Kronkels

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ik gooi eens een raar balletje op #18127284

    @Vannos wrote:

    dat is inderdaad een raar balletje, waarom pak je niet gewoon een auto zonder canbus systeem ?

    Tja, omdat ik weer aan de opel wou is het de Vectra geworden en tja die heeft dat nu een maal. En denk dat alle auto’s van tegenwoordig wel canbus hebben.

    En ik zei toch ook een raar balletje :D

    In reactie op: opel vectra c metaalachtig geluid #18102281

    @TijnGsi16v wrote:

    @opeloco: Had bij mijn vec c station juist hetzelfde “veren geluid”. Ook hier was het de toplager van een van de veerpoten, of ook wel taatspot genoemd dacht ik, of veerpootlager.

    grtz Tijn

    ps: inspuiten kan maar is slechts tijdelijk (ongeveer half jaartje bij mij)

    Heb je die zelf vervangen en is dit makkelijk te doen zonder speciaal gereedschap en aan de straat?

    In reactie op: opel vectra c metaalachtig geluid #18102279

    Na inspuiten door een plaatselijke garagist was het geluid een poos weg, echter nu begint ik het weer af en toe te horen, zijn toplagers simpel te vervangen voor een niet zo ervaren sleutelaar?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17443187

    Nieuwe lampjes in koplampen gezet, dus niet ff rap :D

    Nieuw luchtfilter geplaatst

    Nieuw interieurfilter drin gefrommeld

    wasstraatje genomen

    gestofzuigd

    olie gepeild

    dashboard ed ff lekker opgefrist

    dinsdag naar spuiter voor schade voor en PVD zie nu dat er alweer iemand op mijn veccie is gereden nu mijn achterbumper weer :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

    In reactie op: Lampen vectra c #18125904

    dank u heren, H7 gaat het dus worden en dan maar gelijk alle 2 de kanten vervangen ook

    In reactie op: Xenon inbouwen #18119304

    Das ff lekker :D , koop dit setje en geen probleem, of probleem weg met op-com, en dan knippert de hele handel 16 x hmm wat is het nou, wel geen storing wel of niet opcommen en hebben pixel en jraaf t over het zelfde setje?

    Een topic waar ik niet veel wijzer uit wordt in ieder geval LOL

    En welk setje heeft een ieder het over?

    In reactie op: Schade Vectra C 2004 #18123853

    geen spuiters op het forum die info hebben?

    In reactie op: Schade Vectra C 2004 #18123852

    @2000 wrote:

    Ik heb ook wat schade, aan een spatbord en de voorbumper. Dit zou mij 800 euro gaan kosten. Neem ik meteen de motorkap mee (steenslag) en het andere spatbord (kras van een kinderfietsje of zo) dan zit ik rond de 1500 euro. Wil ik eigenlijk in het najaar laten doen, de hele voorkant. Wat me het meest irriteerd is dat ik nu voor de 3e keer schade heb, en geen één keer een dader :fy1

    Bedankt voor je info, zal dus op rond de 1500 euro moeten rekenen. Hoor en lees steeds vaker over dit soort schades, het lijkt de nieuwe hufterigheid en de mentaliteit van deze tijd te zijn, een briefje onder de ruitenwisser is er gewoon niet meer bij. Snel weg wezen en zoek het maar uit, ik hou mijn no claim in ieder geval lijkt het motto.

    In reactie op: snelheid afwijking #18119759

    volgens mij, komt het verschil tussen tom tom(echte km’s) en km-teller gewoon door het feit dat de km-tellers in alle auto’s een afwijking naar beneden hebben en tom -tom nu juist de echte km’s aan geeft.

