Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@OscaR-16v wrote:
als een auto goed gekeurd wordt zonder advies punten op het apk formulier, mag ik er vanuit gaan dat een uitlaat langer dan 2 week onder de auto blijf hangen. is dit niet het geval, had het minimaal een advies punt moeten zijn of zelfs afkeur mocht dit gevaar op leveren voor de mede weggebruikers.
daar komt bij, mijn remschijven zijn krom. remt zeer slecht als ik het pedaal hard intrap. dus apk? dat zegt mij niet zoveel. gelukkig een broer die op een sloperij werkt en mijn auto na checkt voordat hij naar de apk gaat :thumb
Dat is dan spijtig genoeg de realiteit, wat meer controle op de controle zelf zou goed zijn (knap als je deze zin begrijpt trouwens :D :D )
@Jefkere wrote:
Jep, daar heb je gelijk in…
Ik snap de reactie van Sedan wel, dat de papieren uiteindelijk “niets” betekenen,
omdat ze gewoon uitgewisseld kunnen worden… maar het zou eigenlijk moeten zijn, dat de papieren aan de auto gekoppeld worden,
dan zou het rechtvaardig zijn én voor iedereen gelijk! Maarja, daar is België niet zo goed in “voor iedereen gelijk” ^^Ik dacht eigenlijk dat zo’n attest toch wel iets meer te betekenen had…
Ook weer een gemiste kans voor ons belgenlandje! :jerryDat is inderdaad ook waar, zo’n dingen zouden niet mogen.
Maargoed, waar gebeurd zoiets niet.. spijtig genoeg overal.
@marzaz wrote:
Beste kwuyts,
Inderdaad ietsje meer.
maar mijn auto had een paal geraakt en heb ook het zij paneel moeten vervangen.
Deze dimmen als de volledige lampen aan liggen.
enigste dat ik nu zoek is of het mogelijk zou zijn om deze te programmeren dat ze branden als mijn auto open gaat …
Opel astra enjoy 2004een +/- van 2100€
Gril bestaat uit 3 delen boven onder en chroom delen.
De ledjes waren nog simpel te monteren. Daytime led box van opel.
Heb wel vergeten foto’s te nemen van de montage ‘i’m sorry’Ai, das wel een mooie facelift dan :D
Er is een mogelijkheid om je lichten te laten branden als je de wagen met afstandbediening los maakt.
Een coming-home module heet zoiets. Heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar er zijn wel mensen op
dit forum die het in hun wagen hebben, en er iets van kennen. Hopelijk reageren ze hierop :D@marzaz wrote:
trouwens u hebt een nette astra G coupe ik had vroeger een astra g elegance 1.7
Thanks! Mijn Coupe is ook van 2004 trouwens :D
@GSI Racer: inderdaad mooi hé! Je hebt dikwijls wagens waar het echt totaal niet bij past.
Maar op deze manier zou het perfect zo de fabriek uit kunnen rollen :D@OscaR-16v wrote:
dat betekend dus dat ze bij de vorige keren met de apk daar niet naar hebben gekeken. een nieuwe apk hoeft niet te betekenen dat de auto daadwerkelijk verkeersveilig is. het is een moment opname, een week later kan de uitlaat er wel onder weg vallen (2 week na de keuring had ik een lekke uitlaat)
en nee, ik woon niet in belgie maar nederland.
Een nieuwe apk betekend dat de wagen op het moment van keuring verkeersveilig is.
Als jij dan een week later een lek in je uitlaat hebt is het jouw verantwoordelijkheid om er iets aan te doen.
Maar een keuring is gewoon nodig omdat je anders mensen hebt die met een rotte wagen blijven rijden.Enja overal kan je wel iets op zeggen natuurlijk, er sterven ook mensen door het dragen van een autogordel…
@Helmer opelfan wrote:
Zins waneer is een auto die verlaagt is minder veilig.
Ik heb nooit gezegd dat een verlaagde auto per definitie minder veilig is.
Maar ik vind het wel heel normaal dat je een attest nodig hebt als je prutst aan je verbinding met je wagen en de weg.
Iets wat mij een vrij essentieel onderdeel lijkt op gebied van veiligheid.@sedan c1 wrote:
@kwuyts…als ge wordt aangereden door een auto met een rode of een groene kaart , ik denk dat dat niks uitmaakt , nog beter…het grootste deel van de auto’s die iemand aanrijden zal wel een groene kaart hebben,neem ik aan…Dit vind ik een foute vergelijking. Je hebt zeker gelijk als je zegt dat het grootste deel van de auto’s die betrokken zijn in
een verkeersongeval een groene kaart hebben. Maar hoeveel % van het totaal aantal wagens heeft een rode kaart?
