Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rij zelf met Newman cams (met een c20xe). Ik ben zeer tevreden en zou ze zeker aanraden.
Maar schrick, dbilas, piper, cat cams zijn evenals goed.
Als je maar een A merk neemt en geen eBay, raceland of china zooi pakt.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Dan raad ik een 262°/264° cam aan
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Voor dagelijks gebruik is een mildere cam beter als een wilde nok.
Heb je in het toerengebied waar je het meeste rijdt een vermogenstoename en hoef je niet steeds tegen de begrenzer te jakkeren om profijt van te hebben.
Bij de wildere cams heb je misschien welswaar 15pk extra bij 7200rpm maar verlies je 10pk onderin.
Doe mij maar 10pk extra tussen de 2500-6000rpm. Heb ik meer aan.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Newman geeft wel netjes alles aan.

Lees dit ook even door:
http://www.newman-cams.com/selecting-the-right-camshaft/” onclick=”window.open(this.href);return false;Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Fabrikant geeft normaliter aan welke powerband de nokken hebben. Dus in welke toerengebied ze het meeste opleveren.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 19:23 In reactie op: storing nadat 7 polige stekkerdoos is verwisselt met 13 pol #18319912Klinkt als een canbus probleem.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Jip
Of hoge km-stand@Sprint69 wrote:
Welke olie heb ik nog voor mijn Opel Astra Wagon F 1.6i Sprint
10W40
15W405w40 is voorgeschreven en 10w40 dient als alternatief
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Auto moet voldoen aan de wettelijk vastgestelde eisen rdw/apk. Zo niet, kan een verzekeringsmaatschappij er voor kiezen om niet uit te keren.
Wil je het zeker weten, bel met je verzekering.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hij is er nog hoor…
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Jij schrijft dat 15w40 vervangen moet worden met 10w40, dat klopt niet. Dunner olie = meer olie verbruik.
@Rambo wrote:
zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.
Ik zou persoonlijk de oorzaak van het olieverbruik aanpakken, maar valt dat niet binnen het budget of algemene plan kan je dikker olie proberen (dus 15w40 ipv 10w40 bijvoorbeeld) maar dit kan je niet altijd ongestraft doen. Bepaalde types motors worden daar niet vrolijk van. Ik weet alleen niet hoe gevoelig de 16v blokken van de astra g hier voor zijn.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
@Rambo wrote:
zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.
(10w40 is dunner dan 15w40)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Jouw link is voor multiriem en span/loop rollen
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Uitlezen
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Off topic:
@bladluis wrote:Het is 4 gaats ik wou et 35 er onder doen zodat ze gelijk met casiroie zijn
*carrosserie
Sorry… jij zit er zo ver naast, dat het geen ‘auto-correct’ foutje kan zijn.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Omdat het geen z22se is? :jerry
Welke wagen gaat het om?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
@GTS Vectra wrote:
Dit soort figuren verdienen een nekschot… :puke
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Leuk… maar weinig van te zien op je foto…
Misschien een andere hoek (lees: licht inval) proberen?Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Luukiejj heeft C kadett
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Haal je slangen los en meet ze op…
(:hmmz jeugd van tegenwoordig)Jij krijgt andere bouten met een korter kop erbij…
Klopt
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
@w.bosker wrote:
hallo dankje voor de tip.
in een opel calibra c20xe zit orgineel van de fabriek geen 4×4 onder alleen met een c20let motor.Dat klopt niet, er zijn ook c20xe uitvoeringen met 4×4.
Was als optie beschikbaar gesteld door Opel.Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden…
http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/449391-lowering-leaf-springs.html#/forumsite/20932/topics/449391?page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
On topic:
Bladveren onderste boven = no go!
(Beetje logisch nadenken)
Je kan de as boven op monteren als je de achterkant wilt verlagen. -
AuteurBerichten
