Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gezien op fleabay, staat momenteel op €60 (+€20 verzend.k)
http://www.ebay.nl/itm/301129417310?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat dacht ik al… Haha!
Het zou misschien nut/zin hebben op een blok met drukvulling, maar daarvoor wijst ‘ie eigenlijk de verkeerde kant uit.
:thumbup
@kaneelschep wrote:
Na gebruik altijd terugdraaien naar 0….zo blijf je er het langste plezier van hebben.
ben meteen even naar beneden gelopen om te kijken of de mijne wel op 0 stond. :thumbup
Ik ook! Haha :thumbup
@jordy991 wrote:
maar weer is de mijne showen na wat aanpassingen.



Stoer gedaan met de verfspatten achterin!
Ik heb zelf deze
http://www.turbosport.net/acatalog/Vauxhall_engine_parts.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/crankshafts-and-con-rods/crank-pulley-for-v-belt-standard/alloy” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/C20XE-C20LET-Single-Crank-Pulley-Nova-16v-Turbo-/380856024019?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item58acc9bbd3&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/alloy-bottom-pulleys/single-v-alloy-pulley-20xe/2-0-8v-4-bolt-/prod_35.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Van online-velgen.nl krijg je altijd de juiste naafringen indien ze nodig zijn.
De velgen hebben een naafgat van >70mm, dus ga er maar vanuit dat je ringen meegeleverd krijgt.
(naafgat van een 4gaats corsa c is 56,6mm)Jep! No prob!

Station uitvoeringen van de astra f waren nooit geleverd met een C20XE, wilde je een 2L kreeg je een X20XEV (100Kw) blok. (in NL iig)
Ik ga eerst kijken wat de schoongemaakte sonde doet, anders wordt eentje van bosch.
(Opel garage hier “om de hoek” durfde >€350 te vragen voor een lambdasonde! :wtf )Is een 3 polig sonde
Blok kwam uit een astra f station :hmmz


;)
waar ie daarvoor ingezeten heeft weet ik niet
Ik heb idd een tijdje terug een toevoeging/cleaner gebruikt (wynns injector reiniger)…
Zo ver ik weet verbrand ik geen olie. Heeft pas 1900km erop zitten na de (totale) revisie.Ik ga hem schoonmaken en terugzetten, en dan kijken wat gebeurt.
Het gaat om een corsa a met C20XE blok.
En… is niet origineel! ;-)Mooi weer + een vrije dag = poetsen & waxen!



Ik was helemaal vergeten dat ik een zwarte auto had… :???:
Ik wil eigenlijk geen ouwe koeien uit de sloot halen…
Maar voor de geintresseerde hierbij nog een link (via de DHRA) wat het bevestigen van een harness betreft.http://www.dhra.nl/wp-content/uploads/2012/11/SeatbeltGuide06-05-12.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
NL dealer heb ik idd gevonden…
Was het makkelijk aansluiten?Sent from my GT-I9300
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik had al verwacht dat het geen problemen zou opleveren maar had toch ff bevestiging nodig.Kan ik met een gerust hart eentje bestellen. ;-)
Sent from my GT-I9300
APK? Vlag & wimpel!
Sent from my GT-I9300
Ik heb idd ook ankerplaten onder mn beugel. Anders heeft een beugel/kooi geen nut, en is het alleen voor show!
Zoals je misschien boven al gezien hebt, wil ik uiteindelijk ook naar een 6 punts kooi (wel met zij/deur versteviging erbij).Sent from my GT-I9300
@sylvester1 wrote:
De stand van de gordels zijn nu niet goed.
Je moet je met 4/5/6 punts gordels houden aan de opgegeven graden hoe je ze moet plaatsen.Ik heb me hier aan gehouden:

Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?
@sylvester1 wrote:
Als je nu van achter/zijkant aangereden wordt dan houdt de beugel de krachten echt niet. Dan knikt hij en gaan je gordel van spanning.
Misschien… Maar de spanning gaat er ook vanaf als ik ze achter vast maak en ik wordt van achteren/opzij aangereden. (vanuit gaan van een kracht dat ook m’n hb doet knikken)
@sylvester1 wrote:
Zoals meerdere zeggen, monteer de gordels netjes op de vaste punten. Ook niet aan de beugel, want deze helpt niet met een ongeluk aan de voor of achterkant. Een corsa a knikt negen van de tien keer in de midden.
Dus, jij zou ook geen harness vastmaken aan een beugel/kooi met geintegreerde hb?
Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen… Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
@theunm wrote:
in mijn ogen is dit geen rolkooi maar slechts en beugel.
een kooi hoort ook naar voren te lopen.
verder kan ik niet zien of er ook verstevigings platen onder de voetplaten zitten.
een beetje lullig als je rolkooi door de bodem naar buiten steektiemand met een las apparaat en een meter buis had hetzelfde resultaat kunnen halen.
ieder zijn eigen smaak
ziiten er nog labels met e-keur op de gordels ?
die heb je wel nodigBen ik met je eens… Is maar een beugel.
Wat er nu er in zit is van OMP en heeft ook verstevingsplaten onder de voetplaten.
Ik wil uiteindelijk zoiets aanschaffen (deze is toevallig van wiechers):

Riemen hebben een e-keur merk, maar is geen vereiste voor de keuring:

@Corsaliefhebber wrote:
Het ziet er leuk uit, al vindt ik de kooi mooier als de harnessbar
maar ik twijfel even over het nut van een halve kooi,
Mijn idee verplaats je zo de kreukelzone
juist naar de plek waar jezelf zit, omdat het daar dan minder stevig is als nu achterin?
Dit is puur in theorie en mijn mening na het zien van het geheel,
ben nog niet zo bekend met rolkooien daarom hier over mijn vraag ;)Succes met de apk en keep up posting over deze leuke Corsa. :thumb
Grtz Corsaliefhebber king:
Ik hou je op de hoogte… ;)
@wagnas wrote:
Je had beter een gat in de kooi kunnen boren en met een dikke bout daaraan vast. Als je kooi staal is en vastgeschroefd aan de bodem is dat sterk genoeg, zeker sterker dan dat je het nu hebt.
Of je gordels naar de punten van de achterbankgordels.
Vind die harness bar er eigenlijk niet uitzien. :thumbdown Je rolkooi is wel mooi zo.:)
Ieder zijn eigen smaak… ;)
De harness bar is boven bevestigt aan de originele bevestingspunten van de riemen en onder met heavy duty (500kg) klemmen vast aan de (stalen) “kooi”. Lijkt me sterk zat.
Plus boren in de kooi/beugel zou de hele constructie verzwakken… Lassen is dan een wijzere optie! :thumb
Foto’s doen het weer…
We zullen morgen zien wat de keurmeester zegt, ik ga morgen voor de apk.
Het zou geen probleem mogen zijn, alles zit deugdelijk gemonteerd.Bedankt voor de tip… :???:
Dat heb ik gedaan en heb niks kunnen vinden, vandaar dat ik hier
om hulp vraag. -
AuteurBerichten