    Rij verschillende auto’s en altijd een afwijking tussen mijn navigatie en km-teller inderdaad van pak m beet 5-10 km

    In reactie op: Wat is er voorbereid bij vectra c 2004 #18119062

    @jraaf wrote:

    Het is zeker bij een 2004 model moeilijk vooraf te bepalen wat voor een kabelboom geleverd is. Vanaf half 2004 is men namelijk ook de SW gaan leveren met het CDTI blok. Was het DTI blok. Hierin zit weer verschil met de overigen kabelboom structuur. Voorts is er na mei 2004 ook al gewerkt met full canbus en dat kan je weer zien aan de stuurwiel bediening knoppen. Knopjes of wieltjes. Verder zijn er nog verschillen tussen automaat en handbak alsmede welk type airco er in zit.

    Enige zekerheid die ik weet:

    2002/2003 half can
    2004 of half can of full can
    2005 tot eind fabricage (dacht 2008)full can.

    Enige manier om er achter te komen is de boel open schroeven en kijken :afro
    Groet jraaf

    Ik heb knopjes op het stuur van mijn Z1.8XE dus half canbus, heb dit eigenlijk nog niet echt gesnapt canbus of half canbus, volgens mij bestaat er alleen canbus en is mijn auto gewoon full canbus alleen is e.e.a. nog niet canbus gestuurd. canbus en half canbus vind ik nogal verwarrend.

    Google en half canbus geeft ook geen enkel resultaat dan links naar opel forum dus heb het idee dat dit half canbus verhaal hier ontstaan is om iets duidelijk te maken wat het voor mij alleen maar minder duidelijk maakt :shock:

    In reactie op: Cascada vanaf nu te bestellen! Wat vinden we er van? #18118077

    over een jaar of tien twaalf maar eens een proefritje maken in een nette occasie

    In reactie op: Benzineverbruik Vectra C Z1.8XE #18116505

    idem stadsritten kosten bakken met benzine geld, snelweg doet ie best wel zuinig mits je je voetje in bedwang kunt houden :jerry

    In reactie op: Kunstofdelen matzwart maken #18115454

    @Fearless wrote:

    Structuurverf van opel icm plastic primer…….
    Bulletproof combi, en zeer netjes. Zoals origineel.

    Je mag van mij de plastic delen wel hier neer leggen, met een dag zijn ze weer netjes.

    structuurverf van Opel???? Ken ik wel van de Gamma en de Praxis maar dat doe ik op de muren thuis.

    Is dat een soort betumen in een spuitbus of zo? net als under coating of iets dergelijke?

    In reactie op: Kentekenplaten gestolen #18112568

    als ze ze zonodig willen jatten dan doen ze dat maar, niks geen poppen of kitten, rukken ze gelijk alles naar de kl…. en zit je met een bak schade(ervaring gehad met mijn vorige heilige koe). Als ze er mee beginnen houdt een popnagel of kit ze echt niet tegen. Alleen wordt er dan nog meer grof geweld gebruikt en zit je met de brokken.

    Dus diefjes neem de mijne maar zo mee als je t nodig vindt, kost me dan alleen maar 1 of 2 nieuwe plaatjes.

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17336294

    Zie regelmatig zilver grijze Vectra GTS door t dorp rijden iemand van t forum? zie er ook vaak 1 op het Velperbroek, mss de zelfde?

    In reactie op: Draagarmrubbers vervangen Vectra C #18081956

    loopt een vrijwel identiek topic over viewtopic.php?f=6&t=174167

    misschien is dat de oplossing voor je ik ga er in ieder geval voor :D

    @Vinci wrote:

    Jep, even PM sturen.

    De Fingrease is momenteel in bestelling, dus zal even op levering moeten wachten. De FinlubeTF is wel nog voorradig.

    Dit zijn dus wel twee totaal verschillende producten heh!

