Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het weer zo ver… :puke
2 augustus 2011 om 08:29 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867368@Oenatje wrote:
@KRSA2000 wrote:
Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?
Edit:
Ik ben er al achter…
Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.
:hmmz
dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop
Dat klopt… dat zijn versterkte versies van de KS859 koppen, dus ook met de kleinere in en uitlaat poorten!
@CarloAstra wrote:
Als ik het zo hoor denk ik echt aan de druklager/koppeling waar iets mis gaat. Toch maar ff de bak eraf halen.
Bak zal het wel niet zijn, aangezien jouw auto niet is uitgevoerd met zo’n waardeloze m32 bak, die allemaal kapot lopen.Lees de begin post… Er zit wel een M32 bak er op! ;)
Klinkt duur… Ik durf zo geen oordeel te geven!
Succes in ieder geval…De iPhone is hetzelfde als een chihuahua in een handtasje… een mode accessoire!
Ga voor de Samsung, heb je meer aan.U9, K6, enz. verhaal is allang niet meer van toepassing.
Er wordt tegenwoordig naar bouwjaar gekeken.Mijn corsa c20xe is APK goed gekeurd zonder kat. of lambda (bj ’91).
Ik mocht max. 3.5% CO hebben (0.25% gemeten :thumbup )Van HET boekje:
De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer
koolmonoxide bevatten dan:
a. 4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar
voor 1 oktober 1986;
b. 3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
voor 1 juli 2002;
c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
uitlaatgassen;
d. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;
e. 1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,
wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
f. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002 en blijkens een
aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof
verdicht gas.
Bij het vaststellen van het koolmonoxidegehalte mag het tweede cijfer achter de komma buiten
beschouwing worden gelaten.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op hybride aangedreven voertuigen.
@RISL wrote:
Nee, een sierstuk plaats je namelijk over de eigenlijke uitlaat heen en de uitlaatgassen zullen slechts de laatste paar centimeters door het sierstuk gaan. Het geluid wordt daardoor niet anders. Middendemper weglaten of een andere einddemper werkt veel beter voor een ander (zwaarder) geluid. Of inderdaad een echte dikke uitlaat eronder hangen (3 inch ofzo) :thumb
En, toch zeg ik ja… :ass Haha!
Ik zei het kan het geluid beïnvloeden, maar je moet het natuurlijk niet vergelijken met het vervangen en/of verwijderen van dempers.
(probeer het maar eens…)Ik hoop wel dat wij “ongescholde johnny’s” het wel begrijpen… haha! king:
@HansCorsa15td wrote:
Lachwekkend dit, je moet eens lezen wat je schrijf joh! Je maakt je meteen lekker belachelijk voor het hele forum! Je bent vast een ongeschoold figuur?
Ik zie onderaan GSI en SPORT staan bij je: Je bent dus zelf het Johnny met de pet type ten top!
(Dat je niet zo slim bent kun je ook niks aan doen, maar loop er niet mee te koop!)
Belachelijk voor de hele forum? Misschien wel… Maar jij doet hetzelfde!
Ik heb het tenminste wel in de gaten (noemen ze zelfspot).Ik ben zeker geen ook Johnny met de pet type…
Ik draag geen petten, word je kaal van. En, ik heet trouwens Paul.Ongeschoold? In tegendeel, maar ik wil daar niet mee te koop lopen!… ;)
Maar, ik wil best mijn diploma’s met die van jouw vergelijken.Ik ben (net) geen psychiater, maar ik denk toch dat jouw gedrag gedreven wordt door jaloezie. :hmmz
Volgens mij kan je er niet tegen dat andere forum leden wel de mogelijkheid hebben om in een leuke auto te rijden.
(Ook al zijn ze niet helemaal jouw smaak qua bolide)
Voordat je nutteloze kreten gaat roepen, bekijk de verschillende topic’s van je mede forum gebruikers.
Misschien (heel misschien…) draai je dan bij, als je heb gezien hoeveel werk er in gaat zitten om een auto op te knappen/modificeren.Ik zit jou toch niet af te kraken, omdat je niet weet hoe je een distributieriem moet vervangen bij je “saaie, stinkende, Opa Hans met de beret op, Corsa TD”. (Bijdeze m’n excuses aan alle andere dieselrijders van het forum!)
Ik ben wel blij dat ik je heb laten lachen… Maakt mijn dag weer goed!
@AK-tuning
M’n excuses voor de off-topic respons.Wij weten ondertussen ook wat voor een lul dat jij bent… Ga eens een keer naar de hoeren, raak je al je frustraties kwijt!
Doe ik ook… Oja, voordat ik het vergeet: Ik moest je de groeten doen van je moeder!BAZINGA!
Een sierstuk kan door z’n vorm wel een andere geluid geven, alleen wordt ‘ie niet harder.
(In principe, hoe groter de diameter, hoe lager de toon… Basis natuurkunde)@yo!rick wrote:
@HansCorsa15td wrote:
Je wilt dat je corsa een Johnny met de pet geluid gaat maken?
jij wilt nooit geholpen worden als je een probleem heb en je wilt alleen op internet bijdehand doen omdat je dat niet durft in het echte leven.
BUUURRNN! :jerry
BAZINGA!!!
Sorry, kon het niet laten.
On-topic:
Probeer een open luchtfilter, krijg je een zwaardere geluid tijdens het optrekken. (gaat de auto niet beter van lopen BTW).Hij heeft een 8″ koppeling er op zitten.
Hij heeft bij de volgende zaken geïnformeerd:*mijnautoonderdelen.nl
*winparts.nl
*carpartsdirect.nl
*heutsZe kunnen hem allemaal niet leveren, terwijl hij wel in hun bestanden staat.
We wachten nog antwoord van mister-auto.nl, maar ik verwacht weer gewoon meer van hetzelfde. :(
Ik zou hem even vragen of hij ook bij brezen is gaan informeren.
@Ghanz, wat vraag je voor een koppelingsset? (mag ook via pm)Corsa D
Novus is niks…
Slechte kwaliteit en pasvorm.Ff wat langer wachten en geld opzij zetten voor wat fatsoenlijks!
12 juli 2011 om 19:28 In reactie op: Mijn tweede hobby,tattoo's!!!! plaats hier je foto' #17460648Is eigenlijk ook een vorm van discriminatie…
De bekabeling is ook mede-bepalend voor de kwaliteit.
Plus, de bron van het muziek moet ook in orde zijn… (dus ori. CD’s en/of hoog kwaliteit mp3’s gebruiken!)11 juli 2011 om 22:16 In reactie op: Mijn tweede hobby,tattoo's!!!! plaats hier je foto' #17460644Ik heb er 2 1/2 op het moment…
M’n eerste (eigen ontwerp/zelfgetekend):
Als je goed kijkt, zie je een leeuw.

