Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Klopper wrote:
Beste medeweggebruikers,
Sinds een paar weken heb ik een andere Corsa B erbij, eentje met een C20XE… Helaas is de koppakking naar de maan, dus vond ik het wel tijd voor een paar vragen :P
1) Hoe kan ik precies achterhalen uit wat voor auto deze C20XE (150pk) komt? (verkoper zei; Opel Omega uit ’92, weet’t alleen niet zeker)
Zoals al gezegd: Omega= onmogelijk… Tenzij dat de desbetreffende omega ook ’n motor ombouw heeft ondergaan2) Zit er bij deze motor een lambda? En hoe kan ik dit zelf controleren?
Kijk op uitlaatspruitstuk, net na het blok. Daar moet ‘ie zitten, als er een er op zit3) De achterbanden (185/60/14) zijn opgepuft tot 0,9 bar… Dit kan toch nooit goed zijn?? Banden zakken niet door, maar vergeleken m’n vorige setje banden (2,2bar) vind ik het toch maar weinig…
Veels te weinig, moet >1.9bar zijn4) De achterremmen werken niet gelijkmatig (85% verschil), waar kan dit aan liggen… Remcilinder of iets dergelijks toevallig? Dit zijn trouwens trommelremmen, en dus;
Kan vanalles zijn, je kunt het beste alles loshalen en nalopen.5) Is het misschien verstandiger om deze te vervangen door schijfremmen?
Is niet noodzakelijk (bij standaard vermogen), wel heel verstandig.6) Garage beweert dat de radiator (van de originele 1.6, is een Corsa B GSi) niet voldoende kan koelen voor een 2.0L, terwijl hij bij normaal/sportief rijden toch netjes tussen de 88 a 91 graden blijft… Zit hier waarheid in?
GSI radiator voldoet prima…Alvast bedankt voor de antwoorden!
Speed is the new definition of fun :D
Ultra GT Wegliggings set (veren plus schokbrekers) van Weitec.
Helemaal :thumbHeb ik op m’n B-tje. (verlaging 30/30)
Is een progressief setje. Bij normaal gebruik lekker comfortabel en bij sportief gebruik merk je dat de auto een heel stuk minder overhelt en een vaster op de weg ligt.Het setje tussen de €300-€370, afhankelijk waar je kijkt.
Stappenmotor vervuild? Of heeft dit type geen stappenmotor?
Ik weet of de auto van CorsaSport90 verlaagt is of verlaagt zal worden…
Met een verlaagde auto wil je eens wat raken.Ik heb twee keer gezien dat mensen hun neon aan “vitale” onderdelen bevestigd hadden (lees= benzine leiding), zonder succes!
De buizen hingen toch een stuk lager als de leidingen (vanwege diameter en plaatsing).
Eentje was aan een (flinke) drempel blijven hangen en de ander aan straatklinkers (zal wel een kuiltje hebben gezeten).Drie keer raden…
Allebei de benzine leiding over!
Ik zou ze niet aan je benzine- of remleidingen vastmaken, je hoeft maar iets raken of ergens aan blijven hangen…
Dan is het weer :cry :cry :cryTweecomponenten polyurethaan gietrubber is dat (PS160).
http://www.polyservice.nl/PU-Rubber-PS-160–2-kg-set-p-16525.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier kan je de leds krijgen en staat ook de handleiding.
http://www.steve010.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zou het gewoon proberen…
Handleiding erbij en gewoon alles stap voor stap volgen, moet het wel lukken.Moet je wel zelf de gaten er in maken.
@CORSA2L16VALVE wrote:
@KRSA2000 wrote:
@Haasje17 wrote:
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
En wat bedoelt hij met “stock”???
een C20let kan ik geloven…. maar een xe 300pk weet ik wat ik moet voor doen. en heb ik veel pretgas voor nodig
Met jouw pretgas, heb ik ook veel pret gehad… haha!
Vooral toen je die Ferrari vernederde op het duivelsberg!Voor de gene die er niet bij waren:
[youtube:3qf67ezx]http://www.youtube.com/watch?v=RJivs8tua3A[/youtube:3qf67ezx]
:puke
Just kidding….
Een hele dikke

Als de rest van het binnenverlichting en je radio het nog doet, hoef je niet te zoeken…
Dan is de zekering niet door, de zekering voor het binnenverlichting en de radio zitten op hetzelfde zekering (10A).Om de lampjes de vervangen moet je de hele middenconsole eruit halen.
