Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik gezien… Mooie wagen!
(mijn corsa staat een bladzijde verder… ;) )
:thumbup
http://www.ebay.nl/itm/INSIGNIA-ASTRA-J-FAN-STYLE-WASHER-JETS-ADJUSTING-JET-TOOL-/250936171150?pt=UK_Measuring_Tools_Levels&hash=item3a6cf61a8e#ht_500wt_1287″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor die paar euro kan ik hem misschien gewoon vervangen.
Maar, zou de auto ook niet slecht moeten lopen als de temp. sensor overleden is?Aarde probleem?
30 november 2011 om 00:29 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17947996Leuk project!
Ik was ook naar een B204 blok aan het kijken voor m’n volgende project…
Even wat tips/hints/weetjes:
* Als je een grotere turbo voorlopig wil uitstellen, is het misschien de moeite waarde om de spruitstuk uit te wisselen voor eentje met T3 flens ipv T2 (als je dat nog niet hebt erop tenminste, ze zijn met beide types uitgebracht), de T2 schijnt echt ruk te zijn.
* De eerste mod wat m’n collega’s uit engeland uitvoeren is een custom spruitstuk met grotere turbo.
Ook aan te raden is een inlaat van een N/A blok, deze heeft een betere flow dan de turbo uitvoering.
Plus, wat ook een leuke upgrade is, is een B235 kop. Deze heeft betere poorten dan de B204 kop.
Maar de B204 kop kan makkelijk 400pk aan, dus is geen must.* Als je van plan bent om het blok flink de toeren in te jagen (sprint, circuit, enz.) is het een goed idee om de klepveren te vervangen met exemplaren van volvo (onderdeelnr. 9135130).
* Wat ik heb begrepen is de T5 Suite software de shizzle als je de ECU wilt herprogrammeren.
* De ori. injectors kunnen tot 300pk gebruikt worden. ;-)
* Als laatste… De B204 heeft 2 balans-assen, om de betrouwbaarheid van het blok te verhogen en voor wat extra vermogen boven in het toerengebeid, worden deze meestal ge-delete (Sorry ik weet ff niet de juiste NL term hiervoor) door “power-freaks”/tuners/modders, hoe je het ook wil noemen. Dit raad ik je ook aan!
25 november 2011 om 09:09 In reactie op: Bedieningsstang wervelklep Z22YH, wie wil er meedenken??? #17810690Dit is een bekend probleem, vooral bij de 1.9 diesels met wervelkleppen…
Ik denk niet dat de lijm gaat helpen, ik ben bang dat het vast gaat zitten.
Een kameraad van me had hetzelfde probleem, vanalles geprobeerd maar niks hielp.
Het enige (functionerende) oplossing is een nieuwe inlaatspruitstuk, doen ze bij opel ook vandaar de hoge reparatie kosten.Als je een beetje handig bent is dit ook heel goed zelf te doen.
Kijk op oa ebay daar verkopen ze inlaten voor een zacht prijsje.@ricardo1991-corsa wrote:
http://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-521534/Corsa-B-135-x-75-mm-Oval.html
Ik heb geklikt en meerdere keren gelezen, maar ik zie nergens staan dat het niet voor een ecotec blok geschikt is…
Welke sites heb je gekeken?
Ik vind er genoeg waar je gewoon eentje kan bestellen voor je “ecotec”.Ik heb de Proxes 4 op m’n corsa A… Ik ben er zeer tevreden over!
Ik vind ze beter dan de T1R.
Maar de T1R is zeker geen slechte keuze!Een open luchtfilter gaat alleen meer warme lucht aanzuigen.
Dit heeft een slechte invloed hebben op prestaties en verbruik.
Een gesloten systeem is beter wat dat betreft.Het is normaal dat de temp. omhoog gaat als je stil staat (o.a. in de file). Er gaat geen (koele) rijwind door de radiator om de koelvloeistof te koelen.
Als je weer gaat rijden gebeurt dat wel en zal de temp. weer dalen.
Als de temp. te hoog wordt tijdens het stilstaan (boven de 100 graden) slaat de ventilator aan om lucht door de radiator te blazen/zuigen.Logisch eigenlijk als je over na denkt…
Een intercooler gaat niet werken… Teveel weerstand + te lange traject wat de lucht moet volgen.
DEI heeft een leuk systeem om de aanvoerlucht te koelen:


http://www.designengineering.com/category/catalog/cryo2-system-components/cryo2-air-intake

