Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2013 om 17:05 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103856
To do lijstje liefst zelf(met hulp van ervaren sleutelaar):
* Gasklep reinigen en carterontluchting opboren;
* EGR (als ik die heb) afdoppen;
* oorzaak vreemde rammels en geluiden opsporen en verhelpen;
* Koplampen polijsten;
* T.z.t. schijfremmen en blokken achter vervangen;
* Gasveren kofferbakklep vernieuwen(al onderweg)
* Krakende rubbers vervangen;
* Heel mss ooit andere radio en speakers er in prutsen.
Hiervoor ben ik eventueel nog opzoek naar een hobby garage hier in de buurt(tot nu toe geen gevonden helaas) die je voor een paar uur of een dagje kunt huren. Nadeel voor mij als sleutel noob is dat je dan wel je auto na afloop van je huur tijd rijdend moet hebben :P
6 februari 2013 om 12:34 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103855verder niemand?
6 februari 2013 om 09:18 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103854@arjontje wrote:
Wil je best wel eens helpen met het uitlezen.
Zolang je niet op een programmeer knopje drukt is er niks aan de hand. ;)Als het weer wat beter wordt hou ik je graag een keer aan dat aanbod :D
Groetjes Martin
6 februari 2013 om 08:55 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103852@arjontje wrote:
@Kronkels wrote:
Wat ik mij af vraag, zijn er in de omgeving Westervoort(Arnhem) Opel(Vectra) hobbyisten die elkaar bij staan met problemen en (vage) klachten aan hun Vec?
Zoals Wim-V6?
Ben hier erg benieuwd naar.
Vriendelijke groet Martin
ik woon in het dorp naast jou. Iets met die vogels ;)
En heb een opcom.Ik heb ook al een poosje een opcom liggen maar durf m niet echt te gerbuiken :D
Heb mijn Vectra nu een week of 5 en ben benieuwd of er sleutelaars zijn in mijn buurt, heb vroeger wel wat onderhoud gedaan aan mijn auto’s, maar ben geen ervaren sleutelaar, meer een prutser zeg maar, en de tijd van sleutelen aan de straat is voor mij wel voorbij ben dan wel niet al stok maar ook niet meer zo piep ;)
Bij noodzakelijk onderhoud vertouwde ik later liever op beun de haas, laatste jaren voor mijn Vec een vrij nieuwe Nissan Note gereden die liet ik toch maar liever door Nissan onderhouden.
Gekozen voor maar weer een Opel al is die stukkie ouder dan mijn Note was, maar ja oude liefde en comfort……(en… beurs kon dicht blijven bij inruil)
Nieuwe gasveren kofferbakklep en Bosch luchtfilter, nu nog ff er op zetten, mja nog steeds fris buiten.
En gisteren nieuwe thermostaat laten inzetten en rubbers laten inspuiten hopen dat kraken nu minder wordt. Vectra-tje wordt wel weer lekker warm, niet geheel onbelangrijk met dit weer :)
misschien is dit wel veel makkelijker en scheelt slopen en solderen :)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/a1002175668-deluxe-mp3-car-transmitter-auto-zender.html?c=17f70af2bde4a155c6d568ce3cad9ab7&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nu weet ik hoe ik het kan zien, ik heb dus een half canbus vectra c, wat kan ik nu wel en wat kan ik niet simpel upgraden. Ik denk dan aan bijv. Xenon verlichting Radio/navigatie, cruise control etc
@wim-v6 wrote:
2x 3 drukknopen op het stuur is half Can-Bus, draaiwieltjes op het stuur is vol Can-Bus.
Willem
dank je voor je antwoord Willem.
2 nieuwe gasveren voor mijn achterklep en bosch luchtfilter
@wim-v6 wrote:
Z18XE = Theromsstaat kapot, deze is redelijk makkelijk te vervangen, kan je aardig bij..
Willem
Denk ook dat me dat zou moeten lukken, alleen nu echt geen weer om buiten te sleutelen, heb helaas niet beschikking over garage, dus morgen toch maar even langs garage denk ik. Alleen jammer dat je niet alleen de thermostaat kunt vervangen maar gelijk hele thermostaat huis maakt t onnodig duur helaas.
Zelfde probleem hier, motor na 20 km nog niet warm temperatuurmeter nog vast onder in linker hoek, uiteraard geeft de kachel ook amper warme lucht, kortom geen prettige ritjes zo met dit weer. Bij stilstand met iets verhoogd toerental loopt meter wel op maar als ik ga rijden staat hij direct weer vast onderin. Denk aan een openstaande thermostaat, hoop ook dat t dat idd is.
@sw_reijnders wrote:
zwak punt van de z18xe is inderdaad de thermostaat.
die blijft op den duur open staan, waardoor die koeler wordt en de 90 graden niet meer haalt.maar als je kachel niet meer warm wordt . . . heeft het naaldje van je motortemperatuur uberhaupt nog wel bewogen het afgelopen jaar??>
Laat anders gewoon stilstaand het motortoerental omhoog gaan en kijk eens of de temperatuur dan wel omhoog gaat (dan krijg je geen rijwind)
als de temperatuur omhoog gaat, is dus je thermostaat kapot.Dank voor je antwoord ga ik even proberen, maar koude motor en dan gas geven? is dat niet slecht?
nope, vorstverlet dus lekker bij de kachel, zo wel ff vectra ontsneeuwen
@ReNeGade316 wrote:
Misschien een domme vraag maar zit er nog voldoende koelvloeistof in het systeem? De genoemde klachten kunnen ook hier uitvoort komen namelijk :hmmz
Dank je, iedere reactie is welkom, koelvloeistof niveau is ok.
