Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Pfff… lekker sarcastisch…
Als je ff de moeite had gedaan had je kunnen vinden dat de aanhaalmoment voor de drijfstangbouten 43,5Nm is.
origineel gepost door 16v kadett c
origineel gepost door KRSA2000
origineel gepost door 16v kadett c
usa in mastricht maak ze op maat wat je maar wildNiet doen…
Zijn oplichters en afzetters!
(vooral geen APK bij hun laten doen!)heb je er ervaring mee ?
ik weet dat ze voor oude auto.s rvs uitlaaten maaken op maatJazeker…
Enkele voorbeelden:
1. Een collega moest €250 ex. montage voor een bosal eindemper betalen voor haar toyota yaris! Nieuwprijs van de demper ligt tussen de €120 en €140!
En, ze wilde nog eens €75 voor het monteren hebben!2. Een kameraad had zijn auto gebracht voor een aantal zaken plus grote beurt/APK.
Ze hadden “netjes” alle oude onderdelen meegeven dat vervangen waren, maar omdat die jongen hier en daar toch wat vreemde verhalen had gehoord, had hij de meeste gemarkeerd voordat hij ging.
3 keer raden…
Jep, allemaal onderdelen van andere wagens, sommige niet eens van hetzelfde merk!3. Ze hebben een tijd terug een oude heer (ouwe achterbuur van me) laten zakken voor de APK en joekel van een prijsopgave gepresenteerd voor de reparaties!
Ik vertrouwde het niet helemaal, en heb “opa” naar een andere garage gewezen (toevallig van een goeie kennis van me).
En wat blijkt? Er was helemaal niks mis met z’n wagen!Zij hebben bij mij bijna hetzelfde geflikt… Maar helaas voor hun had ik toch meer verstand van auto’s als wat zij gedacht hadden.
Ik vind het toch erg als jij je bij de zgn. APK meester moet gaan “verdedigen” omdat hij je wagen onterecht wilt afkeuren.Ik heb nog meer voorbeelden, maar ik denk dat het ondertussen duidelijk is…
Ik heb trouwens ook gehoord (ik kan het niet bevestigen…) dat ze 409 RVS gebruiken ipv 304, maar het wel verkopen als 304.
origineel gepost door 16v kadett c
usa in mastricht maak ze op maat wat je maar wildNiet doen…
Zijn oplichters en afzetters!
(vooral geen APK bij hun laten doen!)Ik weet niet waar je woont…
Als het niet te ver weg is, kun je R&M Tuning proberen in Maastricht.
Is een beginnende bedrijf… Maar, de jongens hebben de nodige ervaring!
Het zou niet iedereens smaak zijn… Maar hier is een voorbeeld van hun werk


Dat is ook geen C20XE vliegwiel…
Is van een andere wagen.(staat ook vermeld dat de foto alleen als voorbeeld dient!)
(of bedoelde je deze…)
Het kan ook iets makkelijk (en goedkoop) zijn…
Een versleten rubbertje of zo…Maar, wat voor soort tik hoor je dan? 1 tikje, of meerdere achter elkaar?
(Dit is wat ik bedoel als je zelf niet bij bent… :P)Koppeling versleten/stuk?
Differentieel versleten/stuk?
Homokineten versleten/stuk?Is lastig om te zeggen als je er zelf niet bij bent…
Geloof ik niks van!
Weet je zeker dat het niet de multiriem was?Reden? Ori. Gm/Opel spul voor (minder dan) imitatie prijzen!
Ik koop tegenwoordig zo goed als al m’n onderdelen via hun voor m’n opeltjes…
Voordat ik daar iets voor het eerst besteld heb, ben ik o.a. de engelse forums afgegaan, en alleen positieve geluiden gehoord.
En, als iets niet te vinden is in het lijstje, gewoon ff mailen. 99% van de gevallen kunnen ze je toch helpen!Nu moet ‘ie het wel doen…
sorry, ik ben nog een beetje aan het :sleeping
gebruik de zoekfunctie…
is al meerdere keren behandeldt…Kijk eens op http://www.autovaux.co.uk
Daar was ik voor m’n C20XE €275 (inc. verzending) kwijt voor een distributie set (riem, span/loop rollen en waterpomp) en koppelingsset!
En allemaal ori. GM producten (koppelingsset is van LUK)Ik heb vandaag m’n garage opgeruimd…
En, omdat ik toch alles weer in handen had… Dacht ik ff een foto maken en met jullie delen! haha!
Nog een aantal dingen die op m’n Corsa A project komen:
FSE Power boost valve

