het geval. Opel staat niet toe dat de dealer of wie dan ook Zonder toestemming van de fabriek in Duitsland een radio gaan omprogrammeren. En dat programmeren is nodig om bij het systeem bekend te maken dat er nu een UHP inzit. Daar heb je dus toestemming voor nodig vanuit russelsheim.
Zonder programmeren gaat de UHP niet werken.Dus de dealer bouwt het spul in. Vraagt een VCI code aan (dat is een aanvraag om te programmeren bij de fabriek). Na een par uur of de volgende dag ligt er een formulier bij de dealer op de fax met een toestemmingscode. De monteur vult die code in bij het flashen/programmeren van de radio en dan kan hij wel programmeren en aangeven dat er een UHP inzit.
Dan is het klaar en werkt het!Maar! Zo’n VCI code HOEVEN ze niet te geven. Meestal gaat het wel goed maar het kan maar zo gebeuren dat je geen toestemming krijgt. En DAN zit er niets anders op dan een nieuwe radio te bestellen bij Opel.
Die nieuwe radio programmeert zichzelf zodra hij in de auto aangesloten wordt. Dan ZIET hij de UHP en zal hij hem inprogrammeren. Maar das een dure oplossing.Liever gewoon met VCI code. :P
Ik hoop dat het duidelijk is zo?
Ja bij maat van me heb ik sportknop ingebouwd in zijn Z19DT.
Werkte toen niet. Hebben we ander instrument geplaatst en nu werkt het wel.
Bij EDS langs te gaan om de software weer aan te passen (omdat we nu de sportknop hebben) met de keuze 120/188 pk.
Werkt super.
Instrument hebben we in Duitsland bij een particulier in Bochum opgehaald. Ter plekke heb ik hem geprogrammeerd met de OP-COM. Ging niet helemaal lekker met de code indexen doordat er geen originele radio meer inzit. Maargoed. Op dat moment kon ik wel de ESP/TC uitzetten met de sportknop door hem vast te houden.
Wat me opviel is zodra ik thuisgekomen de TECH 2 eraan hing wou dat niet meer! En de OPCOM kon het ook niet meer terugzetten. Het is dus puur een software/communicatiefout.
Binnenkort gaan we die softwarefouten eruit halen. Alleen moet ie eerst weer even de CD30 Erin drukken zodat ik alles goed kan programmeren.
Maar mag ik vragen welk instrumentenpaneel jij erin hebt?
Laatste mod (zimmerman brakes):

De complete onderdelenlijst kun je terugvinden in het schrijven van Opel over achteraf UHP inbouw van de Insignia. Das hetzelfde systeem.
Je hebt idd een VCI code nodig die je krijgt uit russelsheim.
Dit HOEVEN ze niet te geven!
Krijg je die niet dan zit er niets anders op dan er een nieuwe silverbox (radio) in te zetten die nog nooit geprogrammeerd is.
De dealer kan dit doen.
Heb het zelf ook al een aantal keer achteraf ingebouwd in een J.
Dit werkt gewoon.Zoals ckad zegt.
Ik zie zelf ook regelmatig de gevolgen van ga sop dat type motor.
Opel raadt het (terecht) af. En ik ook……
Dat blok is er gewoon niet geschikt voor.Bij de dealer (je zegt het zelf al) en kosten een paar euro.
Zafira A of B?
Denk erom dat bij de 1.9 diesels geen 15″ om de remmen passen.Ja tis echt zo. En de veer is best sterk ja.
Niet dat ie je vingers eraf hakt maar je moet wel even stevig trekken.6 december 2010 om 17:22 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750694Hieruit maak ik op dat het een diesel is…
Maar welke motor?? En welk modeljaar?Heb nog geen tijd gehad om de beschrijving hier neer te kwakken.
Zal vandeweek kijken of het nog lukt. Ik had het weekend er wel tijd voor maar toen was het forum weer dusdanig demotiverend traag dat ik maar wat anders ben gaan doen.Schudden….ik denk dat je bedoeld dat ie stug is.
Dus je voelt het wegdek.
Dat is een eigenschap van grote wielen.
Je zal ook geen 16″ eronder hebben dan denk ik?er MOET roze koelvloeistof in.
Verders. sjah. hoeveel verlies praten we over?
Zafira’s willen nog wel eens lekken bij de kachelkraan onder het dashboard. Meestal ruik je dat ook al wel als je instapt.4 december 2010 om 20:41 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750692en fatsoenlijk informatie geven is ook geen overbodige luxe.
Als je al niet de moeite neemt om fatsoenlijk een post in elkaar te zetten en dan wel verwachten dat wij de moeite doen om met goede antwoorden te komen.Nieuw topic met voldoend einformatie.
modeljaar, motortype, uitgebreide storingsbeschijving enzo…Mij ging het er juist om dat ik die halogeen koplampen gewoon niet mooi vind.
En de originele Xenon units wel.
En na de Astra-F met zulk beroerd licht op de weg wou ik nu eens fatsoenlijk licht in de auto hebben.
Vandaar dus Xenon met AFL.
En het is echt geweldig.3 december 2010 om 21:17 In reactie op: Weigeren linker knipperlicht af en toe….Niemand een idee m #17757925Als het goed is heeft ie dat in een van zijn eerste posts al gedaan.
Ik heb daar alle ombouwschema’s van bij elkaar gezocht.
Dan wel AFL maar dat maakt in feite niet uit.Ik zal wel eens het een en ander online zetten van het weekend.
3 december 2010 om 19:58 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750688Neej dan zou die knipperen.
3 december 2010 om 17:15 In reactie op: Weigeren linker knipperlicht af en toe….Niemand een idee m #17757923kachel doet het weer:cool:
Thermokoppeltje kapot.Ik zal binnenkort wel wat foto’s maken.
De antennevoetjes van Opel hebben een geintregeerde antenneversterker om de korte sprietjes te compenseren.
Dat gaat dmv de automatische antenneaansluiting van de radio.
Meestal een blauwe of blauw/witte draad van de radio.
Die moet je altijd aansluiten bij een Opel.Warm rijden geld altijd.
Diegeen die dat niet doen trappen een blok aan gort. Maar das logisch en algemeen bekend lijkt mij.
Maar een warm blok kun je mee doen wat je wilt en dat is alleen maar goed.
Gesukkel worden ze alleen maar naar van.Ouderwetse ABS systemen (Astra-F GSI enzo) doen DRRRRRRRR
Moderne ABS systemen hebben een hogere regelfrequentie en die maken daardoor een hoger geluid, meer van BZZZZZZ. :P
ABS dat hoor je nou eenmaal. Is niets aan te doen en het is geen storing.van de achteras komen 3 draden die laat je onder de achterbank daar naar binnen komen door zo’n doorvoerrubber.
Die draden gaan dan naar links voor achter het kickpanel.
Daar komt het AHL kastje waar die draden dan op komen.
Verders krijgt het AHL kastje een plus en een min. en 2 draden die op de high speed can bus komen. Dan zoek je de draad op die vanaf je hoogteverstellingknopje komt. Die knip je door en die leidt je ook naar het AHL kastje. Zodoende hoef je eigenlijk op de 3 sensor draden na niets aan draden te trekken.
Alle draden die je nodig hebt zitten in die grote multistekker die daar links voor zit.3 december 2010 om 17:02 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750686gooi er maar benzine in. of diesel….of gas……of……
Die optie is op alle Astra’s mogelijk. Is niet specifiek station of 5drs/GTC.
Dat zeker!
Hoe harder er mee getrapt wordt hoe schoner en beter dat ze zijn. -
AuteurBerichten