Er zijn heel wat minder wagens met een rode kaart, dus die vergelijking slaat natuurlijk op niet veel.@Iedereen die op mij reageert: Ik heb inderdaad geen ervaring met zo’n attest zoals ik zelf al aangaf,
dus als er echt geen link is tussen het attest en de wagen (nummer van de vering oid ook niet?) scheelt er inderdaad wel iets..En dan is het maar weer eens een typisch belgisch regeltje :D
@belgium turbo wrote:
Gewoon zoals ik verlagen met de nodige attesten .
Zit met H&R vering en regelbare koni’s , geen problemen op de keuring ;)Voila! En dan ben jij en alle andere weggebruikers zeker van de veiligheid van je wagen.
@OscaR-16v wrote:
waarom doe je daar moeilijk over dan? nou heel simpel, als die al 3 jaar goedgekeurd wordt met deze veren en nu ineens niet. wat voor hampel mannen lopen daar rond dan? zeker met apk de ogen in hun kontzak laten zitten pffff geldklopperij :swear
Ik weet niet of jij van België bent, maar als je de belgische keuring kent weet je dat je van geluk mag spreken
als je 3 jaar goedgekeurd wordt met verlaging zonder geldig attest ;) .
Dus als je dan het 4de jaar afgekeurd wordt, waar haal je dan het recht vandaan om hier zever over te maken?belgische keuring is nu eenmaal streng, en ik juig zoiets enkel maar toe. :D
@sedan c1: ik heb geen ervaring met verlaging ofzo dus ik ken zo’n attest ook niet, maar ik veronderstel dat er toch iets opstaat van kenmerken van je wagen? Dat het attest aan je chasisnummer gekoppeld is oid?
Meer face-lift dan je eerst dacht dan? :D
En ik zie presies op de 2de foto je dimlichten & daglichten aanstaan?
Gaan je daglichten niet uit als je de dimlichten aanzet?Groetjes!
Mooi, en die dagrijlichten ook zelf geïnstalleerd? :D
Op deze manier vind ik ze namelijk wel heel mooi :D
@sedan c1 wrote:
beste kwuyts, ik heb ook graag veilige autos en veilige wegen…
maar een auto afkeuren omdat em geen 9cm van de grond hangt, terwijl em er de 3 vorige jaren wel door was…
dat is gewoon iemand kloten ,”die me zene gsi ,die gaan we is iets flikken se” zo gaat da, en ni anders…grtjs ronny
Nee.
Als de wagen geen geldig attest heeft van die verlaging wil dat gewoon zeggen dat hij de vorige 3 jaren
niet streng genoeg gekeurd is geweest ;) .Een perfect voorbeeld, je wil veilige auto’s en veilige wegen, maar bij een ander.
Zorg gewoon voor een juist attest en klaar. Zijn toch simpele regeltjes, waarom doe je er dan moeilijk over?Inderdaad zou de keuring wel voor iedereen gelijk moeten zijn.
En een stuk minder corrupt tov sommige handelaars.
Er worden heel veel 2de hands wagens goedgekeurd door handelaars die “wat kunnen regelen” omdat
ze hun wagens altijd bij dezelfde persoon laten keuren.Heb ik zelf ook nog meegemaakt met een auto die ik wilde kopen, gelukkig net op tijd afgezegd.
@GSI Racer wrote:
tering werk he :jerry
maar t loont zich wel indd. :thumb
Inderdaad ;P , maarja nu zie ik wel goed wat voor een kleurverschil het geeft :D :D
Waarom is iedereen altijd tegen die autokeuring?
Oke, het gaat je nu spijtig genoeg geld kosten. Maar is het niet juist een positieve zaak dat de keuring streng is
en kwaliteitsattesten wil zien als je afwijkt van je attest van gelijkvormigheid?Ik zou écht graag hebben dat als ik de straat over steek, dat de wagen die er dan aankomt goed gekeurde remmen heeft hoor.
En dit is dan het eerste beste stomme voorbeeld dat ik kan verzinnen, maar het is altijd zo spijtig dat iedereen wel veilige wegen wil
en minder ongevallen. Maar wel bij iemand anders! Owee als ze er zelf aan moeten bijdragen..Vandaag voor het eerst mijn astra met klei gecleaned.