Chroom kleppendeksel met zwarte Vauxhall L

Chroom distributie kap en spruitstuk hitteschild

Gereviseerd KS700 kop (100% in orde, ) met nieuwe kleppen, stoters, enz…

En wat meer chroom (of gepolijst) spul…
(Thermostaatbehuizing, oliedopje, oliepeilstokhouder/carterontluchting, injectierail en cover voor injectie draadboom)

Zwarte gepoedercoat inlaatspruitstuk, throttlebody en gaskabelhouder. (inlaatspruitstuk en throttlebody zijn beide aangepast/geflowed)

Mooie blinkende onderste poelie

Gepolijste RVS waterpijp voor achterop het blok

Chris Astley motorsteun en V.bak spacer (gebruikt alle 3 de gaten van de V.bak steun)

Splitfire TwinCore bougie kabels

origineel gepost door carlover
er is een verschil tussen FABRIEKS uitgaven van een auto,en aftermarket spul.
zit het er a fabriek zo op,goedgekeurt.
wil jij een andere bumper(aftermarket,of aangepast),zul je toch moeten kijken dat hij in de buurt van de originele plaats komt.achter voorruit mag gewoon NIET.
Dat mogen ze wel zeggen… Maar staat nergens vermeld…
Klikkie—> REGELING KENTEKENS EN KENTEKENPLATEN
Als je een beetje goed gebekt bent, kom je wel onder die boetes uit…
En, ik heb een paar onderdelen een verjongingskuur gegeven…
Motor/versnellingsbak steunen




Veerpootbruggen (voorkant boven en onder)

Ruitenvloeistof reservoir


Koelvloeistof reservoir (afwachtend op alu. exemplaar)


Stabi.stang voor

Bobine + houder (is trouwens echt carbon, geen plakfolie!)

Zo…
Zoals altijd, heb ik weer pech met m’n projecten…
Steeds dingen moeten uitstellen (niet altijd vrijwillig, k*t leveranciers!)Maar toch ff een kleine update:
Deze kennen jullie waarschijnlijk wel, een ori. GSI rad. met kolossaal koelvin.
Staan helaas bekend om hun zwakke kunststof eindkappen.



Dus, deze gaat plaats maken voor 100% alu. twin-core (dubbel dikte dus) radiator met dubbele slim-line koelvinnen (worden voorop de rad. gemonteerd).



Hoe zit het dan met de citroen SM?
Daar zit de kenteken ook achter glas…Plaatje bij het praatje:

Deze auto is gewoon toegelaten op de openbare weg…
Trouwens, ik heb nergens in artikel 7 gelezen, dat de voorste kenteken niet achter glas zitten. Alleen dat hij op de daar voor bestemde plaats moet zitten en een bepaalde hoek moet/mag hebben bij bepaalde hoogte.
Wat nou als je geen uitsparing heb voor je kenteken? Wat is dan de voorbestemde plek?Als ik me strikt aan artikel 7 zou houden, zou ik m’n kenteken aan de binnenspiegel kunnen monteren, als ik me maar aan de juiste hoek/helling houd…
Wat staat eigenlijk in de RDW handleiding?
Ik heb net een mail van biesheuvel gekregen…
+/- €100 afdraaien + balanceren.
tot hoeveel kilo zijn jullie vliegwielen afgedraaid?
origineel gepost door corsaracer
zit wel geen starterkrans op, hou daar rekening mee:vertagDat had ik gezien, maar voor kleine meerprijs wordt er een opgezet…
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
zolang je niet raar gaat doen met nokkenassen en bijvoorbeeld een 4 spots koppeling loopt dit prima (denk ik)Ik heb wel Newman Fast Road nokkenassen in m’n blokkie (mildste wat ze hebben) en een sportkoppeling (gewone vorm met veren).
Wordt dat alsnog een probleem?origineel gepost door cd-design
Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???Alsjeblieft!
Link—-> Stroker Crankshaft
staat er ook bij in de advertentie…
PART NUMBER: MV57 FITS VAUXHALL CORSA B 1.2 + 1.4 8V 1993-2000 MODELS
Sorry…
Ik zal hem op de Renault forum posten! :D
hier wat meer pix van de opel megane :jerry



-
AuteurBerichten