Klikkie klikkie:
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Gewoon niet doen…
Een kermis onder de auto is zo 2001!
;)
@Haasje17 wrote:
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
En wat bedoelt hij met “stock”???
beurtje geven?
ecotec x20xev rood 245cc/min@3bar :thumb
creme 214cc/min@2.5bar
creme 235cc/min@3barblauw 220cc/min@2.5bar
blauw 241cc/min@3bar@CorsaB5drsX14XE wrote:
@McKaamos wrote:
Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.
Je kan wel een grote muil hebben, maar als je strot te krap is kan je nogsteeds niet ademen ;) Geld ook voor motoren. Grote filters en uitlaten zijn prachtig, maar het knelpunt zijn de kleppen en poorten in de kop.Wat je al zegt over de uitlijning van de poorten v.s. de flens is zelfs met het originele spruitstuk al.
Je haalt het meeste door die uitlijning perfect te maken en de poorten zo ver mogelijk uit te “boren”. (uitslijpen met een dremel b.v.)hmmm mantzel powerbox :angel
evenals spaghje voel je echt wel hoor…Toevoeging: TB’s?
@McKaamos wrote:
Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.
Je kan wel een grote muil hebben, maar als je strot te krap is kan je nogsteeds niet ademen ;) Geld ook voor motoren. Grote filters en uitlaten zijn prachtig, maar het knelpunt zijn de kleppen en poorten in de kop.Dat klopt idd bij de meerderheid van motoren…
Maar buiten dat, ik heb verschillende spruitstukken van hottuning gezien, maar weinig daarvan hadden “equal length” primaries en/of secondaries.
Vooral jij moet weten wat dat betekend… ;)
(ff off-topic: bij een C20XE is de spruitstuk de knellende factor, de kop kan +/-230pk “flowen” voordat er aanpassing gemaakt moeten worden. Een andere fatsoenlijk spruitstuk kan veel opleveren bij een C20XE-je)@McKaamos wrote:
Wat je al zegt over de uitlijning van de poorten v.s. de flens is zelfs met het originele spruitstuk al.
Je haalt het meeste door die uitlijning perfect te maken en de poorten zo ver mogelijk uit te “boren”. (uitslijpen met een dremel b.v.)Ik ben met je eens, maar ik bedoel dat de zelfs de gaten voor de tapeindes niet overeenkomen.
Meh…
Ik vind ze meevallen…
Ziet er leuk uit, maar als ‘ie doet kwa vermogen… Dat betwijfel ik.
Waar je vaak mee moet op letten, is de flens. Hij komt niet bijna nooit overeen met de kop, en moet dan (een beetje) aangepast worden.M2.5 creme
M2.8 blauwIs meerdere keren besproken…
Bandenspanning en type profiel hebben ook invloed op het stuurgevoel…
Ik heb me vandaag wel bezig gehouden…
* V.bak gedemonteerd en de keer-ring van de primaire as vervangen (en natuurlijk de bak weer gemonteerd).
* Spruitstuk en uitlaat eraf geflexd/gezaagd/gerukt/gedemonteerd ter voorbereiding van het nieuwe systeem.
* Digi-dash uit elkaar gehaald, schoongemaakt en folie omgewisseld voor blauwe exemplaren
(En, “stiekem” klok weer terug op nul gezet… Zie je niks van!).
* En als laatste, thermostaat behuizing weer lekkage vrij gemaakt.misschien een slechte aarde… (radio en/of versterker)
@mrmonkey wrote:
@KRSA2000 wrote:
@mrmonkey wrote:
Geen enkel probleem… de uitlaat is deugdelijk bevestigd dus is het goed!
Ik zelf zou hem zonder moeite ermee goedkeuren
Tja, hangt ervanaf wat je deugdelijk bevestigd vindt… de poten zitten er niet voor niks aan!
Ik zou wel even poten er aan lassen en de boel met rubbers ophangen.
(voor dat de boel afbreekt)uhm… die poten zitten ervoor omdat dat voor het nieuwe type astra F is, terwijl de oude types gebruik maken van de beugel… het is gewoon dezelfde einddemper
Heb je dan een beugel waarmee je de demper hebt opgehangen (zoals de “oude” F’s)?
Zo nee, dan geldt m’n vorige uitspraak nog… Hang hem fatsoenlijk op.
-
AuteurBerichten