Familie wapen met keltische kruis:

Work in progress:

4e en 5e zijn al getekend… Maar ik moet ff wachten. Ik heb mezelf beloofd, dat ik niet meer als 1 tattoo per jaar laat zetten.
Daar lijkt het wel op…
Maar niet van een C20XE. (te klein)10 juli 2011 om 08:11 In reactie op: corsa b piept bij snel optrekken/door hobbels rijden. #17907487Dat was ik vergeten…
Heb ik ook moeten aanpakken bij m’n B-tje.Ik geef je even wat advies.
Kijk op http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staan de ins en outs van het inbouwen van een C20XE.
En lees deze topics maar eens door:
viewtopic.php?f=8&t=9772
viewtopic.php?f=18&t=116150Kijk ook bij het “Restauratie, verbouwingen en styling” deel van het forum, er zijn meerdere leden die dergelijke ombouwen gedaan hebben.
Lees hun topics even door voor tips/trucs/ideeën/advies.Wil je een turbo? Koop gelijk een C20LET, spaart je een hoop werk!
Aan welke auto’s heb je gewerkt dan? (En met name wat heb je er aan gedaan?)
En om ff terug te komen op het XE/turbo combo…
Ik geef je alvast een tip: een compressie van 10.8:1 en drukvulling gaat niet echt goed samen.
Dus je weet wel wat moet gebeuren… toch?Piepende rubbers is geen afkeur… Versleten rubbers wel… :thumb
Zie boven
Plus:
Gebruik de zoekfunctie…
Is al een aantal keer behandeld!
(En 1,000,000,000,000x naar gevraagd)Kan de rubbers van de draagarmen, trekstangen en/of stabilisatorstang zijn.
-
AuteurBerichten