Ik had nooit gedacht dat het zo goed zou werken, maar moet er morgen opnieuw overheen :DHeb het iets te onnauwkeurig gedaan en in rechte lijnen waardoor je nu wat strepen hebt in kleurverschil (vuil & proper).
Dus morgen opnieuw :D
Inderdaad, vandaar heb ik gewoon van het begin een gewoonte gemaakt om altijd met lichten aan te rijden.
Wordt gewoon een automatisme van je lichten aan te zetten bij het vertrekken.Veel veiliger, en je kan nooit vergeten snachts zonder lichten te rijden.
Inderdaad, wil weer van alles gaan vertellen maar ik zal het maar on-topic houden!
Heeft iemand hier op het forum trouwens zo’n scheve banden?
Wil wel eens weten hoe het zit als je met zo’n dingen onder je wagen een ongeval veroorzaakt :DWie de wet uitdaagt..
En elke auto kan je wel een bekeuring geven hoor ;) .
De verkeerswetgeving is zo enorm uitgebreid.Ik denk dat je verhaal van oom agent wel eens flink zou kunnen tegen slaan.
Ik weet niet of er in de wegcode iets staat over de hellingshoek van je banden (waarschijnlijk wel) dus dan pakt hij je daar gewoon op.
En anders heb je nog altijd het attest van gelijkvormigheid ;). Je wagen wordt zoiso niet goedgekeurd met zo’n scheve banden.En als je daar niet op gepakt wordt, dan wordt je zoiso gepakt op te weinig profiel op je banden want ik denk dat we het er allemaal
over eens zijn dat je banden hier heeeel snel van slijten :D :D .@Dolby wrote:
Rijden ze je voorbij kijk je in de spiegel zie je totaal geen achterverlichting. :thumbdown
Als iemand mij voorbij rijd, en ik kijk in mijn spiegel zie ik zijn achterlichten ook niet hoor :jerry .
Ik weet niet of ze daar al iets op gevonden hebben ;PGelukkig vult opel dit nog op een stijlvolle manier in :D
Inderdaad, weer een manier om wat extra te verdienen… :D
@opel-motorsport wrote:
dank je :) en spiegelkappen is carbonfolie :) op de foto lijkt het zwart ja :) maar als ik het moe ben heb ik terug grijze spiegels daarmee :)
en velgen op een lichtgrijze wagen moete zwart zijn :) staat veel stoerder :)Is dat makkelijk aan te brengen die carbon folie? :D
In de zin van geen kreuken? en moet je spiegel ervoor gedemonteerd worden? :D@robert_corsa wrote:
ken aan aantal mensen die zo rijden. oa.a op een vw kever en een opel astra. als je hem helemaal laag set op de schroefset, met aanpassingen krijg je ook dit effect.
En die mensen hebben nooit ongevallen? :jerry
Nee serieus, zoiets is gewoon onverantwoord.
@GSI Racer wrote:
maar niet iedereen rijd bijna altijd met z’n dimlichten aan (sommigen gebruiken die lichten nooit) :wtf
daarvoor zijn die dagrijlichten heel geschikt :thumbSoms zijn ze inderdaad wel geschikt hoor, maar bij de meeste nieuwe wagens kan je
de stand van de lichten gewoon aan laten staan. Als je het contact afzet gaan de lichten uit
als je contact aanzet gaan de lichten aan. Net hetzelfde principe als dagrijlichten, alleen moet je
de schakelaar op 1 laten staan :jerry .Maar goed, ik keur dagrijlichten ook zeker niet af hoor. Zorgt zoiso voor veel meer zichtbaarheid!
@waltwalt500 wrote:
echt wel..maximaal 3cm
In belgië 0,000 .
@gidion246: dat je banden er hard van slijten kon ik je zo ook al wel vertellen :D
Verder een heel verstandige keuze om het toch niet te doen :D@opel-motorsport wrote:
nee is geen mirage hoor :) is gewoon lichtgrijs :) :)
dit is mijn wagen :) waar de bumper vanaf komt :)

en dit is mirage grijs :)

Jouw aanpassingen met mijn kleur zou echt perfect zijn :D
@Red-bull: kan je niet gewoon via een internet shop mistlampen bestellen? :wors
-
AuteurBerichten