Het systeem werkt op co2, dus makkelijk verkrijgbaar en redelijk goedkoop.
Meningen zijn gedeeld, maar ik heb echte resultaten gezien bij verschillende wagens!Kan ook op geblazen motors gebruikt worden!

Als je de schema erbij post, kunnen we meekijken…
12 september 2011 om 08:28 In reactie op: verlichting achter de draaiknoppen werkt niet meer #17917785Als de overige interieur verlichting nog werkt is het geen zekering kwestie. Je mag je gaan amuseren met lampjes vervangen.
Welke type astra heb je?Hier heb je how to’s om de lampen te vervangen:
http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_dash/astraf_inbouw/astraf_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Met €400 kom je niet daar met een 1.0, helaas…
Wat kan je doen met een 1.0?
Voorbeeld:
Dbilas Luchtfiltersysteem (+0kW, assisteert verdere modificaties) €226.00
Dbilas Flowtec inlaat (+12kW) €986.00
Dbilas geslepen nokkenas (+?kw) €286.00Totaal: €1498
Dan moet je nog de uitlaat en ECU aanpassen (kant en klaar chiptunen gaat echt niet werken!) om echt profeit van de bovengenoemde te hebben!
Reken maar op nog een +/-€1500 om dat fatsoenlijk voor elkaar te krijgen!Er zijn meer bedrijven die spullen leveren, niet alleen Dbilas, maar de prijzen zijn ong. hetzelfde…
Veel geld hé!
Voor dat geld kan je beter een andere motor imbouwen die meer vermogen heeft of zelfs gewoon een andere auto kopen met meer vermogen.
Welke type motorblok zit in je corsa? (Kunnen we je beter helpen)
Hoeveel heb je om te besteden? (Denk er aan: Een motor opvoeren is nooit goedkoop!)Een tip: als je meteen met dit soort vragen komt, moet je er zelf niet aan beginnen. Spaar dan even door en laat het doen door iemand die er verstand van heeft!
@bukzzzie wrote:
http://igtfy.com/?q=turbokit+voor+corsa+b
http://igtfy.com/?q=chippen+van+corsa+b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Haha! :thumbup
:thumb
13 augustus 2011 om 09:37 In reactie op: MAG DICHT/ velgen staan erop na kassen uitrollen. #17900127Past gewoon zonder spacers…
@armando wrote:
Slecht kontakt luchtmassameter? Andere luchtmassameter geprobeerd?Bij mij lag het aan de stekker dus aan de pinnen in de stekker die hadden speling.
Dat heb ik naar gekeken, kontakt lijkt goed te zijn… Ik heb ergens nog een LMM liggen, ik zal ze even uitwissel.
@GSI Racer wrote:
geen lambdasonde meer?
ligt het daar niet aan?Ik denk het niet, de lambdasonde kan je gewoon weglaten. De ECU gebruikt dan alleen de voorgeprogrameerd kenvelden en regelt niks meer bij. Ik heb 75km gereden zonder lambdasonde gereden zonder problemen (bij de APK had ik zelfs een CO van 0.2%).
:thumb
http://www.quadconversions.com/vauxhall_nova_twin_headlight.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
4 augustus 2011 om 17:45 In reactie op: corsa b piept bij snel optrekken/door hobbels rijden. #17907491:thumb
Ik ben zeer tevreden met m’n PowerFlex PU rubbers… Dubbel en dik het geld waard!
4 augustus 2011 om 16:10 In reactie op: corsa b piept bij snel optrekken/door hobbels rijden. #17907489En? Oorzaak gevonden?
-
AuteurBerichten