    Oeps dat wordt dan nog maar eens door dit topic scrollen en zien welke ik moet hebben of misschien wel alle 2 hmmmm ff samen vatten voor me zelf:

    Fingrease is voor de rubbertjes als ik het goed heb en
    Finlube TF is voor de uh geen idee ff dus toch maar scrollen dan :( dit zou dus voor de kachelmotor zijn

    Ja hoor heb ik weer ik zou dus 2 busjes moeten hebben haha 1 x Fin Grease en 1 x Finlube Tf hmmm ik doe eens gek en ik probeer gewoon Fin Grease voor alles denk ik.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17443109

    net als de voorgaande dagen, niets! Niet eens in gereden zelfs :D

    @Vinci wrote:

    @joop1970 wrote:

    Wel per 12 bussen he die 1e link ;)
    De zooi die erin zit is ook niet helemaal gratis natuurlijk

    Precies! Vergeet ook niet, dit zijn ENORME bussen van 500ml voor de industrie waar je denk wel een paar honderd kachel motortje mee kan smeren. Ik heb privé wel eens 15 jaar gedaan met één bus!

    Wij kopen dat wel voordeliger in natuurlijk.

    Laat ik voorop stellen, ik ben geen winkel, dus wil best eens een busje doorschuiven, maar dan min of meer als kennismaking er mee. Als er veel vraag is moet ik jullie ook gewoon verder naar winkels door verwijzen.

    Dan moet ik maar snel bij u bestellen denk ik, prijzen die ik zie zijn allemaal rond of boven de 30 euro voor 300 ml en Belg bood het aan voor 17,95 maar verhipt kan die site niet meer vinden LOL. En 500 ml voor mij is niet zo veel hoor, weet uit eigen ervaring dat ik er nogal kwistig op los spuit :D
    Ik kijk niet op een druppie meer of minder. Maar 300 ml om eens te kijken of het inderdaad heel goed spul is lijkt me wel genoeg.

    Ik neem aan dat ik als ik wil bestellen je even een pm moet sturen?

    schrik me nu toch echt even het lazerus, sorry dat ik t zeg, zoek je even met google op Finlube en dan vind je dit:

    http://www.pol.nl/interflon-fin-lube-tf-spuitbus/nl/product/43789/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    potjandorie daar heb ik heel wat kachelmotortjes voor denk ik

    Dit lijkt er al iets meer op maar nog duur zat zo’n busje:

    http://www.dynastarttools.nl/watervoerende-armaturen/watervoerende-armaturen-straalpijpen/accessoires/teflonspray-fin-lube-tf/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    @Vinci wrote:

    En het ruikt lekker… :jerry

    En tjah, bouten los maken doet het nog als beste van de eigenschappen, maar dat doet een andere spray weer veel effectiever. TSL airbus spray bedoel ik dan. Alleen hoewel dat goedje op metalen wonderbaarlijk drukbestendig is breekt het wel af in zuur, dus voor langdurige smering ook volkomen waardeloos. Dit werkt ook op een mountainbike ketting wel aardig door de drukbestendigheid, normaal is het hoe harder je trapt hoe erger de wrijving de ketting tegen houdt en met TSL spray wordt dat effect enorm vermindert. Alleen houdt het roest totaal niet tegen.

    Ik ben altijd heel sceptisch met middeltjes en pik er echt enkel degenen tussen uit die zich echt bewezen hebben, en niet wat iedereen zegt dat wel goed is en in een busje met wat flitsende kleuren en mooie beloftes op de verpakking in de winkel ligt.

    Zo vind ik de reiniger van Cyclon genaamd Bionet ook een topper. Is een water oplosbare ontvetter. Zeer basisch, dus wel oppassen. Maar het is enorm geconcentreerd spul wat metaal waar lagen vette vuile bagger op zit erg goed schoon maakt. Je doet het er op, borstelt het wat rond, spoelt het af en het is door en door schoon.

    Je wordt als consument altijd zo enorm voor de gek gehouden, spulletjes voor een leuk prijsje die eigenlijk amper werking hebben, vaak nét genoeg om de gemiddelde klant niet direct ontevreden te maken. En daardoor gaan mensen allemaal tegen mekaar lullen van “oh gebruik jij het ook, ik ook, goed heh!” En zo verkoopt het nog goed ook! :thumbdown Goed spul is dan een paar euro duurder en werkt wel echt, maar vindt men dan ineens te duur. Zoals zo vaak gezegd goedkoop is duurkoop en dat geldt hier heel sterk.

