Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Krullemie
Deelnemer@ midnight black
Is zo’n kabelboompje los te bestellen dan? En zo ja, waar?
Ronny
Krullemie
DeelnemerIk zou ook gaarne de Nederlandse versie van de software in mijn bezit willen hebben
Ronny
Krullemie
DeelnemerVandaag bezig geweest om de CV op de achterportieren werkend te krijgen.
Helaas niet gelukt :cry
Krullemie
DeelnemerHallo allemaal.
Ik heb ook een akkefietje met de Centrale Deurvergrendeling van mijn Zafira….
Ik kan alleen de voorportieren, kofferklep en brandstofklep openen en dicht doen met zowel het mechanische slot en de afstandsbediening.
Opcom zegt geen fouten te kunnen vinden :shock: .Het lijkt mij zeer vreemd dat er twee motoren in 1 keer kapot gaan.
Groet Ronny
Krullemie
DeelnemerIk zal de opties bekijken. Venray is idd een heel eind weg, maar iig bedankt voor de hulp zover.
Krullemie
Deelnemer@koenelsenaar wrote:
Hou er wel mee dat je motor flink olie kan gaan verbruiken na koprevisie bij deze motoren. Ruilmotor plaatsen zou mijn voorkeur hebben.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?motorcode=z16xe&onderdeel=motor&onderdeelid=7900a05a20a10012137s541″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zal de opties eens even gaan bekijken. tnx voor de link :thumb
Krullemie
Deelnemer@midnight black wrote:
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel schade er is, misschien is eenzelfde blokje van de sloop veel goedkoper, mits je zelf de wissel kunt uitvoeren.
Was de riem trouwens nog niet aan vervanging toe?Achteraf wel, ben weer eens te goed van vertrouwen geweest bij de aanschaf. Balen…….. :???: :???:
Krullemie
Deelnemer@Opeltje17 wrote:
Zullen zeker kleppen krom zijn bij de Z16XE, dus kop eraf nieuwe kleppen erin kop laten vlakken en alles weer monteren met een nieuwe riem rollen en pomp.
Hoi, wat zal dit in de regel gaan kosten? Revisiekop niet betere optie?
Krullemie
DeelnemerHallo allemaal.
Deze topic kan gesloten worden. Distributie riem geknapt.
Bedankt allemaal.Krullemie
DeelnemerHallo mensen,
ik had gezegd dat deze topic werd vervolg en nu is de tijd.
Met het probleem van deze topic titel kwamen we tot de conclusie dat de ECU kapot was.
Deze is opgestuurd geweest met sleutels en sleutelring, gemonteerd en ingelezen. Op 4-11-2014 de auto weer terug en heeft het bijna een maand zonder mankeren gedaan. Nu komt het:Zo ineens doet de Zafira niets meer. Startmotor draait goed rond, maar de motor wil niet starten. Met de gas- rempedaal methode komen de volgende codes naar voren: 1122 1550 1120 1550 0230 1230 0230 0340
Enig idee wat dit kan zijn?
Graag zou ik weten wat de codes betekenen.
Groet Ronny
Krullemie
DeelnemerECU of hoe dat ding maar heet is niet goed meer. Is uitgelezen. Hopelijk komt t met een dag of wat weer goed. Bedankt allemaal.
Wordt vervolgd
Krullemie
DeelnemerOkee, ben daar dan nu wat geruster op
Krullemie
DeelnemerHallo mensen.
Ik heb een soortgelijk probleem. Na het tanken rijd ik weg en zo ineens stopte de Zafira er spontaan mee.
Na veel zoeken in de zekeringen etc zijn we tot de conclusie gekomen dat het relais van de brandstofpomp (die in het motorcompartiment zit) geen massa krijgt. Er is dan ook een massakabel omgelegd om dit relais van massa te voorzien en de brandstofpomp weer draait.Nu is mijn vraag of iemand dit bekend voorkomt en de volgende vraag is hoe lang een benzinepomp zou moeten draaien als je de auto op contact zet, zonder te starten. Hier draait deze echter continu.
Mvg Ronny
Krullemie
DeelnemerHallo midnight black,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben inzake het wegvallen van de datum in de boordcomputer tevreden, ik wist niet dat dat zo hoorde. Geen punt.
Ik zal even zoeken naar de pomp van de stuurbekrachtiging. Ik weet nu waar ik zoeken moet.
Pedalen komen allemaal netjes omhoog. Kan dit geen computerstoring zijn? Ik zal iig zien of ik de schakelaars kan laten doormeten.Krullemie
-
AuteurBerichten