@yentl5552 wrote:
http://lmgtfy.com/?q=Z1.8XE+thermostaat
Het is volgens mij het tweede plaatje.
http://allautoparts.nl/?q=content/thermostaat-corsa-c-astra-g-h-vectra-c-x18xe1-z18xe-63-38-035
Bedankt voor je antwoord, en ja ik weet hoe ik Google moet gebruiken hoor :lol: :lol:
De pest is alleen dat ik op de afbeeldingen van thermostaten steeds een andere afbeelding zie die net weer even iets anders is…. :(
Wel jammer dat ik het hele thermostaathuis mee moet vervangen voor een onderdeel dat los maar een paar euro kost ….
http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaat-koelmiddel/opel-vectra-c-1-8-16v-122ch_v16459_g316.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
zoals je ziet paar mogelijkheden iedere foto lijkt weer anders en de prijs is zeker heel anders :)
Hier een paar linkjes voor de liefhebber naar Duitse how to’s:
http://opel-niedersachsen.de/vectra.html
http://opel-niedersachsen.de/tempomat.html#VectraC” onclick=”window.open(this.href);return false;
@evertfisherman wrote:
@sw_reijnders wrote:
@evertfisherman wrote:
@Kronkels wrote:
Zo Opel dealer gebeld resultaat:
Vecta kent inderdaad verschillende D-riem vervangings momenten, voor mij is alleen mijn Vectra C 2004 Z18XE van belang,
Vervangings momenten zijn:
60.000
90.000 of iedere 6 jaar
> Mijn Vectra100.000
120.000
Zo dit is mij nu in ieder geval duidelijk joepie ik kan nog 40k
Ja maar ik heb exact dezelfde motor als jij, de Z18XE, maar dan een Vectra C1 uit 2003. Volgens mij is de auto motorisch helemaal hetzelfde.
Wat staat er in jouw serviceboekje bij het aanbevolen onderhoudsschema/intervallen?klopt, motor is ook hetzelfde
sterker nog in mijn B ligt ook dezelfde motor en die vervang ik toch echt elke 60 dkm.maar de spanrollenset en riem kunnen weldegelijk anders zijn op latere bouwjaren.
Ja maar aangezien de mijne dus al 1 keer vervangen is in 2007 (bij 97000 km) neem ik aan dat deze destijds aangebrachte riem inclusief overig materiaal zodanig geschikt is voor vervanging bij de volgende 90000 km. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Lijkt mij ook, maar ik ben geen expert dus zoals ik al zei, bel ff de opel dealer dan ben je 100% zeker
@evertfisherman wrote:
@Kronkels wrote:
Zo Opel dealer gebeld resultaat:
Vecta kent inderdaad verschillende D-riem vervangings momenten, voor mij is alleen mijn Vectra C 2004 Z18XE van belang,
Vervangings momenten zijn:
60.000
90.000 of iedere 6 jaar
> Mijn Vectra100.000
120.000
Zo dit is mij nu in ieder geval duidelijk joepie ik kan nog 40k
Ja maar ik heb exact dezelfde motor als jij, de Z18XE, maar dan een Vectra C1 uit 2003. Volgens mij is de auto motorisch helemaal hetzelfde.
Wat staat er in jouw serviceboekje bij het aanbevolen onderhoudsschema/intervallen?Zal straks even kijken in service boekje, kan je alleen aanraden bij twijfel even Opel bellen via je kenteken kijken ze dan even na wat voor jou van toepassing is!
Zo Opel dealer gebeld resultaat:
Vecta kent inderdaad verschillende D-riem vervangings momenten, voor mij is alleen mijn Vectra C 2004 Z18XE van belang,
Vervangings momenten zijn:
60.000
90.000 of iedere 6 jaar
> Mijn Vectra100.000
120.000
Zo dit is mij nu in ieder geval duidelijk joepie ik kan nog 40k
@Rubyvectra_A wrote:
Die van mij (Z1.8xe) ging naar de dealer, is vervangen bij de 90000. De volgende keer moet ie op 180000km. (of 6jr. na eerste wissel) maar dat is niet meer bij mij denk ik.
Misschien heeft de modelwijziging er nog iets mee te maken. De mijne is van 11-2004 en is een C1 met volledig Canbus. mijn vec B uit ’99 ook een 1.8 moest wel om de 60000km.groet Tim
Dank je voor deze info mijne is van maart 2004 dus zou ook om de 90k moeten zijn lijkt me, als ik meer weet laat ik t weten.
in plaats van duidelijkheid over wat dingen blijft de twijfel, met name over de D-riem, vrees dat een belletje naar de dealer dan niet veel meer duidelijkheid zal geven. Zal dan zeker zo zijn dat dealer A zegt 60 en dealer B 90k pfffffff. vandaag maar eens in de telefoon klimmen als ik ff tijd heb, en gelijk maar een mailtje doen naar Opel Nederland over deze kwestie.
@jraaf wrote:
Distributie idd om de 90.000
Bougies om de 60.000
Brandstoffilter om de 60.000Groet jraaf
heel erg bedankt kan ik nog 40.00 onbezorgd rond hobbelen :)
@pixels66 wrote:
Voor jouw misschien niet veel, maar het forum is gelukkig voor iedereen dus dat stuk bereikt zijn doel goed! ;)
Ik zou er graag ook wat aan hebben net als jij dus uitleg stel ik op prijs ;-)
-
AuteurBerichten