    Als je regulier onderhoud doet aan machines die je door en door kent en dat doe je met een vaste regelmaat dan zie je zo welke middelen wel of niet goed werken. Daarom vallen die consumenten middeltjes in de industrie gelijk door de mand. Ze worden ook 100 keer zo zwaar op de proef gesteld. Als jij een ventilator motortje wilt smeren en dat lukt nog met WD40, dan moet je begrijpen dat als jij de driefase motor van een zware pomp moet smeren dat na drie minuten al ophoudt. Die smeringen van Interflon hebben zichzelf al jaren lang in de industrie bewezen en voldoen dan ook aan diverse zware normen voor de industrie. Dat is dus ondanks dat het uit een vrij saai spuitbusje komt gewoon een heel ander snotje wat uit het tuutje komt, ondanks dat het er wel een beetje op lijkt om te zien. :vertag

    Haha, weer een mooi praktijk verhaal van je, je hebt toch niet toevallig aandelen in dat spulletje :jerry

    Wil nog wel even WD40 een beetje te hulp schieten hoor, het wordt nu voor van alles en nog wat gebruikt, maar is het niet zo dat het ooit bedoelt was om vast zittende bouten, moeren enz los te kunnen krijgen? Dat het ook smerende werking heeft in sommige gevallen, en er lekker tussen kruipt( zoals de naam als zegt KRUIPOLIE en geen KRUIPSMEERMIDDEL) is soms meegenomen(piepende voor deur scharnieren ed)

    @Vinci wrote:

    Wij kopen het redelijk klein in, in nóg veel grotere hoeveelheden wordt het steeds goedkoper door staffelkortingen. Voor ons is het €14,95 bruto ex.

    Dit spul is ook bedoeld voor de industrie, en in de industrie ga je gelijk nat als het spul steeds weer opnieuw aangebracht moet worden. Daarom smeert het voor eeuwen en eeuwen. Zelf met die droge smering Lube tf heb ik dat als dingen compleet droog lopen na lange tijd dat het nog steeds niet piept, en ik heb wel eens gekeken hoe lang dat dan nog duurt. Nou zelfs dat duurt dan nog een eeuwigheid.

    Daarom WD40 is gewoon rommel…

    Dus ook goed geschikt om mijn vogeltje in de kachel stil te krijgen ipv WD40 uit de how to? —> viewtopic.php?f=129&t=173146

    @XJR1300 wrote:

    @opelfreak1975 wrote:

    Hahahaha ben ook import want kom zelf uit randstad waar rij jij mee dan?

    Meeste mensen die op de Zilverkamp wonen zijn geen rasechte Huissenaren. No Problem.
    Huissen is sinds de begin van de toenmalige nieuwbouwwijk in 1972 enorm gegroeid.
    Naar mijn gevoel is Huissen, Huissen niet meer en ben dus in de parel van de Betuwe gaan wonen. Angeren :jerry

    Ik rijdt zelf met een blauwe Zafira 1.8 16v uit 2001. (en met een Yamaha xjr1300)

    Groeten Patrick.

    wordt al behoorlijk lijstje zo :)

    @XJR1300 wrote:

    @opelfreak1975 wrote:

    Waar woon jij dan xrj? Ik woon op zilverkamp

    Dan ben je waarschijnlijk import? :jerry Nee geintjuh hoor, :D ik kom oorspronkelijk van Huissen-Stad. Echt midden in het Centrum.
    Sterker nog, vroeger heette de kroeg bij ons op de hoek “Het Centrum”.

    vroeger had Huissen haast op iedere hoek een kroeg ;)

    ik wacht met veel belangstelling de reacties af :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)